Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2003, 19:01
Pasboy
Pasboy is offline
Ik had een vraag ik wou voor een site een soort inlogscherm waar je een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren hebben die je te zien krijgt voor dat je de site op kan komen wie weet waar je dat kan krijgen het is niet erg als het betaald is !

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2003, 19:03
Koen
Koen is offline
Als het een Linux host is kan je makkelijk een htaccess schermpje maken. Misschien bestaat dat voor Windows hosts ook wel, maar dan weet ik niet hoe dat moet.

Dus is het een linux host en heb je shell access?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 19:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat kun je het beste met PHP doen, kun je heel mooi met sessies werken, wat heel veilig is.

Heb je toegang tot PHP & MySQL host?
Oud 10-08-2003, 19:40
Pasboy
Pasboy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-08-2003 @ 20:14:
Dat kun je het beste met PHP doen, kun je heel mooi met sessies werken, wat heel veilig is.

Heb je toegang tot PHP & MySQL host?
??? Ik zoek een gratis host om het even uit te testen die php ondersteund weet je er misschien een ???
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 19:42
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Pasboy schreef op 10-08-2003 @ 20:40:
??? Ik zoek een gratis host om het even uit te testen die php ondersteund weet je er misschien een ???
http://localhost als je even een eigen webserver maakt

Anders Lycos ofzo..

Citaat:
Als het een Linux host is kan je makkelijk een htaccess schermpje maken. Misschien bestaat dat voor Windows hosts ook wel, maar dan weet ik niet hoe dat moet.

Dus is het een linux host en heb je shell access?
In Windows werkt htaccess ook gewoon..

@ win2k

Laatst gewijzigd op 10-08-2003 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 19:54
Noisecrew
Noisecrew is offline
Mocht het je niet lukken een eigen PHP / Mysql (+admin) localhost te installeren, ben ik onlangs iets tegengekomen:

PHPTRIAD

Een gratis pakketje dat werkt als een installer voor windows, erg gemakkelijk dus ;-)
Oud 10-08-2003, 20:01
Pasboy
Pasboy is offline
Citaat:
Noisecrew schreef op 10-08-2003 @ 20:54:
Mocht het je niet lukken een eigen PHP / Mysql (+admin) localhost te installeren, ben ik onlangs iets tegengekomen:

PHPTRIAD

Een gratis pakketje dat werkt als een installer voor windows, erg gemakkelijk dus ;-)
Waar kun je dat PHPTRIAD krijgen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:02
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Pasboy schreef op 10-08-2003 @ 21:01:
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:11
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
hehe, simpsons rulez
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:12
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Pasboy schreef op 10-08-2003 @ 21:01:
Als je nou eens een zoekmachine als google gebruikt dan vind je het waarschijnlijk wel.. als je zelf dingen uitzoekt leer je er meer van dan dat andere mensen je alles voorkauwen.

Ik zou trouwens gewoon Apache, PHP en mySQL apart downloaden en dmv de readme.txt files het e.e.a zelf uitzoeken.. leer je er ook nog wat van
Oud 10-08-2003, 21:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
PHPTriad gebruikt wel oude versies van software. Bij voorkeur dus zelf afzonderlijk installeren.
Oud 11-08-2003, 07:38
Pasboy
Pasboy is offline
Ik zoek gewoon een systeem daarmee kun je vele
PHP-code:
verschillende 
wachtwoorden en gebruikersnamen inzetten en als iemand een gebruikersnaam invoert da5t die naar een eigen pagina gaat en weer iemand anders een ander wachtwoord en gebruikersnaam invoert ook weer naar een andere eigen pagina word edoorgestuurd
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 09:17
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Pasboy schreef op 11-08-2003 @ 08:38:
Ik zoek gewoon een systeem daarmee kun je vele
PHP-code:
verschillende 
wachtwoorden en gebruikersnamen inzetten en als iemand een gebruikersnaam invoert da5t die naar een eigen pagina gaat en weer iemand anders een ander wachtwoord en gebruikersnaam invoert ook weer naar een andere eigen pagina word edoorgestuurd
Is niet zo moeilijk zelf te maken met bijvoorbeeld PHP en mySQL (kan ook wel zonder maar met is makkelijker imo)

Je maakt een tabel users met daarin de volgende columns (tenminste, zo zou ik het doen denk ik):

userid
username
userpass
userurl

daarna maak je een 'registreer' pagina die alles netjes in de database zet. Uiteraard heb je daarna ook een login pagina nodig die alles netjes in een sessie registreerd en automatisch doorstuurd naar 'userurl' die uiteraard een 'geen toegang' error geeft als $_SESSION['login'] oid niet bestaat.

Zo zou ik het iig doen.. ik raad je aan wat tuts door te lezen op phpfreakz.nl.

Even wat tuts :

- SQL van beginner tot gevorderde
- Iets over sessie's

Maar ja t'is wat je zelf wil.. er zullen ook kant en klare scripts zijn op www.hotscripts.com of op phpfreakz bij de scriptlibrary.

Kortom, verdiep je eerst in PHP voor je zomaar in de wilde weg scripts gaat downloaden en probeerd aan te passen e.d want ik kan je nu al zeggen.. dit gaat niet lukken zonder enige kennis.

Iig succes

[edit]Oh ja, als je nog een eigen webserver wilt opzetten.. een handleiding kun je hier vinden.[/edit]

Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 10:13.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 12:14
Pasboy
Pasboy is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 11-08-2003 @ 10:17:
Is niet zo moeilijk zelf te maken met bijvoorbeeld PHP en mySQL (kan ook wel zonder maar met is makkelijker imo)

Je maakt een tabel users met daarin de volgende columns (tenminste, zo zou ik het doen denk ik):

userid
username
userpass
userurl

daarna maak je een 'registreer' pagina die alles netjes in de database zet. Uiteraard heb je daarna ook een login pagina nodig die alles netjes in een sessie registreerd en automatisch doorstuurd naar 'userurl' die uiteraard een 'geen toegang' error geeft als $_SESSION['login'] oid niet bestaat.

Zo zou ik het iig doen.. ik raad je aan wat tuts door te lezen op phpfreakz.nl.

Even wat tuts :

- SQL van beginner tot gevorderde
- Iets over sessie's

Maar ja t'is wat je zelf wil.. er zullen ook kant en klare scripts zijn op www.hotscripts.com of op phpfreakz bij de scriptlibrary.

Kortom, verdiep je eerst in PHP voor je zomaar in de wilde weg scripts gaat downloaden en probeerd aan te passen e.d want ik kan je nu al zeggen.. dit gaat niet lukken zonder enige kennis.

Iig succes

[edit]Oh ja, als je nog een eigen webserver wilt opzetten.. een handleiding kun je hier vinden.[/edit]

Sorry hoor maar ik vat het nog niet hou je een database maakt en als je een formulier zeg maar maakt hoe dat naar de database word gestuurd !
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 12:29
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Pasboy schreef op 11-08-2003 @ 13:14:
Sorry hoor maar ik vat het nog niet hou je een database maakt en als je een formulier zeg maar maakt hoe dat naar de database word gestuurd !
Zucht, op phpfreakz.nl staan genoeg tutorials waarin alles duidelijk uitgelegd wordt..

Enfin, een database kun je maken met mysqladmin (zoals ook in de handleiding van apache webserver maken beschreven staat) en hoe het naar de database verstuurd wordt?

PHP-code:
mysql_query("INSERT into user (username, userpass, userurl) VALUES ('".$_POST['user']."', '".md5($_POST['pass'])."', '".$_POST['url']."'") or die (mysql_error()); 
Zoeits denk ik.. (zonder syntax highlighting phpen is irritant ) maar wat wil je nu eigenlijk? Het zelf maken.. of laten maken door iemand.. want ik krijg het idee dat het laatste je doel is.
Reageren

Regels voor berichten