Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2003, 10:06
efixer
efixer is offline
Hoe zit het met de financiering van een abortus, kan iemand mij wat over uitleggen hoe en wat ?
-----------------------------------------------------------------
Geplaatst door Beebie op zaterdag 28 juli 2001 00:00

Voor zover ik weet hoeft het niets te kosten hoor. ik heb er geen ervaring mee en weet het dus niet zeker, maar ik heb wel ooit iets gehoord van dat je dat via de Rutgers Stichting ofzo kunt regelen. Dan kost het of sowieso helemaal niets, of je moet betalen maar krijgt alles vervolgens vergoedt. dat weet ik niet precies. Daarvoor zou je de Rutgers Stichting eens moeten bellen.
------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd op 29-07-2003 om 10:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2003, 10:08
Dory
Dory is offline
is gratis in nederland
Oud 29-07-2003, 10:10
efixer
efixer is offline
Citaat:
eris schreef op 29-07-2003 @ 11:08:
is gratis in nederland
?? ik las laatst in fancy oid dat zo'n gast die meid zwanger had gemaakt de abortus moest gaan vergoeden
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 10:18
efixer
efixer is offline
bedankt, helder en duidelijk!

Kan iemand ook uitleggen hoe een abortus verloopt voor de vrouw ? doet het pijn oid ? hoe lang duurt het ? na de tijd er last van ?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 10:27
mieltje
mieltje is offline
voor zover ik weet is het grats en doet het niet zo super veel pijn. (Tuurlijk je voelt het wel...) Ligt er ook een beetje aan waar je pijn grens ligt natuurlijk.

Daarnaast hebben meisjes er later meestal lichaamelijk, behalve een rare menstruatie niet zo heel veel last van. Psygisch daarentegen blijkt het heel zwaar te zijn, dit kan door bepaalde hormonen komen (welke weet ik niet echt precies) maar ook door schuldgevoelens, spijt enz ect....
Oud 29-07-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
efixer schreef op 29-07-2003 @ 11:18:
bedankt, helder en duidelijk!

Kan iemand ook uitleggen hoe een abortus verloopt voor de vrouw ? doet het pijn oid ? hoe lang duurt het ? na de tijd er last van ?
het duurt maar een paar minuten en het doet geen pijn. verder wordt het gewoon vergoed door het ziekenfonds, tenzij je particulier verzekerd bent.
hier kan je de info ook vinden: http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/176.html

Maar goed, dat het lichamelijk geen pijn doet betekent niet dat ze helemaal geen steun nodig heeft.
Veel vrouwen voelen zich ontzettend schuldig of hebben spijt van de abortus. De eerste maanden zal ze echt veel steun nodig heben.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 11:12
Qimm
Qimm is offline
Van wat ik gehoord hebt doet het nog wel aardig pijn. Je stofzuigen je baarmoeder gewoon leeg!
Oud 29-07-2003, 15:07
DaBoY
DaBoY is offline
Citaat:
Qimm schreef op 29-07-2003 @ 12:12:
Van wat ik gehoord hebt doet het nog wel aardig pijn. Je stofzuigen je baarmoeder gewoon leeg!
Bij een abortusingreep wordt de inhoud van de baarmoeder weggehaald. Een abortus wordt uitgevoerd door middel van zuigcurettage of vacuümaspiratie. Hierbij wordt via de vagina een dun buisje in de baarmoeder gebracht. Het gebied rond de baarmoedermond wordt verdoofd. De inhoud van de baarmoeder wordt vervolgens afgezogen - de zwangerschap is dan definitief afgebroken. De behandeling duurt enkele minuten.

Heb ik van die ene site die hierboven ergens staat

http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/176.html

Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
DaBoY schreef op 29-07-2003 @ 16:07:
Bij een abortusingreep wordt de inhoud van de baarmoeder weggehaald. Een abortus wordt uitgevoerd door middel van zuigcurettage of vacuümaspiratie. Hierbij wordt via de vagina een dun buisje in de baarmoeder gebracht. Het gebied rond de baarmoedermond wordt verdoofd. De inhoud van de baarmoeder wordt vervolgens afgezogen - de zwangerschap is dan definitief afgebroken. De behandeling duurt enkele minuten.

Heb ik van die ene site die hierboven ergens staat

http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/176.html

Dat is een manier. Er zijn nog een aatnal andere manieren.

Het schijnt idd nogal pijn te kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
efixer schreef op 29-07-2003 @ 11:10:
?? ik las laatst in fancy oid dat zo'n gast die meid zwanger had gemaakt de abortus moest gaan vergoeden
1. Het is de Fancy, nou niet bepaald bekendstaand als juridisch blad

2. Het zou best kunnen zijn dat onder omstandigheden iemand veroordeeld wordt tot het betalen van de kosten van opvoeding en levensonderhoud, maar dat kan ik me haast niet voorstellen buiten de gevallen van verkrachting en ziekenhuisfouten.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:38
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-07-2003 @ 16:24:
Dat is een manier. Er zijn nog een aantal andere manieren.

Het schijnt idd nogal pijn te kunnen doen.
Zoals de methodes met breinaalden en een vuistslagabortus... (doen veel mensen gratis, voor de hobby)..

Maargoed, ik denk dat abortussen (abortii ?) net zo vaag zijn als anonieme soa-testen.. je moet een adres opgeven, dat je eventueel ook mag verzinnen.
Het zal ook wel erg afhangen van de lokatie. (de nederlandse zorg is best vreemd)
Oud 29-07-2003, 15:44
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 29-07-2003 @ 16:38:
Zoals de methodes met breinaalden en een vuistslagabortus... (doen veel mensen gratis, voor de hobby)..
Ik bedoelde 'normale', maatschappelijk geaccepteerde methodes.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:45
Verwijderd
Citaat:
abortus tot 12 weken
De embryo is nog heel klein of nauwelijks zichtbaar. de baarmoederhals wordt verdoofd en de embryo wordt door een smalle buis mbv vacuüm afzuiging verwijderd. De procedure duurt ca 5 minuten, gaat poliklinische (je hoeft niet te blijven slapen) en geeft weinig complicaties.

abortus na 12 weken
Het embryo is nu tot een foetus gegroeid (heeft menselijke kenmerken en alle organen) en kan niet zomaar worden afgezogen. De abortus procedure kan dan variëren:

dilatatie en curettage, waarbij de baarmoeder wordt afgekrabd
dilatatie en evacuatie, wat bestaat uit schrapen en afzuigen
salineabortus, waarbij een zoutoplossing in de baarmoederholte wordt gespoten.
Al deze procedures zijn moeilijker dan bij een vroege abortus en leveren ook meer risico's voor de vrouw op.
http://www.jip.org/delft/seks-antico...e.html#Abortus
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:56
Qimm
Qimm is offline
In een land als Duitsland worden abortussen nog erg laat in de zwangerschap gedaan. En dan is zuigcurretage niet meer goed mogelijk. Dan pakken ze een schaar en knippen ze het vruchtje in stukjes, armjes eraf enzo. Lekker luguber. En als het vruchtje, (of vruchtenpurreetje) dan klein genoeg is, zuigen ze het weer op.
Oud 29-07-2003, 17:39
poesiefox
poesiefox is offline
Des te meer reden om niet te lang te twijfelen, maar meteen als je overtijd bent naar de dokter te stappen.
Oud 29-07-2003, 17:41
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 29-07-2003 @ 18:39:
Des te meer reden om niet te lang te twijfelen, maar meteen als je overtijd bent naar de dokter te stappen.
Of er nog eerder bij zijn door de morning after te halen, hoef je je geen zorgen te maken over een abortus! En voortaan uitkijken!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:47
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
Qimm schreef op 29-07-2003 @ 12:12:
Wie weet wat de foetus wel niet voelt...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:56
655321
655321 is offline
de ex vriendin van een vriend van mij heeft een abortus gehad.. wat de geestelijke invloed hiervanop haar isgeweest kan ik niet met zekerheid zeggen, dat meisje was sowiezo al niet helemaal goed bij dr hoofd. Lichamelijk heeft het in ieder geval geen pijn gedaan, zoals hier ergens ook al staat wordt je namelijk verdoofd. Na de abortus ben je wel iets van een week (of langer?) ongesteld
en verder is er qua geld geloof ik niets aan de hand zolang je maar verzekerd bent
Oud 29-07-2003, 18:18
Verwijderd
Is dit niet wat voor L&G?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 19:44
LilDushi
LilDushi is offline
ik weenie of t gratisz isz maar ben ff hoor...WROM ABORTUS!!!!!!!! DAT DING ISZ SJO KLOTE!!!!DMMMNZZZ
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 19:46
Jobber
Jobber is offline
Citaat:
LilDushi schreef op 29-07-2003 @ 20:44:
Ben jij echt (nog maar) 10 jaar?!
Reageren

Regels voor berichten