Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2002, 22:21
Verwijderd
Mogen MBO-ers bij het corps? Nee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2002, 22:47
DarkRaven
DarkRaven is offline
Na de middelbare school ben je een student
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 15:44
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mogen MBO-ers bij het corps? Nee
Dat je bij 't corps mag heeft ongeveer helemaal niks met student zijn te maken... ik zal maar niet neer zetten waar 't wel mee te maken heeft
Oud 21-04-2002, 19:33
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ik ga over 1 jaar de mbo in
Hoe zit dat dan precies met die niveau's
Ik zit nu op de Theoretische weg Vmbo
Moet ik zeker niveau 4 doen in de mbo?
En hoelang duurt die dan

Want ik had laast een baan gezien die Mbo niveau 3 eist wat bedoelen ze ermee?

3 jaar mbo hebben gestudeert of...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 12:43
Verwijderd
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Ik ga over 1 jaar de mbo in
Hoe zit dat dan precies met die niveau's
Ik zit nu op de Theoretische weg Vmbo
Moet ik zeker niveau 4 doen in de mbo?
En hoelang duurt die dan

Want ik had laast een baan gezien die Mbo niveau 3 eist wat bedoelen ze ermee?

3 jaar mbo hebben gestudeert of...
Op het MBO heb je 4 niveau's (1 t/m 4). Niveau 1 is het makkelijks en heel veel practicum. Niveau 4 daarentegen is best wel moeilijk, veel theorie en weinig practicum.

Beide niveau's duren 4 jaar. Het niveau heeft niks te maken met de duur van de opleiding, maar met de moeilijkheidsgraad.

Wanneer je havo hebt gedaan, kun je van 4 havo naar 1 MBO, of van 5 havo naar 2 MBO. Dit laatste is echter niet aan te raden, want je krijgt in het 1e van het MBO de basis, die je dan mist, met het gevolg dat je er niks van snapt...

En je moet niks. Als je niveau 4 kunt, zou ik het zeker doen...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 12:37
niekske17
niekske17 is offline
nou ik doe mbo verpleegkunde en bij ons op school noemen ze ons gewoon studenten hoor!!

kuzzie monique
Oud 25-04-2002, 22:38
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Alles na de middelbare school is studeren. Wil je dit niet toegeven, dan niet.
Oud 25-04-2002, 23:27
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Alles na de middelbare school is studeren. Wil je dit niet toegeven, dan niet.
Dit is nog eens een onderbouwing!
Oud 27-04-2002, 08:00
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Net alsof MBO-ers dom zijn volgens jullie zo komen jullie over.
Niet iedereen is zo intiligent of wil een hoge opleiding doen.
Met mbo kom je meestal nog verder ook met banen dan met Univ.
Mbo-ers studeren ook.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 11:49
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
Mbo-ers studeren ook.
En ook hier klopt helemaal niks van.
Oud 27-04-2002, 13:36
beuk
beuk is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
Mbo-ers studeren ook.
Oud 27-04-2002, 20:03
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
Mbo-ers studeren ook.
Ik moet toegeven kijk af en toe ook op mb-ers neer. wat ik eigenlijki best wel lullig vind vanmezelf maar goed. Maar dat mbo-ers veder komen nee dat gaat er niet bij mij in. Als werkgever kies ik toch eerder voor een drs. dan een mbo-er
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 20:50
Verwijderd
Ik vraag me af waar iedereen zich hier een beetje druk over aan het maken is??

Net of een probleem is als je iemand een MBO-student noemt in plaats van een MBO-scholier.
Duidelijk is toch wat er mee wordt bedoeld?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 11:45
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
eddie schreef:

Op het MBO heb je 4 niveau's (1 t/m 4). Niveau 1 is het makkelijks en heel veel practicum. Niveau 4 daarentegen is best wel moeilijk, veel theorie en weinig practicum.

Beide niveau's duren 4 jaar. Het niveau heeft niks te maken met de duur van de opleiding, maar met de moeilijkheidsgraad.

Wanneer je havo hebt gedaan, kun je van 4 havo naar 1 MBO, of van 5 havo naar 2 MBO. Dit laatste is echter niet aan te raden, want je krijgt in het 1e van het MBO de basis, die je dan mist, met het gevolg dat je er niks van snapt...

En je moet niks. Als je niveau 4 kunt, zou ik het zeker doen...
Aha hartelijke dank iedergeval

Maar ze vragen bij de politie voor hoofdagent Mbo 3 jarige ofzoiets moet ik dus 3 jaar mbo doen?
Kan ik niet het binnen een jaar niveau 3 af maken?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 12:17
Bird
Bird is offline
'k heb niet alle replies gelezen (ben ik te lui voor ), maar ik ben het er zeker mee eens: mbo is GEEN studeren! Onder studeren versta ik wetenschappelijk onderwijs. 'studeren' gebruiken in geval van een mbo-opleiding is pure verkrachting van het woord!
Oud 28-04-2002, 20:56
Verwijderd
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:

Aha hartelijke dank iedergeval

Maar ze vragen bij de politie voor hoofdagent Mbo 3 jarige ofzoiets moet ik dus 3 jaar mbo doen?
Kan ik niet het binnen een jaar niveau 3 af maken?
Waarschijnlijk is het bij die MBO opleiding mogelijk om de opleiding in 3 jaar te doen.
Nogmaals: MBO 3-jarig betekent over het algemeen:
MBO, niveau 4, duur 3 jaren.

Zie hier voor meer info.

Hier staat het volgens mij redelijk duidelijk uitgelegd... Hier hebben ze tevens 6 niveau's. Staat er uitgelegd. Hier volg je dus de politieopleiding.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 22:53
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ohhh
Ik wist niet dat ze bedoelden met Allround politie medewerker (niveau 4)
Ik dacht dat ze met de niveau alleen de politie nivaeus onegveer aangaven maar nu blijkt dus dat het de mbo studie righting is ahaaa

Maar als ik hoofdagent wil worden moet ik na me Vmbo Theoretischweg(mavo) naar Mbo niveau 4 toch?
En die duurt 3 jaar
En daarna ga ik pas naar de politie school en daar duurt het nog maal 4 jaar praktijk en theorie en dan pas ben ik hoofdagent dus totol 7 jaar nog te studeren voordat ik hoofdagent echt ben ?
Maar ze vragen ook MAvo met allee vakken op d wat willen ze daar mee zeggen als ik gewoon Mavo-d doe is dat gewoon 4 jaar
terwijl ik er tegenovergestelt 3 jaar juist bij moet leren op de mbo om gelijk te staan met een hoofdagent die gewoon mavo-d heeft?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 01:23
Verwijderd
Mijn hemel, dat er überhaupt nog discussie ontstaat over dit punt...

Het lijkt me zo klaar als een klontje: studeren doe je aan een universiteit. Punt.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 01:44
PV
PV is offline
Citaat:
nare man schreef:

Het lijkt me zo klaar als een klontje: studeren doe je aan een universiteit. Punt.
Hm.. vraag me af in hoeverre dit standpunt ermee te maken heeft dat je zelf op een universiteit zit. Al zal 't niveau zeker bij anderen ook een rol spelen..

Het klinkt mij iig veel logischer dat je op de middelbare school een scholier bent en daarna een student.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 10:07
Verwijderd
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Ohhh
Ik wist niet dat ze bedoelden met Allround politie medewerker (niveau 4)
Ik dacht dat ze met de niveau alleen de politie nivaeus onegveer aangaven maar nu blijkt dus dat het de mbo studie righting is ahaaa

Maar als ik hoofdagent wil worden moet ik na me Vmbo Theoretischweg(mavo) naar Mbo niveau 4 toch?
En die duurt 3 jaar
En daarna ga ik pas naar de politie school en daar duurt het nog maal 4 jaar praktijk en theorie en dan pas ben ik hoofdagent dus totol 7 jaar nog te studeren voordat ik hoofdagent echt ben ?
Maar ze vragen ook MAvo met allee vakken op d wat willen ze daar mee zeggen als ik gewoon Mavo-d doe is dat gewoon 4 jaar
terwijl ik er tegenovergestelt 3 jaar juist bij moet leren op de mbo om gelijk te staan met een hoofdagent die gewoon mavo-d heeft?
Dit is iets teveel offtopic... Mail me maar ff

Laatst gewijzigd op 29-04-2002 om 10:09.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 14:30
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
Hm.. vraag me af in hoeverre dit standpunt ermee te maken heeft dat je zelf op een universiteit zit. Al zal 't niveau zeker bij anderen ook een rol spelen..
Dat heb je goed gezien, en dat geef ik ook volmondig toe - als ik op een HBO had gezeten had ik hier keihard lopen beweren dat HBO'ers wél studenten zijn...standplaatsgebondenheid heet dat, en het is slecht, maar wel heel menselijk
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 16:15
heumen
heumen is offline
Citaat:
nare man schreef:

Dat heb je goed gezien, en dat geef ik ook volmondig toe - als ik op een HBO had gezeten had ik hier keihard lopen beweren dat HBO'ers wél studenten zijn...standplaatsgebondenheid heet dat, en het is slecht, maar wel heel menselijk
'k heb het al wel eens eerder gezegd: jij zit zeker op de erasmus universiteit en studeert vast iets van bedrijfseconomie.
Ik heb nog nooit (behalve in verhalen dan) zo'n arrogante, domme knuppel gehoord, c.q. gelezen. Als ik net zo'n instelling zou hebben als jij dan zou ik net zo goed niet aan dit forum mee hoeven doen want ik studeer het hoogste van het hoogste, het moeilijkste van het moeilijkste (theoretische natuurkunde that is) en iedereen die iets anders doet is dom.Aangezien er op dit forum niemand anders is die dit doet zijn er alleen nog maar domme mensen over en heb ik dus niets meer bij te dragen.

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID: niet iedereen die op de universiteit zit heeft zo'n arrogante instelling. Dit geldt alleen voor mensen die een gamma studie doen (rechten, bedrijfseconomie en politicologie) En laat nou niet iedereen die zo'n studie doet hier op gaan reageren want dit is uiteraard allemaal sarcastisch bedoeld

Je moet doen waar je goed in bent en als dat MBO is en je wilt dat studeren noemen dan doe je dat toch lekker. Al die mensen die daar niet aan willen, zijn superhypocriet en alleen maar jaloers omdat ze niet slim genoeg zijn om binnen hun eigen vakgebied iets te presteren (als je dat wel kon had je niet zoveel tijd over om hiermee bezig te zijn). Om je toch maar een beetje slim te voelen moet je dan maar mensen met een lagere opleiding gaan lopen afzeiken... Echt een heel naar (triest, zielig, HEEEEEEEL DOM) mannetje ben jij.
Oud 29-04-2002, 17:39
femme
femme is offline
Citaat:
Sciza schreef:
Hmm...

Ik vind gewoon alle vormen van onderwijs (waar je dus iets leert) een studie.

Ik ook... als je nog op school zit en dus nog moet leren is dat volgens mij altijd studeren... of het nou mbo,hbo of wo is... maakt nix uit..
Oud 29-04-2002, 19:03
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
heumen schreef:

'k heb het al wel eens eerder gezegd: jij zit zeker op de erasmus universiteit en studeert vast iets van bedrijfseconomie.
Ik heb nog nooit (behalve in verhalen dan) zo'n arrogante, domme knuppel gehoord, c.q. gelezen. Als ik net zo'n instelling zou hebben als jij dan zou ik net zo goed niet aan dit forum mee hoeven doen want ik studeer het hoogste van het hoogste, het moeilijkste van het moeilijkste (theoretische natuurkunde that is) en iedereen die iets anders doet is dom.Aangezien er op dit forum niemand anders is die dit doet zijn er alleen nog maar domme mensen over en heb ik dus niets meer bij te dragen.

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID: niet iedereen die op de universiteit zit heeft zo'n arrogante instelling. Dit geldt alleen voor mensen die een gamma studie doen (rechten, bedrijfseconomie en politicologie) En laat nou niet iedereen die zo'n studie doet hier op gaan reageren want dit is uiteraard allemaal sarcastisch bedoeld

Je moet doen waar je goed in bent en als dat MBO is en je wilt dat studeren noemen dan doe je dat toch lekker. Al die mensen die daar niet aan willen, zijn superhypocriet en alleen maar jaloers omdat ze niet slim genoeg zijn om binnen hun eigen vakgebied iets te presteren (als je dat wel kon had je niet zoveel tijd over om hiermee bezig te zijn). Om je toch maar een beetje slim te voelen moet je dan maar mensen met een lagere opleiding gaan lopen afzeiken... Echt een heel naar (triest, zielig, HEEEEEEEL DOM) mannetje ben jij.
*applaus* Ben het met je eens maar tis nou eenmaal menselijk om op andere af te geven en te kleineren.Maar je hebt helemaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 20:33
Bird
Bird is offline
Citaat:
heumen schreef:

(...)

Echt een heel naar (triest, zielig, HEEEEEEEL DOM) mannetje ben jij.
*slaakt diepe zucht*

Lieve Heumen; telkens als dit soort dingen aan de orde komen en jij het er niet mee eens bent, begin je te blaten over de EUR, over dat jij de hoogste studie doet, dat gamma's arrogant zijn en dat je het allemaal sarcastisch bedoelt.
Probeer eens wat creatiefs te verzinnen, anders zal ik met het oog op jouw generaliserende instelling maar veronderstellen dat jij zo'n onwijze beta-nerd bent zonder sociaal leven

Get real!

Ps. Ik vind mbo GEEN studeren, studeren heeft te maken met wetenschappelijk onderwijs, dat maakt een opleiding een studie. Mbo is beroepsgericht, een opleiding dus, geen studie en dus studeer je ook niet als je mbo volgt.
Oud 30-04-2002, 10:45
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
Bird schreef:

Ps. Ik vind mbo GEEN studeren, studeren heeft te maken met wetenschappelijk onderwijs, dat maakt een opleiding een studie. Mbo is beroepsgericht, een opleiding dus, geen studie en dus studeer je ook niet als je mbo volgt.
Pfff, wat jij vindt is nog niet altijd zo hoor..
Nogmaals ik citeer:

Van Dale over 'studie':

'beoefening van een vak aan een bepaalde inrichting van onderwijs met het doel een graad te behalen'

Moeilijk he, lezen?
Oud 30-04-2002, 17:43
beuk
beuk is offline
Citaat:
heumen schreef:

...
Het moge duidelijk zijn:

Alleen universitaire bèta studies zijn echte studies.

Ik ben dan ook van mening dat alle alpha/gamma studies naar het hbo overgeplaatst moeten worden, alwaar zij beter op hun plaats zijn.
Oud 30-04-2002, 17:44
beuk
beuk is offline
Citaat:
Sciza schreef:

Pfff, wat jij vindt is nog niet altijd zo hoor..
Nogmaals ik citeer:

Van Dale over 'studie':

'beoefening van een vak aan een bepaalde inrichting van onderwijs met het doel een graad te behalen'

Moeilijk he, lezen?
Sinds wanneer is de Van Dale de bijbel van de Nederlandse taal die het onvoorwaardelijk bij het rechte eind heeft?

Lezen is niet moeilijk nee, de gelezen stof kritisch bekijken blijkbaar wel.
Oud 01-05-2002, 11:05
Tennisstar
Tennisstar is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ach..als HBO'ers bij een studentenvereniging mogen, dan zijn het voor mijn part ook studenten...

Maar MBO'ers zijn ZEKER geen studenten. Die mogen ook niet bij een vereniging.
waar slaat deze redenering op?
op nix dus, als je de mbo doet ben je net zo goed een student als ieder ander.
Echt onzin dat als je alleen naar de universiteit gaat dat je dan pas een echte student bent! (onzin dus)
Ik persoonlijk doe universiteit, maar ik hoor dus gelukkig niet bij zo.n studenten vereniging, ben ik even blij!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 11:09
Tennisstar
Tennisstar is offline
Citaat:
nare man schreef:

ach nare man je bent echt een naar ventje wat een domme conclussies trek je toch!
ik ben het niet met je eens, studeren doe je op de mbo/hbo/en universiteit en zo is het nu eenmaal accepteer het nu eens!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 11:10
Tennisstar
Tennisstar is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
Mbo-ers studeren ook.
precies
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 11:12
Tennisstar
Tennisstar is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mogen MBO-er
s bij het corps? Nee
gelukkig voor hen niet, ik denk ook niet dat ze het zouden willen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 11:16
Tennisstar
Tennisstar is offline
Citaat:
DrFreeman schreef:
HBO is in mijn mening ook geen studeren btw
weer zo eene die niet kan accepteren dat mensen die de mbo/hbo ook studenten zijn, jeeezus wat een idiote redenering
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:32
Jaspov
Jaspov is offline
UNIVERSITEIT = STUDEREN

REST = DOORLEREN (met alle respect )

Danku.
Oud 01-05-2002, 16:05
luna_p
luna_p is offline
Het is duidelijk dat de meing verdeeld zijn.
En dat zal ook wel zo blijven.

Ik de mbo bloemschikken, en als het nou wel of niet studeren is.
Ik vind erg leuk^_^En ik zit geen uren te studeren in boeken^_^
maar uren tussen de bloemen.
^_^ knuffels luna_p
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 16:14
Sommetje
Sommetje is offline
nee, natuurlijk is MBO geen studeren. Zelfs kleine kinderen kunnen dat weten. Studeren doe je op een universiteit en NERGENS ANDERS. Ik vind het nogal stom staan om een MBO-opleiding volgen al studeren te noemen. Het niveau van het MBO is bijzonder laag. Dat durft een mens toch geen studeren te noemen. Het is gewoon naar school gaan. Er is ook niets wetenschappelijks aan het MBO.
Oud 01-05-2002, 17:07
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
beuk schreef:

Sinds wanneer is de Van Dale de bijbel van de Nederlandse taal die het onvoorwaardelijk bij het rechte eind heeft?

Lezen is niet moeilijk nee, de gelezen stof kritisch bekijken blijkbaar wel.
*proest*

Sorry hoor, maar wat je nu zegt is echt belachelijk. De Van Dale is een woordenboek, waarin vrijwel alle woorden met hun betekenis staan. Er staan geen mening, maar feiten.
Ik weet natuurlijk dat jij gewoon je gelijk wil krijgen, maar die krijg je gewoon niet. Lever mij nou eens bewijs dat MBO of HBO geen studeren is...

Wat kunnen mensen eigenwijs en dom zijn
Oud 01-05-2002, 17:08
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
nee, natuurlijk is MBO geen studeren. Zelfs kleine kinderen kunnen dat weten. Studeren doe je op een universiteit en NERGENS ANDERS. Ik vind het nogal stom staan om een MBO-opleiding volgen al studeren te noemen. Het niveau van het MBO is bijzonder laag. Dat durft een mens toch geen studeren te noemen. Het is gewoon naar school gaan. Er is ook niets wetenschappelijks aan het MBO.
Studeren heeft niets met niveau te maken hoor, is gewoon een werkwoord wat je doet als je onderwijs volgt... Net zoiets als leren, alleen een mooier woord...
Oud 01-05-2002, 19:37
ESCO
ESCO is offline
shit weer van die mensen die lullen over wetenschappelijk Universiteit dat zijn dus bepaalde studies die wetenschappelijk zijn.
De meeste zijn nog geen eens wetenschappelijk denk maar Rechten studeren en Financien.
Kijk t hangt er gewoon af als je met zwoegen een mavo diploma haalt noem je t wel studeren.
Andersom heb je met zwoegen een VWO diploma gehaald noem je t ook studeren.
Maar als je t simpel gehaald hebt noem je geen van beide MBO HBO Universiteit studeren.
Voor de arrogante nieuwkomers die gaan studeren in Leiden heb ik een verrrassing
Er woont een jongentje genaamd Esco die t niet zo heeft op nieuw komers corps studenten en dit jongentje van 18 woont nou juist hartje centrum dus jullie gaan leuken dingen beleven.
Ga ik samen met m'n vervelende vriendjes biertjes gooien in de grachten, schreeuwen tot de politie er aankomt,even overal aanbellen.
En voor de niet arrogantestudenten[niet westerse Psychologie,Psychologie,wetenschap enzo]kweet welke studenten huizen wel Corps of niet Corps studenten wonen dus maak je maar niet druk.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:32
beuk
beuk is offline
Citaat:
Sciza schreef:

*proest*

Sorry hoor, maar wat je nu zegt is echt belachelijk. De Van Dale is een woordenboek, waarin vrijwel alle woorden met hun betekenis staan. Er staan geen mening, maar feiten.
Ik weet natuurlijk dat jij gewoon je gelijk wil krijgen, maar die krijg je gewoon niet. Lever mij nou eens bewijs dat MBO of HBO geen studeren is...

Wat kunnen mensen eigenwijs en dom zijn
Je maakt jezelf wel heel erg belachelijk nu, vooral met die laatste opmerking.

De Van Dale bevat géén feiten, enkel de algemeen geaccepteerde uitleg van woorden. Die verandert af en toe nog weleens. Woorden die een positieve klank hebben kunnen bijvoorbeeld omslaan naar negatief en andersom.

Verder heb ik al een aantal argumenten aangevoerd. Hier is tot op heden niet op ingegaan. In plaats daarvan kom jij met een quote uit het woordenboek en denkt daarmee het bewijs te hebben geleverd.

Ik denk dat je daarmee het verschil in denken tussen MBO'ers en academici prachtig hebt geillustreerd.
Op het mbo leer je feitjes. Wat in het boek staat is waar. Die man die het geschreven heeft heeft er immers verstand van? Wie durft dat in twijfel te trekken..
Dat proces heet leren.

Studeren houdt vooral in: kritisch denken. Bij alles voor jezelf bepalen waarom dat daar staat en of je het ermee eens bent.
Ik zeg niet dat dat op het MBO niet gebeurd, maar in ieder geval slechts mondjesmaat.
Oud 01-05-2002, 20:38
beuk
beuk is offline
Citaat:
ESCO schreef:
shit weer van die mensen die lullen over wetenschappelijk Universiteit dat zijn dus bepaalde studies die wetenschappelijk zijn.
De meeste zijn nog geen eens wetenschappelijk denk maar Rechten studeren en Financien.
Kijk t hangt er gewoon af als je met zwoegen een mavo diploma haalt noem je t wel studeren.
Maar als je t simpel gehaald hebt noem je geen van beide MBO HBO Universiteit studeren.
Moet je er wel even bij vertellen waarom de moeite die je met de stof hebt bepalend is voor het onderscheid tussen leren en studeren.

Het is mij een raadsel namelijk waarom je dat denkt.

Citaat:
Voor de arrogante nieuwkomers die gaan studeren in Leiden heb ik een verrrassing
Er woont een jongentje genaamd Esco die t niet zo heeft op nieuw komers corps studenten en dit jongentje van 18 woont nou juist hartje centrum dus jullie gaan leuken dingen beleven.
Ga ik samen met m'n vervelende vriendjes biertjes gooien in de grachten, schreeuwen tot de politie er aankomt,even overal aanbellen.
Tof joh. Je geeft wel een beetje je niveau aan ja.
Citaat:
En voor de niet arrogantestudenten[niet westerse Psychologie,Psychologie,wetenschap enzo]kweet welke studenten huizen wel Corps of niet Corps studenten wonen dus maak je maar niet druk.
Je lijkt wel een detective zeg. Ik vind corpshuizen namelijk heel moeilijk te spotten, met die postertjes voor de ramen en de jasjedasje types die in en uit lopen.
Waarom zouden mensen zich druk maken? Als je niet bij het corps zit kom je zowiezo niet in een corpshuis, dus ik zie geen probleem..
wat dit laatste stukje over corpshuizen met het topic te maken heeft is me ook een raadsel
Oud 01-05-2002, 20:39
beuk
beuk is offline
Citaat:
luna_p schreef:
Het is duidelijk dat de meing verdeeld zijn.
En dat zal ook wel zo blijven.

Ik de mbo bloemschikken, en als het nou wel of niet studeren is.
Ik vind erg leuk^_^En ik zit geen uren te studeren in boeken^_^
maar uren tussen de bloemen.
^_^ knuffels luna_p
Niets persoonlijks, maar vind je het niet belachelijk als iemand vertelt "ik studeer bloemschikken"?
Oud 01-05-2002, 21:23
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
beuk schreef:

Je maakt jezelf wel heel erg belachelijk nu, vooral met die laatste opmerking.

De Van Dale bevat géén feiten, enkel de algemeen geaccepteerde uitleg van woorden. Die verandert af en toe nog weleens. Woorden die een positieve klank hebben kunnen bijvoorbeeld omslaan naar negatief en andersom.

Verder heb ik al een aantal argumenten aangevoerd. Hier is tot op heden niet op ingegaan. In plaats daarvan kom jij met een quote uit het woordenboek en denkt daarmee het bewijs te hebben geleverd.

Ik denk dat je daarmee het verschil in denken tussen MBO'ers en academici prachtig hebt geillustreerd.
Op het mbo leer je feitjes. Wat in het boek staat is waar. Die man die het geschreven heeft heeft er immers verstand van? Wie durft dat in twijfel te trekken..
Dat proces heet leren.

Studeren houdt vooral in: kritisch denken. Bij alles voor jezelf bepalen waarom dat daar staat en of je het ermee eens bent.
Ik zeg niet dat dat op het MBO niet gebeurd, maar in ieder geval slechts mondjesmaat.
Even zodat je het weet: 'k doe geen MBO hoor, volgend jaar 6de van Atheneum...

'k hou er alleen niet zo van wanneer mensen zich beter voelen dan anderen, studeren is studeren, maakt geen moer uit waar je dat doet.

Mijn schoonzus heeft een opleiding tot verpleegkundige gedaan op het MBO, en je maakt mij niet wijs dat je al daarvoor niet moet studeren. Ik heb haar boven haar boeken zien zwoegen, kunnen veel WO-studentjes nog van leren.
Oud 01-05-2002, 21:28
beuk
beuk is offline
Citaat:
Sciza schreef:

Even zodat je het weet: 'k doe geen MBO hoor, volgend jaar 6de van Atheneum...
Waar heb ik dat beweerd

Citaat:
'k hou er alleen niet zo van wanneer mensen zich beter voelen dan anderen, studeren is studeren, maakt geen moer uit waar je dat doet.
studeren is studeren, maar wat is dat dan? daar gaat dit topic over..

Citaat:
Mijn schoonzus heeft een opleiding tot verpleegkundige gedaan op het MBO, en je maakt mij niet wijs dat je al daarvoor niet moet studeren. Ik heb haar boven haar boeken zien zwoegen, kunnen veel WO-studentjes nog van leren.
Ik geloof best dat je er hard voor moet werken, maar is dat de definitie van studeren? Ergens veel moeite voor doen?

Overigens klopt het wel dat veel studies qua tijd niet zoveel vergen..
Oud 01-05-2002, 21:37
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
beuk schreef:

studeren is studeren, maar wat is dat dan? daar gaat dit topic over..
Whehe, nu heb ik een ander woordenboek voor me, er staat:

studeren: 1. zich toeleggen op; - peinzen, denken over (daar moet ik eerst nog eens op ~ ; - 2. zich met een vak van wetenschap of kunst ernstig bezighouden om ering door te dringen; vlijtig, druk ~; - ~ in de letteren, in de medicijnen ~; theologie ~; - op iets ~, het bestuderen, van buiten leren: op een preek, een les ~
Oud 01-05-2002, 21:49
beuk
beuk is offline
Citaat:
Sciza schreef:

Whehe, nu heb ik een ander woordenboek voor me, er staat:

studeren: 1. zich toeleggen op; - peinzen, denken over (daar moet ik eerst nog eens op ~ ; - 2. zich met een vak van wetenschap of kunst ernstig bezighouden om ering door te dringen; vlijtig, druk ~; - ~ in de letteren, in de medicijnen ~; theologie ~; - op iets ~, het bestuderen, van buiten leren: op een preek, een les ~
Maar wat vind je zelf?
Oud 01-05-2002, 22:39
ESCO
ESCO is offline
beuk
18 - Lid gepost op 01-05-2002 @ 21:38

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
ESCO schreef:

Moet je er wel even bij vertellen waarom de moeite die je met de stof hebt bepalend is voor het onderscheid tussen leren en studeren.

Het is mij een raadsel namelijk waarom je dat denkt.

quote:

Tof joh. Je geeft wel een beetje je niveau aan ja.

quote:

Je lijkt wel een detective zeg. Ik vind corpshuizen namelijk heel moeilijk te spotten, met die postertjes voor de ramen en de jasjedasje types die in en uit lopen.
Waarom zouden mensen zich druk maken? Als je niet bij het corps zit kom je zowiezo niet in een corpshuis, dus ik zie geen probleem..
wat dit laatste stukje over corpshuizen met het topic te maken heeft is me ook een raadsel

------------------
slagroomspuit? check.

1als je een keer in je boek kijkt een 7-8 haalt.

2 ja kweet een laag niveau, maar nog niet zo laag niveau om met een krat bier in de zomer op t parkeerplaats vrouwen te gaan keuren zoals de korps studenten.
Je bent ook er laag als je niet iemand in de ogen durft te kijken ,omdat iemand met zwart haar meteen een crimineel zou zijn.

3IK woon al van m'n derde op de Oude Singel waarvan 60% studenten zijn, waarvan de meeste normaal sociaal gedragen.
Als je in Leiden zou wonen zou je ook niet raar gaan kijken dat de meeste uit Leiden ergens anders gaan studeren.
Dan komt er nog bij dat m'n moeder niet westerse Psychologie heeft gestudeerd.
Zo kan je die arrogante Korps studenten zo eruit halen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 10:59
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
beuk schreef:

Maar wat vind je zelf?
Hmm.. da's een goede vraag

Ik denk dat ik elke opleiding na de middelbare school wel een studie vind. MBO, HBO of WO.
Oud 02-05-2002, 11:28
luna_p
luna_p is offline
Wat valt onder studeren?(aub geen antwoord opgeven!)

Doen we allemaal niet ons best om voor elkaar te krijgen wat graag in de toekomst willen doen???
Voor het ene beroep heb je dit nodig en het andere dat......

Laten we blij zijn dat er wat minder slimmen mensen zijn.
en wat slimmer........

Want niet alles kan je leren met een goed stel hersenen.
Voor sommige beroepen heb je gevoel nogdig^_^

En gevoel heeft niks met hersenen te maken.

Maar ik wou alleen nog zeggen tegen Beuk.
Dat niet aardig is om te zeggen dat bloemsierkunst belachelijk is.....
Want ik vind laag bij de grond.

Knuffels luna_p

Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 12:52
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Wat is vergelijkbaar met Mavo-d in de mbo?

En kan iemand van de Vmbo basis naar Mavo-d?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten