Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2003, 23:40
Shade
Shade is offline
Ik weet dat er al eens topics over zijn geweest maar dit is na aanleiding van een nieuws bericht.

sommige zeggen ook dat dit in populaire wetenschappen ofzo hoort maar dat vindt ik niet omdat niemand weet wat het nou precies zijn....UNKNOWN flying objects

--------------------
Artikel:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=30949 (Hier staat ook het filmpje)

Dinsdag heeft een cameraman van de BBC drie heldere lichten boven de Malverns heuvels nabij het dorp Hanbury in Worcestershire, Engeland gefilmd. Sommigen denken dat het vuurwerk was, maar cameraman Tom Hines, die voor de BBC drama serie Doctors werkt, is overtuigd dat het UFO's waren.

"Ik zag twee heldere lichten, en in de eerste instantie dacht ik dat het sterren waren", zegt Hines. "Echter ze begonnen te verdwijnen en dan elders opnieuw te verschijnen. Op een gegeven moment waren er drie heldere lichten. Ik heb mijn camera gepakt en het verschijnsel gefilmd".

"Ze bleven verschijnen op willekeurige punten in de lucht". John Dawson uit Hanbury, zag de lichten ook. "We zijn alle mogelijke verklaringen bij langs gegaan, of het bijvoorbeeld vuurwerk kon zijn, maar we konden geen mogelijke verklaring vinden."

BBC Midslands Today's wetenschapscorrespondent David Gregory heeft de video bekeken, en heeft het er met UFO experts over gehad. Hij zegt: "Het zouden de Hanbury Orbs geweest kunnen zijn. Dit zijn lichten waarvan bekend is dat ze boven het landschap zweven in dit gebied. Maar wat het is, weet niemand zeker."

-------------------

Het viel me op dat er laatste tijd steeds meer UFO meldingen zijn.
Wat denken jullie dat het was in dit artikel?

Het zou natuurlijk weer eens nep kunnen zijn. Maar ff ervanuit gaant dat het echt is.....
Ik geloof niet dat aliens boven de aarde rondvliegen en lichtshows geven...
Meteoren zijn het ook niet...tis ook geen licht dat tegen de wolken aanschijnt.

Ik heb eigenlijk geen idee...
Oud 28-07-2003, 23:45
Eurynome
Eurynome is offline
Ik ben er helemaal van overtuigd dat er intelligent leven is op andere planeten maar waarom zouden ze hier lekker komen rondzweven? Komen ze onze planeet verkennen? Vanop de hoogte waarop zij zich bevinden is duidelijk zichtbaar dat er een intelligent ras aanwezig is. Maar wat komen ze hier zoeken? ALS het artikel al berust op waargebeurde feiten, want in de meeste gevallen zal dat uiteraard niet het geval zijn.
Oud 28-07-2003, 23:48
Shade
Shade is offline
Citaat:
lunaria schreef op 29-07-2003 @ 00:45:
Ik ben er helemaal van overtuigd dat er intelligent leven is op andere planeten maar waarom zouden ze hier lekker komen rondzweven? Komen ze onze planeet verkennen? Vanop de hoogte waarop zij zich bevinden is duidelijk zichtbaar dat er een intelligent ras aanwezig is. Maar wat komen ze hier zoeken? ALS het artikel al berust op waargebeurde feiten, want in de meeste gevallen zal dat uiteraard niet het geval zijn.
Ja ik weet ook bijna zeker dat er intelligent leven is int heelal.
Maar waarom zouden ze hier alleen maar lichtshows komen geven en geheimzinnig doen?

Als wij als mensheid naar een intelligent leven planeet konden gaan zouden we toch ook voorzichtig landen en kennismaken?
Of eerst contact opnemen...

Daarom denk ik ook niet dat het aliens zijn...
Maar als het echt is....wat dan wel...?
Oud 29-07-2003, 00:00
Eurynome
Eurynome is offline
Misschien is er wel een goeie wetenschappelijke verklaring voor deze lichten en moeten we die gewoon nog ontdekken. Tegenwoordig geven we aan alles dat wat vreemd lijkt en door de lucht vliegt de naam 'UFO'... Het zal wel weer een publiciteitsstunt zijn veronderstel ik.

Laatst gewijzigd op 29-07-2003 om 00:05.
Oud 29-07-2003, 00:03
Shade
Shade is offline

Kijk nog meer UFO's
Guess who made this picture?

makkelijk te maken dus...

------

Enne er is vast wel een wetenschappelijke verklaring jah...
Maar wat....geen idee....

Maar als je iets ziet vliegen en niemand weet wat het is is het ook een UFO.
UNIDENTIFIED flying object he

Laatst gewijzigd op 29-07-2003 om 09:20.
Oud 29-07-2003, 00:18
HeiNZ
HeiNZ is offline
Hmm, unidentified was 't toch?

[Oh.. staat ook op fok forum..]
Oud 29-07-2003, 01:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
de paar rare bollen die gezien worden zijn volgens mij bolbliksems, de rest zijn hoaxes
Oud 29-07-2003, 09:06
Verwijderd
Het heelal is zo vreselijk groot dat er vast ergens wel nog intelligent leven is maar ik geloof niet dat zij hier op aarde komen en ons een btje gaan bestuderen enzo. Volgensmij is er altijd wel een verklaring voor de UFO's hoe moelijk en vergezocht ook.
Je zou dat stel hier in Nederland als voorbeeld kunnen nemen. Een man en vrouw reden samen door de Veluwe geloof ik over een donkere weg en zagen allemaal lichten in de lucht - in de stellige overtuigin UFO's gezien te hebben bellen ze de politie die ook gaat freaken. Later blijkt dat door een speciale weers omstandigheid lichten van een naburig feest gespiegeld waren in de lucht wat die mensen gezien hebben. Ik denk dat zoiets vaker voorkomt.
Oud 29-07-2003, 09:19
Shade
Shade is offline
Citaat:
HeiNZ schreef op 29-07-2003 @ 01:18:
Hmm, unidentified was 't toch?

[Oh.. staat ook op fok forum..]
Ja idd.....sorry....
Ik heb het ff ge-edit
Oud 29-07-2003, 10:40
Verwijderd
Er zal heus wel erges leven zijn, het heelal is zo groot dat het eigenlijk amper anders kan. Ik zou het ook heel logisch vinden dat een mogelijk ufo eerst een vlucht maakt om te kijken wat voor planeet dit is voor ze contact maken en of landen, maar dat dit hier is gebeurd lijkt me bijna onlogisch. Dit zal wel weer gewoon een andere verklaring hebben en om nou weer meteen de ufo's de schuld te geven, net zoals dat vroeger de goden over de 'schuld' van kregen zijn het nu de ufo's
Oud 29-07-2003, 10:44
AngelLena
AngelLena is offline
Op de foto lijkt het in ieder geval wel zichtbaar dat de lichtbollen in kwestie bewegen. Hangt bij sommigen een klein "staartje" aan om het zo maar te zeggen. Hanbury Orbs... Nooit van gehoord eigenlijk maar dat lijkt mij de beste verklaring, ik geef toe dat ik geen flauw idee heb wat ik me bij die orbs moet voorstellen of wat het zijn, maar die hele alien op aarde ideeen geloof ik niet zo in...
Oud 29-07-2003, 21:47
Eurynome
Eurynome is offline
Wat zijn die Hanbury Orbs eigelijk? Ik heb er nog nooit van gehoord maar ik vind het nog wel interessant. Ik begrijp ook helemaal niet waarom mensen steeds denken een UFO te zien. Ik wil helemaal geen contact met buitenaardse wezens. Ze zijn er, dat geloof ik wel, maar ik wil ze helemaal niet ontmoeten of zo. Oh ja ik vraag me ook nog af waarom ze in de amerikaanse films over aliens steeds veronderstellen dat de amerikaanse overheid iets geheimhoud voor de bevolking. Dat komt in heel veel films terug ( bv. the x-files ). Ik begrijp niet waarom...?
Oud 29-07-2003, 21:51
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
WTF is er nou weer mystiek aan UFO's behalve dat er geen bewijs voor is en de aanhangers dezelfde type drogredenaties gebruiken?

ah, "mystiek" renamen naar "drogredenatieforum".

of is "mystiek en pseudowetenschap" beter?
Met regel: "geen logische redenatie en echte wetenschap toegestaan".
Oud 29-07-2003, 22:01
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 29-07-2003 @ 22:51:
WTF is er nou weer mystiek aan UFO's behalve dat er geen bewijs voor is en de aanhangers dezelfde type drogredenaties gebruiken?

Daar komt het in weze al op neer, alleen de titel blijft mystiek omdat het anders verwarring op gaat wekken tussen dit forum en andere deelfora. Bezorgd ons weer extra werk.
Oud 01-08-2003, 21:21
Shade
Shade is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 29-07-2003 @ 22:51:

Doe niet zo moeilijk, kan jou het schelen!? Heb je er last van?
Ga dan naar beleidzaken...

Mystiek is over onbekende, abnormale dingen.
Oud 01-08-2003, 21:24
Shade
Shade is offline
Citaat:
geschreven door Proozt! op 01-08-2003 @ 17:35
Er is een theorie dat mensen die ontvoerd worden door 'aliens' zich eigenlijk hun eigen geboorte herinneren.

Ook wordt er wel 's gedacht dat de typische aliens (the Grey) mensen uit de verre toekomst zijn. Kijk maar eens naar de evolutie aap->mens:

1. De mens is langer geworden (Greys zijn lang)
2. De mens gebruikt steeds minder intensief zijn spieren (Greys zijn mager)
3. De mens hangt steeds meer af van zijn zicht en steeds minder van zijn reuk of gehoor (Greys hebben grote ogen en kleine neuzen)
4. De mens heeft steeds minder beharing (Greys zijn kaal)
5. De mens heeft een grotere herseninhoud gekregen (Greys hebben grote hoofden)

Aangezien ik niet geloof in tijdreizen, denk ik dat als deze 'evolutie'-theorie' klopt dat er op een andere planeet alleen de aapachtigen 'succesvol' zijn geworden, net als hier. Dus in de ruimte leven ook mensen, maar die zijn al miljoenen jaren verder ontwikkeld dan wij hier...

Ook vind ik het heel 'toevallig' dat sommige mensen verspreid over de hele wereld dezelfde soort aliens zien... dus: of ze zijn echt, of het is een psyche afwijking van de mens...
Dit vindt ik nou een mooie theorie!
Ik geloof er niet echt in maar het zijn goeie argumenten en een mooie theorie.
Oud 01-08-2003, 21:43
Verwijderd
Ik geloof zelf ook niet echt in deze theorie en daarom heb ik er mijn eigen wending aan gegeven:

Ik geloof niet dat er al decennia lang aliens op aarde komen zonder dat wij (het merendeel van de bevolking) het merken. Ik denk dat het allemaal tussen de oren zit. Hiermee wil ik niet zeggen dat de slachtoffers van alienontvoeringen gek zijn, maar eerder dat ze een soort gave hebben. Misschien zien ze de toekomst? Misschien zien ze beelden van andere planeten? Er zullen veel sceptici zijn die mij uitlachen, maar ik ben er van overtuigd dat er nog veel ontdekt moet worden over de menselijk psyche.

Alhoewel ik mijn alien-evolutie-theorie leuker vind
Oud 02-08-2003, 00:01
Shade
Shade is offline
Citaat:
Proozt! schreef op 01-08-2003 @ 22:43:
Ik geloof zelf ook niet echt in deze theorie en daarom heb ik er mijn eigen wending aan gegeven:

Ik geloof niet dat er al decennia lang aliens op aarde komen zonder dat wij (het merendeel van de bevolking) het merken. Ik denk dat het allemaal tussen de oren zit. Hiermee wil ik niet zeggen dat de slachtoffers van alienontvoeringen gek zijn, maar eerder dat ze een soort gave hebben. Misschien zien ze de toekomst? Misschien zien ze beelden van andere planeten? Er zullen veel sceptici zijn die mij uitlachen, maar ik ben er van overtuigd dat er nog veel ontdekt moet worden over de menselijk psyche.

Mjah dat dat je niet vindt dat al die mensen die zeggen door aliens ontvoerd te zijn zeg je volgens mij alleen maar om geen ruzie ermee te krijgen

Ik vindt dat ze OF gek zijn OF aandacht willen. Dat gebeurt namelijk heel veel. Dat ze gewoon op TV willen komen en aandacht willen enzo.
Oud 02-08-2003, 02:37
Frondish
Frondish is offline
Hey proozt met jou theorie in mijn oude topic als dat waar is met die allien evolutie dan weet ik wanneer we kunnen tijdreizen!

jij zei dit ''Er is een theorie dat mensen die ontvoerd worden door 'aliens' zich eigenlijk hun eigen geboorte herinneren.

Ook wordt er wel 's gedacht dat de typische aliens (the Grey) mensen uit de verre toekomst zijn. Kijk maar eens naar de evolutie aap->mens:

1. De mens is langer geworden (Greys zijn lang)
2. De mens gebruikt steeds minder intensief zijn spieren (Greys zijn mager)
3. De mens hangt steeds meer af van zijn zicht en steeds minder van zijn reuk of gehoor (Greys hebben grote ogen en kleine neuzen)
4. De mens heeft steeds minder beharing (Greys zijn kaal)
5. De mens heeft een grotere herseninhoud gekregen (Greys hebben grote hoofden)

Aangezien ik niet geloof in tijdreizen, denk ik dat als deze 'evolutie'-theorie' klopt dat er op een andere planeet alleen de aapachtigen 'succesvol' zijn geworden, net als hier. Dus in de ruimte leven ook mensen, maar die zijn al miljoenen jaren verder ontwikkeld dan wij hier...

Ook vind ik het heel 'toevallig' dat sommige mensen verspreid over de hele wereld dezelfde soort aliens zien... dus: of ze zijn echt, of het is een psyche afwijking van de mens...''

als dat waar is dat men denkt alliens gezien te hebben en als het dan ook echt alliens waren en het is onze toekomst dan kunnen hun tijdreizen dan moeten wij dat ook kunnen die tijd want dat is onze toekomst
Oud 02-08-2003, 13:29
Verwijderd
Citaat:
SynoP schreef op 02-08-2003 @ 03:37:
als dat waar is dat men denkt alliens gezien te hebben en als het dan ook echt alliens waren en het is onze toekomst dan kunnen hun tijdreizen dan moeten wij dat ook kunnen die tijd want dat is onze toekomst [/B]
Hier kan ik je niet precies meer volgen, maar ik denk dat je bedoelt dat tijdreizen wel mogelijk is omdat de 'aliens' dat ook doen. Dat bedoelde ik niet... De Grey zijn gewoon miljoenen jaren eerder ontstaan dan de mens, daarom zijn ze nu al technologisch verder ontwikkeld. Maar ik blijf me toch afvragen waarom ze dan geen direct contact leggen met de aarde We zouden veel van elkaar kunnen leren lijkt mij... wij in ieder geval van hun

Dan kom ik toch iedere keer weer terug op die psychische 'afwijking' theorie...
Oud 02-08-2003, 23:14
roel pelleboer
roel pelleboer is offline
Er kunnen best UFO's zijn, maar ze komen gewoon van de aarde. De VS heeft bijvoorbeeld een werkelijk enorm budget binnen de militaire begroting voor 'geheime doeleinden'.

Ook heb ik op discovery iets gezien over een man die beweerde gewerkt te hebben op area 51 en dat hij allemaal mysterieuze vliegtuigen had gezien (hij was de kok of zo, en in zijn lunchuurtje zag hij wat). Die vliegtuigen waren cirkelvormig en maakten gebruik van een technologie met vloeibaar groen plasma.

Ik moet er wel bij vermelden dat deze man niet voor 'betrouwbaar' werd aangemerkt.

Als je dit interessant vindt, zul je zitten smullen op www.skepsis.nl
Oud 03-08-2003, 03:25
Frondish
Frondish is offline
Citaat:
Proozt! schreef op 02-08-2003 @ 07:13:

ik lach jou echt niet uit want alles wat er serieus besproken word over dit onderwerp zal ik nooit uitlachen want ik wil echt weten hoe dit allemaal zit
Oud 03-08-2003, 03:28
Frondish
Frondish is offline
Citaat:
roel pelleboer schreef op 03-08-2003 @ 08:44:
Er kunnen best UFO's zijn, maar ze komen gewoon van de aarde. De VS heeft bijvoorbeeld een werkelijk enorm budget binnen de militaire begroting voor 'geheime doeleinden'.

Ook heb ik op discovery iets gezien over een man die beweerde gewerkt te hebben op area 51 en dat hij allemaal mysterieuze vliegtuigen had gezien (hij was de kok of zo, en in zijn lunchuurtje zag hij wat). Die vliegtuigen waren cirkelvormig en maakten gebruik van een technologie met vloeibaar groen plasma.

Ik moet er wel bij vermelden dat deze man niet voor 'betrouwbaar' werd aangemerkt.

Als je dit interessant vindt, zul je zitten smullen op www.skepsis.nl
ik zat zo is te denken maar ik weet niet of je de F117 - Stealth Fighter kent maar die is onzichtbaar op de radar , misschien heeft het amerikaanse leger al een UFO schip gevonden en dat over dat UFO schip een speciale lak zit en dat ze dat na gemaakt hebben,je weet het niet he het amerikaanse leger heeft de Stealth Fighter 25 jaar verborgen kunnen houden dat doen ze natuurlijk ook niet voor niks
Oud 03-08-2003, 12:18
roel pelleboer
roel pelleboer is offline
Citaat:
SynoP schreef op 03-08-2003 @ 04:28:
ik zat zo is te denken maar ik weet niet of je de F117 - Stealth Fighter kent maar die is onzichtbaar op de radar , misschien heeft het amerikaanse leger al een UFO schip gevonden en dat over dat UFO schip een speciale lak zit en dat ze dat na gemaakt hebben,je weet het niet he het amerikaanse leger heeft de Stealth Fighter 25 jaar verborgen kunnen houden dat doen ze natuurlijk ook niet voor niks
Op zich ben ik vliegtuig fan en ik ken het vliegtuig dat je bedoelt.
Ik weet niet of ik dat verhaal moet geloven maar het is geloofwaardiger dan verhalen over marsmannetjes. Dat voegde Discovery er ook aan toe. Overtuigend vond ik het feit dat de VS veel geld besteed aan geheime dingen.

Als je de volgende pagina bezoekt, dan moet je met name eens kijken naar het stukje over de W.A.S.P. Echt raar is dat. Het commentaar ernaast maakte het nog raarder
http://www.qtm.net/~geibdan/videoclips/index.htm

Tsja. zo kun je voor alles logische verklaringen bedenken. Ook voor het zien van geesten. Dat schijnt ook veroorzaakt te worden door straling uit de aarde die naar boven komt bij breuklijnen in de aarde. Op discovery legden de een kaartje van de breuklijnen(van die ongevaarlijke) van Engeland over een kaartje van geestwaarnemingen. De overeenkomsten verrasten mij.

Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 12:22.
Oud 03-08-2003, 12:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
GRote witte hoofden met nog grotere zwarte ogen....1 heeft het verzonnen en de rest neemt het over. Althans zo denk ik over die zogenoemde aliens.

toch weer frapant dat het nooit over ufo's kan gaan, zonder dat het weer helemaal richting aliens getrokken wordt.
Advertentie
Oud 03-08-2003, 21:45
Verwijderd
Ik vraag me nogsteeds af waarom er bij het fenomeen "UFO" zo snel aan aliens gedacht wordt?

Het woord UFO betekend "Unidentified Flying Object", dit houd in dat ELK object in de lucht, wat JIJ niet kan thuisbrengen, voor jou een UFO is.

Wordt er eens iets in de lucht gezien, en de regering houdt geheim dat het een van hun projecten is, dan wordt iets ook al snel gezien als UFO.

Ik zeg hierbij trouwens niet dat ik denk dat er geen buitenaards leven is, integendeel. Ik weet zeker dat het daar is. Maar, zoals al eerder in dit topic gezegd, waarom zouden ze de aarde bezoeken? En als ze de aarde bezoeken, waarom 'proberen' ze dan geen contact te maken?

Citaat:
Enne er is vast wel een wetenschappelijke verklaring jah...
Maar wat....geen idee....
Dat is er inderdaad, maar die gaat niet voor alle verschijningen op. Het heeft in ieder geval iets te maken met het weerkaatsing van het licht, dit kan bijvoorbeeld op het water zijn. Er zijn overigens nog veel meer verklaringen dan die ik noemde.

Ik weet btw niet of het bovengenoemde hier al gezegd is, ben te lui om de hele topic door te lezen.
Oud 03-08-2003, 23:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
[AuC] schreef op 03-08-2003 @ 22:45:
Ik vraag me nogsteeds af waarom er bij het fenomeen "UFO" zo snel aan aliens gedacht wordt?
kijk eens een cm of 3 boven het stukje dat jij schreef... (jouw eigen reply) ;P
Oud 05-08-2003, 02:17
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-08-2003 @ 00:04:
kijk eens een cm of 3 boven het stukje dat jij schreef... (jouw eigen reply) ;P
Niet gezien
Oud 05-08-2003, 19:05
Shade
Shade is offline
als mensen niet weten wat het is bedenken ze meestal zelf wat.
En het meest makkelijkst is dan aliens....
tsja zo werkt het nou eenmaal....:\

Maargoed een alien discussie is ook leuk
Oud 06-08-2003, 12:33
Thrash
Thrash is offline
Oud 06-08-2003, 18:21
Shade
Shade is offline
Citaat:
Thrash schreef op 06-08-2003 @ 13:33:
[afbeelding]
kewl ^^
Oud 08-08-2003, 15:06
Eurynome
Eurynome is offline
Citaat:
Thrash schreef op 06-08-2003 @ 13:33:
[afbeelding]

grappig!
Oud 09-08-2003, 23:57
Verwijderd
Waarom zou buitenaards leven miljoen lichtjaren afleggen en met die technologie hier een beetje over aardoppervlak heen gaan vliegen? Zelfs wij hebben satellieten en kunnen alles op de aarde waarnemen.
Oud 10-08-2003, 01:08
Shade
Shade is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 10-08-2003 @ 00:57:
Waarom zou buitenaards leven miljoen lichtjaren afleggen en met die technologie hier een beetje over aardoppervlak heen gaan vliegen? Zelfs wij hebben satellieten en kunnen alles op de aarde waarnemen.
ja, eindelijks eens iets waar we het over eens zijn
Slaat idd nergens op....waarom zo moeilijk doen?
Mensen ontvoeren, mensen bang maken, geheimzinnig heen en weer vliegen

Tis toch meer fantasie van de mensheid denk ik hoor...
Oud 10-08-2003, 01:22
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 10-08-2003 @ 02:08:
ja, eindelijks eens iets waar we het over eens zijn
Slaat idd nergens op....waarom zo moeilijk doen?
Mensen ontvoeren, mensen bang maken, geheimzinnig heen en weer vliegen

Tis toch meer fantasie van de mensheid denk ik hoor...
We hoeven het ook niet overal met elkaar eens over te zijn .
Oud 10-08-2003, 10:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 10-08-2003 @ 00:57:
Zelfs wij hebben satellieten en kunnen alles op de aarde waarnemen.
volgens mij met een beetje technologie heb je zo een stealth vliegtuig gemaakt. Dus dat gaat niet helemaal op als argument.
Oud 10-08-2003, 11:12
freakinaround
freakinaround is offline
ik geloof ook wel dat er intelligent leven is in et heelal, maar dat moet dan wel weet ik veel hoeveel lichtjaren wegzijn, aangezien mars, de maan enzo al onderzocht is. lijkt me raar dan, dat zij al wel die technologie hebben, om "sneller" te reizen.
Oud 10-08-2003, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-08-2003 @ 11:46:
volgens mij met een beetje technologie heb je zo een stealth vliegtuig gemaakt. Dus dat gaat niet helemaal op als argument.
Een volledig onzichtbaar vliegtuig maak je echt niet zo maar. Zelfs al zouden wij miljoenen lichtjaren in een paar dagen afkunnen leggen dan nog denk ik niet dat je die vliegtuigen zomaar onzichtbaar kunt laten worden. Ik zeg alleen maar dat zelfs wij de verkenningsmogelijkheden van een satelliet heben, dat wij dergelijke lenzen hebben en dan zullen levensvormen die miljoenen lichtjaren kunnen afleggen, zoiets dergelijks ook wel hebben.
Oud 10-08-2003, 13:59
Shade
Shade is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 10-08-2003 @ 12:12:
ik geloof ook wel dat er intelligent leven is in et heelal, maar dat moet dan wel weet ik veel hoeveel lichtjaren wegzijn, aangezien mars, de maan enzo al onderzocht is. lijkt me raar dan, dat zij al wel die technologie hebben, om "sneller" te reizen.
Hoezo AL wel die technologie hebben?
Mischien bestaat hun soort al miljoenen jaren en hebben ze daardoor veel meer tijd gehad als de mensheid. Of mischien zijn ze wel veel intelligenter....

Maar om dan helemaal hierheen te komen en niks te laten merken lijkt me sterk...
Oud 10-08-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 10-08-2003 @ 14:59:
Hoezo AL wel die technologie hebben?
Mischien bestaat hun soort al miljoenen jaren en hebben ze daardoor veel meer tijd gehad als de mensheid. Of mischien zijn ze wel veel intelligenter....

Maar om dan helemaal hierheen te komen en niks te laten merken lijkt me sterk...
Vind ik ook!

Veel mensen zien niet eens in dat andere soorten al miljoenen, misschien zelfs al wel miljarden jaren langer bestaan dan de mensheid en daarmee hebben ze dus de kans gekregen om nieuwe dingen uit te vinden, te evolueren tot een beter ras. Dus natuurlijk zouden andere rassen die technologie wel kunnen hebben.

Het probleem nu is: "Waarom zouden miljoenen lichtjaren reizen om hier niets te doen en niets van zich te laten merken?"
Oud 10-08-2003, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Bootsman123 schreef op 10-08-2003 @ 17:13:
Vind ik ook!

Veel mensen zien niet eens in dat andere soorten al miljoenen, misschien zelfs al wel miljarden jaren langer bestaan dan de mensheid en daarmee hebben ze dus de kans gekregen om nieuwe dingen uit te vinden, te evolueren tot een beter ras. Dus natuurlijk zouden andere rassen die technologie wel kunnen hebben.

Het probleem nu is: "Waarom zouden miljoenen lichtjaren reizen om hier niets te doen en niets van zich te laten merken?"
Ik wil niet paranoïde doen ofzo, maar misschien doen ze wel dingen, terwijl wij het niet merken, stiekem de wereldmacht overnemen ofzo. Je weet zoiets niet, en ik heb ook eigenlijk absoluut geen zin om me te verdipen in wat de eventuele motieven van eventuele buitenaardse wezens zouden zijn. Zeker niet als zij hoedanook een andere leefwereld, normen en waarden, ideeën, creativiteit en whatever kennen. Ze zouden het kunnen doen, in onze ogen lijkt het niet logisch, maar wie weet wat voor hen logisch is.
Oud 11-08-2003, 09:03
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-08-2003 @ 00:45:
Ik wil niet paranoïde doen ofzo, maar misschien doen ze wel dingen, terwijl wij het niet merken, stiekem de wereldmacht overnemen ofzo. Je weet zoiets niet, en ik heb ook eigenlijk absoluut geen zin om me te verdipen in wat de eventuele motieven van eventuele buitenaardse wezens zouden zijn. Zeker niet als zij hoedanook een andere leefwereld, normen en waarden, ideeën, creativiteit en whatever kennen. Ze zouden het kunnen doen, in onze ogen lijkt het niet logisch, maar wie weet wat voor hen logisch is.
Ja zou kunnen...maar waarom zouden ze de aarde willen overnemen?...
Klinkt niet logisch<---

Dus wie weet, alles zou wel kunnen maar 't lijkt me onwaarschijnlijk
Oud 11-08-2003, 09:14
Just Johan
Just Johan is offline
Misschien is het een soort reflectie ofzo? Had ik ook een keer toen ik eensupernova fotografeerde, bleek opeens dat het heelal dezelfde lamp heeft als mijn kamer.

-edit: oh maar ik heb filmpje niet gezien-
Oud 11-08-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 11-08-2003 @ 10:03:
Ja zou kunnen...maar waarom zouden ze de aarde willen overnemen?...
Klinkt niet logisch<---

Dus wie weet, alles zou wel kunnen maar 't lijkt me onwaarschijnlijk
Jou LIJKT het onwaarschijnlijk... maar over logica heb ik al gebrald.

Waarom zouden ze de aarde niet willen hebben? Water, lucht, groen, wie weet hebben ze wel een nieuwe thuisplaneet nodig, ze hebben misschien een halte in de ruimte nodig, ze vinden het leuk om met onze voeten te spelen... who cares? Redenen genoeg, en nog meer redenen die zij kunnen hebben waar wij nooit zouden opkomen.
Oud 11-08-2003, 16:53
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 10-08-2003 @ 14:31:
Een volledig onzichtbaar vliegtuig maak je echt niet zo maar. Zelfs al zouden wij miljoenen lichtjaren in een paar dagen afkunnen leggen dan nog denk ik niet dat je die vliegtuigen zomaar onzichtbaar kunt laten worden. Ik zeg alleen maar dat zelfs wij de verkenningsmogelijkheden van een satelliet heben, dat wij dergelijke lenzen hebben en dan zullen levensvormen die miljoenen lichtjaren kunnen afleggen, zoiets dergelijks ook wel hebben.
onzichtbaar (cloak) en onzichtbaar op de radar (stealth) is iets heel anders.

Daarb is onzichtbaar nog niet eens zo lastig, met fiberglas kan het al.
Oud 11-08-2003, 19:02
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-08-2003 @ 14:43:
Jou LIJKT het onwaarschijnlijk... maar over logica heb ik al gebrald.

Waarom zouden ze de aarde niet willen hebben? Water, lucht, groen, wie weet hebben ze wel een nieuwe thuisplaneet nodig, ze hebben misschien een halte in de ruimte nodig, ze vinden het leuk om met onze voeten te spelen... who cares? Redenen genoeg, en nog meer redenen die zij kunnen hebben waar wij nooit zouden opkomen.
ja ik wees logisch ook al aan verwijzend naar jou posts

Maareh, het zou zo kunnen. Het ligt aan de situatie en soort aliens...
Maar ik vindt de foto's verhalen en filmpjes allemaal zoo nep en vaag dat ik er echt niet in kan geloven.
Je ziet om een of andere reden gewoon nooit een duidelijk filmpje waarvan je meteen zegt:
Ja dat is zeker weten een ruimteschip/alien...

Altijd van die vage verschijnselen....maarjah het kan heel veel oorzaken hebben
Oud 11-08-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 11-08-2003 @ 20:02:
ja ik wees logisch ook al aan verwijzend naar jou posts

Maareh, het zou zo kunnen. Het ligt aan de situatie en soort aliens...
Maar ik vindt de foto's verhalen en filmpjes allemaal zoo nep en vaag dat ik er echt niet in kan geloven.
Je ziet om een of andere reden gewoon nooit een duidelijk filmpje waarvan je meteen zegt:
Ja dat is zeker weten een ruimteschip/alien...

Altijd van die vage verschijnselen....maarjah het kan heel veel oorzaken hebben
ik heb het ook niet over het waarheidsgehalte van foto's en filmpjes ik haal alleen maar aan dat ALS er idd buitenaardse wezens bestaan dat we dan onmogelijk kunnen bedenken wat hun beweegredenen zijn.

en dat van die logica had ik wel door hoor, daarom ging ik er ook niet meer op in
Oud 11-08-2003, 23:23
Eurynome
Eurynome is offline
ja maar ik begrijp niet waarom er dan steeds een paar ruimtescheepjes zouden komen en niet van de eerste keer een hele invasie. MIsschien verkennen ze idd nog, maar die ruimtetuigen zijn 'al zooo veel keer gezien' dat ze (als wel àl die verhalen mogen geloven, of toch vele) toch nu al de aarde verkend zouden moeten hebben.

Maar ik geloof die meeste verhalen toch niet. MIsschien zijn ze waar, misschien sommige, misschien geeneen. Maar er zijn genoeg wetenschappelijke verklaringen die we kunnen geven voor het "zien van de UFO's". Of niet...?
Oud 12-08-2003, 10:40
GeritoDM
GeritoDM is offline
Toch opvallend dat sinds de komst van de televisie en de films het hele UFO-gedoe en 'waarnemeningen' van aliens zijn begonnen.

En ehm, als je uitgaat van de 'Big Bang'- en de evolutietheorie, is het zeer onlogisch om ervan uit te gaan dat er nu aliens in onze min of meer nabije omgeving zijn. Wij zijn namelijk nog maar enkele decennia in staat om tekenen van mogelijk buitenaards leven te ontdekken (elektromagnetische golven die worden uitgezonden bijv.). Want alles bij elkaar genomen, is het waarschijnlijk dat eens in de zoveel miljoenen jaren er een beschaving zich kan ontwikkelen. En nu is het heelal zo ontzettend groot, dat de kans dat die beschaving in ons melkwegstelsel voorkomt al klein, en al helemaal dat-ie in de 'buurt' zou zitten van ons sterrenstelsel. En de kans dat aliens zich min of meer op gelijke hoogte zou hebben ontwikkeld, is nog veel kleiner. Omdat je telkens spreekt over miljoenen jaren van ontwikkeling. En eh, als er al een buitenaardse beschaving zou zijn die het onder de knie zou hebben om snel door de ruimte te kunnen reizen (zal toch bijna of sneller met de lichtsnelheid (relatief dan) moeten, anders duurt het allemaal zo lang...) zullen ze zo geavanceerd zijn, dat wij voor hen niets meer dan miertjes zijn. Misschien leuk om even naar te kijken, maar verder boeit het niet als je er een paar vertrapt als je opstaat om weer verder te gaan.
Oud 12-08-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-08-2003 @ 17:53:
onzichtbaar (cloak) en onzichtbaar op de radar (stealth) is iets heel anders.

Daarb is onzichtbaar nog niet eens zo lastig, met fiberglas kan het al.
Als het al zo simpel is, waarom wordt het dan niet gemaakt? En onzichtbaar op de radar of gewoon onzichtbaar zijn ze blijkbaar niet, want ze worden heel vaak gefotografeerd en ook op de radar gezien .
Advertentie

Regels voor berichten