Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Is dat weer een of andere microschoft grap? |
![]() |
|
als je geen MSDN geinstalleerd hebt: http://msdn.microsoft.com/
||
Citaat:
Voorzover ik de manpages gezien heb kom ik ook alleen maar char* tegen bij string functions. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Wat doe ik fout?
ik heb dit: -----> char a[10]="1234.5678"; // a="12345.5678" char Result[255]; // groot genoeg double x; // x voor de waarde van atof() x=atof(a); // x=12345.56780000 [debug] sprintf(Result,"Testing atof(): x = %d",x); // hier gaat wat fout ? ![]() <-------- want als ik Result afdruk/bekijk in debug, staat daar: Testing atof(): x = 1834810029, ik weet niet wat dit is, is het het adres van x of zo?? normaal werkt dit wel.... ![]()
||
Citaat:
|
eminem_henri@Hotmail.com add me, ik ben ook met C++ bezig
|
![]() |
|
![]() |
FF snel een vraagje:
met 'ReadFile()' kun je toch alleen ints lezen [of in ieder geval geen char] toch? Ik lees nu een array int's, maar eigenlijk moet ik char hebben [string], dan kan ik er pas mee doen wat ik wil... Hoe verander ik het type van een array? of Hoe lees ik meteen chars ipv ints? ------Begin snippet----------------------------------------- int *FileBuffer; FileBuffer=new int[FileSize]; DWORD ActualRead=0xff00ff; if(!ReadFile(FileHandle,&FileBuffer[0],FileSize,&ActualRead,NULL)) { sprintf(DebugString[FreeDebugEntry],"Loading file - Failed"); delete[] FileBuffer; } sprintf(DebugString[FreeDebugEntry],"Loading file - Succes"); ------End snippet------------------------------------------- Hoe verder? ![]()
|
met ReadFile() kan je net zo goed chars inlezen als ints
![]() char *FileBuffer = new[FileSize]; ReadFile(FileHandle, FileBuffer, FileSize, &ActualRead, NULL); sterker nog dat werkt zelfs in tegenstelling tot jouw code waar je over het algemeen 4 keer de lengte van de file probeert uit te lezen ![]() misschien moet je je eens in iostream.h verdiepen trouwens.. dan kan je met behulp van C++ routines bestanden uitlezen, een stuk makkelijker ![]()
|
![]() |
als je nog eens wat zoekt:
http://www.khlim.be/~lrutten/cursussen/3iielo/c.html (als die het niet doet: http://deathz0rz.homeunix.net/pub/c.html)
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Dat is 't niet, ik zoek vaak heel specifieke informatie, net dat gene wat ik op dat moment nodig heb... en die vind ik dus haast nergens.
Er zijn idd veel tutorials, maar die gaan vaak over iets anders dan wat ik wil weten. [Kan ook zijn dat ik gewoon verkeerd zoek ![]()
||
Citaat:
![]()
|
|