Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb zo'n 35 lessen gehad .. vlak voor mijn examen stopte mijn instructeur ermee en werd het bedrijf over genomen. Dus ook een andere auto. Maar daar heb ik gelukkig geen last van gehad.
Ik heb mijn theorie in een keer gehaald en ben ook de eerste keer voor het praktijk examen gelijk geslaagd. En toen was ik erg blij. Nu rijd ik al zo'n driekwart jaar overal heerlijk naar toe ![]()
__________________
You look into her angel eyes
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Theorie in 1 keer gehaald. 36 lessen en toen praktijk gehad--> gezakt omdat ik in 90% van de gevallen wel keek op de kruispunten en bij het afslaan maar in 10 % vd gevallen keek ik niet of niet voldoende (zo zei ze het letterlijk!!!
![]() De tweede keer 1 rijles gehad na de eerste keer zakken (wegens ziekte en introductie van mijn studie dus 37 lessen in totaal ) was ik geslaagd!!! Ik had dezelfde examinator maar blijkbaar had ze nu goede zin ![]() en heb nu dus een jaar mijn rijbewijs!!! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Theorie in één keer gehaald, met één foutje...en nog een stomme ook (verbeterd omdat ik liever het zekere voor het onzekere nam (kind van net oud genoeg om anders te mogen zitten nog in de kinderstoel laten zitten, zeg maar)).
Lessen zou ik niet weten hoeveel ik er gehad heb, veel iig wel. Drie keer gezakt, eerste keer had ik te kort les, gezakt wegens te voorzichtig rijden. Tweede keer gezakt omdat ik net vier weken niet gelest had ivm vakantie, stomme rijschool examen geplant terwijl ik eigenlijk nog op vakantie zou zijn (stom toevallig overleed er iemand en kwamen we dus drie dagen eerder terug...). Derde keer had hij net een nieuwe auto waar ik pas een uurtje in gereden had...euh...mjah. Vierde keer had ik zo iets van 'ik zak toch' en toen haalde ik het. ![]() 'k heb nu iets van 2,5 jaar m'n rijbewijs...maar echt super veel rijd ik niet...'k houd er niet van en m'n vriend heeft ook z'n rijbewijs en die vindt het wel leuk, dus ja. |
![]() |
|
Theorie: moet ik 21 augustus voor op (misschien moet ik eigenlijk wel es wat leren ipv op de computer zitten, komt hopelijk wel goed)
Praktijk: 6 lessen (50 min) gehad, t is zomer en t wil niet echt hard opschieten (1x per week les). Ach t gaat wel al aardig, maar ik ben voorlopig nog niet klaar.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
|
![]() |
||
Citaat:
De herfst of de lente zijn het fijnst. Redelijk wat verkeer, minder warm en je kunt rijden in de regen of in het donker, wat allebei wel fijn is om gedaan te hebben. [/B][/QUOTE] Das waar, ik heb nog nooit in het donker gereden. Terwijl ik al 48 lessen gehad heb, maar om 11 uur 's avond wordt nou eenmaal geen les gegeven ![]() |
![]() |
|
vriendin van mij is nu 2 keer gezakt... 1e keer zat haar examinator haar te naaien en dacht dat hij grappig was, maar dat bezorgde haar wel een ingreep. Ze moest erens naartoe rijden en ze moest dan links bij de kerktoren. Weet zij veel waar die kerktoren ligt dus die begint driftig te zoeken naar die kerktoren (ze is nogal gevoelig voor dat soort dingen, ze wil altijd alles zo goed doen), maar ja, daarmee miste ze een straat van rechts waar net een postbode vandaan kwam... Ingreep...gezakt.
Gedeeltelijk haar eigen schuld, ze had haar ogen op de weg moeten houden en tegen die examinator moeten zeggen dat hij haar maar moet waarschuwen als ze vlakbij de kerktoren was (die achteraf zo'n 3 km verderop bleek te zijn). Gister moest ze voor de 2e keer afrijden, ging perfect, geen enkele fout, geen ingreep, ging voor haar gevoel erg goed, was helemaal blij, tot ze de uitslag kreeg... Gezakt...Waarom? Omdat ze te snel over rotondes en kruispunten ging. Oke, is mee te leven. Moet die examinator achteraf niet nog een keer gaan zeggen dat ze niet langzamer moet gaan rijden... ![]() Vriend van me had nog sterker verhaal. 1e keer gezakt, is mee te leven, stond op kruispunt, kwam auto van rechts, hij gaf voorrang. Examinator vond hem niet zeker genoeg in het verkeer want hij had er makkelijk voorlangs gekund volgens hem. Oke, ook nog mee te leven. 2e keer afrijden, exact hetzelfde kruispunt, dezelfde examinator. Komt weer auto van rechts. Hij denken: die fout maak ik geen 2e keer, ik kan er makkelijk voor langs dus hij gaat ervoor langs. Gezakt... Hij was nu TE zeker in het verkeer... Hij had voorrang moeten verlenen... ![]() Of je zakt of slaagt hangt een heleboel af van de examinator die je hebt en zijn/haar gemoedstoestand en bui op dat moment. Hoe rustiger het is op de wegen, hoe strenger ze worden op 1 of andere vage manier en is je examinator chagerijnig... vergeet het dan maar bij voorbaat...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat dacht ik eerst ook, maar dan begin je niet met leren, dan begin je met ervaring op te bouwen. Net ietsjes anders ![]() |
![]() |
|
![]() |
over sterke rijles en examen verhalen gesproken...
een kennis van mij heeft een vader welke een eigen rijschool heeft, die jongen werd dus ook een keer 18 jaar en mocht toen ook gaan lessen lekker goedkoop bij zijn vader. Na een les of wat mocht ook hij afrijden en hij rijd helemaal perfect en denk geslaagd te zijn... mis hij vertelde het zoontje van de rijschooleigenaar te zijn en zakte daarom, dat werd hem natuurlijk niet verteld, maar de tweede keer reed hij vele malen slechter en op de vraag van de examinator of hij de zoon van de rijschooleigenaar was antwoorde hij nee en guess what hij was geslaagd.
__________________
/ 4AGE POWER \
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is kansloos. Is er niet zoiets als een College van Beroep voor de Rijvaardigheidsbewijzen ofzo, om uitspraken van examinatoren aan te vechten? |
![]() |
||
Citaat:
Je kent het wel dat examinatoren altijd lopen te eikelen over je kijkgedrag, dat ze niet kunnen zien dat je goed kijkt, dus voor hun kijk je niet goed genoeg: gezakt. Wat heb ik nou meegemaakt? De eerste keer dat ik voor mijn praktijkexamen moest: wijf naast me, kwam heel spontaan en aardig over dus ik denk: mwa, kan nooit zo'n slecht iemand zijn. Dus ik bij elke zijstraat naar rechts op de overdreven manier kijken zoals ons dat geleerd was met les: laat maar zien dat je kijkt, had er zelf heel goed gevoel over, geen enkele fout gemaakt, instructeur helemaal trots (die reed mee) en die zei nog tegen me: je hebt het echt wel gehaald, wat kreeg ik erna te horen: Gezakt.... Waarom? Omdat ik te VEEL keek... Ik denk krijg nou wat... Wat willen jullie nou van me dan? Altijd zeuren over het niet goed genoeg laten zin dat je kijkt, je laat zien dat je kijkt en dan is het alweer niet goed? Volgende keer kijk ik helemaal niet naar rechts en geef ik extra gas! Maar ja, dat werkt ook weer niet... Dus paar kleine aanpassingen, slaag je de 2e keer.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gemiddeld, (als je je auto rijbewijs al hebt) kost het tussen de 10 en 20 lessen (ja, lekker ruim ja...) |
![]() |
||
Citaat:
Is ie wel vrolijk: Denk er niet bij na dat je examen doet. Het is voorbij voordat je het weet. Gewoon lekker gaan rijden zoals je dat doet als je intructeur naast je zit. Klets met je examinator over van alles behalve op punten waarbij je je echt moet gaan concentreren, al praat de examinator, jij houdt je stil, dat getuigt van het niet laten afleiden door inzittenden. Neem je intructeur mee op je examen. Als je echte fouten begaat en je snapt ze zelf niet na de uitleg van de examinator, kan je je instructeur bij de volgende lessen om uitleg vragen en hij weet meteen alle punten waar je aan moet werken. Fouten mag je maken (zolang als het niet ernsitg is en je examinator in een goede bui), maar zorg dat je ze buiten de bebouwde kom maakt. Binnen de bebouwde kom constant koppie erbij en zo min mogelijk tot geen fouten maken. Daar wordt je 10 keer harder op afgerekend als fouten buiten de bebouwde kom. Verder zeggen ze altijd kijk lekker overdreven, maar dat heb ik dus hardhandig afgeleerd. Gewoon kijken zoals je dat met les ook doet. En voornamelijk: blijf kalm! Ga niet jezelf lopen beoordelen, er zit iemand naast die daar zijn werk van heeft gemaakt, laat het beoordelen maar aan hem over. Lekker een half uurtje gaan rijden, wees niet onzeker, je kan het tijdens de lessen dus je kan het nu ook. Laatste tip: ga er niet vanuit dat je de eerste keer slaagt. Waarom weet ik niet maar het percentage examenkandidaten wat de eerste keer slaagt is zo belachelijk laag (tussen de 2 en 5 %) dat je wel heeeeel netjes moet gaan rijden zonder enkel inimini foutje als je daar bij wilt horen. Denk gewoon: ik doe mijn best en ik zie wel waar het schip strand. Dan is de telleurstelling niet zo groot.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb iets van 37 lessen gehad, 1 keer gezakt, tweede keer dus geslaagd. Eerste keer gezakt, omdat ik niet goed in mijn dodenhoek keek bij het oprijden van de snelweg. Tweede keer moest ik in de sneeuw rijden...hehe...ging wel goed
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik heb pas 8 lessen gehad, instructeur is op vakantie en het is een bedrijfje met één auto en één instructeur. het gaat wel goed tot nu toe, maar ik heb al een tijdje geen les gehad dus ik hoop niet dat ik alles weer vergeten ben..
hoe lang duurt afrijden eigenlijk? de tijd van een gewone les? |
![]() |
|
![]() |
afrijden duurt niet zo lang als een gewone les; t is zo rond de 20 en 45 minuten.
ik heb vandaag afgereden en ben gezakt. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|