Advertentie | |
|
15-06-2001, 19:54 | |
Verwijderd
|
Van oude menschen de dingen die voorbij gaan, is ook van Couperus, maar daar heb ik geen mening over, nooit wat van gelezen
Sartre vond ik erg tof (les yeux sont fait) en van mijn nederlandse boekenlijstje was toch de passievrucht het leukst...en daar zaten idd meestal toch boeken tussen van de laatste tijd, dat trekt mij kennelijk meer (trouwens geen giphart, zwagerman, ed, maar vonne vd meer en kader abdolah en anderen ) Bij engels heb ik niet echt het gevoel echt literatuur gelezen te hebben... |
15-06-2001, 20:56 | |
Verwijderd
|
Ik heb zowel voor Duits, Frans, Engels als Nederlands gelezen. Het beste Duitse boek vond ik Jugend ohne Gott van Horváth, het beste Franse boek vond ik L'étranger, alle Engelse boeken vond ik saai en het beste Nederlandse boek vond ik Karakter van Bordewijk. Kader Abdolah vind ik ook goed.
|
16-06-2001, 15:37 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
16-06-2001, 16:04 | ||
Citaat:
Mijn favo schrijver is denk ik: Giphart maar ik ken weinig schrijvers. Zijn stijl spreekt me gewoon aan. Humor && treurig. Precies waar ik mezelf in kan vinden
16-06-2001, 16:05 | ||
Citaat:
16-06-2001, 18:38 | |
Ik lees tegenwoordig bijna alleen maar fantasy (Robert Jordan, Tolkien, Marion Zimmer Bradley, Pratchett etc)
Daarnaast heb ik erg genoten van the hitchhikers guide to the galaxy (Douglas Adams) en Brave new world (Aldous Huxley) Allemaal engelstalig dus
18-06-2001, 16:37 | |
Tja, ik zou eigenlijk wat meer moeten lezen, maar ik kom meestal niet verder dan meer dan één boek per maand. Ik hou het voorlopig op 20ste eeuwse 'klassiekers' en humor.
Ik ben wel een liefhebber van Stephen Fry en Herman Brusselmans. Van Douglas Adams, Joseph Heller, Bordewijk en Ronald Giphart heb ik ook meerdere boeken gelezen. Ik ben nu bezig met Hannibal, niet bepaald literair, maar ik wil het toch gelezen hebben om er een mening over te kunnen vormen Ik moet toch 'ns aan de filosofen ('t is onderdeel van m'n studie, for cryin' out loud) en Terry Pratchett. Maar dat figuur heeft zoveel boeken geschreven, waar te beginnen? Bij het begin van Discworld? Tips, etc, ik hoor het wel. ---------------------------- Book of the Day: Joseph Heller - Catch-22
18-06-2001, 16:45 | ||
Citaat:
Renate Dorrestein (vaag en leuk) , Ronald Giphart (humor en toch best goede kijk op de wereld soms) Karel Glastra van Loon, Barbera Voors en nog veel meer vind ik leuk.
19-06-2001, 14:35 | |
Eigenlijk lees ik wat af, maar ik heb nog maar nauwelijks een favoriete schrijver. Of beter gezegd, ik heb nog van geen enkele schrijver veel boeken gelezen. Maar schrijvers waarvan ik de boeken (of het boek) die (dat) ik gelezen heb geweldig vind, zijn:
Umberto Eco (De naam van de roos!) Homerus (sja, je moet toch wat aan je klassiekers doen!) J.R.R. Tolkien (met nog altijd het beste boek aller tijden, in mijn bescheiden opinie (hoewel deze titel voor dit boek wel ernstig bedreigd wordt): In de ban van de ring). Harry Mulisch A.F.Th. van der Heijden Jan Brokken (misschien geen monumentale schrijver, schrijft desalniettemin erg leuk) George Orwell Maar nogmaals, van de meeste auteurs heb ik slechts 1 boek gelezen. Ik wil me eerst in de breedte, en dan in de diepte ontwikkelen... Maar ja, school neemt nogal tijd in beslag, dus veel tijd voor ontwikkeling op de literatuur heb ik niet.. Trouwens, ik ben nu bezig in een ander boek, Schuld en boete van Fjodor Dostojevski. Ook al zo'n prachtig boek...
19-06-2001, 22:37 | ||
Citaat:
|
19-06-2001, 22:42 | ||
Citaat:
Maar toch....De kleine Johannes van Frederik van Eeden vond ik ook bijzonder mooi, hoewel dat verhaal rond 1900 geschreven is. Dat is echt een heel apart boek, anders dan anders, verrassend, mysterieus toch ook wel enigszins. Op zich houd ik niet van boeken uit de 19e eeuw ofzo... |
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Wat maakt een tekst voor jou tot literatuur? Mevrouw Lul | 12 | 19-04-2010 21:38 | |
VWO |
Probleem met het vak LITERATUUR (VWO) danny23 | 33 | 05-05-2006 16:02 | |
Algemene schoolzaken |
Probleem met het vak LITERATUUR (VWO) danny23 | 12 | 19-04-2006 17:22 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
literatuur stromingen Verwijderd | 12 | 07-06-2005 20:33 | |
Verhalen & Gedichten |
De betekenis van literatuur xineof | 7 | 04-07-2004 16:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Over literatuur en het echte leven Tisch | 2 | 26-07-2003 21:47 |