Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2003, 08:24
student UvT
student UvT is offline
Ik vind het idee om kroegen verplicht rookvrij te maken onzin. Als er behoefte was aan dat soort kroegen dan waren ze er wel. Het is al geprobeerd maar die zijn allemaal failliet gegaan. Conclusie er is geen markt voor. De reden van de verplichting is het feit dat de werknemers een rookvrije werkplek moeten hebben. Maar iedereen weet dat je als je in de horeca gaat werken dat er gerookt wordt en als je dat niets vindt moet je maar ergens anders gaan werken.
Advertentie
Oud 31-07-2003, 08:38
here I am
here I am is offline
idd, en wat is nou een kroeg als er niet gerookt mag worden?!
Oud 31-07-2003, 08:42
student UvT
student UvT is offline
Ik ben zelf geen roker maar ik heb er ook nooit last van. En als ik er last van heb dat iemand rookt dan vraag ik of hij wil stoppen. Het is trouwens heel irritant dat je op universiteiten niet mag roken in gebouwen. Als ik koffie wil drinken met vrienden moet ik vaak mee naar buiten omdat ze binnen niet mogen roken.
Oud 31-07-2003, 08:57
miro
miro is offline
Als je nou ns even hier kijkt....

http://forum.scholieren.com/showthre...light=rookvrij
Oud 04-08-2003, 20:00
AngelLena
AngelLena is offline
Een kroeg is ervoor om gezellig met een clubje vrienden wat te drinken en te kletsen. Als je het voor de rokers onder die club ook gezellig wilt houden moet je hen niet hun sigaretje afnemen, worden ze alleen maar chagerijnig van en blijven ze liever thuis waar ze wel mogen roken. Met andere woorden: kladisie van rookvrije kroegen gaat omlaag, daarmee de omzet ook, binnen een paar jaar kunnen ze opdoeken omdat er nauwelijks meer iemand komt.

Belachelijk dus kortom samengevat.
Oud 05-08-2003, 12:54
Verwijderd
Ik zou het wel fijn vinden, rookvrije kroegen, maar het werkt gewoon niet, en is aldus onzinnig. Dat je niet mag roken op werk of school begrijp ik, maar naar een kroeg ga je voor de gezelligheid, en heftig verslaafde mensen zijn niet gezellig als ze geen sigaretten hebben.
Oud 06-08-2003, 16:03
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Dan zijn de heftig verslaafde mensen maar ongezellig, of ze gaan maar thuis zitten.

Ik zou ook wel eens uit willen gaan!!!
Lijkt me best wel leuk, maar ja, dat kan dus niet... omdat overal word gerookt.

Nog anderhalf jaar, dan kan ik ook eens uitgaan!

Die regel vind ik dus geweldig , zowel in treinen als horeca-gelegenheden.

En dat in openbare gebouwen (universiteiten, ziekenhuizen, overheidsgebouwen) niet gerookt mag worden lijkt me vanzelfsprekend en heel normaal!
Oud 07-08-2003, 06:28
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 06-08-2003 @ 17:03:
Dan zijn de heftig verslaafde mensen maar ongezellig, of ze gaan maar thuis zitten.

En dat in openbare gebouwen (universiteiten, ziekenhuizen, overheidsgebouwen) niet gerookt mag worden lijkt me vanzelfsprekend en heel normaal!
Ach germ

heb echt met je te doen hoor...

Boh gek... ga eens leven !
Oud 07-08-2003, 08:59
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 06-08-2003 @ 17:03:

Als je écht wilt uitgaan, dan ga je op zoek naar de paar kroegen die voorheen al rookvrij waren. Anders: zwak, lame excuus...

Die regel is echt zo stupide als maar kan zijn.
Oud 07-08-2003, 10:40
matti
matti is offline
Roken is min of meer deel uitgaan maken van de cultuur, ik zou zeggen probeer een middenweg te vinden. maarja die is er natuurlijk nooit
Oud 07-08-2003, 14:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 07-08-2003 @ 09:59:
Als je écht wilt uitgaan, dan ga je op zoek naar de paar kroegen die voorheen al rookvrij waren. Anders: zwak, lame excuus...

Die regel is echt zo stupide als maar kan zijn.
Er zijn er een paar, in de Randstad.

Da's 150km hier vandaan.
Oud 07-08-2003, 14:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 07-08-2003 @ 07:28:
Ach germ

heb echt met je te doen hoor...

Boh gek... ga eens leven !
Ga eens leven?

Ik leef, anders post ik dit toch niet.

En ja, 'leven' zoals in uitgaan, dat WIL ik ook wel eens!

Maar dat KAN niet zolang overal gerookt word!
Oud 07-08-2003, 14:12
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Waarom niet?
Oud 07-08-2003, 14:44
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-08-2003 @ 15:06:
Er zijn er een paar, in de Randstad.

Da's 150km hier vandaan.
Pech gehad dan. Waarom zou men voor 'n aantal mensen miljoenen mensen moeten benadelen?
Oud 08-08-2003, 03:08
Verwijderd
Ergens geeft een beetje rooklucht wel wat sfeer. En ergens zal niemand het missen, omdat kroegen sowieso wel stinken.

Maar als het te dichtbij komt vind ik het zwaar irritant. In restaurants vind ik het zelfs uitermate onbeschoft.
De reden die ervoor gegeven wordt - personeelsrechten - vind ik zwak. Maar het effect oogst succes imho.

De dag dat buitenshuis roken verboden wordt, ga ik juichen. En ik vermoed dat de meesten van ons dat nog wel mee zullen maken.

Maar gezien het feit dat ik niet rook en nooit gerookt heb, kan ik niet inschatten in hoeverre het ongezellig of moeilijk is voor de gemiddelde roker om een avondje geen sigaret of sigaar op te steken. Het zal blijkbaar erg moeilijk zijn...
Oud 08-08-2003, 07:06
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Ik ben zelf wel een roker, en wanneer men roken buiten het huis gaat verbieden klopt er toch iets niet in dit land!

Is nog altijd een "vrij" land dacht ik toch zo...

Mja schijnt dat niet rokers er toch zo'n last van hebben joh, is niet normaal meer...
Oud 08-08-2003, 11:11
Verwijderd
Het is gewoon een afweging. Er is een groep mensen die graag wil roken tijdens het uitgaan en er is een groep mensen die graag wil uitgaan zonder in de rook te zitten. Die eerste groep is veel groter dan die tweede, maar die tweede mag wel een groter gewicht worden toegekend. Laten we wel wezen, roken is dodelijk. Daarom mag de overheid best meer gewicht toekennen aan niet-rokersbelangen. De overheid heeft immers ook een taak om te waken voor de volksgezondheid en die is bij roken behoorlijk in het geding.

Goed, die belangen worden tegen elkaar afgezet. Stel dat 85% van het uitgaanspubliek wil roken of het niet erg vindt dat er gerookt wordt en dat 15% er niet tegen kan of het liever niet zou hebben. Ik denk dat dat realistische getallen zijn. Tijdens het uitgaan wordt namelijk ontzettend veel gerookt, veel meer dan je zou verwachten op basis van de normale cijfers. Ook speelt natuurlijk mee het belang van de horeca-exploitanten, die door een algeheel rookverbod waarschijnlijk zeer veel omzet mislopen.

Alles tegen elkaar afwegend kom ik tot de conclusie dat een algeheel rookverbod niet wenselijk is, om een aantal redenen. Ten eerste is er voor zo'n verbod onvoldoende animo. De belangen van de overgrote meerderheid worden ondergeschikt gemaakt aan de belangen van een kleine minderheid, m.i. onterecht. Natuurlijk mogen niet-rokers wel een groter gewicht toegekend krijgen, maar dit is totaal uit verhouding en dus onrechtvaardig.
Ten tweede is er het argument dat als er animo voor is, men dat dan zelf maar (eventueel met overheidshulp) moet benutten. Dan krijgt elke stad of dorp ook maar een niet-rokerscafé, of bij minder animo een rookvrije zaal in een gewoon café. Als er onvoldoende animo voor is in dat dorp hebben die personen dus gewoon pech en moeten ze zich aanpassen aan de meerderheid.
Ten derde is er het argument dat de overheid zich moet onthouden van het reguleren van menselijk gedrag met een te zware morele lading. Roken is iets dusdanig persoonlijks dat ik vind dat de overheid er weliswaar een normatief oordeel over mag geven en dat ze het gedrag mag en moet ontmoedigen, maar het algeheel verbieden is een veel te grote inbreuk op de vrije speelruimte van mensen.
Ten vierde is er nog het argument dat zo'n verbod zou leiden tot grote problemen in de praktijk, te weten wrijving en spanning. Nu al rijden er rookvrije treinen op sommige trajecten. Mensen die per se willen en moeten roken (en die zijn er echt wel in groten getale) zullen zich op een gegeven moment niets aantrekken van dat bordje "ROOKVRIJE TREIN" of "ROOKVRIJ CAFÉ". Die steken gewoon een sigaret op. Dat kan ruzie en vechtpartijen veroorzaken als de betrokken partijen niet zo diplomatiek zijn. Hetzelfde geld in café's en andere horeca-gelegenheden zoals concertzalen en disco's. De uitbater van een horeca-gelegenheid zal nooit in staat zijn om waterdicht het verbod te handhaven, nog los van het feit dat hij dat waarschijnlijk niet wíl omdat hij zijn eigen ramen ingooit. Hij jaagt immers zijn eigen klanten weg.

Resumerend kan ik zeggen dat het rookverbod n.m.m. beter niet kan worden ingevoerd. Beter zou zijn rokers- en niet-rokerskroegen te differentiëren of rookvrije ruimtes aan te brengen in cafés, net zoals er nu ook zalencentra zijn met rokers- en niet-rokerszalen. Dat lijkt me veel praktischer en wenselijker.
Oud 09-08-2003, 13:36
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2003 @ 12:11:
verhaal

Ik ben het met je eens ja. Ik kan het me voorstellen dat niet-rokers het niet altijd even prettig vinden om in die rooklucht te zitten. Ten eerste omdat ze last hebben van de lcuht die wij rokers al niet eens meer opmerken en ten 2e omdat ze passief meeroken wat slecht voor de gezondheid is.
Dan kan je als overheid een aantal dingen doen:

- je stelt een rookverbod op. Gevolg: zie mijn vorige reply. In't kort: de rokers worden er niet gezelliger op dus blijven vaak thuis waar ze wel gewoon hun sigaretje mogen opsteken of vormen hanggroepen rondom de uitgaansgelegenheden maar hoe dan ook, het is slecht voor de economie, vele ondernemers in het uitgaansleven kunnen opdoeken omdat de rokers niet meer komen.

- je maakt bij uitgaansgelegenheden 2 delen: rook en niet rook gedeelte. Wat gebeurt er dan: het rook gedeelte krijgt alle rokers en vaak ook hun niet rokende vriendenkring omdat die geen zin hebben om in hun eentje in het niet rokers gedeelte te verkassen met andere woorden: er veranderd niet zoveel.

- je laat het zoals het is, rookverbod in de openbare gelegenheden waar ik het wel mee eens ben behalve de uitgaansgelegenheden: de rokers blijven gezellig, de niet rokers houden het ook gezellig maar hun gezondheid gaat er iets op achteruit maar de economie gaat niet nog sterker achteruit door een rookverbod.

Het is nou eenmaal een keuze tussen 3 slechten, maar kies dan de minst slechte er tussenuit. En in alle opzichten is dat naar mijn mening de laatste.
Oud 09-08-2003, 13:39
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-08-2003 @ 15:06:
Ga eens leven?

Ik leef, anders post ik dit toch niet.

En ja, 'leven' zoals in uitgaan, dat WIL ik ook wel eens!

Maar dat KAN niet zolang overal gerookt word!
Waarom zou dat niet kunnen? Het is helemaal je eigen keus jongen. Als jij pertinent niet in de rooklucht wilt zitten dan ga je niet uit, kies je voor de gezelligheid van het uitgaan, dan kom je wel in die lucht maar zet je je daar overheen zoals de andere niet rokers.

Het is niet dat je niet KAN uitgaan, het is dat je niet WIL uitgaan.
Dat is jou keuze, maar dan moet je niet beginnen te miepen.
Oud 09-08-2003, 13:48
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 09-08-2003 @ 14:39:
Waarom zou dat niet kunnen? Het is helemaal je eigen keus jongen. Als jij pertinent niet in de rooklucht wilt zitten dan ga je niet uit, kies je voor de gezelligheid van het uitgaan, dan kom je wel in die lucht maar zet je je daar overheen zoals de andere niet rokers.

Volgens mij heeft 'ie astma ofzo, dus stort 'ie bij het zien van een beetje rook gelijk hoestend ter aarde.

Voor die mensen is het idd wel jammer, maar aan de andere kant hoeft het natuurlijk niet zo'n enorm probleem te zijn. Als kroegen en café's zorgen voor een fatsoenlijke luchtverversings-/afvoerinstallatie dan valt het heus wel mee met die rook (sommige mensen kunnen ook vreselijk overdrijven), en discotheken zijn sowieso rokerige ruimtes (rookmachines e.d.) dus om daar het roken te verbieden lijkt me ook vrij weinig nut hebben.
Oud 09-08-2003, 14:20
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
M@rco schreef op 09-08-2003 @ 14:48:
Volgens mij heeft 'ie astma ofzo, dus stort 'ie bij het zien van een beetje rook gelijk hoestend ter aarde.

Voor die mensen is het idd wel jammer, maar aan de andere kant hoeft het natuurlijk niet zo'n enorm probleem te zijn. Als kroegen en café's zorgen voor een fatsoenlijke luchtverversings-/afvoerinstallatie dan valt het heus wel mee met die rook (sommige mensen kunnen ook vreselijk overdrijven), en discotheken zijn sowieso rokerige ruimtes (rookmachines e.d.) dus om daar het roken te verbieden lijkt me ook vrij weinig nut hebben.
Asma is zeer vervelend, dat weet ik als geen ander want ik heb het zelf ook. En vroeger kon ik ook niet zo goed over die rooklucht want daar kreeg ik het ook spaans benauwd van. Maar zodra je de 16 bent gepasseerd zijn je longen wat beter ontwikkeld en kunnen ze iets meer hebben. Ik heb nu geen last meer van de rook, sterker nog, ik ben een roker. Alleen in de zomer met deze hitte kan ik soms wat last krijgen van benauwdheid.
Daarbij hebben vele kroegen een goede luchtafvoer, dus dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Die moet je er dan alleen even tussenuit zoeken. Genoeg keus. Alleen de discotheken zullen misschien wat minder wroden omdat die inderdaad van zichzelf al erg rokerig zijn, maar je kunt het altijd proberen, wil het niet, nou ja, pech zeg ik dan maar. Niet geschoten is altijd mis.
Dus alsnog is dat zijn eigen keuze.
Oud 09-08-2003, 17:58
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
AngelLena...
Oud 09-08-2003, 18:32
Korsakoff
Korsakoff is offline
denk je echt dat de kroegen t pikken dat ze rookvrij moeten zijn? dan loopt minstens de helft van hun klanten weg.

in mijn stadje hebben ze er een mooie oplossing voor. de kroegen stoppen en worden gesloten clubs. voor een geslote club gelden hele andere regels dan voor een kroeg. lid worden van zo'n club is gratis. je moet wel elke keer 2 euro entree betalen, maar je krijgt dan wel een gratis biertje. probleem opgelost.
Oud 09-08-2003, 20:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 09-08-2003 @ 14:39:

Lekker uitgaan betekent voor mij een week in het ziekenhuis.
Oud 09-08-2003, 21:01
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Dan heb je het slecht getroffen en is het gewoon lullig ja...meer kan ik er niet van zeggen, maar dit kun je niet op rokers en uitgaansgelegendheden oid afschuiven...
Oud 10-08-2003, 13:04
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 09-08-2003 @ 22:01:
Dan heb je het slecht getroffen en is het gewoon lullig ja...meer kan ik er niet van zeggen, maar dit kun je niet op rokers en uitgaansgelegendheden oid afschuiven...
Inderdaad. Helaas dat dit soort zwaar asmatische mensen er zijn, vind het erg lullig, maar om alleen daarom roken te verbieden omdat dit de enige mensen zijn die er echt belang bij hebben vind ik ook niet kloppen. Hoeveel mensen zijn er zwaar asmatisch in dit land dat ze niet kunnen stappen zonder een week op de IC te liggen? Verdomd weinig. Jammer als je tot die weinig behoort, maar daar kunnen de rokers ook weinig aan doen...
Oud 10-08-2003, 16:52
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Sommige horeca-gelegenheden hebben een soort 'afzuiger', die door heel de tent loopt en alle rook als het ware opzuigt.

Ik zou me de kroeg niet kunnen voorstellen zonder een sigaretje erbij.
Oud 10-08-2003, 22:55
Sithan
Sithan is offline
Ik zou t persoonlijk geen ramp vinden en de mensen die willen uitgaan zullen waarschijnlijk toch wel blijven uitgaan dus die matige klandizie van kroegen zal dan ook wel meevallen...

t zou goed zijn om deze zelfdestructieve eigenschap van de mens zoveel mogelijk aan banden proberen te leggen...
Oud 11-08-2003, 01:10
Verwijderd
Proberen een bruin café en zijn rokend publiek van elkaar te scheiden, is hetzelfde als een auto laten rijden zonder banden om de velgen. Het kan in theorie wel, maar het is eigenlijk gewoon belachelijk.
Oud 11-08-2003, 05:49
Verwijderd
Ik zou het wel fijn vinden want ik heb vaak last van de rook. Maar als er geen markt voor is lukt het natuurlijk nooit..
Oud 31-08-2003, 10:44
dark_poetry
dark_poetry is offline
Dikke onzin,of je maakt gewoon een deel rookvrije gedeelte.
Oud 09-09-2003, 14:18
beuk
beuk is offline
Citaat:
Sithan schreef op 10-08-2003 @ 23:55:
t zou goed zijn om deze zelfdestructieve eigenschap van de mens zoveel mogelijk aan banden proberen te leggen...
Dit soort moralistische praat vind ik ik echt irritant. Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn lichaam behandel. Daar heb jij of de overheid m.i. helemaal niks mee te maken.

Zoals gezegd, het is lullig voor de paar mensen die een zware vorm van astma hebben. Maar om de rest van het publiek dan maar hun genot te ontnemen vind ik onzin.
Oud 09-09-2003, 16:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-08-2003 @ 21:44:
Lekker uitgaan betekent voor mij een week in het ziekenhuis.
Ik weet niet hoe ernstig jouw longaandoening is, maar je wilt al naar de 1e hulp/weekend dienst, als je een blaasontsteking hebt.

Ik vind het helemaal geen goed idee. Ik rook nauwelijks, maar daar gaat het niet eens om.

De regel wordt ingesteld, omdat het personéél van café's heeft geklaagd. Dus ik vind dat het volgende idee beter is:
Alle kroegenbeslissen volgend jaar of ze een rookvrije kroeg willen worden, of niet. Het personeel kan zelf kiezen, en dan moeten ze zelf maar de afweging maken tussen "lekker rookvrij voor de werknemers" en "meer klandizie door de rokende klanten".

Dan komen er miscshien wat meer rookvrije kroegen, is ook leuk voor de mensen die dat willen. Maar om het in ALLE kroegen te verbieden, is onzin. Ik kom in café's waar 95% van de mensen rookt, incl. personeel, en de andere 5% maakt het niets uit.
Oud 09-09-2003, 16:43
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 31-08-2003 @ 11:44:
Dikke onzin,of je maakt gewoon een deel rookvrije gedeelte.
Nee dat is gezellig...

beuk:
Oud 12-09-2003, 18:47
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ben het helemaal met je eens
Oud 12-09-2003, 20:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
beuk schreef op 09-09-2003 @ 15:18:
Dit soort moralistische praat vind ik ik echt irritant. Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn lichaam behandel. Daar heb jij of de overheid m.i. helemaal niks mee te maken.

Zoals gezegd, het is lullig voor de paar mensen die een zware vorm van astma hebben. Maar om de rest van het publiek dan maar hun genot te ontnemen vind ik onzin.
Wat ik nu ga zeggen is niet waar hoor...

Ik hou ervan om huizen in brand te steken! Huizen, maar leuker nog zijn fabrieken en flatgebouwen! Maar vrachtwagens, bussen, treinen en auto's zijn ook leuk. En het is nog gezond ook!
Niemand ontneemt mij dat! Ik wil in brand steken wat ik wil! Om mij alle andere pyromanen dat genot te ontnemen vind ik onzin!
Oud 12-09-2003, 21:54
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 12-09-2003 @ 21:29:
Wat ik nu ga zeggen is niet waar hoor...

Ik hou ervan om huizen in brand te steken! Huizen, maar leuker nog zijn fabrieken en flatgebouwen! Maar vrachtwagens, bussen, treinen en auto's zijn ook leuk. En het is nog gezond ook!
Niemand ontneemt mij dat! Ik wil in brand steken wat ik wil! Om mij alle andere pyromanen dat genot te ontnemen vind ik onzin!
Denk je nou serieus dat ook maar enigzins in de buurt van vergelijkbaar komt?

Dit is imho gewoon een kwestie van doorevolueren of afsterven. Met andere woorden: jij hoort gewoon pech te hebben.
Oud 13-09-2003, 09:23
Multilot
Multilot is offline
Zelfs hier in twente zijn rookvrije kroegen te vinden... Waar jij woont (misschien na enig zoeken) dus waarschijnlijk ook wel...

Ik vind die rookvrije gedeeltes trouwens ook wel een id... Waarschijnlijk gaan er erg weinig mensen zitten, maar goed. Ik zou er iig niet gaan zitten, ook al ben ik tegen roken..
Oud 18-09-2003, 01:24
infamous
infamous is offline
Citaat:
here I am schreef op 31-07-2003 @ 09:38:
idd, en wat is nou een kroeg als er niet gerookt mag worden?!
stel je hebt veel last vanastma,
kan je nooit naar de kroeg
Oud 18-09-2003, 11:34
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
student UvT schreef op 31-07-2003 @ 09:24:
Ik vind het idee om kroegen verplicht rookvrij te maken onzin. Als er behoefte was aan dat soort kroegen dan waren ze er wel. Het is al geprobeerd maar die zijn allemaal failliet gegaan. Conclusie er is geen markt voor. De reden van de verplichting is het feit dat de werknemers een rookvrije werkplek moeten hebben. Maar iedereen weet dat je als je in de horeca gaat werken dat er gerookt wordt en als je dat niets vindt moet je maar ergens anders gaan werken.

er is een verschil tussen iets oprichten voor een doelgroep en een verplichting van de overheid waardoor heel het land het moet opvolgen, dus je conclusie slaat nergens op.
Oud 18-09-2003, 15:01
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
infamous schreef op 18-09-2003 @ 02:24:
Stel, je bent blind, kun je nooit tv kijken.

Lullig, maar geen reden om het voor de rest ook gelijk te verbieden, toch?
Oud 18-09-2003, 16:27
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Studentje schreef op 18-09-2003 @ 16:01:

Van TV kijken heeft een blinde geen last, van roken heeft een astmaat (ofzo ) wel last.

Maar toch. Dan heeft die astmaat gewoon pech. Er is geen reden om alles wat slecht is voor een mens te verbieden. Straks moeten we allemaal muisstil met een harnas rondlopen en proberen niemand lastig te vallen.
Oud 18-09-2003, 16:31
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 18-09-2003 @ 17:27:
Van TV kijken heeft een blinde geen last, van roken heeft een astmaat (ofzo ) wel last.

Maar toch. Dan heeft die astmaat gewoon pech. Er is geen reden om alles wat slecht is voor een mens te verbieden. Straks moeten we allemaal muisstil met een harnas rondlopen en proberen niemand lastig te vallen.
Roken is voor astma patient reden tot het niet kunnen uitgaan, niet kunnen zien is voor een blinde de reden om geen tv te kunnen kijken.

De ziekte is oorzaak van het missen van een bepaald genot, zo bedoelde ik em .
Oud 18-09-2003, 16:37
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Studentje schreef op 18-09-2003 @ 17:31:
Roken is voor astma patient reden tot het niet kunnen uitgaan, niet kunnen zien is voor een blinde de reden om geen tv te kunnen kijken.

De ziekte is oorzaak van het missen van een bepaald genot, zo bedoelde ik em .
Met nog steeds als groot verschil dat het verbieden van roken het de astmaten in de gelegenheid brengt om uit te gaan, en het verbieden van tv kijken het niet de blinden in de gelegenheid brengt om tv te kijken.
Oud 18-09-2003, 16:41
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 18-09-2003 @ 17:37:
Met nog steeds als groot verschil dat het verbieden van roken het de astmaten in de gelegenheid brengt om uit te gaan, en het verbieden van tv kijken het niet de blinden in de gelegenheid brengt om tv te kijken.
Ja ok, maar ik geloof dat de essentie wel duidelijk is, toch?

Offtopic: Maar je hebt wel gelijk
Oud 21-09-2003, 16:37
Dropkick-Dick
Dropkick-Dick is offline
Citaat:
infamous schreef op 18-09-2003 @ 02:24:
jawel hoor. vriend van me heeft astma en rookt zelf en gaat 3x per week naar de kroeg. En een andere vriend van me ging ook gewoon naar de kroeg ondanks zi'n astma.

Ok ik ben roker. In Amerika ben ik alleen maar in rookvrije kroegen geweest. En het is niks anders dan dat er wel wordt gerookt. De kreog stinkt toch wel. En al die mensen die roken stonden nu buiten ipv gezellig binnen te dansen. Conclusie: mensen roken, staan buiten, klein groepje binnen. Iedereen denkt: poe poe was het saai en gaat weer naar huis. Ik ben blij dat het plan van antirookbeleid is afgelast.
Oud 21-09-2003, 16:38
Dropkick-Dick
Dropkick-Dick is offline
Citaat:
Studentje schreef op 18-09-2003 @ 16:01:

Advertentie

Regels voor berichten