Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2003, 21:42
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik zat zoon beetje te denken... en toen dacht ik: kan je aan iemands uiterlijk zien of die links of rechts is georienteerd... Het is zo dat je skinheads (en die zijn dus rechts) meestal zo kan herkennen en Gothics en milieuactivisten (die zijn dus links) kan je ook vaak zo herkennen

PS ik ben zelf Links...

Enneh maakter maar een mooi discussietje van!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2003, 21:43
Alexanchez
Alexanchez is offline
Oh jah, ik wil dus niet alleen weten of je de extremeren zo kan herkennen maar ook de milderen... enneh welke groepen mensen zijn nou vaak links en welk rechts?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 23:00
Dvalin
Dvalin is offline
het SGP-publiek is meestal ook goed te herkennen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Dvalin schreef op 03-08-2003 @ 00:00:
het SGP-publiek is meestal ook goed te herkennen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 23:58
nps
nps is offline
LPF'ers herken je meestal wel door hun algemene houding
Oud 03-08-2003, 08:20
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 03-08-2003 @ 00:58:
ja, wat ik ook altijd zo kenmerkend vind aan een algemene houding is....is.... wtf is een algemene houding nou weer??

ennum...over een hokjesdiscussie gesproken...
Oud 03-08-2003, 09:56
Verwijderd
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 03-08-2003 @ 00:58:

LPF is white trash, easy as hell Ik denk niet dat je het echt kan zien, hoewel veel kakkers natuurlijk wel VVD zullen stemmen en veel alto's iets links. Maar dat is natuurlijk niet altijd zo
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 09:59
Verwijderd
Wanneer ben je alto?

-als je je zo kleed als 'alto's' doen?
-als je naar de muziek luistert?
-als je links bent?

ksnap het niet meer...

iig, ik luister 'altomuziek' en ik ben rechts (VVD)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 09:59
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 03-08-2003 @ 10:59:
Wanneer ben je alto?
Daar ging de discussie niet over
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 03-08-2003 @ 10:59:
Daar ging de discussie niet over
Maar als je een van bovenstaande punten moest kiezen, wat zou het zijn dan?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 10:30
beuk
beuk is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 03-08-2003 @ 10:59:
iig, ik luister 'altomuziek' en ik ben rechts (VVD)
Wannabe.
Oud 03-08-2003, 10:41
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 03-08-2003 @ 11:04:
Maar als je een van bovenstaande punten moest kiezen, wat zou het zijn dan?
Het is de combinatie
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 10:43
herz
herz is offline
ik ben ideologisch gezien een zware communist maar dat zie je niet aan me uiterlijk.. Mijn hele familie is links dus dat is wel logisch...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:02
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
je hebt wel van die hele rechtse metal-kerels (die misschien tot alto worden gerekend door de massa)

en je hebt ook linkse skinheads opzich, wel minder dan de meer bekende extreemrechtse variant maarja ze bestaan
Oud 03-08-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Wannabe.
meeloper.

Citaat:
Che Guevara schreef op 03-08-2003 @ 11:41:
Het is de combinatie
ah vandaar
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:02
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Dat kan je niet altijd zien...
ik ga er wel voor de gemakkelijkheid van uit (dus kan nog bijgeschaafd worden) dat kunstige alternatievelingen links denken (omdat innovatie, kunst en vrijheid volgens mij moeilijk kan verzoend worden met een rechts politiek gevoel).
Meestal zijn punks en anarchisten ook sterk links, maar ik ben al een paar uitzonderingen tegengekomen, die streden voor een egoďstisch anarchisme (wat dus iets anders is dan het sociaal anarchisme dat de meeste punks/anarchisten willen).

Bij goths kan je het minder voorspellen: in ieder geval zijn de oude goths (de bauhaus en eighties-electro-goths) praktisch allemaal erg links, maar sinds die gothic-metal lopen er soms fascistische apen rond in da scene.
Tja.

Maar ik denk dus wel dat bepaalde stijlen uitgesproken links kunnen zijn: bv. reggae/dub, goa, punk (maar dan niet de aperige radiopunk van nu) en zelfs electro en vele technosoorten.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:07
chaostar
chaostar is offline
Citaat:
terror koe schreef op 03-08-2003 @ 11:45:
Misschien is het een idee eerst enigszins onderzoek te doen voor met zo'n idiote stelling te komen.
Het grootste deel der goths is rechts, dat zie je toch wel aan die uniformpjes

Oud 03-08-2003, 12:10
nps
nps is offline
Skinheads en van die dingen die je ongetwijfeld geen gabber meer mag noemen zijn voor een gedeelte ook rechts, alhoewel skins ook links kunnen zijn
Oud 03-08-2003, 12:13
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Misschien is het een idee eerst enigszins onderzoek te doen voor met zo'n idiote stelling te komen.
gregrehe gisteren was het weer uniformpjes-avond blijkbaar: veel vrouwen in politie-outfit met leren pet, en nurse-uniformpjes, ik heb zelfs een dienstertje gezien.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:25
GRRR
GRRR is offline
damn. ik wil ook naar zulke feestjes
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:48
Demiurge
Demiurge is offline
Ik vind het bullshit,

Niet alleen omdat ik dat dat rechts en links een beetje te simpel vind, ik vind dat je de politiek niet goed kan zien in een lijntje van links naar rechts, gebruik dan eerder conservatief en progressief maarja, dat LPF volk snapt dat niet
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:48
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Okeoke gaan we weer met eeuwige vooroordelen

Citaat:
Het is zo dat je skinheads (en die zijn dus rechts)
Hoezo zijn skinehads nou al;tijd rechts jezus ik word egt schijtziek van die vooroordelen tegen gabbers en skinheads hoezo zouden ze rechts zijn, het overgrote deel skinheads en ook de oorspronkelijke skinheads zijn links... vooral in duitslands zit een hele grote groep rechtse skinheads magoed dat zegt nix over de rest van alle skinheads en van uiterlijk kun je zelden zeggen of iemand nou links of rechts is, natuurlijk kun je het er bij de extreme gevallen wel uithalen maaar over het algemeen is het gewoon onzin en krijg je alleen maar ruzie door groepen mensen in hokjes te zetten dus ga eerst een keer informatie opzoeken voordat je weer een hand vol vooroordelen op internet zet
Oud 03-08-2003, 17:08
Verwijderd
Het verschil tussen extreem links en extreem rechts is niet zo groot
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:15
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 02-08-2003 @ 22:42:
skinheads (en die zijn dus rechts)
*zucht* gaan we weer.
Skinheads zijn dus niet rechts per definitie, maar juist a-politiek. Van de echte* skinheads is maar 3% (ongeveer) politiek geëngageerd. (ooit van SHARP gehoord overigens? SkinHeads Against Racial Prejudice)

* = en dan dus niet de huidige batch rechtse gabbers die zich in skinhead kledij steken en als self-proclaimed skinhead over de straat marcheren met 'n Oi! Patch (waarvan ze waarschijnlijk niet eens de betekenis kennen.) naast 'n RTC hangertje bijv. met witte veters and the like. (en nee, veters zeggen in principe geen moer over iemands politieke denkbeelden, maar je kan aan de algemene houding en indruk van die lui wel zien dat zij wel die betekenis aan hun kleur veters toekennen.)

Citaat:
Copy & Paste van m'n post op muziek over skins:

Skinheads vonden dat je als mens het fundamentele recht op werk had, had verder niks met politiek of racisme te maken, ze hingen rond met buitenlanders in de achterstandswijken en luisterden naar reggea en ska for fuck's sake. 't is pas sinds dat de British National Pary het aggro imago vd skins misbruikte voor hun (extreemrechtse) plannetjes dat ze als racist worden gezien en bestempeld, en de media was maar al te enthousiast om er aan mee te werken. beetje onterecht, maar ja.. de mensch is zo lekker sensatiebelust.

Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:21
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
Een zeer op waarheid berustende opvatting, beste terreur koe.

Wellicht kunt u wel degelijk aan iemands uiterlijk zien of hij links of rechts georiënteerd is. Ik zou graag willen beweren dat iemand met een Feyenoord-sjaal die hard op straat 'kutmarokkaan!' roept een LPF'er is, maar dat zou weer conflicteren met het feit dat hij, als hij met een hoofd zo rood als een tomaat uit de kroeg komt, overtuigend lijkt te reclameren voor de SP.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2003, 17:25
Esmée
Esmée is offline
Over het algemeen kun je vaak wel aan iemands stijl zien of diegene meer links of meer rechts is. Maar ik ken bijvoorbeeld ook wel een enorme skater die VVD stemt... een vriendin van mij, zo'n supernet meisje, zou je VVD schatten terwijl ze SP stemt (niet dat er geen nette mensen op de SP stemmen, maar je snapt t wel). Dus uiterlijk zegt niet altijd alles, vaak wel.
Oud 03-08-2003, 17:29
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
linkse gothics? kan aan mij liggen, maar daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:39
little nemo
little nemo is offline
bla, wat voor zinnigs kan je hier nou op zeggen? op elk vooroordeel zijn vele uitzonderingen; je kan gewoon niet aan iemands uiterlijk zien waar een persoon op stemt.

poging: linkse mensen zijn meestal links, rechtse vaak rechts. progressieven zijn meer progressief en conservatieven meer conservatief
zoiets?
Oud 03-08-2003, 18:03
Thomas
Thomas is offline
Wat een bullshit, je kan zoiets echt niet zien.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:09
Verwijderd
Aan muziek kan je het niet zien. Ik hou namelijk van alle muziek behalve country.

Ik kleed me graag zwart.. maar soms ook licht

Zwart wordt als rechts gezien denk ik... Terwijl ik toch redelijk links ben.

Ik denk dat je dat alleen bij de extreme zal kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:09
Black Sugar
Black Sugar is offline
Nee, dat is onzin.
Oud 03-08-2003, 18:14
Esmée
Esmée is offline
Tuurlijk is dat geen onzin, het is toch vaak gewoon zo dat 'kakkers' VVD stemmen en 'alto's' bv. SP? Dit is dan wel een veralgemenisering, maar wel eentje die vaak opgaat.
Oud 03-08-2003, 18:17
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Black Sugar schreef op 03-08-2003 @ 19:09:
Nee, dat is nog steeds onzin.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:26
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 03-08-2003 @ 15:48:
Okeoke gaan we weer met eeuwige vooroordelen

Hoezo zijn skinehads nou al;tijd rechts jezus ik word egt schijtziek van die vooroordelen tegen gabbers en skinheads hoezo zouden ze rechts zijn, het overgrote deel skinheads en ook de oorspronkelijke skinheads zijn links... vooral in duitslands zit een hele grote groep rechtse skinheads magoed dat zegt nix over de rest van alle skinheads en van uiterlijk kun je zelden zeggen of iemand nou links of rechts is, natuurlijk kun je het er bij de extreme gevallen wel uithalen maaar over het algemeen is het gewoon onzin en krijg je alleen maar ruzie door groepen mensen in hokjes te zetten dus ga eerst een keer informatie opzoeken voordat je weer een hand vol vooroordelen op internet zet
Jah, is inderdaad wel zo jah!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:29
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Esmée schreef op 03-08-2003 @ 19:14:
Tuurlijk is dat geen onzin, het is toch vaak gewoon zo dat 'kakkers' VVD stemmen en 'alto's' bv. SP? Dit is dan wel een veralgemenisering, maar wel eentje die vaak opgaat.
Toch zijn er veel kakkers die groen links stemmen en veel alto's die vvd of cda stemmen. (als ik om me heenkijk in ieder geval wel)

Volgens mij is dat heel verschillend.
Oud 03-08-2003, 18:31
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 03-08-2003 @ 19:26:
Jah, is inderdaad wel zo jah!
keihard beargumenteerd
gast, trek je hoofd uit je aars en lees eens goed.

Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 18:35.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:06
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
wallflower schreef op 03-08-2003 @ 18:29:
linkse gothics? kan aan mij liggen, maar daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
euhm misschien niet als je van die halve viking goths bedoelt of di modegothies
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:07
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 03-08-2003 @ 21:06:
euhm misschien niet als je van die halve viking goths bedoelt of di modegothies
misschien dat het in België anders is, maar de goths in nederland zijn over 't algemeen toch wel vrij rechts. (qua ideeën over buitenlanders e.d.)
Oud 03-08-2003, 20:11
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 03-08-2003 @ 21:07:
misschien dat het in België anders is, maar ze heeft best gelijk, de goth scene in nederland is overwegend rechts tot zeer rechts, met hier en daar linkse uitzonderingen.
echt wel raar dan, want hier zijn goths halve punks, veel muziekteksten op goth/wave-fuiven zijn juist overduidelijk anti-fascistisch.

De goth/wave zoals ze dus ontstaan is in duitsland, spanje en belgie (en uk) is echt wel een punk-zijstroming, met electronische toets. Niet echt een levensstijl die samenhing met conservatieve rechtsen.
Lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:18
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 03-08-2003 @ 21:11:
De goth/wave zoals ze dus ontstaan is in duitsland, spanje en belgie (en uk) is echt wel een punk-zijstroming, met electronische toets. Niet echt een levensstijl die samenhing met conservatieve rechtsen.
klopt idd.
ze zijn vaak ook niet conservatief (naar eigen zeggen) ze hebben 't alleen niet zo op buitenlanders. (understatement... Ouderkerk is er niets bij, als je die uitspraken van ze soms hoort.)
Oud 03-08-2003, 20:22
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
testje:

http://www.epdeath.homestead.com/files/geilevent.jpg

links of rechts?
Oud 03-08-2003, 20:23
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Embraced Pale Death schreef op 03-08-2003 @ 21:22:
testje:

http://www.epdeath.homestead.com/files/geilevent.jpg

links of rechts?
ik zeg: linksdragend.
(je doet net of je 'm naar rechts goed legt, maar dat is alleen om ons op 'n dwaalspoor te brengen!)
Oud 03-08-2003, 20:25
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 03-08-2003 @ 21:18:
klopt idd.
ze zijn vaak ook niet conservatief (naar eigen zeggen) ze hebben 't alleen niet zo op buitenlanders. (understatement... Ouderkerk is er niets bij, als je die uitspraken van ze soms hoort.)
dan ligt dat misschien eerder aan het feit dat veel goths tegenwoordig meelopers (door die gothy mode enzo) zijn, en wat zijn racisten anders dan meelopers (in veel gevallenl)?

ik probeer gewoon een verklaring te zoeken, want hier moet je echt met een vergrootglas gaan zoeken naar een racistische goth. Als je het merendeel van die viking-metalheads niet meerekent natuurlijk.

Tja het zal van streek tot streek afhangen zeker?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:27
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 03-08-2003 @ 21:23:
ik zeg: linksdragend.
(je doet net of je 'm naar rechts goed legt, maar dat is alleen om ons op 'n dwaalspoor te brengen!)
gregrehe
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:27
Verwijderd
extreemrechts
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:29
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 03-08-2003 @ 21:25:
dan ligt dat misschien eerder aan het feit dat veel goths tegenwoordig meelopers (door die gothy mode enzo) zijn, en wat zijn racisten anders dan meelopers (in veel gevallenl)?
Deels wel misschien, maar er zijn ook hordes goths die tot de 'echten' behoren die ook racistisch zijn.

Citaat:
ik probeer gewoon een verklaring te zoeken, want hier moet je echt met een vergrootglas gaan zoeken naar een racistische goth. Als je het merendeel van die viking-metalheads niet meerekent natuurlijk.
Hier vind je ze wat makkelijker, helaas.

Citaat:
Tja het zal van streek tot streek afhangen zeker?
mja, denk 't wel... hier vlakbij R'dam is 't vrij rechts allemaal. dat is echt 1 ding wat ik haat aan "m'n stad."
Oud 03-08-2003, 20:34
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 03-08-2003 @ 21:29:
mja, denk 't wel... hier vlakbij R'dam is 't vrij rechts allemaal. dat is echt 1 ding wat ik haat aan "m'n stad."
hehe dat is typisch voor een havenstad, in antwerpen is het ook zo.

maar je hebt er ook veel hoeren
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:37
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
Stom!!! Goth's zijn geen politieke stroming
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:43
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Ilúvatar schreef op 03-08-2003 @ 21:37:
uhm, and your point would be?
er zijn wel meer subculturen geen politieke stroming, maar dan kan je nog wel zeggen wat over het algemeen gezien de politieke orientatie is van zo'n kluit/hokje/groep/wat je zelf wil.
Oud 03-08-2003, 20:43
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Ilúvatar schreef op 03-08-2003 @ 21:37:
uhm, and your point would be?
er zijn wel meer subculturen geen politieke stroming, maar dan kan je nog wel zeggen wat over het algemeen gezien de politieke orientatie is van zo'n kluit/hokje/groep/wat je zelf wil.
Reageren

Regels voor berichten