Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En nu-metal is niet uit de metal ontstaan, nu-metal is ontstaan uit meerdere genres. Metal zou anders ook gewoon blues zijn, blues zou anders ook gewoon jazz zijn, en jazz zou anders ook gewoon negermuziek zijn en dan zou alles gewoon holbewoner muziek zijn.
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Dude dat --> systeem van jou werkt niet echt handig.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
verder goeie cybervrienden hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ja enkele hokjes maar geen 300034903298423084 hokjes. En die dingen bestaan doordat mensen zo met muziek omgaan maarja moet je zelf weten.
||
Citaat:
Er zit enige muzikale overeenkomst tussen metal en nu-metal, maar niet bijster veel. Het hele Blues idee waar metal op is gebaseerd is eruit gehaald en daarvoor in de plaats zijn er invloeden vanuit ik weet niet waar gehaald om een geheel nieuwe muzikale stroming te creeeren binnen de gitaar muziek. Zo zijn er ook overeenkomsten tussen rock en metal en tussen punk en metal. Er is wel degelijk een idee over hoe metal eruit ziet, alleen is dat niet zo duidelijk. Metal is ontstaan uit voornamelijk bluesrock als Black Sabbath en Deep Purple, en wat ik al zei: het hele blues gedeelte is er bij nu-metal uitgehaald. Dat is mijn voornaamste argument om nu-metal een apart genre te vinden. Voor de rest niks tegen die muziekstijl.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van blues weet ik echt weinig, maar ik durf er heel wat onder te verwedden dat er ook zat nu metal is met blues invloeden en zodoende Tsasils hele argumentatie onderuit te schoppen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Om gitaar les leer ik dingen te analyseren, je kan alles zo terug brengen naar blues schema's.. Maar je kan ook van blues naar rock toe gaan.. 'Nouja je verder alles uitbreiden naar metal enzo.. De basis van de huidige pop/rock/punk/metal muziek komt uit de blues.. Ik kan me opzich wel vinden in Tsasil's mening.. Maar toch zie ik het zo.. Nu-metal is een soort metal.. Hetzelfde als metal een soort blues is.. Maar dat blues geen metal is.. zoiets ? Nouja ik vind het allemaal onnodig gelul, alle genre's gaan toch in elkaar over..
Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 18:31. |
![]() |
||
Citaat:
ik moest nog even doorzagen, sorry hoor ![]()
|
Als een van de grootste nu-metal fans op dit forum heb ik toch de discussie gemist (werk). Interessant.
Ik sluit me aan bij tsasil. Uit media-overwegingen nu-metal. Maar een definitie van metal is er niet. Nu-metal is een subgenre van .. metal (als overkoepelend geheel). Ik voeg denk ik verder niets toe, daar alles al gezegd is. Nu kan ik wel alles in andere bewoordingen neerzetten (zoals sommigen wel eens willen doen) maar dat doe ik dan weer niet. overigens tsasil met de beste post avn de maand: Rap met rock invloeden is rap met rock invloeden
|
Als er 0,0 draagvlak zou zijn, zou deze discussie niet gestart zijn.
Hoe zit het trouwens met bands als chimaira die op het randje bungelen? En wat is nou precies nu-metal, onzin als linkin park/limp bizkit of bands als korn/coal chamber en harder?
|
![]() |
nu-metal vind ik wel degelijk bij de metal horen. Er zijn net zoveel argumenten te geven voor dat feit als voor het feit dat het geen metal is.
De term maakt wel duidelijk in welke richting de luisteraar moet zoeken. Nu-metal heeft net zoveel weg van 'metal' als doommetal of zelfs gothic-metal. Allemaal stromingen die de naam metal mee krijgen. Wat is metal eigenlijk, is daar een beschrijving van. Pas dan kun je toetsen of het er bij hoort.
||
Citaat:
Ik sluit me niet bij alles aan. maar het overgrote gedeelte. maar meneer Silindistani zegt: En de gein van nu-metal is dat de basis daarvan vaak uit andere genres komt, zoals rap of zelfs muziek uit andere landen (soad, laberinto) . En ik vind dat metal de basis meestal is (en daar verschillen we van elkaar).
||
Citaat:
er is dus echt TE weinig verband tussen blues en metal, degene die dat wel horen zijn net zo bezig als mensen die constant claimen in alles 'het werk van god' te zien daarnaast wordt nu-metal crossover genoemt, hetgeen betekend een crossover tussen rap en metal, waarmee aangetoont is dat nu metal een soort metal is, namelijk een mix tussen rap en metal.
|
Pfff, ik heb toch al gezegd dat nu-metal wel degelijk raakvlakken heeft met metal maar dat ik het geen metal vind, omdat daarvoor het raakvlak te klein is.
Bij sommige bands zijn die raakvlakken groter dan bij andere (een band als Linkin Park komt niet eens in de buurt van metal, dat is gewoon pop/rock, terwijl euhm... Soulfly ofzo meer metal is). Je schaart nu-metal bands toch ook niet onder 'rap' of 'hiphop'? Daar heeft het evenveel overeenkomsten mee. Het is gewoon iets totaal aparts (dat ze al die klotebands gewoon op moeten pakken en in kampen moeten stoppen is dan weer een ander verhaal).
|
Het is gewoon allemaal nep, het is de backstreetboys van de metal zo'n beetje. Allemaal proberen ruig te zijn, maar muziekaal nix voorstellen...
Het feit dat het in de top40 komt is voor mij al een reden om het niet te luisteren, want die muziek ligt me gewoon totaal niet. Het bevat wel een aantal kenmerken van metal, maar heel vaag doordat die hele muziek totaal overdreven word en nix voorstelt, ik zie het gewoon als amateurs: Slibknot, Limp Bizkit, Linkin Park, en weetikveel hoeveel prut... Maar geef nou toe: Voor een kindje van 11 met een skateboard is het natuurlijk wel leuke muziek
||
Citaat:
|
![]() |
|
ach nu metal is gewoon een domme term die door de media is verzonnen en waar ze tot nu toe veel mensen mee hebben kunnen misleiden. in nu metal zitten zoveel elementen uit andere genres dat het een beetje knullig zou zijn om een discussie te beginnen over waar het uit is ontstaan. waarbij je ook weer de discussie krijgt wat nou nu metal is en wat niet. daarnaast lopen de invloeden van al die nu metal bands ook nog eens heel erg uit elkaar.
maar ja, als iets me niet interesseert zijn het de zogenaamde 'roots' van de nu metal wel.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
nu-metal Verwijderd | 28 | 28-03-2006 02:51 | |
Muziek |
Nu-Metal Sleeping Liar | 102 | 25-10-2005 18:01 | |
Muziek |
["hybrid" metal video] mnemic - death box Verwijderd | 5 | 29-10-2004 13:02 | |
Muziek |
nu metal Anal Avenger | 71 | 28-04-2003 14:28 | |
Muziek |
Wat vinden jullie van (death/heavy/NU) Metal ?? sTiN¥ | 143 | 07-03-2003 20:11 | |
Muziek |
[METAL] Four (tip!!!!) vakje27 | 10 | 12-10-2002 09:10 |