Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2003, 19:41
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-07-2003 @ 18:31:
Zelfverdediging in geval van verkrachting en misschien wel doodmaking kan heel ver gaan voordat ik zelf een strafbaar feit bega. Daar hebben ze noodweer exces voor verzonnen. Je gaat dan wel te ver voor noodweer, maar toch ben je niet strafbaar omdat de situatie zo acuut was en jij helemaal in blinde paniek.
noodweer en noodweer exces zijn strafuitsluitselgronden en geen recht volgens het strafrecht.
het is aan de rechter om te bepalen dat het om noodweer danwel noodweer exces gaat. Je wordt dus in eerste instantie wel vervolgd. Niet dat je je daar bij een verkrachting druk om moet maken, maar je kan niet even aanspraak doen op noodweer exces.

[/QUOTE]
Bovendien is erheel wat voor nodig om iemand met je blote handen te vermoorden. Een goeie diepe prik in een oog, en ik kan wegkomen, daar gaat het me om. Voordat je een oog echt kapot hebt, moet je nog stevig doorduwen, dat bedoel ik. Alleen even van 'prik' zal weinig zoden aan de dijk zetten. Hij vloekt dan wat, en doet hetzelfde met jou, maar dan wel hard.
[/QUOTE]

Zoveel is er niet voor nodig iemand met je blote handen cq voeten te vermoorden. Je moet even weten hoe.
De zwakke plekken zoals ogen en strot, eventueel een verwurging waarbij je slagader afknijpt in de nek (duurt seconde of 10 voordat ie bewusteloos raakt geloof ik,, ff volhouden dus)
Verder zit er een slagader in de lies die je tegen het bekken kapot kan schoppen, dan bloedt hij dus dood.

[/QUOTE]
De eerste klap is een daalder waard, en dan wegwezen. Hij moet je loslaten, meer is niet nodig. Met gebalde vuistjes op zijn borstkas trommelen werkt alleen in films.
[/QUOTE]

loslaten en dan niet vergeten dat je niet wil dat hij achter je aan komt. schop zijn knie of enkel of zo kapot.
als hij een fiets of auto bij zich heeft, maak dat ook onbruikbaar.
Oud 21-07-2003, 19:46
gimgamgommetje
nog ff 1 om het af te leren. Op veel zelfverdedigingscursussenen in boeken over het onderwerp wordt een mobiele telefoon aangeraden als wapen.

doe jezelf 1 lol en sla niet je mobiele telefoon stuk, want ik denk dat je na afloop maar wat graag iemand wilt bellen.
dus gebruik je telefoon nooit als wapen. ik vraag me echt af hoe mensen dit hebben kunnen verzinnen.
Oud 22-07-2003, 11:38
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 21-07-2003 @ 20:46:
... het onderwerp wordt een mobiele telefoon aangeraden als wapen.....
haha dat gaat er volgens mij er leuk uit zien
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 17:05
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 21-07-2003 @ 20:31:
Hoe weet je al.s meisje cq vrouw nu zeker dat hij je laat leven na de verkrachting?
als er 1 ding is waar je in zo'n situatie niet mee moet zitten is dat de wet.
alle juridische gevolgen zijn beter dan de gevolgen van zo'n man rustig zijn werk laten doen.
Het is hij of jij en dan kun je echt het beste voor jezelf kiezen.
Dus druk lekker door dat oog en als meneer jou met een mes aanvalt is het minstends poging tot doodslag,,, dus mag je je ook zodanig verdedigen.

Als je in een levensbedreigende situatie bent snap ik niet dat je je druk kan maken om wat voor juridische consequenties dan ook.

Liever tussen 4 muren dan 6 plankjes lijkt me zo.
Nou ik heb toevallig wel zo`n soort situatie gehad waarbij hij op de grond lag en ik zijn mes had en neersteken is dan het domste wat je kan doen (ik had wel zijn knie een rottrap gegeven en dus toch gewonnen)

En er zit een verschil tussen hem vermoorden en hem zijn werk laten doen. Kijk als je een oog drukt en je drukt die oogbal niet door zijn hersenen heen dan heb je ook al dik gewonnen.

Overigens met dat soort acties neem ik aan dat je bij de Albert Heyn werkt? Of misschien moet je er eens solliciteren
Oud 22-07-2003, 17:07
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 22-07-2003 @ 12:38:
haha dat gaat er volgens mij er leuk uit zien
Jah het idee alleen al. Alhoewel als je iemand een mobiele telefoon laat opeten kan die aardig stikken lijkt me zo
Oud 22-07-2003, 19:05
gimgamgommetje
telefoon heb je nodig om te bellen dus geef hem iets anders om in te stikken.

Uiteraard zit er verschil in vermoorden of hem zijn werk laten doen, maar als hij met een mes op je af komt is het hij of jij en moet je gewoon zorgen dat je wint.

bij de albert heyn hoef ik niet te solliciteren, ik heb in mijn huidige werk geen gebrek aan agressieve klanten.
aangezien ik beveiliger ben probeer ik dingen zo professioneel cq subtiel mogelijk op te lossen maar als mensen over een bepaalde grens gaan houdt dat voor mij gewoon op.

ik had laatst iemand die me aan mijn stropdas trok en zo probeerde te smoren. (helaas geen clipstropdas)dat wacht ik niet meer af en meneer heeft een behoorlijke douw op zijn strot gekregen.
Het was heel recent , dus of dit juridische gevolgen heeft weet ik nog niet eens. Maar ik ga niet wachten en kijken of hij mischien nog op tijd ophoud of zo.

Ik ben trouwens ook heel erg gek op knietjes aanvallen en verdediging daar op inzetten. Dat oefen ik dus heel veel als zelfverdediging.
Oud 22-07-2003, 19:08
gimgamgommetje
trouwens,, soms moet je dat oog wel zo ver doourdouwen voor hij het merkt, met name door drugsgebruik dat het voor jezelf al behoorlijk eng is, en ehh ik weet echt niet precies tot hoever je daarmee kan gaan.
Tis niet iets dat je dagelijks traint of zo
Oud 22-07-2003, 19:50
Vevay
Proberen hem zoveel mogelijk pijn te doen.
Met je vlakke handen op zijn slaap slaan, of met je vuisten tegen zijn oren slaan.
Krabben, bijten.
Hem in zijn kloten pakken, trekken en draaien.
In zijn knieholte schoppen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 19:56
gimgamgommetje
over bij de kloten pakken gesproken, dat is nog effectiever als je brutaal met je hand in zijn broek gaat en dan de boel flink knijpt en weet ik veel wat nog meer vuile dingen.

ook een leuke is je vinger in zijn neusgat stoppen en hem zo van je af rukken. das ook lekker pijnlijk.
Oud 22-07-2003, 21:00
Another Way
Another Way is offline
Hem vragen of je hem kan pijpen, vervolgens in zijn eikel bijten
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 09:28
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
z'n lul dubbelvouwen als ie stijf is...

als ie stijf is en je breekt hem dubbel knappen de zwellichamen meld ie zich niet binnen 24 uur bij het ziekenhuis kan ie doodgaan.

in dde tussentijd kun je aangfite doen 75% dat de dader gepakt word
Oud 23-07-2003, 09:43
Vevay
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 22-07-2003 @ 20:56:
ook een leuke is je vinger in zijn neusgat stoppen en hem zo van je af rukken. das ook lekker pijnlijk.
*ziet het voor zich*
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 16:24
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 01-07-2003 @ 21:41:
- in ogen prikken met de vingers : ff niet aan denken als je het doet maar kan veel ellende besparen ( tip: gebruik je wijs- en ringvinger en liefst niet je ring- en middenvinger, ik ga niet beginnen uitleggen waarom, maar zo is het beter)
De tip is niet helemaal correct, gebruik je wijs- en middenvinger, dat is het beste en daar kan relatief het meest kracht mee zetten. En niet voorzichtig wezen, ram ze er met al je kracht in, die ogen geven wel mee...

En voor de beste tips verwijs ik naar de raad van poesiefox op de 1e pagina van dit topic.
Oud 23-07-2003, 16:45
the_conquer
the_conquer is offline
probeer het eens met je duimen in de ogen

oh trouwens je vinger in zijn neusgat, er is een betere oplossing: geef er een klap op. Grote kans dat jij een lel te pakken krijgt van hem als jij in zijn neusgat zit te wroeten.

Overigens dat slagader dichtknijpen met een verwurging duurt geen 10 seconden dat de aanvaller bewusteloos is maar veel eerder. Seconde of 3. en hoe opgewonder hij is hoe meer bloed hij nodig heeft. Dus hoe sneller hij knockout zal gaan. Overigens dit soort technieken toepassen vert toch enige ervaring. Als je die niet hebt zou ik hem zeker niet gebruiken omdat een afsluiting een redelijk precies werk is wil deze dan ook meteen wekren. sluit hij niet helemaal dan heb je de kans dat hij het langer uithoudt en jouw overmeesterd.

Laatst gewijzigd op 23-07-2003 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 17:18
gimgamgommetje
vinger in neusgat en dan losrukken is dus vooral als iemand je beetpakt en op je ligt, dit moet uiteraard hard en snel.
het is wel een effectieve techniek. je kunt niet vanuit alle posities echt hard op de neus slaan. daar komt bij dat als je op de neus slaat het niet altijd voldoende effect heeft.
vaak krijgt hij een bloedneus een hoogstends pijn. het is niet zo dat je iemand op zijn neus slaat en dat hij gelijk verblind is door tranen en zo.

We hebben met jiu jitsu die bloedverwurgingen geprobeerd.
dus kijken hoe lang het duurt voor het zwart voor je ogen wordt en je niet meer durft ,, en dan aftikken uiteraard.
Het duurde echt wel wat langer dan 3 seconden.
om die goed te doen heb je idd ervaring nodig, maar goed dat geld voor wel meer technieken die goed werken.

Wat betreft de ogen. Als ik iemand wil verplaatsen of overtuigen op te houden met agressieve dingen leg ik vaak mijn duim op zijn oog. Dan ff kijken hoe ver ik moet drukken voor hij het begrijpt zeg maar.
als je een klap wil geven met je vingers in je ogen moet je dat doen met alle vinger gestrekt naar voren. dan heb je de meeste kans. wat betreft duwen op de ogen prefereer ik de duim , maar wijsvinger lijkt me ook wel okay. Ik duw maar in 1 oog trouwens, niet alletwee dus 1 vinger is dan ook genoeg.

hou er wel rekening mee dat als iemand flink drugs gebruikt je heel erg door moet duwen voor hij er last van heeft.
Ik vind het heel eng om te doen,, het voelt zo smerig op iemands oog te duwen.

Het makkelijkste blijft de keel aanvallen vind ik. die kun je duwen en zo uit bijna alle grepen los komen, maar ook in slaan als het moet.
Oud 24-07-2003, 07:57
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
nog nog effe een terug blik op......benchMarc
18M - Lid...die zegt....

Veel stoere verhaaltjes hier. Ik denk als je echt oog in oog komt te staan met zo'n persoon, je echt geen kans maakt als vrouw zijnde. De meesten verlammen sowieso al helemaal van schrik en kunnen dan nix anders dan gillen. Er valt leuk over te fantaseren, maar ik denk dat de realiteit toch ff heel wat harder is, en je met deze wannabe kung-fu moves niet ver komt.

nou jah hoe kun jij dit nu weten......heb je het al meegemaakt dan...nou ik wel..gelukkig nije dat ie me heeft verkracht hij ging er zelf vandoor omdat ik me duzz egt wel verzette hoor..eerst was ik in paniek...en toen gilde ik idd..maar toen ie eenmaal aan e zat werd ik driftig duzz jah he heb een beetje ongelijk....
Oud 24-07-2003, 17:16
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 23-07-2003 @ 18:18:
vinger in neusgat en dan losrukken is dus vooral als iemand je beetpakt en op je ligt, dit moet uiteraard hard en snel.
het is wel een effectieve techniek. je kunt niet vanuit alle posities echt hard op de neus slaan. daar komt bij dat als je op de neus slaat het niet altijd voldoende effect heeft.
vaak krijgt hij een bloedneus een hoogstends pijn. het is niet zo dat je iemand op zijn neus slaat en dat hij gelijk verblind is door tranen en zo.

We hebben met jiu jitsu die bloedverwurgingen geprobeerd.
dus kijken hoe lang het duurt voor het zwart voor je ogen wordt en je niet meer durft ,, en dan aftikken uiteraard.
Het duurde echt wel wat langer dan 3 seconden.
om die goed te doen heb je idd ervaring nodig, maar goed dat geld voor wel meer technieken die goed werken.

Wat betreft de ogen. Als ik iemand wil verplaatsen of overtuigen op te houden met agressieve dingen leg ik vaak mijn duim op zijn oog. Dan ff kijken hoe ver ik moet drukken voor hij het begrijpt zeg maar.
als je een klap wil geven met je vingers in je ogen moet je dat doen met alle vinger gestrekt naar voren. dan heb je de meeste kans. wat betreft duwen op de ogen prefereer ik de duim , maar wijsvinger lijkt me ook wel okay. Ik duw maar in 1 oog trouwens, niet alletwee dus 1 vinger is dan ook genoeg.

hou er wel rekening mee dat als iemand flink drugs gebruikt je heel erg door moet duwen voor hij er last van heeft.
Ik vind het heel eng om te doen,, het voelt zo smerig op iemands oog te duwen.

Het makkelijkste blijft de keel aanvallen vind ik. die kun je duwen en zo uit bijna alle grepen los komen, maar ook in slaan als het moet.
Hey we doen dezelfde sport

Maar 3 sec denk toch wel dat je er neit ver overheen komt. Als ik hem mag aanzetten.
Oud 24-07-2003, 19:48
gimgamgommetje
jiu jitsu doe ik niet meer maar ik zou het graag uitproberen
Oud 24-07-2003, 19:59
poesiefox
poesiefox is offline
Mijn vader ( derde dan jiu jitsu) zou mij, groene bandertje judo wel eens een verwurging leren. Ik heb hem bijna onherstelbaar beschadigd...
Oud 24-07-2003, 20:07
gimgamgommetje
Citaat:
poesiefox schreef op 24-07-2003 @ 20:59:
Mijn vader ( derde dan jiu jitsu) zou mij, groene bandertje judo wel eens een verwurging leren. Ik heb hem bijna onherstelbaar beschadigd...
okay ik zal je niet aanbieden je iets te leren,, ik wil nog kinderen (ooit) en zo
Oud 24-07-2003, 21:05
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 24-07-2003 @ 20:59:

jiu jitsutjers zijn mietjes
of nee.. das nie waer...

ehmm... mijn advies bij aanranding: pis in je broek
serieus... dat schrikt af... nichtwar?
of kotsen...

en dan maar hopen dattie geen fetishes heeft
Oud 25-07-2003, 23:56
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
hmmz als aanrander wat probeert en hij heeft al je polsen vast en zo,dan moet je heel hevig met elk vrij lichaamsdeel gaan spartellen (echt alles),dan duurt het toch wel erg lang voor hij je onder controle heeft,help roepen haalt trouwens niks uit,ookal lopen er mensen voorbij,dan kijken ze es dwaas en gaan ze verder het is ongelofelijk hoe laf mensen zijn
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 00:24
Verwijderd
Ja. Echt debiel
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 02:17
gimgamgommetje
Als iemand je bij polsen pakt heb je 2 mogelijkheden.
Of je trapt hem met je linkerbeen in zijn kloten of je trapt hem met je rechterbeen in zijn klote.

Er zijn trouwens vrij simpele technieken om los te komen.
hou je vingers gespreid en draai weg in de richting van zijn duim,, dat is zijn zwakste plek. Is ff oefenen en dan ruk je je zo los.

geef hem ff een trap als afleiding zodat hij niet te veel focussed op je pols.

Mensen zijn vaak idd laf maar dat wil niet zeggen dat je het niet moet proberen. Dus schreeuw wel al is het maar om de aanvaller te intimideren.
Oud 26-07-2003, 10:00
Fortisi
Fortisi is offline
Ik snap niet dat sommige mensen de aanrander gewoon zijn/haar gang laat gaan, ja ok, je komt er misschien levend vanaf, maar dan leef je ook de rest van je leven met een schuldgevoel van hier tot tokio omdat je je niet heb verzet.

Ook kan je jezelf niet redden, ook al is de aanrander te sterk, doe álles wat je kan doen. Word vooral boos, aggressie kan je behoorlijk sterk maken...

Ik zelf loop altijd met mijn sleutels in mijn hand, met één sleutel door mijn vingers zodat ik daar flink mee kan krassen e.d.
Ook laat ik liever mijn nagels lang, ook best effecief met knijpen en krabben, volgens mij is het het pijnlijkst als je je nagels diep verzinkt in de huid en dan een beetje krabben, echt een klein beetje maar, krabben opzich doet niet zoveel pijn...en knijpen ook niet echt, dus een combinate van, dan haal je echt stukken huid eraf.

En ik vertrouw ook niet op dat hele idee van "als je bang ben dan ren je veel sneller etc etc" ik had laatst een vent achter me aan, ik begon te rennen en was binnen 3 seconden uitgeput...

Aggressie is toch het beste.
Oud 26-07-2003, 17:47
kleine wicca
kleine wicca is offline
Ook erg effectief, als iemand je van achter beetpakt en je je beide arman niet meer kan gebruiken: keihard op zn tenen stamepen, vooral fijn als je lekkere hakken aanhebt. en vergeet je nagels niet!! Ondanks alle handige truucje begin ik langzamerhand te overwegen een mes aan te schaffen als je al die enge verhalen hoort....... blugh....
Oud 26-07-2003, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 17-07-2003 @ 00:11:
Sterker, misschien. Maar als je écht gemeen doet, kun je nog wel loskomen. Als ik stoei met een jongen/man dan winnen zij, omdat ik me inhoud. Puur door gewicht en sterkere spieren kunnen ze me op de grond houden. Maar als ik echt gemeen zou doen, zoals poesiefox zegt met vingers in hun ogen prikken, bijten, krabben, dan kom ik echt wel los. Ook als hun intenties niet zo vriendelijk zouden zijn.
Als ik er nu maar aan denk op zo'n moment... nou ja, hopelijk gebeurt het nooit.
Euhm, ik wil de vrouwen niet demotiveren, maar een poosje geleden kwamen 2 vrouwen op me af (stoeien!), ik pak ze allebei met èèn hand bij de pols en voor ik 't wist lagen ze op de grond te spartelen. Eentje probeerde nog te schoppen en bijten, maar zodra ik een beetje doordraaide hield ook dat snel op. Nou snap ik dat de vrouwen in kwestie nog niet de spreekwoordelijke knop om hadden, maar de moeite die ik diende te verrichten voor alleen dit resultaat al was tamelijk lachwekkend :/

Mannen zijn domweg sterker dan vrouwen. En dat kickboxdametje iets terug in dit topic is -vrees ik- een uitzondering. En die bevestigen weer de regel :/
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Fortisi schreef op 26-07-2003 @ 11:00:
Ik snap niet dat sommige mensen de aanrander gewoon zijn/haar gang laat gaan, ja ok, je komt er misschien levend vanaf, maar dan leef je ook de rest van je leven met een schuldgevoel van hier tot tokio omdat je je niet heb verzet.

Ook kan je jezelf niet redden, ook al is de aanrander te sterk, doe álles wat je kan doen. Word vooral boos, aggressie kan je behoorlijk sterk maken...

Aggressie is toch het beste.
Helemaal waar. Wanneer je de welbekende 'rode waas' voor ogen hebt, de adrenaline gaat gieren, ben je vèèl sterker. Misschien lever je wel in aan coördinatie/scherpte, maar je hebt iig wel de kracht van een os.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 18:32
Verwijderd
Citaat:
kleine wicca schreef op 26-07-2003 @ 18:47:
Ook erg effectief, als iemand je van achter beetpakt en je je beide arman niet meer kan gebruiken: keihard op zn tenen stamepen, vooral fijn als je lekkere hakken aanhebt. en vergeet je nagels niet!! Ondanks alle handige truucje begin ik langzamerhand te overwegen een mes aan te schaffen als je al die enge verhalen hoort....... blugh....
Ben je gek joh! Bats met je harses flink naar achteren, je zou maar eens een neus of kin goed hard raken.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 22:21
Upke
Upke is offline
Beste verdediging is er snel van door gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 23:02
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 26-07-2003 @ 19:28:
Euhm, ik wil de vrouwen niet demotiveren, maar een poosje geleden kwamen 2 vrouwen op me af (stoeien!), ik pak ze allebei met èèn hand bij de pols en voor ik 't wist lagen ze op de grond te spartelen. Eentje probeerde nog te schoppen en bijten, maar zodra ik een beetje doordraaide hield ook dat snel op. Nou snap ik dat de vrouwen in kwestie nog niet de spreekwoordelijke knop om hadden, maar de moeite die ik diende te verrichten voor alleen dit resultaat al was tamelijk lachwekkend :/

Euhm, ik wil jou ook niet uit de droom helpen, maar het was dus stoeien, en dan vechten we niet echt terug, we zouden jou eens per ongeluk pijn kunnen doen. ( en dat is dus het probleem als vrouwen aangevallen worden: we vechten te lief. )
Oud 26-07-2003, 23:48
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 27-07-2003 @ 00:02:
Euhm, ik wil jou ook niet uit de droom helpen, maar het was dus stoeien, en dan vechten we niet echt terug, we zouden jou eens per ongeluk pijn kunnen doen. ( en dat is dus het probleem als vrouwen aangevallen worden: we vechten te lief. )
*G*

Was jij d'r bij? Nee. Ik wel. Die dames hebben nooit een schijn van kans gehad.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 06:54
gimgamgommetje
Citaat:
Rawsteel schreef op 26-07-2003 @ 23:21:
Beste verdediging is er snel van door gaan.
klopt, maar soms heb je wat geweld nodig om er vandoor te kunnen gaan

Regels voor berichten