Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() wokken is gewoon chil, want je begint met olie waar je ff een paar dingetjes look in laat bakken voor de smaak, die haal je er dan weer uit. dan laat je in die olie je vlees(vervanger) goudbruin worden. Vervolgens mieter je gewoon al je groenten er bij, en roeren maar. Tomaat, ui, prei, champion, weet ik het. Ze noemen het ook wel roerbakken. Dan kan je nog kiezen de rijst/pasta er ook door heen te bakken, doen we soms. En als je dat niet durft of kan, kun je altijd nog popcorn maken. Laatst gewijzigd op 25-07-2003 om 12:43. |
![]() |
|
Verwijderd
|
okeej laat mij wokken even uitleggen, want wat hier boven allemaal staat slaat niet echt ergens op. Ten eerste kan bijna niemand in Nederland wokken, omdat ze geen goede wok hebben en geen wokbrander in huis hebben. Een wokpan verdeeld de hitte heel erg goed over de pan en wordt heel erg heet als je hem op een wokbrander gebruikt (groot vuur langs zijkant (slaat helemaal om de pan heen) en in het midden van de brander komt ook vuur uit). Om dat die pan zo heet wordt wordt het vlees/ de groente erg snel gaar en behoudt ze veel meer goede stoffen (vitamines etc.) dan als je het in een normale pan zou bakken.
Laten wij thuis nou een wokbrander hebben ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En B) die wokken die je op tv wel eens ziet stellen echt niks voor, die zijn veel te klein. Loop eens een Chinese supermarkt binnen, daar kan je veel betere krijgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
B: dat weet ik ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan prima wokken met een wok zonder wokbrander. Dat mijn post 'helemaal nergens op slaat' enkel en alleen omdat ik geen wokbrander heb slaat iig nergens op. Dan is het maar half goed, maar 'nergens op slaan' is weer het andere uiterste. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En bovendien in alle (goede) Chinese restaurants hebben ze wel goede woks en wokbranders. De Chinezen die thuis wokken (en ook de rest van NL) gebruiken gewoon het fornuis ![]() |
![]() |
|
Wat Steve zei: eerst even koken, doen ze bij ons in het restaurant ook.
alles wordt eerst even 1 min. gekookt, en dan een minuut of 2 super heet gewokt. je hebt trouwens behoorlijk wat manieren van wokken, dus wat steve zei is niet fout, je hebt gewoon verschillende wokmanieren.
|
Een wok is ideaal voor het roerbakken van groenten (en evt. vlees mocht je daarvoor willen gaan). Dat staat los van het feit of je een correcte wok en/of brander hebt, hoewel ik best wil geloven dat het daarin stukken beter gaat.
Geroerbakte groenten zijn hoe dan ook (brander of niet) gezonder en (imho) smakelijker dan gekookte. Makkelijker ook voor het maken van nasi, bami, mie of pasta omdat de groenten niet druipen van het vocht en je de rijst (of equivalent) er zo bij kan gooien. Zonder knoeien hoezee.
|
Typerend aan wokken is de hoge temperatuur. Een flinke gietijzeren pan (de wok) wil dan nog wel eens helpen..
En NIET in olijfolie wokken, tenzij je graag kankerverwekkende stoffen tot je neemt. Boven de 180 graden Celsius ontstaan die in olijfolie. Friteren met olijfolie is ook niet echt slim dus.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
http://www.odin.nl/nl/nieuws/shownieuws.asp?nwsid=129
De exacte reactie moet ik je schuldig blijven, aangezien ik die dingen nooit onthoud als meneer van Kralingen die mij vertelt..
||
Citaat:
wij hebben thuis bijvoorbeeld zowel een wokpan als een wokbrander. Bovendien worden ontzettend veel keukens tegenwoordig voorzien van wokbranders. Moet je eens een keukencentrum in lopen; zie je ze volop! ennuh, wokken is echt heeeeerlijk! ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
wokken Konijn | 7 | 02-12-2003 13:22 | |
ARTistiek |
Kunstwerk op kamermuur van Billy_Bob door Wim Wok Hans Kazan | 44 | 17-05-2003 20:22 | |
ARTistiek |
voor de fans: Wim Wok`s paeshaesch terror strafcorner | 11 | 09-04-2003 15:03 | |
ARTistiek |
[gfx]wok (again? *zucht*) Queen Klazina Wok | 24 | 01-12-2002 00:27 | |
ARTistiek |
weer n tekening van Wim Wok Verwijderd | 17 | 15-01-2002 14:49 |