Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2003, 17:26
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 11-08-2003 @ 18:23:
Mensen moeten eens leren niet zo ongelovelijk elitair om te gaan met de muziek waarnaar zij luisteren...

Nu metal is zoals de naam al zegt gewoon een substroming van de metal... Er is geen vaste definitie van metal die ergens in een boekje beschreven staat... De muziekindustrie, bands en een hele boel mensen hebben er voor gekozen om nu metal metal te vinden en daarmee is het gewoon metal. klaar. punt. majority rules..

get over it..
1. Het feit dat jij vind dat men elitair doet door het een nieuw genre te noemen is geen argument om het ineens metal te maken.
2. Het feit dat het nu-metal heet zegt ook helemaal niets over de muziek. Het heette ooit crossover zoals ddeftones al zei.
3. De meeste nu-metal artiesten vinden zichzelf groovecore oid.
4. De meerderheid in de tweede wereldoorlog vond de joden inferieur. Dat maakt niet dat ze gelijk hadden.
Oud 11-08-2003, 17:32
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
eXo schreef op 11-08-2003 @ 18:26:
Oeh daar hebben we de wijze strafcorner weer die ff komt vertellen hoe het zit,

---> zucht... als ik zeg hoe ik denk dat het in elkaar steekt ben ik de wijze strafcorner, als andere het doen geven ze gewoon hun mening...

gast heb je wel gelezen waar het allemaal over gaat? Niemand is elitair bezig,

---> ik heb he took niet per se over de mensen hier nu in deze discussie meer in zijn algemeenheid...

er moeten gewoon gefundeerde bewijzen komen waarom het wel of niet metal zou zijn.

---> het heet METAL!, tis gewoon onstaan uit metal, dat maakt het gewoon een subcategorie.. die valt onder de algemene deler METAL. Klaar. Er is geen vaste definitie voor wat metal is en wat niet.. Daar heeft iedereen zijn eigen ideen over. Alleen heeft de meerderheid er boor gekozen om nu metal metal te noemen en het in die hoedanigheid te accepteren.

Oud 11-08-2003, 17:37
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
het heet METAL!, tis gewoon onstaan uit metal, dat maakt het gewoon een subcategorie.. die valt onder de algemene deler METAL. Klaar. Er is geen vaste definitie voor wat metal is en wat niet.. Daar heeft iedereen zijn eigen ideen over. Alleen heeft de meerderheid er boor gekozen om nu metal metal te noemen en het in die hoedanigheid te accepteren.
Ah, dus toen precies hetzelfde genre nog crossover heette was het geen metal? Pas toen het door een of andere debiel in de media nu-metal is gedoopt is het metal geworden?

En nu-metal is niet uit de metal ontstaan, nu-metal is ontstaan uit meerdere genres. Metal zou anders ook gewoon blues zijn, blues zou anders ook gewoon jazz zijn, en jazz zou anders ook gewoon negermuziek zijn en dan zou alles gewoon holbewoner muziek zijn.
Oud 11-08-2003, 17:37
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 11-08-2003 @ 18:32:
val exo nooit aan
dat gaat tegen mijn regels in, echt
Oud 11-08-2003, 17:38
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 11-08-2003 @ 18:26:
1. Het feit dat jij vind dat men elitair doet door het een nieuw genre te noemen is geen argument om het ineens metal te maken.

---> beweer ik ook niet, dat is mijn persoonlijke mening..

2. Het feit dat het nu-metal heet zegt ook helemaal niets over de muziek. Het heette ooit crossover zoals ddeftones al zei.

---> goed het heette zo, maar dat is dus voltooid verleden tijd. Blijkbaar heeft men het nu als metal geaccepteerd... doe er toch niet zo moeilijk over.

3. De meeste nu-metal artiesten vinden zichzelf groovecore oid.

---> Ja uit trieste commercieele overwegingen, willen ze allemaal apart zijn en geven ze er een ander naampje aan. Feit blijft dat het gewoon het stempel Nu-metal heeft..

4. De meerderheid in de tweede wereldoorlog vond de joden inferieur. Dat maakt niet dat ze gelijk hadden.

--->Ik zeg ook niet dat het muzikaal gezien gerechtvaardigd is om het metal te noemen (wat ik betwijfel, omdat het zoals ik het vernomen heb, wel degelijk uit metal voortgekomen is.) Ik zeg alleen dat het nu gewoon gezien en geaccepteerd wordt als zijnde metal.. En daar kan je dan wel moeilijk over gaan doen, maar dat heeft zo weinig zin... Maargoed ik geloof dat ik met een iets ander getinte discussie bezig ben..

veel plezier nog

Oud 11-08-2003, 17:39
Verwijderd
Dude dat --> systeem van jou werkt niet echt handig.

Citaat:
---> zucht... als ik zeg hoe ik denk dat het in elkaar steekt ben ik de wijze strafcorner, als andere het doen geven ze gewoon hun mening...
Het is de hele toon van je post dude, zo van 'mensen moeten dit en mensen moeten dat klaar uit basta het opperhoofd heeft gesproken'. Dat pikken mensen (lees exo) niet echt, zeker als dit 1 van je eerste posts op muziek sinds maanden is.
Citaat:
---> ik heb he took niet per se over de mensen hier nu in deze discussie meer in zijn algemeenheid...
Als je daarmee bedoelt dat je het een beetje dom vind dat mensen bep. muziek afzeiken omdat het numetal is, of juist muziek die ze lomp vinden numetal noemen, en dat zo ver mogelijk van hun 'heilige' metal willen houden.. ja dat is niet alleen elitair maar ook nog 'ns retarded. Tot nu toe heb ik alleen muse_rulez daarop kunnen betrappen

Citaat:
---> het heet METAL!, tis gewoon onstaan uit metal, dat maakt het gewoon een subcategorie.. die valt onder de algemene deler METAL. Klaar. Er is geen vaste definitie voor wat metal is en wat niet.. Daar heeft iedereen zijn eigen ideen over. Alleen heeft de meerderheid er boor gekozen om nu metal metal te noemen en het in die hoedanigheid te accepteren.
Ja, dat nam ik dus ook aan, maar dat blijken sommige mensen dus niet te vinden. En omdat ik, behalve de naam en enige gelijkenissen in de muziek, niet echt veel reden heb om het tegendeel te bewijzen wil ik wel 'ns weten WAAROM het geen subgenre is van metal, maar een nieuw genre.

verder goeie cybervrienden hoor
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:39
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 11-08-2003 @ 18:37:
val exo nooit aan

over doelloze replies gesproken....
Oud 11-08-2003, 17:43
Rhinus
Rhinus is offline
Ik ga later Klassieke muziek maken op een basgitaar, drum en op een viool. Ik ga 't dan PuikMetal noemen. EN omdat er Metal in de naam staat is het Metal! Zo! HARGH!
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 11-08-2003 @ 18:37:
val exo nooit aan

Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Infaustus schreef op 11-08-2003 @ 18:39:
over doelloze replies gesproken....
Geniale post. Heerlijke dat sarcasme en die zelfspot
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:45
Infaustus
Infaustus is offline
Oud 11-08-2003, 17:45
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
eXo schreef op 11-08-2003 @ 18:39:
Dude dat --> systeem van jou werkt niet echt handig.

sorry

Het is de hele toon van je post dude, zo van 'mensen moeten dit en mensen moeten dat klaar uit basta het opperhoofd heeft gesproken'. Dat pikken mensen (lees exo) niet echt, zeker als dit 1 van je eerste posts op muziek sinds maanden is.

Ik kan mijn toon niet helpen, ik heb het zelf niet eens door, het is dan ook obsoluut niet mijn bedoeling om "opperhoofderig" te doen of whatsoever.. Wat mijn maandelange afwezigheid hiermee te maken heeft begrijp ik dan weer niet, dat zou niet moeten uitmaken. Ookal was ik een n00b, iedereen heeft het recht zijn mening via het reply knopje te ventileren..

Als je daarmee bedoelt dat je het een beetje dom vind dat mensen bep. muziek afzeiken omdat het numetal is, of juist muziek die ze lomp vinden numetal noemen, en dat zo ver mogelijk van hun 'heilige' metal willen houden.. ja dat is niet alleen elitair maar ook nog 'ns retarded. Tot nu toe heb ik alleen muse_rulez daarop kunnen betrappen

ja dat bedoelde ik, losstaand van deze discussie maar gewoon als algemene opmerking.

Ja, dat nam ik dus ook aan, maar dat blijken sommige mensen dus niet te vinden. En omdat ik, behalve de naam en enige gelijkenissen in de muziek, niet echt veel reden heb om het tegendeel te bewijzen wil ik wel 'ns weten WAAROM het geen subgenre is van metal, maar een nieuw genre.

ik deel je nieuwsgierigheid

verder goeie cybervrienden hoor

gelukkig maar
Oud 11-08-2003, 17:46
machina82
machina82 is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 11-08-2003 @ 18:04:
hokjes zullen altijd blijven bestaan
jouw gezeur maakt er geen einde aan

dat rijmt

ja enkele hokjes maar geen 300034903298423084 hokjes. En die dingen bestaan doordat mensen zo met muziek omgaan maarja moet je zelf weten.
Oud 11-08-2003, 17:46
HK66666
HK66666 is offline
Ik dacht dat alleen vrouwen bloemen en hartjes icoontjes gebruikten bij msn.
Oud 11-08-2003, 17:47
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ik zeg ook niet dat het muzikaal gezien gerechtvaardigd is om het metal te noemen (wat ik betwijfel, omdat het zoals ik het vernomen heb, wel degelijk uit metal voortgekomen is.) Ik zeg alleen dat het nu gewoon gezien en geaccepteerd wordt als zijnde metal.. En daar kan je dan wel moeilijk over gaan doen, maar dat heeft zo weinig zin... Maargoed ik geloof dat ik met een iets ander getinte discussie bezig ben..
De enige reden dat het nu als metal geaccepteerd wordt is omdat iedereen zo graag wil dat het metal is (op de metalheads na schijnbaar). Dat is ooit eens bedacht door iemand die grote invloed had op de media, en dat is dankbaar geaccepteerd door alle 14 jarige koters die hardstikke graag metal willen zijn.

Er zit enige muzikale overeenkomst tussen metal en nu-metal, maar niet bijster veel. Het hele Blues idee waar metal op is gebaseerd is eruit gehaald en daarvoor in de plaats zijn er invloeden vanuit ik weet niet waar gehaald om een geheel nieuwe muzikale stroming te creeeren binnen de gitaar muziek. Zo zijn er ook overeenkomsten tussen rock en metal en tussen punk en metal.

Er is wel degelijk een idee over hoe metal eruit ziet, alleen is dat niet zo duidelijk. Metal is ontstaan uit voornamelijk bluesrock als Black Sabbath en Deep Purple, en wat ik al zei: het hele blues gedeelte is er bij nu-metal uitgehaald. Dat is mijn voornaamste argument om nu-metal een apart genre te vinden. Voor de rest niks tegen die muziekstijl.
Oud 11-08-2003, 17:52
HK66666
HK66666 is offline
Waarom zouden die koters eigenlijk bij de metal willen horen.
Al die stinkende langharige hippies, bah!
Oud 11-08-2003, 17:55
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 11-08-2003 @ 18:47:

het hele blues gedeelte is er bij nu-metal uitgehaald. Dat is mijn voornaamste argument om nu-metal een apart genre te vinden. Voor de rest niks tegen die muziekstijl.
Nieuwsgierigheid: Waar hoor jij de bluesinvloeden terug in bijvoorbeeld death metal ?
Oud 11-08-2003, 17:57
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 11-08-2003 @ 18:55:
Nieuwsgierigheid: Waar hoor jij de bluesinvloeden terug in bijvoorbeeld death metal ?
De vorm van de muziek. Versnel Black Sabbath een factor 30 en je hebt een Death Metal band waar de meeste moderne Death Metal bands nog een puntje aan kunnen zuigen.
Oud 11-08-2003, 17:57
Infaustus
Infaustus is offline
np: Immolation ft BB King-No jesus, no beast
Oud 11-08-2003, 18:00
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Maja aan de andere kant Nu-metal is een term verzonnen door Sony om een nieuwe cd bak aan te maken ..
Oud 11-08-2003, 18:04
little nemo
little nemo is offline
vraagje: als nu-metal geen metal is, wat is het dan??
Oud 11-08-2003, 18:12
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Crossover...

Groovecore, spooky core, rapcore etc...
Oud 11-08-2003, 18:14
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 11-08-2003 @ 19:04:
vraagje: als nu-metal geen metal is, wat is het dan??
Een nieuw genre, wel correlatie met metal maar geen subgenre.

Van blues weet ik echt weinig, maar ik durf er heel wat onder te verwedden dat er ook zat nu metal is met blues invloeden en zodoende Tsasils hele argumentatie onderuit te schoppen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:18
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
eXo schreef op 11-08-2003 @ 19:14:
Een nieuw genre, wel correlatie met metal maar geen subgenre.

Van blues weet ik echt weinig, maar ik durf er heel wat onder te verwedden dat er ook zat nu metal is met blues invloeden en zodoende Tsasils hele argumentatie onderuit te schoppen.
Er zitten nog genoeg Metal invloeden in nu-metal om blues invloeden te horen, dat wel. Deftones hoor ik bijvoorbeeld nog genoeg blues in, maar het punt dat ik probeer te maken is dat net zoals Metal geen pure blues meer was, nu-metal geen pure metal meer is. Ondermeer door weinig van het blues idee dat er nog wel in metal zat weg te halen (wat dus idd niet voor alle crossover bands geldt). Ook zal de ene band meer metal hebben dan de andere, maar pure metal zijn ze geen van allen.
Oud 11-08-2003, 18:21
Verwijderd
Okay. Je hebt je punt duidelijk gemaakt en ik denk ook wel dat ik het een beetje met je eens ben. Goed gedaan man
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:28
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 11-08-2003 @ 19:21:
ik vind de invloed van Blues aardig overgewaardeerd worden in dit topic. :\
Alles komt uit de blues ..
Om gitaar les leer ik dingen te analyseren, je kan alles zo terug brengen naar blues schema's..
Maar je kan ook van blues naar rock toe gaan..
'Nouja je verder alles uitbreiden naar metal enzo..
De basis van de huidige pop/rock/punk/metal muziek komt uit de blues..

Ik kan me opzich wel vinden in Tsasil's mening..
Maar toch zie ik het zo..
Nu-metal is een soort metal..
Hetzelfde als metal een soort blues is..
Maar dat blues geen metal is..
zoiets ?
Nouja ik vind het allemaal onnodig gelul, alle genre's gaan toch in elkaar over..

Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:30
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Bruce schreef op 11-08-2003 @ 19:28:
Om gitaar les leer ik dingen te analyseren, je kan alles zo terug brengen naar blues schema's..
En de gein van nu-metal is dat de basis daarvan vaak uit andere genres komt, zoals rap of zelfs muziek uit andere landen (soad, laberinto)

ik moest nog even doorzagen, sorry hoor
Oud 11-08-2003, 18:36
86dagreed
86dagreed is offline
Als een van de grootste nu-metal fans op dit forum heb ik toch de discussie gemist (werk). Interessant.

Ik sluit me aan bij tsasil. Uit media-overwegingen nu-metal.

Maar een definitie van metal is er niet. Nu-metal is een subgenre van .. metal (als overkoepelend geheel).

Ik voeg denk ik verder niets toe, daar alles al gezegd is. Nu kan ik wel alles in andere bewoordingen neerzetten (zoals sommigen wel eens willen doen) maar dat doe ik dan weer niet.

overigens tsasil met de beste post avn de maand:

Rap met rock invloeden is rap met rock invloeden
Oud 11-08-2003, 18:37
Verwijderd
Ehm...eerst zeg je: Ik sluit me aan bij Tsasil.
Daarna: Nu-metal is een subgenre van metal?

Terwijl Tsasil dat juist niet vindt...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:42
Verwijderd
dit is ongeveer dezelfde discussie of blowen hetzelfde is als roken....

ja, nu metal is metal.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:44
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 11-08-2003 @ 19:42:
dit is ongeveer dezelfde discussie of blowen hetzelfde is als roken....

die topic was cool
Oud 11-08-2003, 18:48
NERD
NERD is offline
Ik vind metal en nu-metal kut. Dus theoretisch zouden er raakvlakken moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:51
HK66666
HK66666 is offline
Als er 0,0 draagvlak zou zijn, zou deze discussie niet gestart zijn.

Hoe zit het trouwens met bands als chimaira die op het randje bungelen?
En wat is nou precies nu-metal, onzin als linkin park/limp bizkit of bands als korn/coal chamber en harder?
Oud 11-08-2003, 18:52
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
nu-metal vind ik wel degelijk bij de metal horen. Er zijn net zoveel argumenten te geven voor dat feit als voor het feit dat het geen metal is.

De term maakt wel duidelijk in welke richting de luisteraar moet zoeken. Nu-metal heeft net zoveel weg van 'metal' als doommetal of zelfs gothic-metal. Allemaal stromingen die de naam metal mee krijgen. Wat is metal eigenlijk, is daar een beschrijving van. Pas dan kun je toetsen of het er bij hoort.
Oud 11-08-2003, 18:58
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 11-08-2003 @ 19:48:
Ik vind metal en nu-metal kut. Dus theoretisch zouden er raakvlakken moeten zijn
Hmm ik lust geen bloemkool en ook geen autobanden.

Conclusie: bloemcool is een subgroep van autobanden

Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:01
NERD
NERD is offline
Citaat:
eXo schreef op 11-08-2003 @ 19:58:
Hmm ik lust geen bloemkool en ook geen autobanden.

Conclusie: bloemcool is een subgroep van autobanden

Jij ook altijd met je subgroepen. En trouwens, het was een tip van jou om eens te gaan flamen in een metal topic
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:08
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
wouszer schreef op 11-08-2003 @ 19:37:
Ehm...eerst zeg je: Ik sluit me aan bij Tsasil.
Daarna: Nu-metal is een subgenre van metal?

Terwijl Tsasil dat juist niet vindt...
Je hebt deels gelijk.
Ik sluit me niet bij alles aan. maar het overgrote gedeelte.

maar meneer Silindistani zegt:

En de gein van nu-metal is dat de basis daarvan vaak uit andere genres komt, zoals rap of zelfs muziek uit andere landen (soad, laberinto) .

En ik vind dat metal de basis meestal is (en daar verschillen we van elkaar).
Oud 11-08-2003, 22:44
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 11-08-2003 @ 20:01:
Jij ook altijd met je subgroepen. En trouwens, het was een tip van jou om eens te gaan flamen in een metal topic
Haha, het was ook niet zoiets als een aanval oid, want knipoogsmiley.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 23:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Bruce schreef op 11-08-2003 @ 19:28:

Ik kan me opzich wel vinden in Tsasil's mening..
Maar toch zie ik het zo..
Nu-metal is een soort metal..
Hetzelfde als metal een soort blues is..
Maar dat blues geen metal is..
zoiets ?
Nouja ik vind het allemaal onnodig gelul, alle genre's gaan toch in elkaar over..
wat een gepruts ove blues zeg, niet normaal meer; hallo, blues was maar een stukje uit de gehele muziekgeschiedenis, je kan net zogoed zeggen dat alles van de beatles komt of dat alles uit de jazz komt (voor de liefhebbers: er is wel een conitio sine qua non, maar de voorzienbaarheid ontbreekt totaal)
er is dus echt TE weinig verband tussen blues en metal, degene die dat wel horen zijn net zo bezig als mensen die constant claimen in alles 'het werk van god' te zien

daarnaast wordt nu-metal crossover genoemt, hetgeen betekend een crossover tussen rap en metal, waarmee aangetoont is dat nu metal een soort metal is, namelijk een mix tussen rap en metal.
Oud 12-08-2003, 11:46
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
nu-metal is een té breed begrip om te zeggen of het wel of niet metal is
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 12:00
enema abortion
enema abortion is offline
Pfff, ik heb toch al gezegd dat nu-metal wel degelijk raakvlakken heeft met metal maar dat ik het geen metal vind, omdat daarvoor het raakvlak te klein is.
Bij sommige bands zijn die raakvlakken groter dan bij andere (een band als Linkin Park komt niet eens in de buurt van metal, dat is gewoon pop/rock, terwijl euhm... Soulfly ofzo meer metal is).
Je schaart nu-metal bands toch ook niet onder 'rap' of 'hiphop'? Daar heeft het evenveel overeenkomsten mee.
Het is gewoon iets totaal aparts (dat ze al die klotebands gewoon op moeten pakken en in kampen moeten stoppen is dan weer een ander verhaal).
Oud 12-08-2003, 12:22
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Het is gewoon allemaal nep, het is de backstreetboys van de metal zo'n beetje. Allemaal proberen ruig te zijn, maar muziekaal nix voorstellen...

Het feit dat het in de top40 komt is voor mij al een reden om het niet te luisteren, want die muziek ligt me gewoon totaal niet.

Het bevat wel een aantal kenmerken van metal, maar heel vaag doordat die hele muziek totaal overdreven word en nix voorstelt, ik zie het gewoon als amateurs:

Slibknot, Limp Bizkit, Linkin Park, en weetikveel hoeveel prut...

Maar geef nou toe: Voor een kindje van 11 met een skateboard is het natuurlijk wel leuke muziek
Oud 12-08-2003, 12:24
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik vind jouw reply erg stom...
Oud 12-08-2003, 12:25
enema abortion
enema abortion is offline
Toen ik 11 was luisterde ik Guns n' Roses en Metallica! Dat is goeie muziek voor een kind van 11!
Oud 12-08-2003, 12:29
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 12-08-2003 @ 13:25:
Toen ik 11 was luisterde ik Guns n' Roses en Metallica! Dat is goeie muziek voor een kind van 11!
11.. baas boven baas
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 12:31
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
little nemo schreef op 12-08-2003 @ 00:38:
er is dus echt TE weinig verband tussen blues en metal, degene die dat wel horen zijn net zo bezig als mensen die constant claimen in alles 'het werk van god' te zien
er is wel degelijk verband tussen de twee, maar als je je nooit verdiept hebt in blues gitaarschema's zal je dat niet snel horen..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 12:35
cottoncandy
cottoncandy is offline
ach nu metal is gewoon een domme term die door de media is verzonnen en waar ze tot nu toe veel mensen mee hebben kunnen misleiden. in nu metal zitten zoveel elementen uit andere genres dat het een beetje knullig zou zijn om een discussie te beginnen over waar het uit is ontstaan. waarbij je ook weer de discussie krijgt wat nou nu metal is en wat niet. daarnaast lopen de invloeden van al die nu metal bands ook nog eens heel erg uit elkaar.

maar ja, als iets me niet interesseert zijn het de zogenaamde 'roots' van de nu metal wel.
Oud 12-08-2003, 12:35
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 12-08-2003 @ 13:22:
Het is gewoon allemaal nep, het is de backstreetboys van de metal zo'n beetje. Allemaal proberen ruig te zijn, maar muziekaal nix voorstellen...

Het feit dat het in de top40 komt is voor mij al een reden om het niet te luisteren, want die muziek ligt me gewoon totaal niet.

Het bevat wel een aantal kenmerken van metal, maar heel vaag doordat die hele muziek totaal overdreven word en nix voorstelt, ik zie het gewoon als amateurs:

Slibknot, Limp Bizkit, Linkin Park, en weetikveel hoeveel prut...

Maar geef nou toe: Voor een kindje van 11 met een skateboard is het natuurlijk wel leuke muziek
OMG fok op met je misplaatste elitaire gezwammel, je moet erges beginnen, en iets niet luisteren omdat het in de top40 staat is wel heel erg kort door de bocht...
Oud 12-08-2003, 12:37
cottoncandy
cottoncandy is offline
OMG LOL LMAO STFU ROTFLMFAO LOL!!!!!!!!111

etcetera.
Oud 12-08-2003, 12:39
Verwijderd
Citaat:
enema abortion schreef op 12-08-2003 @ 13:25:
Guns n' Roses!!!!!!!

hahahahahaah! goeie muziek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten