Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2003, 16:50
Kazanka
Kazanka is offline
Heb op dit moment een Peavey en een FBT versterker. Allebei niet echt een mooie sound, dus ben ik op zoek naar een nieuwe.
Ga hem waarschijnlijk bij Feedback kopen, alleen heb ik er niet superveel verstand van.

Wat zijn bijvoorbeeld de voordelen van een buizen versterker? Ik dacht zelf ongeveer in de richting van het merk Marshall of Rivera te gaan...kan ook eventueel een ander merk zijn.

Prijs ligt ongeveer rond de 1000 euro, heeft iemand enige nuttige suggesties over het merk, model, etc? Voordelen en nadelen van de verschillende soorten...

Bij voorbaat dank
Oud 03-08-2003, 16:52
DeadNation
DeadNation is offline
Marshallcombo's zijn in de aanbieding, althans redelijk cheap. Wel boven de 80watt nemen want dan heb je een buis in de pre-amp.

Wat mensen ook zeggen...ik blijf een marshallfan....shit van mesa en koch is ook gewoon te fuckin duur.
Oud 03-08-2003, 16:55
Rieno
Rieno is offline
Mesa/Boogie
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:08
Custom
Custom is offline
Aangezien je een budget hebt van 1000 euro, zou ik dus ZEKER voor een mooie buizencombo gaan en je dus NIET iets met een buis in de pre-amp laten aansmeren. Ik weet niet precies wat je ermee wilt spelen, maar Rivera en Marshall zijn goed voor lekker te rocken, maar ook clean te spelen. Die Chubster die ze in de aanbieding hebben is een heel mooi bakkie, lekker clean, maar het scheurt ook lekker. Marshall heeft van de nieuwe JCM2000 reeks ook combo's, maar deze willen nogal eens problemen met de betrouwbaarheid hebben. Verder is een Engl Thunder ook een gaaf bakkie, scheurt als een tiet, en wederom mooi clean. Misschien kan je ons ff vertellen wat voor muziek je maakt/wilt maken?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:19
DeadNation
DeadNation is offline
ooooow 1000 euro dat verandert de zaak idd. Mooie buizencombo kopen!
Oud 03-08-2003, 17:54
Escapism
Escapism is offline
ik zweer bij mijn VOX, maar das niet een versterker die bij alle gitaren past... kweet niet watvoor gitaar je ehebt?
Oud 03-08-2003, 18:00
horsepills
horsepills is offline
en wat dacht je van een goed orange top en cabinet? Of is dat buget-0techtnisch niet mogelijk... Anders beveel ik je ook een marshall buizencombo aan.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:09
Custom
Custom is offline
Tis idd ff handiger als je ons ff verteld wat voor gitaar je hebt en wat je ermee wil gaan spelen, vooral het laatste is handig.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:39
Kazanka
Kazanka is offline
Ik heb momenteel 2 gitaren, een Fender strat. Deluxe en een vantage. Op die laatste speel ik eigenlijk vrij weinig, dus die is niet echt van belang.

Wat de muzieksoort betrefd, in elk geval (soft)rock en metal. Een versterker waar je het geluid van dissection uit kan halen, maar ook de sound van Joe Satriani en Steve Vai. Ookal is dat bij Joe en Steve meer gitaar gericht, dan versterker gericht...maar koop eerst een nieuwe versterker, als er dan weer geld is een nieuwe gitaar. Dat zal waarschijnlijk de Ibanez JEM 555, de Ibanez JEM 7 of de Ibanez JS 2000 worden...
Oud 03-08-2003, 19:11
Verwijderd
Dirk Witte (www.dirkwitte.nl) heeft volgens mij meer versterkers dan Dijkman.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 08:30
little nemo
little nemo is offline
je moet je budget nog een beetje opkrikken; €1000 is wel mooi, maar om een mooie marshall buizencombo te kopen heb je net iets meer nodig, maar dan heb je ook wel n hele goeie
Oud 04-08-2003, 15:29
Custom
Custom is offline
Je moet dus wel van Marshall houden he! Ik bedoel, ze hebben hun eigen karakter, maar ik ben er zelf bijv. niet gecharmeerd van. Als je echt vet wilt scheuren, en je zoekt een combo, probeer eens een Engl Screamer, een Brunotti Maranello en een Koch Twintone, de eerste en de laatste hebben bakken gain, die brunotti heb ik nog niet gecheckt, maar tis iig degelijk spul. Kortom, test zoveel je kan, beperk je niet tot 1 merk en laat je ook niet afleiden door wattages ;-)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 15:47
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Custom schreef op 04-08-2003 @ 16:29:
Je moet dus wel van Marshall houden he! Ik bedoel, ze hebben hun eigen karakter, maar ik ben er zelf bijv. niet gecharmeerd van. Als je echt vet wilt scheuren, en je zoekt een combo, probeer eens een Engl Screamer, een Brunotti Maranello en een Koch Twintone, de eerste en de laatste hebben bakken gain, die brunotti heb ik nog niet gecheckt, maar tis iig degelijk spul. Kortom, test zoveel je kan, beperk je niet tot 1 merk en laat je ook niet afleiden door wattages ;-)
...zeker als je er niet zoveel van weet kan je het beste gewoon een 'standaardmerk' nemen dan een aparte versterker met een apart geluid dat je nog niet goed kan beoordelen

ikzelf heb ook geen marshall maar een randall en geen combo ....veel punkeriger
Oud 04-08-2003, 16:17
Kazanka
Kazanka is offline
ik ga sowieso alles even proberen

dank voor de tips Custom
Oud 04-08-2003, 17:06
Custom
Custom is offline
Ok, dan laten we de aparte merken vallen

Marshall
Koch
Engl

Zo, probeer daar maar eens wat van ;-)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 17:07
Custom
Custom is offline
oh ja, een site met VEEL spullen, bijna alles op een rijtje, is www.musicstore.de
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:45
paco de taco
paco de taco is offline
deze is ook gaaf:
versterker
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:49
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 04-08-2003 @ 16:47:
...zeker als je er niet zoveel van weet kan je het beste gewoon een 'standaardmerk' nemen dan een aparte versterker met een apart geluid dat je nog niet goed kan beoordelen
dat vind ik een beetje bullshit. Als je het probeert en het klinkt goed wat houdt je dan nog tegen? (de prijs even daar gelaten?)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 14:44
FaZ
FaZ is offline
Koop gewoon een 2e hands marshall halfstack, met een leuk voetpedaal. Dan ben je dé man.
Oud 06-08-2003, 14:54
Anathema
Anathema is offline
Ik heb hier een Marshall 100 watt staan. Klinkt lekker.
Oud 06-08-2003, 14:56
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Anathema schreef op 06-08-2003 @ 15:54:
Meestal wel ja.
Oud 06-08-2003, 14:59
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Anathema schreef op 06-08-2003 @ 15:54:
wat voor iets?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten