![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar over het algemeen kun je ook een bracket pakken daar je fancontroller inbouwen en dan in een 5 1/4 slot gooien dan kun je gewoon bij je huidige configuratie blijven. Ook kun je natuurlijk je harddisk naar boven brengen. hdd-bracket als voorbeeldje Maar iets leuks met een voeding? Dat wordt denk ik wel moeilijker. Kun je hem eigenlijk ook niet in je kast bouwen? Of mss er boven op alleen dan met iets er overheen of omheen alleen heb ik zo geen idee, Schiet me nog iets te binnen zal ik het je wel vertellen. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
vraagje,
een communication divice p1, welke drivers heb je ervoor nodig en wat kun je daarmee doen? vraag 2: aan je moederbord zitten er van die langwerpige groene plaatjes, ik bedoel niet van die grafische kaarten en geluidkaarten en zo!!! Ik schat dat ze 3 cm breed zijn en 12 cm lang. Er zitten een stuk of 7 zwarte plaatjes op langs de zijkant en je moet ze in zo'n zwarte sleuf steken met 2 witte slotjes aan de buitenkanten. Nu de vraag, wat doet dit, waarom heb je dit nodig en hoe noemt het? ![]() Ik weet dat ik het een beetje slecht kan uitleggen maar ik weet de specifieke naam niet ervan, anders postte ik een foto'tje
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vraag 2: Dat kan vrij weinig anders zijn dan je interne geheugen, oftewel, 't RAM. Dat gebruikt je computer als razendsnelle harde schijf, zeg maar. Essentieel! |
![]() |
|
Hoe meer intern geheugen hoe beter dus.
Ik heb namelijk 1 zo'n kaartje maar in een oude pc zitten er nog 2 andere en ik heb nog juist plaats voor 2 zo'n kaartjes, en wou ze dus oversteken. Van die communication dinges, er zit zo'n soort telefoon-kabelachtige poort aan je weetwel. Dus ik denk dat het een modem is wat goed zou kunnen. Stuurprogramma's? Of heb je ze niet nodig. Dat is waarschijnlijk om te surfen over de telefoonlijn zeker. Het is gewoon toen ik het erin stak en d epc opstarte zij hij dat er nieuwe hardware was en 'k heb hem achter stuurprogramma's laten zoeken maar heb niets gevonden.
|
Nog iets anders,
Ik heb een cd-writer, coolermaster musketeer een dvd-rom 2 harde schijven en een floppy zitten. 6 dingen dus. Op je moederbord zijn er drie poorten voor een rounded cable. Ik heb dus 3 hard-disk rounded cables. ![]() maar ik wil nu nog een harde schijf bijzetten. ![]()
|
'k heb uit m'n oude pc
een cpu fan en een extra fan gehaald. Maar ik heb geen poorten meer op m'n MoBo alsook geen molex'en niet meer. Hoe kan ik dit oplossen zonder: 1 teveel moeten prutsen ![]() 2. niet teveel te moeten betalen 3. zonder fan-controller en liefst ook niet solderen
|
alles zit erin,
me mod is bijna af, ik wil enkel nog een blauwe fan in me voeding. Vraag 1: Heb me voeding opengevezen en ik zie dat het verbonden is met een chip die op zijn beurt verbonden zit met de eigenlijke "voeding". Zeggen jullie gewoon de nieuwe erin en de andere ergens anders eropleggen bv. Of alles netjes uithalen. Vraag 2 : Nu staat de fan van m'n voeding op zuigend zodat hij dus de warme lucht wegzuigt ![]()
Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 08:55. |
![]() |
|
![]() |
ik verwacht dat die chip een hitte sensor is dit zou dus zeggen dat als jij die voeding er uithaalt dat de voeding geen variable rpm heeft maar een constante dit maakt niet zo veel uit alleen draait de cooler dan altijd op 100% wat dus meer geluid geeft.
2. ja dat kan wel je kunt iedere cooler omdraaien maar een voeding is er voor ontworpen om ook meteen hete lucht uit de kast te halen. Geloof ook niet dat het echt kwaat kan maar mss kan daar iemand anders meer licht opwerpen. succes verwacht de foto ![]() |
![]() |
|
![]() ik weet wel wat ram is, 'k wist gewoon niet hoe het eruit zag ![]() ![]() Ik wil casemodden, omdat ik 1 bij wil leren over computers en zo en 2 omdat ik het er hip uit vind zien ![]()
Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 14:50. |
![]() |
||
Citaat:
Koop een boekje ofzo, de Computer Idee bijv. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
daar integen vind ik het wel dat er zich wel in verdiept heeft ook al wist hij niet zo veel nu al een stuk meer, heb hem er zelf mee geholpen. En mss wist iemand niet wat ram was maar jij en iedere ander hebben ook ergens moeten beginnen. Veel ouders vinden het ook niet goed dat 13jarige gastjes hun pc openschroeven om is ff te kijken wat alles is. En hardware leer je niet door er naar te kijken en maar om het vast te houden en er echt mee te werken. Al is dat mss wel een begin. |
![]() |
|
bedankt voor je steun Onpop.
Helemaal mee eens, maar ik heb toch echt wel veel bijgeleerd hoor. Ik heb ook niet alles via jou gevraagd, wel het meeste, maar ook op tweakers en got enzo. Van die coolers, sidewindow enzo daar heb je dan wel gelijk in maar vroeger wist ik die dingen zelfs niet.
|
Ik heb WEER een probleem!!!!
Ik wou gaatjes boren om fans op aan te sluiten ( gelukt) maar was te lui om het MoBo af te halen. Waarschijnlijk heb ik tegen m'n beeldkaart gestoten of zo want hij werkt niet. Op zich geen probleem want ik had nog een ander MoBo liggen( ik had wel andere beeldkaart kunnen insteken maar had geen liggen en nieuwe kopen = heel je systeem veranderen) Alles aangekoppeld en zo: ik m'n pc opstarten. Vroeg Bootdiskette Dus ik nog eens kijken of alles wel goed zat bleek dat m'n harde schijven op ide 2 zaten. Ik ze weer versteken, alles gaat goed in veilige modus, maar als ik hem op gewoon wil zetten start hij gewoon op maar als hij gedaan heeft met booten komt er een grijs scherm.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van beetje typewerk/zoekwerk kom je echt niet aan het zweten met dit weer hoor. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar millenium is eigenlijk gewoon een beta van xp vind ik vaak draaien een aantal programma's maar ook vooral (oudere) spellen niet. |
![]() |
|
![]() |
heb net mn eerste blowhole in mn pc gemaakt, misschien een 20 minuten mee bezig geweest, (inclusief 3 dagen reparatie tijd omdat ik de casefan in een 3 volt stekker had geprobeert te duwen terwijl ie in de molex moest
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() 2. das mooi. 3. veilige modus kun je veel dingen aanpassen. 4. das jou fout , wil je windows installeren dan moet zul je er wel een moeten hebben/kopen. + heb je de overige instrukies gevolgt die ik je gegeven heb zo ja was er verschil , zo nee doe da dan is. en mocht dat ook niet lukken deinstalleer je drivers voor je vga kaart is. en zorg er voor dat de refresh rate van je monitor goed staat. |
![]() |
|
bedankt,
maar 'k ben er inderdaad wel mee bezig maar 'k begin heel de tijd aan nieuwe dingen terwijl het oude nog niet af is en die laat ik dan staan, zo moet ik bv nog m'n windows eropzetten en alle hardware weer insteken en me plexi raam nog inplakken en dan is het zo ongeveer gedaan. Misschien binnen een jaartje of zo of volgende vakantie nog een fancontroller in een solderen, we zullen wel zien. Mo foto's krijg je zeker ![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |