Advertentie | |
|
![]() |
|
Ten eerste zijn jouw bedragen niet in Euro's maar in Zwitserse Francs: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/co...0060/sc=60ddd2
Dit maakt het al iets minder extreem. Verder ben ik het wel met je eens dat voor een westrijd als AC-Milan - Ajax de opbrengsten misschien wat meer gedeeld zouden moeten worden, omdat hier mensen uit heel Europa (en daarbuiten) naar kijken. Wedstrijden in de voorrondes/eerste ronde worden echter voornamelijk bekeken door mensen uit het land waar de club ook vandaan komt. Aangezien er in Spanje, Duitsland etc. veel meer mensen kijken is het ook wel min of meer logisch dat daar meer geld naartoe gaat.
||
Citaat:
![]() Verder vind ik dat de CL een Europese competitie is en dus onafhankelijk van het land. Ik geef ff een voorbeeld met tennissen. Op Wimbledon doen allemaal spelers mee uit verschillende landen. Daar wordt het prijzengeld gewoon per ronde verdeeld...hoeverder je komt, hoe meer je verdient. En dan wordt er niet gekeken naar de landen waar de spelers vandaan komen..
|
Verwijderd
|
Als dat altijd al zo is geweest, dan heeft Nederland dat toch ook gehad in de jaren '70? Ik vind het niet zo gek bedacht, want er kijken gewoon meer mensen naar Juventus - Real Madrid dan naar een wedstrijd als Rosenborg - Genk. Dan vind ik het niet zo raar dat er verschillen zijn qua bedragen.
Toch ben ik er wel tegen dat de bedragen zo verschillend zijn. Het kan best gelijker worden. Op deze manier wordt het voor de kleinere clubs (landen) moeilijker om geld te verdienen en daarmee spelers kopen. Het lijkjt zo een beetje veel op de 'rijken rijker en de armen armer'. |
![]() |
|
Ze kijken naar de exposure die een club meebrengt.
Een Nederlands team krijgt minder aandacht, simpel omdat het afzetgebied van de media van Nederland veel kleiner is dan een gemiddeld team uit een groot land. Minder aandacht is minder geld. Toch is het raar dat Ajax ook minder krijgt op het moment dat ze in de kwart finale komt. Niet dat ik wil dat Ajax meer geld krijgt (integendeel) maar ik neem toch aan dat als iemand op dat moment de CL kijkt - waar ook in Europa - dan ongeveer de helft van de keren de wedstrijd van Ajax krijgt voorgeschoteld. In de 1e ronden snap ik het nog, maar daarna eigenlijk niet. Ik weet er ook de preciese achtergronden en beweegredenen van de CL niet.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
club uit groter land --> grotere afzetmarkt --> ze krijgen meer geld van de uefa.
Dus die clubs kunnen alle goede spelers uit minder goeie landen wegkopen, waardoor er bijna alleen nog maar clubs uit de grote 3(4) landen ver komen in de CL en dat lijkt de UEFA wel te willen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar ik geloof dat de UEFA op die manier meer geld binnenkrijgt, omdat er dan meer clubs meer een grote naam in de CL spelen en dus meer geld meebrengen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|