Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2003, 19:57
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
peter-jan schreef op 14-07-2003 @ 20:47:
i know, heb ferm mogen doorwerken. Weet je soms toevallig wat het leveringstermijn is van coolpc? Als je toevallig daar ook iets hebt besteld. O ja geef eens een vb van iets leuks doen met een tweede voeding. Heb dan NOG een probleempje ik heb 3 plaatsen voor floppy. 1 ervan is floppy maar achter de andere twee steken m'n harde schijven, en ik heb nog een floppy nodig voor een fancontroller!!! Dus kort gezegd heb geen plaats voor fancontroller omda harde schijf in de weg zit, ideeën om hem ergens anders te plaatsen
mss moet je dan eerst ff vertellen wat voor kast je hebt want er zijn vaak andere methodes voor andere kasten.
maar over het algemeen kun je ook een bracket pakken daar je fancontroller inbouwen en dan in een 5 1/4 slot gooien dan kun je gewoon bij je huidige configuratie blijven.
Ook kun je natuurlijk je harddisk naar boven brengen.
hdd-bracket als voorbeeldje

Maar iets leuks met een voeding?
Dat wordt denk ik wel moeilijker. Kun je hem eigenlijk ook niet in je kast bouwen? Of mss er boven op alleen dan met iets er overheen of omheen alleen heb ik zo geen idee, Schiet me nog iets te binnen zal ik het je wel vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2003, 21:37
unpopular
unpopular is offline
3 ideetjes voor de voeding:
Voeding aan de boven zijde met een kleine mode voor het oog,voorbeeld
Voeding aan de binnenkant:voorbeeld
Voeding aan de achterzijde: voorbeeld
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 08:57
peter-jan
peter-jan is offline
thx, mo bij voorbeeld twee, als ik nu geweun een nieuwe 220 v. kabel neem!! Da gaat toch ook, de voeding is toch verbonden met het "stopcontact" 't net. En vo die schakelaars, wrm 1 als je ze alletwee aanzet, is toch hetzelfde.
Oud 15-07-2003, 09:44
peter-jan
peter-jan is offline
eb zukke probleeeeeeeeeem. Me voeding kan ABSOLUUT nie in me pc. Zeker nie in me front me zijkanten angen vol, 't zit e gat in de bovenkant en de achterkant eb ek ook al geen plaats meer!!!!!!!!!!!!
Oud 15-07-2003, 18:08
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
peter-jan schreef op 15-07-2003 @ 10:44:
eb zukke probleeeeeeeeeem. Me voeding kan ABSOLUUT nie in me pc. Zeker nie in me front me zijkanten angen vol, 't zit e gat in de bovenkant en de achterkant eb ek ook al geen plaats meer!!!!!!!!!!!!
ik begrijp tussen de regels door dat je schijnbaar nergens plaats hebt. Zet maar ff een foto online ofzo mss kunnen we nog een mannier bedenken.

(zou je mss wat duidelijker willen type meeste post zijn gewoon duidelijk maar net als deze en andere zijn soms erg moeilijk te volgen. Niet lullig bedoeld maar soms vind ik het moeilijk volgen en daar wordt je probleem soms niet echt duidelijk van.)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:13
peter-jan
peter-jan is offline
vraagje,
een communication divice p1,
welke drivers heb je ervoor nodig en wat kun je daarmee doen?
vraag 2: aan je moederbord zitten er van die langwerpige groene plaatjes, ik bedoel niet van die grafische kaarten en geluidkaarten en zo!!! Ik schat dat ze 3 cm breed zijn en 12 cm lang. Er zitten een stuk of 7 zwarte plaatjes op langs de zijkant en je moet ze in zo'n zwarte sleuf steken met 2 witte slotjes aan de buitenkanten. Nu de vraag, wat doet dit, waarom heb je dit nodig en hoe noemt het?
Ik weet dat ik het een beetje slecht kan uitleggen maar ik weet de specifieke naam niet ervan, anders postte ik een foto'tje
Oud 03-08-2003, 13:36
unpopular
unpopular is offline
post of een fototje en/of type en merk moederbord.
enige wat ik zo zou kunnen bedenken van 12cm is het geheugenbanken maar dat zal je wel niet bedoelen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
peter-jan schreef op 03-08-2003 @ 12:13:
vraagje,
een communication divice p1,
welke drivers heb je ervoor nodig en wat kun je daarmee doen?
vraag 2: aan je moederbord zitten er van die langwerpige groene plaatjes, ik bedoel niet van die grafische kaarten en geluidkaarten en zo!!! Ik schat dat ze 3 cm breed zijn en 12 cm lang. Er zitten een stuk of 7 zwarte plaatjes op langs de zijkant en je moet ze in zo'n zwarte sleuf steken met 2 witte slotjes aan de buitenkanten. Nu de vraag, wat doet dit, waarom heb je dit nodig en hoe noemt het?
Ik weet dat ik het een beetje slecht kan uitleggen maar ik weet de specifieke naam niet ervan, anders postte ik een foto'tje
Vraag 1: Communication Device P1: Modem? LAN? Weet 't niet precies.

Vraag 2: Dat kan vrij weinig anders zijn dan je interne geheugen, oftewel, 't RAM. Dat gebruikt je computer als razendsnelle harde schijf, zeg maar. Essentieel!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:45
peter-jan
peter-jan is offline
Hoe meer intern geheugen hoe beter dus.
Ik heb namelijk 1 zo'n kaartje maar in een oude pc zitten er nog 2 andere en ik heb nog juist plaats voor 2 zo'n kaartjes, en wou ze dus oversteken.
Van die communication dinges, er zit zo'n soort telefoon-kabelachtige poort aan je weetwel. Dus ik denk dat het een modem is wat goed zou kunnen. Stuurprogramma's? Of heb je ze niet nodig. Dat is waarschijnlijk om te surfen over de telefoonlijn zeker. Het is gewoon toen ik het erin stak en d epc opstarte zij hij dat er nieuwe hardware was en 'k heb hem achter stuurprogramma's laten zoeken maar heb niets gevonden.
Oud 03-08-2003, 14:48
peter-jan
peter-jan is offline
Nog iets anders,
Ik heb een cd-writer, coolermaster musketeer een dvd-rom 2 harde schijven en een floppy zitten. 6 dingen dus. Op je moederbord zijn er drie poorten voor een rounded cable. Ik heb dus 3 hard-disk rounded cables. duh!!!
maar ik wil nu nog een harde schijf bijzetten. Hoe?
Oud 03-08-2003, 15:13
unpopular
unpopular is offline
reply via msn gegeven
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:36
peter-jan
peter-jan is offline
'k heb uit m'n oude pc
een cpu fan en een extra fan gehaald.
Maar ik heb geen poorten meer op m'n MoBo alsook geen molex'en niet meer.
Hoe kan ik dit oplossen zonder:
1 teveel moeten prutsen
2. niet teveel te moeten betalen
3. zonder fan-controller en liefst ook niet solderen
Oud 03-08-2003, 17:36
peter-jan
peter-jan is offline
o ja unpopular nog es bedankt vo je reply et
heeft me veel geholpen
Oud 11-08-2003, 08:27
peter-jan
peter-jan is offline
alles zit erin,
me mod is bijna af, ik wil enkel nog een blauwe fan in me voeding.
Vraag 1: Heb me voeding opengevezen en ik zie dat het verbonden is met een chip die op zijn beurt verbonden zit met de eigenlijke "voeding". Zeggen jullie gewoon de nieuwe erin en de andere ergens anders eropleggen bv. Of alles netjes uithalen.
Vraag 2 : Nu staat de fan van m'n voeding op zuigend zodat hij dus de warme lucht wegzuigt , duh, mag ik hem ook op blazen zetten dat hij koude lucht blaast of zorgt dit voor problemen.

Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 08:55.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 10:54
unpopular
unpopular is offline
ik verwacht dat die chip een hitte sensor is dit zou dus zeggen dat als jij die voeding er uithaalt dat de voeding geen variable rpm heeft maar een constante dit maakt niet zo veel uit alleen draait de cooler dan altijd op 100% wat dus meer geluid geeft.

2. ja dat kan wel je kunt iedere cooler omdraaien maar een voeding is er voor ontworpen om ook meteen hete lucht uit de kast te halen. Geloof ook niet dat het echt kwaat kan maar mss kan daar iemand anders meer licht opwerpen.

succes verwacht de foto .
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 13:48
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Als je geeneens weet wat RAM is waarom ga je dan in godsnaam casemodden?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 14:48
peter-jan
peter-jan is offline
oeioei srry,
ik weet wel wat ram is, 'k wist gewoon niet hoe het eruit zag . Trouwens voor te casemodden kunt ge best alles doen zonder te weten wat ram is. Als je je pc wilt overclocken dan moet je dat weten.

Ik wil casemodden, omdat ik 1 bij wil leren over computers en zo en 2 omdat ik het er hip uit vind zien

Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 16:24
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
peter-jan schreef op 11-08-2003 @ 15:48:
oeioei srry,
ik weet wel wat ram is, 'k wist gewoon niet hoe het eruit zag . Trouwens voor te casemodden kunt ge best alles doen zonder te weten wat ram is. Als je je pc wilt overclocken dan moet je dat weten.

Ik wil casemodden, omdat ik 1 bij wil leren over computers en zo en 2 omdat ik het er hip uit vind zien
Als je gaat casemodden wil je me dan vertellen wat je in vredesnaam bijleert over pc's?

Koop een boekje ofzo, de Computer Idee bijv.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:57
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Vaal schreef op 11-08-2003 @ 17:24:
Als je gaat casemodden wil je me dan vertellen wat je in vredesnaam bijleert over pc's?

Koop een boekje ofzo, de Computer Idee bijv.
geloof idd ook niet dat je veel over pc's bijleert hooguit wat een voeding , coolers en sidewindow is maar verder denk ik niet veel.

daar integen vind ik het wel dat er zich wel in verdiept heeft ook al wist hij niet zo veel nu al een stuk meer, heb hem er zelf mee geholpen. En mss wist iemand niet wat ram was maar jij en iedere ander hebben ook ergens moeten beginnen. Veel ouders vinden het ook niet goed dat 13jarige gastjes hun pc openschroeven om is ff te kijken wat alles is. En hardware leer je niet door er naar te kijken en maar om het vast te houden en er echt mee te werken. Al is dat mss wel een begin.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:30
peter-jan
peter-jan is offline
bedankt voor je steun Onpop.
Helemaal mee eens, maar ik heb toch echt wel veel bijgeleerd hoor. Ik heb ook niet alles via jou gevraagd, wel het meeste, maar ook op tweakers en got enzo. Van die coolers, sidewindow enzo daar heb je dan wel gelijk in maar vroeger wist ik die dingen zelfs niet.
Oud 12-08-2003, 14:33
peter-jan
peter-jan is offline
Ik heb WEER een probleem!!!!
Ik wou gaatjes boren om fans op aan te sluiten ( gelukt) maar was te lui om het MoBo af te halen. Waarschijnlijk heb ik tegen m'n beeldkaart gestoten of zo want hij werkt niet. Op zich geen probleem want ik had nog een ander MoBo liggen( ik had wel andere beeldkaart kunnen insteken maar had geen liggen en nieuwe kopen = heel je systeem veranderen)
Alles aangekoppeld en zo: ik m'n pc opstarten. Vroeg Bootdiskette
Dus ik nog eens kijken of alles wel goed zat bleek dat m'n harde schijven op ide 2 zaten. Ik ze weer versteken, alles gaat goed in veilige modus, maar als ik hem op gewoon wil zetten start hij gewoon op maar als hij gedaan heeft met booten komt er een grijs scherm.
Oud 12-08-2003, 15:30
unpopular
unpopular is offline
is opgelost
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 16:21
peter-jan
peter-jan is offline
zeg toch nog es welke dingen ik er precies moet van smijten
Oud 12-08-2003, 16:33
peter-jan
peter-jan is offline
o ja vga staat er niet bij tenzij het voor video geluid en nog iets staat maar anders zie ik het niet staan
Oud 12-08-2003, 17:34
peter-jan
peter-jan is offline
weet er iemand waar ik een windows 98 boot disk kan "downloaden"
Oud 12-08-2003, 17:58
Verwijderd
Citaat:
peter-jan schreef op 12-08-2003 @ 18:34:
weet er iemand waar ik een windows 98 boot disk kan "downloaden"
www.bootdisk.com

Van beetje typewerk/zoekwerk kom je echt niet aan het zweten met dit weer hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:59
peter-jan
peter-jan is offline
Weet ik
Ik heb dan ook gezocht, een kleine 45 min dacht ik, maar jullie kennen er gewoon meer van.
Oud 12-08-2003, 19:04
peter-jan
peter-jan is offline
Ik denk er écht wel aan om m'n probleem te omzeilen met gewoon te upgraden naar millenium. Wat scheelt daar eigenlijk mee? Ik had er nooit last van. Maar ik hoor van iedereen dat het echt op niets trekt, wat is er zo klote aan?
Oud 12-08-2003, 19:14
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
peter-jan schreef op 12-08-2003 @ 19:59:
Weet ik
Ik heb dan ook gezocht, een kleine 45 min dacht ik, maar jullie kennen er gewoon meer van.
dacht dat ik je het al doorgemailt had.

maar millenium is eigenlijk gewoon een beta van xp vind ik vaak draaien een aantal programma's maar ook vooral (oudere) spellen niet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 19:19
peter-jan
peter-jan is offline
ah bedankt
had me mails nog nie gecheckt
'k denk da ik het probleem zal oplossen door in dos een bootdiskette te maken.
bedankt voor de moeite
Oud 13-08-2003, 19:57
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
heb net mn eerste blowhole in mn pc gemaakt, misschien een 20 minuten mee bezig geweest, (inclusief 3 dagen reparatie tijd omdat ik de casefan in een 3 volt stekker had geprobeert te duwen terwijl ie in de molex moest , gelukkig nog garantie; nieuwe mobo), maar net dus gewoon met de boor en de decoupeerzaag een mooi rondje gemaakt en er was niks aan de hand. Ik begrijp niet wat mensen hier nou moeilijk aanvinden??? daarbij, ik neem aan dat het vanzelfsprekend is dat je eerst gewoon de kast losmaakt en weghaalt van het mobo etc, en niet gewoon de hele pc meeneemt en er vrolijk lukraak in gaat boren??
Oud 13-08-2003, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Th@ Wolf schreef op 13-08-2003 @ 20:57:
heb net mn eerste blowhole in mn pc gemaakt, misschien een 20 minuten mee bezig geweest, (inclusief 3 dagen reparatie tijd omdat ik de casefan in een 3 volt stekker had geprobeert te duwen terwijl ie in de molex moest , gelukkig nog garantie; nieuwe mobo), maar net dus gewoon met de boor en de decoupeerzaag een mooi rondje gemaakt en er was niks aan de hand. Ik begrijp niet wat mensen hier nou moeilijk aanvinden??? daarbij, ik neem aan dat het vanzelfsprekend is dat je eerst gewoon de kast losmaakt en weghaalt van het mobo etc, en niet gewoon de hele pc meeneemt en er vrolijk lukraak in gaat boren??
Vind je computer niet echt fijn, fijne metaalsplinters
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 21:08
peter-jan
peter-jan is offline
oké,
ff overlopen.
1. 'k heb geen OS geinstalleerd
2. 'k heb een windows 98 bootdisk
3. ik kan me pc opstarten in veilige modus
4. ik heb geen cd's van windows 98

Dus nu gewoon disk erin en alles laten gaan, juist?
Oud 20-08-2003, 21:28
peter-jan
peter-jan is offline
Wat heb ik tot nu toe gedaan,
pc opgestart, in veilige modus, bootdisk laten lezen en geopend
alles load en dan vraagt hij een andere disk, een lege
kan dit?
Oud 21-08-2003, 22:19
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
peter-jan schreef op 20-08-2003 @ 22:28:
Wat heb ik tot nu toe gedaan,
pc opgestart, in veilige modus, bootdisk laten lezen en geopend
alles load en dan vraagt hij een andere disk, een lege
kan dit?
sorry hoor maar probeer het is of hij om een lege vraagt. Geloof dat niemand problemen heeft je vragen optelossen maar dit gaat toch wel de verkeerde kant op.

Citaat:
.
1 'k heb geen OS geinstalleerd
2. 'k heb een windows 98 bootdisk
3. ik kan me pc opstarten in veilige modus
4. ik heb geen cd's van windows 98
1. jij mss niet maar als je windows kunt booten ,wat een OS is,heeft iemand anders het voor je gedaan anders zou je bij stap 3 niet kunnen booten
2. das mooi.
3. veilige modus kun je veel dingen aanpassen.
4. das jou fout , wil je windows installeren dan moet zul je er wel een moeten hebben/kopen.

+ heb je de overige instrukies gevolgt die ik je gegeven heb zo ja was er verschil , zo nee doe da dan is.

en mocht dat ook niet lukken deinstalleer je drivers voor je vga kaart is.
en zorg er voor dat de refresh rate van je monitor goed staat.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 18:46
peter-jan
peter-jan is offline
Cd's kopen!!! maar da's dan allemaal xp
K zal es zoeken op't internet. Me casemod is al af, wel jammer dat ik hem niet kan laten "draaien"
Oud 30-08-2003, 22:31
peter-jan
peter-jan is offline
OK,
jeweetwel op een bv netwerkkaartje zitten ledjes, waar kun je de polariteit ervan aflezen of zien. En wat is polariteit eigenlijk
Alvast bedankt
Oud 31-08-2003, 00:13
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
peter-jan schreef op 30-08-2003 @ 23:31:
OK,
jeweetwel op een bv netwerkkaartje zitten ledjes, waar kun je de polariteit ervan aflezen of zien. En wat is polariteit eigenlijk
Alvast bedankt
Polariteit is hoe lam ik ook ben naar mijn inzien de + en de - kant van ee ledje
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 10:15
unpopular
unpopular is offline
dit kun je aan de binnen zijde van de led zien, waar de metale poot het langste is is de + zijde.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 16:29
peter-jan
peter-jan is offline
thx, 'k ga muis-modden
*trots*
aja die toetsen up je keyboard, oe aal je die deraf?
bedankt vo 't antwoord
Oud 02-09-2003, 15:03
unpopular
unpopular is offline
gewoon er af trekken of rustg met een schroevendraaier er ondersteken
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:28
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
peter-jan schreef op 01-09-2003 @ 17:29:
thx, 'k ga muis-modden
*trots*
aja die toetsen up je keyboard, oe aal je die deraf?
bedankt vo 't antwoord
Je bent wel lekker bezig he

Plaats je ook nog een fotootje als het af is?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 17:41
peter-jan
peter-jan is offline
bedankt,
maar 'k ben er inderdaad wel mee bezig maar 'k begin heel de tijd aan nieuwe dingen terwijl het oude nog niet af is en die laat ik dan staan, zo moet ik bv nog m'n windows eropzetten en alle hardware weer insteken en me plexi raam nog inplakken en dan is het zo ongeveer gedaan. Misschien binnen een jaartje of zo of volgende vakantie nog een fancontroller in een solderen, we zullen wel zien. Mo foto's krijg je zeker
Oud 03-09-2003, 06:18
peter-jan
peter-jan is offline
als je stroom krijgt van een molex-stekker en je wilt dus bv iets maken dat je daar dus vanalles op kunt aanluiten( fans )
dus een fancontroller, me leds en zo. Heb je dan resistors nodig, nee he.
Oud 10-09-2003, 18:01
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
peter-jan schreef op 03-09-2003 @ 07:18:
als je stroom krijgt van een molex-stekker en je wilt dus bv iets maken dat je daar dus vanalles op kunt aanluiten( fans )
dus een fancontroller, me leds en zo. Heb je dan resistors nodig, nee he.
Nee, een fancontroller gooi je een grote male molex op en dan lus je die door met kleine female 3pin molexen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten