![]() |
|
Klinkt als Big Eating Disorder (volgens mij heet dat zo)..
Misschien kan je hier wat mee op google? Verder zou ik hoe dan ook naar de dokter gaan..
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
|
Ga er eens mee naar dokter, die verwijst je wel door naar een diëtist en evt. een psycholoog. De reden achter het teveel eten achterhalen en aanpakken kan ook een goed gevolg hebben (eenzaam?) Sowieso is sporten altijd goed voor je en veel fruit eten en snoep laten staan. Dus als je een vreetkick krijgt, snoep dan fruit of brood. Succes!
![]() ![]()
|
Ik had al eerder over BED gehoord en vond dat ik veel van de symtomen had, maar ik dacht altijd dat ik me gewoon aanstelde en dat ik gewoon minder moest eten. en dat lukt dus niet. Waarom ik zoveel eet? Tsja. Ik voel me wel erg vaak eenzaam, ik kom vrijwel nooit buiten en uit pure verveling maak ik dan wat te eten. Maar ik eet ook vanwege de smaak.Het smaakt vaak zo lekker dat als ik eenmaal ergens aan begin ik net zo lang doorga tot alles op is, en dat heb ik dan meestal niet eens door.
Jullie hebben vast wel gelijk dat ik naar de huisarts moet, maar ik durf niet zo goed. Als m'n ouders erachter komen vinden ze het vast belachelijk en zullen ze denken dat ik me aanstel. M'n moeder en m'n zus zijn namelijk ook dik maar zij vinden dat ze nergens last van hebben en kunnen wel makkelijk afvallen als ze dat willen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb ook zo n tijd gehad.. Bij mij heb ik het opgelost door met mn moeder af te spreken dat het lekkers de deur uit ging.. Sinds toen ben ik weer iets van 8 kilo afgevallen en zit ik weer op een gezond gewicht en heb ik geen moeite meer met eten.
In de begintijd mocht ik ook maar 3 keer per dag eten maar daar ben ik na een aantal maanden mee gestopt omdat het niet meer nodig was ![]() Toen ik net met het lekkers gestopt was, dacht ik echt van, wat moet ik dan eten.. maar ik merkte al snel dat er een boel lekker eten is, wat nog gezond is ook |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
laat je er iig niet van weerhouden naar je huisarts te gaan door wat je ouders erover denken. Het is jouw leven, jij voelt je niet goed en je wilt er zelf wat aan doen. Het is jouw gezondheid, wees daar ook zuinig op. Ga gewoon naar je huisarts, en vertel hem/haar wat je dwars zit, dat je er iets aan wilt doen, en het liefst zo snel mogelijk. Een psycholoog kan met je praten over waarom jij eet, en wat je eraan kunt veranderen. Doe het gewoon voor jezelf, jij hebt toch ook het recht je lekker in je vel te voelen!? |
![]() |
|
Heel simpel.
Denk aan hoe het zou zijn als je nou eens NIET al dat extra's at. Waarom voel je je eenzaam? Omdat je waarschijnlijk niet veel zelfvertrouwen hebt, en komt dat door je gewicht? Moet je je eens voorstellen, als je dat nou niet at, dan kan je precies zijn zoals jij wilt. Dit kan jij alleen doen. Het is jouw keuze. Ok, het is niet binnen een week gebeurd. Maar je zult er later meer plezier van hebben, mits je zo doorgaat (tenminste, psychologisch op bepaalde aspecten). Overleg het met je ouders, ze zullen je heus niet doodsteken. |
![]() |
||
Citaat:
Eten kan ook een verslaving zijn. Mensen denken daar veel te licht over (ironische woordspeling :-/) Natuurlijk is het een eigen keuze, maar met verloop van tijd kun je niet anders. Dat heb ik ook... Wat je denk ik het beste kunt doen is in ieder geval je ouders erbij betrekken. Leg je moeder uit dat het niet aan haar kookkunsten en verwennerij ligt, maar dat je gewoon moeite hebt met je gewicht. Dat moet ze begrijpen. Het betekent niet dat je meteen niets meer mag eten. Het beste kun je gewoon een speciaal moment in je dag lassen waarop je wat lekkers mag. Als je je zorgverzekeraar belt, dan kunnen ze je de telefoonnrs van dietisten geven die bij hen aangesloten zijn. Deze worden dus vergoed zodra jij van de huisarts een verwijsbriefje hebt. In ieder geval succes en sterkte Als je iemand zoekt om mee te praten kun je me mailen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als het zo simpel was, was het geen probleem lijkt me.
|
*herkenning*
ik loop nu ook bij een diëtiste, maar voor mij helpt dat nog niet echt....Ik val niet af tenminste. Ik blijf wel op gewicht, en voor mij is dat al heel wat... Oh ja, de reactie van mijn huisarts:´25% van de Nederlanders is te zwaar.´Ja man, alsof het dat voor mij dan minder erg maakt ![]()
|
Verwijderd
|
![]() ![]() Ik eet soms héél weinig in een poging tot vermageren (en dan ga ik echt verschrikkelijk extreem, nl een appel of zo per dag), maar dan kom ik op een punt dat het strenge dieet niet vol te houden is en begin ik terug te vreten. Rond eind juli was ik in een kleine twee weekjes 5-6 kg afgevallen door mijn domme dieet. Nu heb ik die kilo's terug, plus nog eens 2-3 kg door het jojo-effect...(en natuurlijk mijn vreetbuien). Ik kom thuis en heb zin in iets. Ik weet niet echt wat dus begin ik al de kasten te doorzoeken naar iets lekkers. Zelfs de frigo en de diepvriezer mogen eraan geloven. Vind ik nix dan eet ik iets voedzaams (boterham of zo) en eet tot de broodzak leeg is. Het gaat niet echt om WAT ik eet (nu ja, eigenlijk wel een beetje veel, toch wel....), gewoon de hoeveelheid moet ik leren doseren. 't Is een drang die ik niet kan tegenhouden, wat me wel redelijk afschrikt. Toch blijf ik proberen om te minderen met eten, als ik me eens goed ga voelen..pff wat zijn wij mensen toch complexe wezens hé....*sombere glimlach* |
![]() |
|
Wat (naar mijn ervaring) erg goed werkt is 'n eetdagboekje bijhouden. Het kan heel moeilijk zijn (want: erg confronterend) maar het werkt wel. Schrijf elke dag precies op wat je gegeten hebt en kijk na een week eens. Dan zul je zien dat het niet echt goed is en kun je dingen veranderen eventueel met behulp van weightwatcher's of dietiste..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Mijn land is mijn land niet meer Verwijderd | 0 | 09-06-2006 18:32 | |
Psychologie |
Boulimia, mijn leven... littlegurl | 40 | 27-03-2004 14:56 | |
Liefde & Relatie |
Relatie doorzetten of niet verwijderen_aub | 26 | 09-01-2004 17:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
anorexia/bolumia?! meissie | 44 | 03-03-2003 18:06 | |
Psychologie |
Kiezen tussen twee kwaden. (voel me heen en weer geslingerd en weet het niet meer) Snow White | 25 | 24-06-2002 13:31 |