Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2003, 18:34
L1
L1 is offline
Ik zit een beetje met een probleem.

ik ga volgend weekend naar Praag. Naar het concert van de Stones aldaar. Nu ben ik vrijdag net uit Spanje gekomen en nu vertelde mijn zus dat je voor tsjechie een paspoort nodig hebt. Ik wist dit niet en niemand in mijn omgeving. Nu moet ik er maandag een aanvragen. Dit duurt een week. Is het mogelijk dat ik hem vrijdag krijg of kan ophalen ergens. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer van.

Bij voorbaat dank...
Oud 19-07-2003, 18:35
Marcade
Marcade is offline
Nee er is geen manier om 'm sneller te krijgen geloof ik.

Het duurt idd rond een week voordat die klaar is.

En je kan geloof ik alleen zonder paspoort reizen binnen alle landen die aangesloten zijn bij de EU.

Tjechie is geloof ik geen lid, dus heb je gewoon nog douane controle?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 18:38
L1
L1 is offline
Citaat:
Marcade schreef op 19-07-2003 @ 19:35:

En je kan geloof ik alleen zonder paspoort reizen binnen alle landen die aangesloten zijn bij de EU.

idd, Tsjechie staat niet op de id-kaart. Zwaar klote. Nu hoorde ik van iemand dat je hem mogelijk kan ophalen bij daar waar die gemaakt wordt. Ik zal wel zien.
Oud 19-07-2003, 18:40
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
L1 schreef op 19-07-2003 @ 18:34:
Ik zit een beetje met een probleem.

ik ga volgend weekend naar Praag. Naar het concert van de Stones aldaar. Nu ben ik vrijdag net uit Spanje gekomen en nu vertelde mijn zus dat je voor tsjechie een paspoort nodig hebt. Ik wist dit niet en niemand in mijn omgeving. Nu moet ik er maandag een aanvragen. Dit duurt een week. Is het mogelijk dat ik hem vrijdag krijg of kan ophalen ergens. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer van.

Bij voorbaat dank...
kan sneller, kost alleen meer....

het wordt dan een spoedaanvraag...

had ik ook, ik had anderhalve week om ut aan te vragen... twas of net wel op tijd binnen, of net niet, als je spoedaanvraag doet is ut bijna 2 keer zow duur ofzo...
Oud 19-07-2003, 18:47
BBEM
BBEM is offline
je word altijd gecontroleerd vooral van tsjechie naar duitsland dan krijg je zeker een controle. dus dat word een spoedaanvraagje
Oud 19-07-2003, 18:53
Brutus
Brutus is offline
70 euro is spoed
35 euro normaal *geloof ik*
Oud 19-07-2003, 20:00
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
prijzen verschillen per gemeente geloof ik

en je kunt idd een (duur) noodpaspoort krijgen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 20:07
WolterB
WolterB is offline
het land in lukt wel, alleen om er weer uit te komen wordt wat moeilijker, dus ik zou maar doen wat hierboven gezegd wordt
Oud 19-07-2003, 20:12
Tox
Tox is offline
ja of noodpaspoort aanvragen op het gemeentehuis, deze is maar tijdelijk maar als het goed is geeft deze wel toegang tot Tsjechië.
Oud 19-07-2003, 20:16
Chimera
Chimera is offline
Vaag? Ik kon 'em nl. gewoon ophalen, klaar-terwijl-u-wacht. Ik zou gewoon ff bij 't gemeentehuis langsgaan, als je ze uitlegt dat het een spoedgeval is kunnen ze je vast wel verder helpen.

Kleine tip: probeer NIET zonder paspoort Tjechie binnen te komen, ze controleren streng (vooral jonge mensen), en je komt onder geen beding zonder paspoort het land binnen als ze je snappen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 21:06
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-07-2003 @ 21:16:
Vaag? Ik kon 'em nl. gewoon ophalen, klaar-terwijl-u-wacht.
Dat is alweer een paar jaar geleden. Sinds een paar jaar worden paspoorten namelijk niet meer bij de gemeente zelf gemaakt, maar op één centraal punt. Dit is om fraude te voorkomen. Het centraal maken van alle paspoorten betekent ook dat het tarief in iedere gemeente gelijk is, zo rond de 35 euro.

Natuurlijk is het mogelijk om je paspoort sneller te krijgen, alleen dat is idd iets van 2 keer zo duur. Gewoon even naar de gemeente gaan en ze leggen je uit wat de kosten zijn en hoe snel je hem dan hebt (geloof dat het dan 1-2 dagen is).
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Kleine tip: probeer NIET zonder paspoort Tjechie binnen te komen, ze controleren streng (vooral jonge mensen), en je komt onder geen beding zonder paspoort het land binnen als ze je snappen.
Ik wou het net zeggen. Dat is nl de reden dat mijn ouders naar Zweden ipv Tsjechië gaan, een meisje dat mee zou gaan heeft alleen een id-kaart en daar zal ze Tsjechië dus idd niet mee inkomen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 21:23
Anne
Anne is offline
Citaat:
En mocht het je lukken om zonder paspoort wel het land binnen te komen, dan kom je er nooit meer uit. De controle aan de grens wanneer je Tsjechië verlaat is zo mogelijk nog strenger. (ervaring, maar wel mét paspoort)
Oud 19-07-2003, 21:40
Thomas
Thomas is offline
Vraag het even na bij de gemeente.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 21:49
thugz-angel
thugz-angel is offline
t kan wel hoor, heeft mn broertje ook gedaan voor praag haha, precies t zelfde geval dus
als t met spoed is dan kost t idd 70 euro dat is dus wel wat duurder dan normaal
Oud 19-07-2003, 21:52
Miracle
Miracle is offline
tegenwoordig worden de paspoorten niet meer bij de gemeente zelf gemaakt, maar op een centraal punt. Daarom duurt het allemaal wat langer.
En Chimera, vroeger was dat idd zo, maar is verandert helaas.

@L1: je kunt op de website van je gemeente kijken hoe dat allemaal zit met spoed- en noodpaspoorten.
Oud 19-07-2003, 22:01
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Anneee schreef op 19-07-2003 @ 22:23:
En mocht het je lukken om zonder paspoort wel het land binnen te komen, dan kom je er nooit meer uit. De controle aan de grens wanneer je Tsjechië verlaat is zo mogelijk nog strenger. (ervaring, maar wel mét paspoort)
je kan altijd de nederlandse ambasade nog bellen
Oud 19-07-2003, 22:29
L1
L1 is offline
Bedankt voor jullie reactie allemaal. Als ik het goed begrijp lukt het wel binnen een week. Alleen wordt het een stukkie duurder.
Oud 20-07-2003, 01:43
Verwijderd
Snap niet dat mensen zich zulke belangrijke dingen vaak te laat realiseren.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 19-07-2003 @ 19:35:

je hebt idd een paspoort nodig en tis ook mogelijk om hem eerder te krijgen. Op schiphol kan je een tijdelijk paspoort krijgen voor 30 euro , moet je wel een geldig legitimatiebewijs meenemen, zoals een idkaart! Ik heb dit zelf een keer gedaan dus ehm jah....
Dit paspoort wordt gelijk voor je gemaakt, meisje dat ik ken moest naar tjechie de volgende dag en had dus geen paspoort dus toen moesten we naar schiphol om dat ding te gaan halen ....

Laatst gewijzigd op 20-07-2003 om 13:39.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 13:48
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
EUR 35,58 voor een paspoort
dat is dus een gewoon paspoort

Citaat:
Spoedprocedure

U kunt een beroep doen op de spoedprocedure voor een nieuw reisdocument. In de regel kunt u het document dan ophalen op de eerstvolgende werkdag. Hieraan zijn extra kosten verbonden. In de eerste week van oktober 2001 kunt u geen beroep doen op de spoedprocedure. Wees dus op tijd.

De kosten voor de spoedprocedure bedragen EUR 36,18
Bij mijn gemeente is het dus niet echt veel duurder
Oud 20-07-2003, 21:11
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
dreen schreef op 20-07-2003 @ 14:48:
dat is dus een gewoon paspoort

Bij mijn gemeente is het dus niet echt veel duurder
Ik denk dat je alleen vergeet dat dit alleen de kosten van de spoedprocedure zijn . Daarbovenop komen nog de kosten van je paspoort, dus bijelkaar ruim 70 euro. En dat is landelijk geregeled, dus dat verschild niet per gemeente. Aangezien paspoorten op één plaats gemaakt worden.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 21:15
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
me oom was hem eerst vergeten en die hebben ze toen moeten nasturen niet erg slim natuurlijk maarja hijs weer thuis gekomen zonder dat ze hem aanzagen voor illigaal ofzo
Oud 20-07-2003, 21:23
Ninja_Nina
Ninja_Nina is offline
Ehm...

Komt wel allemaal goed met dat paspoort.

Ik wilde alleen ff zeggen:

Heeeeel veel plezier bij die stones. Ik ga er lekker ook heen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 23:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 19-07-2003 @ 22:06:
Dat is alweer een paar jaar geleden. Sinds een paar jaar worden paspoorten namelijk niet meer bij de gemeente zelf gemaakt, maar op één centraal punt. Dit is om fraude te voorkomen. Het centraal maken van alle paspoorten betekent ook dat het tarief in iedere gemeente gelijk is, zo rond de 35 euro.
Ah, vandaar. Arme mensen die nog een paspoort moeten aanvragen

Moet zeggen, die nieuwe zien d'r wel errug stoer uit. Bovendien heb ik echt een crappy foto op de mijne zitten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2003, 00:42
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Wat cool, ik ben er ook met de stones en ik ga er ook heen, ik ga de 28e naar mijn oma.

Maar goed, zoals anderen al zeiden je moet een spoed paspoort aanvragen, tegenwoordig heb je een nieuw paspoort dat kan niet meteen worden gemaakt dat durt meestal een week.
Ik denk dat je wel zeker op zo'n 80 euro kan rekenen (als het niet meer is).

Als je nog vragen over tsjechie hebt, kan je ze mij altijd stellen
Oud 21-07-2003, 09:36
L1
L1 is offline
Ik ga nu naar het gemeentehuis om een paspoort te regelen. Nogmaals bedankt voor al jullie reacties
Oud 25-07-2003, 12:44
L1
L1 is offline
ff een update: ik heb een paspoort. Ik ga morgen weg. Voor het aanvragen van een paspoort staat officieel een week. Ik wist niet of dat van maandag tot maandag is of maandag tot vrijdag. Daarom had ik het over een spoedpaspoort. Het bleek van maandag tot vrijdag te zijn. Dus heb ik mijn paspoort vanmorgen opgehaald.
Oud 25-07-2003, 12:50
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
hoeveel kosste het geintje nou?
Oud 25-07-2003, 15:31
Denise84
Denise84 is offline
Het kan sneller maar dan betaal je iets van €33,- bij voor spoedkosten, tenminste dit ging zo bij een ID-kaart.

Een paspoort laten maken duurt normaal5 werkdagen.
Oud 25-07-2003, 17:24
L1
L1 is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 25-07-2003 @ 13:50:
hoeveel kosste het geintje nou?
gewoon de prijs van een normaal paspoort, 36 euro. Nog steeds best duur
Oud 25-07-2003, 17:27
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
L1 schreef op 25-07-2003 @ 18:24:
gewoon de prijs van een normaal paspoort, 36 euro. Nog steeds best duur
ach die prijs zal niet echt interesseren, is overal namelijk even duur.. maar de tijd die je besteed op het gemeentekantoor is verspild en dat is veel erger
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten