Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja maar ze hebben het in de bijbel over God's eniggeboren Zoon (want alzo lief had God de wereld dat Hij zijn eniggeboren Zoon...(-)) Dat zie ik dan wel als echt een zoon. En daarnaast zijn er inderdaad nog de zonen van God, en God ie vader is van iedereen. En dan kun je naar zowel de eerste als de tweede betekenis kijken |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Als je tijd hebt zou ik het zeker doen, dan zie je denk ik dingen in een nieuw perspectief, ook wat betreft de kwestie zoon. |
![]() |
||
Citaat:
|
Joostje en duyvel:
Die bloedband noemde ik als reactie op wat Joostje zei over zonen. Ik wilde aangeven dat de relatie God<->Jezus bij ons op aarde vader<->zoon zou zijn. Ik zie daarin niet dat God dús hoger is dan Jezus, tenminste, mijn vader is niet hoger dan mij. Wat duyvel zegt klopt ook. God en Jezus en de heilige geest zijn een eenheid, ze zijn één. God is dus in Jezus. Daarom kun je ook niet over een ;etterlijke re;latie praten zoals wij die kennen. |
![]() |
||
Citaat:
Als die relatie gelijk zou zijn aan onze vader - zoon relatie is de Vader wel degelijk hoger dan de zoon.
||
Citaat:
2) De heilige geest (geest van God) bevruchte Maria-> Jezus werd geboren. Dat was op aarde, toen Hij als mens was Maar in de hemel is dat heel anders, daar heeft Hij niet eens een moeder. Maar met de vergelijking van de bloedband bedoel ik dat Jezus God's zoon is, en op een andere manier dan wij God's kinderen zijn. God en Jezus zijn hetzelfde (=symbolische bloedband....heeft God wel bloed? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zo vaak aangepast dat ie gewoon nog in oorspronkelijke (lees 300 n chr) vorm terug te vinden is. en als we kijken hoe het oude testament is behandeld in 3000 jaar handmatig en woordelijk overbrengen zal dat wel meevallen in 500 jaar dat het geduurd heeft voordat het een wezenlijk "beroep" werd.
||
![]() |
Citaat:
respect!
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik beantwoord ff de eerste opmerking over dat islam op chrstdom lijkt, ze hebben ook zelfde begin (of hoe je dat ook noemt) door engel gabriel..
maar wacht ik geloof dattik weer weet hoe het ging je hebt abraham,, aardsvader, heleboel vrouwen dus heleboel kids (Was toen normaal) een van zijn kids, ik geloof jozef (not sure) was grondlegger chrstdom, abraham had met de dienstmeid v een van zijn vrouwe een dus buitenechtelijk kind, ismael, en dat was een van zijn favouriete kinderen en zijn vrouw (waarvan die dienstmeid was) was dus heel jaloers dat het niet de kinderen die zij met hem had zijn favourite waren en toen stuurde ze ismael weg abraham ging hem achterna enzei, jij ismael zult later de meeste volgelingen krijgen van al mijn kinderen, en hij was de grondlegger vd islam, dus het begin heeft ookal overeenkomsten, en oja, dit is dus uit de bijbel maar officieel is het geloof ik zo dat het chrstdom bijna geheel is afgeleid van het geloof van de oude egyptenaren
||
![]() |
Citaat:
![]() Het is wel zo dat uit Abraham Israël en de Arabieren (Ismaël) ontstonden, maar dat heeft nog niets met de godsdienst te maken. Het Christendom is gebaseert op het Jodendom, waar je de Egyptenare vandaan haalt ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Even terug naar de kern, over de thora, bijbel en koran. De eerste vijf bijbelboeken (de boek van Mozes) zijn in de thora en de bijbel identiek, en ik geloof dat dit feitelijk ook de hele thora (wet) is. De bijbel echter gaat verder met alle beloftes van de profeten, de beloftes dat er een messias komt. Het oude testament is het oude verbond, dat samenhangt met de wet, de tien geboden. In het nieuwe testament, het nieuwe verbond, doorbreekt Jezus het oude, en kan je niet door regels, maar door Hem bij God komen.
Ook in de Koran zijn de eerste vijf bijbel/thora-boeken terug te vinden, bijna letterlijk. Maar, zo is mij verteld, omdat onder de volken in het midden-Oosten grote onrust heerste, heeft Mohammed de geloven daar samengevoegd, en er een ander geloof van gemaakt, gebouwt op de fundamenten van het Jodendom en uiteindelijk ook het Christendom. Zo zorgde hij ervoor dat er een band kwam door de volken, en een religieuse eenheid. |
![]() |
|
![]() |
vince,
ik zal proberen of ik het gedeelte uit de bijbel kan vinden waar dat hele 'gedoe' van ismael enz in staat, dan zal ik het hier voor je neerzetten, en ja het christendom is voor een heel groot deel afgeleid vh geloof van oude egyptenaren, ik heb laatst een hele documantaire daarover gezien, en tja, het kwam er vrij overtuigend uit hoor! ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ze hebben ze all1 anders ingedeeld, en gebruiken in hun dienst dan ook nog deutokanonieke boeken. Dat zijn verhalen uit de tijd van het oude testament, maar die zijn all1 in het grieks bewaaard gebleven. Die gebruiken de protestanten niet, de Joden en katholieken wel
||
![]() |
Citaat:
Dat dat gewoon bewijs zoeken op plekken waar datr niet is wil nog niet bewijzen dat het zo is.
||
![]() |
Citaat:
![]() 1 Sarai nu, de vrouw van Abram, schonk hem geen kinderen, en zij had een Egyptische slavin, wier naam was Hagar. 2 En Sarai zeide tot Abram: Zie toch, de HERE heeft mij niet vergund te baren; ga toch tot mijn slavin; misschien zal ik uit haar gebouwd worden. En Abram luisterde naar Sarai. 3 En Sarai, de vrouw van Abram, nam Hagar, de Egyptische, haar slavin, nadat Abram tien jaar in het land Kanaän gewoond had, en gaf haar aan haar man Abram tot vrouw. 4 En hij ging tot Hagar en zij werd zwanger; toen zij zag, dat zij zwanger geworden was, was haar meesteres verachtelijk in haar ogen. 5 Toen zeide Sarai tot Abram: De krenking mij aangedaan, komt voor uw rekening; ik heb mijn slavin in uw schoot gegeven, en nu zij ziet, dat zij zwanger geworden is, ben ik verachtelijk in haar ogen; de HERE doe recht tussen mij en u. 6 En Abram zeide tot Sarai: Zie, uw slavin is in uw macht; doe met haar wat goed is in uw ogen. Toen vernederde Sarai haar, en zij vluchtte van haar weg. 7 En de Engel des HEREN trof haar aan bij een waterbron in de woestijn, bij de bron aan de weg naar Sur. 8 En Hij zeide: Hagar, slavin van Sarai, vanwaar komt gij en waarheen gaat gij? En zij zeide: Ik ben op de vlucht voor mijn meesteres Sarai. 9 En de Engel des HEREN zeide tot haar: Keer naar uw meesteres terug en verneder u onder haar hand. 10 En de Engel des HEREN zeide tot haar: Ik zal uw nageslacht zeer talrijk maken, zodat het vanwege de menigte niet geteld kan worden. 11 Voorts zeide de Engel des HEREN tot haar: Zie, gij zijt zwanger, en zult een zoon baren, en hem Ismaël noemen, want de HERE heeft naar uw ellende gehoord. 12 Hij zal een wilde ezel van een mens zijn; zijn hand zal tegen allen zijn en de hand van allen tegen hem, en hij zal ten aanschouwen van al zijn broederen wonen. 13 Toen noemde zij de naam des HEREN, die tot haar gesproken had: Gij zijt een God des aanziens; want, zeide zij, heb ik hier ook omgezien naar Hem, die naar mij ziet? 14 Daarom noemt men die put: de put Lachai-Roï; zie, hij is tussen Kades en Bered. 15 En Hagar baarde Abram een zoon en Abram noemde de zoon, die Hagar gebaard had, Ismaël. 16 En Abram was zesentachtig jaar oud, toen Hagar Ismaël aan Abram baarde. |
![]() |
||
Citaat:
Niet alle religies zijn goed. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bestaat God? couw | 268 | 21-06-2012 12:06 | |