Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 21:03
soulless
soulless is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Net als religie.
Lieverd, misschien moet jij eens kijken naar hoeveel ellende religie veroorzaakt
Oud 17-04-2002, 21:06
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

wat ik wil zeggen is dat je discriminatie NOOIT uit de samenleving kan bannen
Idd, vooral als iedereen t maar blijft doen, het wil ook niet zeggen dat als t niet uit te bannen is dat we t dan maa rmoeten accepteren ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:06
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
soulless schreef:

Lieverd, misschien moet jij eens kijken naar hoeveel ellende religie veroorzaakt
Het brengt ook veel moois
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
PFP schreef:

moord ook niet
Oud 17-04-2002, 21:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
soulless schreef:

hmm veroorzaakt. Het is vaak de aanleiding tot ja. Het is bijna nooit de religie zelf, maar mensen die er een foute conclusie aan verbinden. schat.
Oud 18-04-2002, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Het is bijna nooit de religie zelf, maar mensen die er een foute conclusie aan verbinden. schat.
Religie bindt juist zelf die conclusie er aan vast. Mensen zijn slecht en zondig, moeten zich schuldig en godvrezend voelen en alleen zij die in de 'ware' leer zijn zullen 'gered' worden.

Allemaal angst en schuld zaaien. En angst staat ver weg van liefde, de drijfveer die mensen juist aanspoort afstand te doen van religie en hun eigen weg te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 20:47
Scorpio
Scorpio is offline
Citaat:
tester34 schreef:
Ach....die moslims moeten wat minder zeiken denk ik zo maar: elke keer dat sommige van hun 'kankerkaas' roepen wordt ook niet geregistreerd.
denk even na, je voelt je toch eerder gediscrimineerd als je allochtoon bent.
als je een moslim in zijn eigen land uitscheld of discrimineerd maakt ie er ook geen punt van hoor...
Oud 21-04-2002, 20:56
The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Dat was een onderzoek van niets, en de uitslagen zijn ook nog eens idioot opgeblazen doordat niemand bij de kranten de enorme foutenmarge heeft meegerekend. Bovendien ging het eigenlijk heel ergens anders om.
Ik kan dus uit je cryptische omschrijving concluderen dat je een kortere wijsvinger hebt.
Oud 22-04-2002, 09:29
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Klopt!

Ik zal jullie een recent voorbeeld geven:

Ik liep op straat met mijn 2 neefjes van 5 en 7 jaar. Ikzelf zie er totaal niet Marokkaans/Arabisch uit je zou eerder op Spaans/Italiaans iets in die richting gokken.
Mijn neefjes waren aan het zeuren om een ijsje en ik zei tegen ze dat ze niet zo moesten zeuren.
Toen ik dat zei, keek een vrouw van rond de 50 jaar me aan, en ze zei wat wil je met van die buitenlandse kinderen.
Ik zei: Pardon mevrouw? Dit zijn toevallig wel mijn neefjes en wilt u beweren dat Nederlandse kinderen niet is om een ijsje zeuren? Ze werd helemaal rood en stamelde wat excuses.
Ik heb mn neefjes toen lekker op een dubbele magnum getrakteerd!!

Ik heb zelf in mijn jeugd nooit last gehad van dit soort uitspraken, maar ik ben wel bang dat mijn kleine nichtjes en neefjes zulke uitspraken vaak te horen zullen krijgen.
De sfeer die nu in veel delen van Nederland heerst is uitermate slecht en zal de kloof tussen en autochtonen en allochtonen alleen maar bevorderen inplaats van verminderen..

Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 12:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Religie bindt juist zelf die conclusie er aan vast. Mensen zijn slecht en zondig, moeten zich schuldig en godvrezend voelen en alleen zij die in de 'ware' leer zijn zullen 'gered' worden.

Allemaal angst en schuld zaaien. En angst staat ver weg van liefde, de drijfveer die mensen juist aanspoort afstand te doen van religie en hun eigen weg te zoeken.
Religie zegt vaak: alleen God kan uitmaken wie goed en slecht is. Pas na dit leven zullen zij gestraft/beloont worden. Heb uw naasten lief. enz enz. Lieffie
Oud 22-04-2002, 15:01
PFP
PFP is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

verhaaltje

daar maken veel allochtonen(vooral islamitische afkomst) het zelf naar door veel crimineel en agressief gedrag
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 15:29
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
PFP schreef:

daar maken veel allochtonen(vooral islamitische afkomst) het zelf naar door veel crimineel en agressief gedrag
maar de meeste maken het er niet na
Oud 22-04-2002, 16:12
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

tuurlijk joh, de meeste allochtonen zijn islamitisch, dus logisch dat t dan hoger ligt dan bij een andere allochtone groep, je moet in percentages kijken, en natuurlijk veel allochtonen die zich slecht gedragen, tuurlijkk.. nederlands zijn ook zoo braaf he?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 16:20
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

tuurlijk joh, de meeste allochtonen zijn islamitisch, dus logisch dat t dan hoger ligt dan bij een andere allochtone groep, je moet in percentages kijken, en natuurlijk veel allochtonen die zich slecht gedragen, tuurlijkk.. nederlands zijn ook zoo braaf he?
de cijfers liegen er toch niet om? of ben ik nu een rascist omdat ik het niet pik?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 16:27
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

de cijfers liegen er toch niet om? of ben ik nu een rascist omdat ik het niet pik?
leer es lezen, de meeste allochtonen zijn al islamitisch, dus nogal logisch dat t bij islamieten in getal hoger ligt dan bij een ander geloof omdat er gewoonweg meer mensen zijn die islamitisch zijn.
mensen zoals jou bevorderen de integratie niet, en vervolgens kom je zelf met gezeik terwijl je politieke vluchtelingen ook niet eens de kans geeft om te integreren, damn waar zeik je dan om.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 16:29
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

leer es lezen, de meeste allochtonen zijn al islamitisch, dus nogal logisch dat t bij islamieten in getal hoger ligt dan bij een ander geloof omdat er gewoonweg meer mensen zijn die islamitisch zijn.
mensen zoals jou bevorderen de integratie niet, en vervolgens kom je zelf met gezeik terwijl je politieke vluchtelingen ook niet eens de kans geeft om te integreren, damn waar zeik je dan om.
het gaat om de cijfers islamieten vergeleken met de autochtonen bevolking duh!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 16:33
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

het gaat om de cijfers islamieten vergeleken met de autochtonen bevolking duh!
dat is krom, want hoe kan je nou een geloof VERGELIJKEN MET een bevolking waarin veel geloven zijn? niet dus.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 18:05
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Dat is een wel erg kortzichtige kijk op religie.....

Citaat:
PFP schreef:
de cijfers liegen er toch niet om?
De cijfers niet, maar de interpretatie ervan kan wel enige verbetering gebruiken.
Oud 22-04-2002, 18:32
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
De cijfers niet, maar de interpretatie ervan kan wel enige verbetering gebruiken.

Idd
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 18:26
Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

alsof de allochtonen zelf zo hard meehelpen aan de intergratie, veel beheersen de nederlandse taal niet eens en/of sluiten hun baboeska in hun huis op.
Oud 24-04-2002, 09:15
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
Dikkie schreef:

alsof de allochtonen zelf zo hard meehelpen aan de intergratie, veel beheersen de nederlandse taal niet eens en/of sluiten hun baboeska in hun huis op.
WAAROM moet iedereen persé de Nederlandse taal beheersen?

Een voorbeeld:
Er werken veel Japanners in Nederland in technabedrijven die ook niet het Nederlands beheersen, maar enkel het Engels/Amerikaans.

Veel Marokkanen (en andere Noord-Afrikanen) spreken Frans en Spaans. Als zij zich zo kunnen redden in de Nederlandse samenleving waarom worden zij er dan wel telkens op gewezen om Nederlands te leren en die Japanners niet.

Ja we leven in Nederland en ja we spreken hier Nederlands, maar ik vind het toch wel interessant dat er alleen naar deze groep wordt gekeken.

<== Mijn favoriete smiley
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 10:13
twiety
twiety is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Een voorbeeld:
Er werken veel Japanners in Nederland in technabedrijven die ook niet het Nederlands beheersen, maar enkel het Engels/Amerikaans.

Veel Marokkanen (en andere Noord-Afrikanen) spreken Frans en Spaans. Als zij zich zo kunnen redden in de Nederlandse samenleving waarom worden zij er dan wel telkens op gewezen om Nederlands te leren en die Japanners niet.

Ja we leven in Nederland en ja we spreken hier Nederlands, maar ik vind het toch wel interessant dat er alleen naar deze groep wordt gekeken.

In principe vind ik dat het voor iedereen moet gelden die hier woont, ook Japanners. Toeristen hoeven 't niet te kunnen, vind ik. Als je je met Engels kan redden, zit ik daar niet zo mee, maar i.h.k.v. integratie vind ik dan dat je eigenlijk toch nog NL moet leren. Met Frans en Spaans red je je hier niet (genoeg), dus dan moet dat sowieso.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 20:49
Joostje
Joostje is offline
Met Marokkaans, Frans en Spaans zul je vast wel werk kunnen vinden enz enz, maar je kunt niet meedoen in de samenleving. NL moet een samenleving worden, geen economie.
Oud 24-04-2002, 23:14
RekZ
RekZ is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

tja ik weet het ook niet, von het wel geinig dat die turkse conducteur vandaag dat turkse wijf een boete gaf en dan naam en adres enzo in het turks vroeg.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 23:19
twiety
twiety is offline
Citaat:
RekZ schreef:

tja ik weet het ook niet, von het wel geinig dat die turkse conducteur vandaag dat turkse wijf een boete gaf en dan naam en adres enzo in het turks vroeg.
1. Omdat er zonder zo'n conducteur een dikke kans op een 'ik nie weet nie, ik niet begrijp' is.
2. Omdat die conducteur ook mensen in het Nederlands te woord hoort te kunnen staan.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 23:01
Scorpio
Scorpio is offline
hahaha, laat die turken toch een keer met rust... Ik vind wel dat als je in een ander land gaat wonen, je de taal moet leren.
Daar help je jezelf en je omgeving mee...
Maar veel mensen maken er toch een probleem van.
Kan je weinig aan doen he...
Oud 26-04-2002, 10:20
twiety
twiety is offline
Citaat:
Scorpio schreef:
hahaha, laat die turken toch een keer met rust...
Is goed, als zij in hun eigen land blijven.

Ik vind wel dat als je in een ander land gaat wonen, je de taal moet leren.
Daar help je jezelf en je omgeving mee...

Inderdaad.

Maar veel mensen maken er toch een probleem van.
En terecht.

Kan je weinig aan doen he...
Inburgeringscursus.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 16:01
Scorpio
Scorpio is offline
Citaat:
twiety schreef:
Is goed, als zij in hun eigen land blijven.
Waar slaat dat op, als jij het in nederland slecht had, zou je tog ook in een ander land proberen te gaan wonen?
Hoe zou jij je dan voelen als iemand tegen je zou zeggen ga naar je land?
Oud 28-04-2002, 20:36
Forummer
Forummer is offline
Citaat:
Scorpio schreef:

Waar slaat dat op, als jij het in nederland slecht had, zou je tog ook in een ander land proberen te gaan wonen?

Inderdaad, eerst denken voordat je iets zegt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 20:49
see the other side
see the other side is offline
homo's worden gediscrimineerd omdat ze anders zij iedee man vind het niet leuk als een homo aan em zit dat is gewoon de realiteit en ik vind dat homo's dat gewoon moeten accepteren ook joden worden daglijksm uit gemaakt voor kanker jood dus zo zit de wereld gewoon in elkaar met de moslims is het anders die hebben het gewoon aan hun zelf tedanken mensen die vrouwen slaan en antie alles zijn wat anders is dat hun geloof en dan barst het ook nog v/d extrimisten dat soort mensen worden in ned gwewoon niet geaccepteerd
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 20:59
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
see the other side schreef:
ook joden worden daglijksm uit gemaakt voor kanker jood dus zo zit de wereld gewoon in elkaar
Waar woon jij?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 01:21
Scorpio
Scorpio is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Waar woon jij?
precies, welke wereld?
Oud 29-04-2002, 10:01
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
dat soort mensen worden in ned gwewoon niet geaccepteerd
door sommige NL'ers niet nee
Oud 29-04-2002, 13:57
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Maybe moeten we het dan gedogen???
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 15:03
miss_sexy
miss_sexy is offline
Iedereen die discrimineert sporen gewoon niet. Of het nou Moslims of homo's zijn dat boeit nie. Het is gewoon genaaid.
Ik word bijvoorbeeld heel vaak gediscromineerd alleen maar omdat ik portugees ben. En het is echt niet leuk. DUS KAPPE!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 19:50
twiety
twiety is offline
Citaat:
Scorpio schreef:

Dat weet ik nog niet zo zeker. Maar als het zo zou zijn, dan zou ik het terecht vinden als ik op godsdienstige standpunten en de opvattingen hiervan die in strijd zijn met de wet in dat land zou worden gewezen (als ik al in een godsdienst zou geloven).

Als dat zou zijn omdat ik me niet wens te integreren, zou ik diegene gelijk moeten geven.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:05
kingetje
kingetje is offline
Citaat:
kipjuh! schreef:
homo's zijn niet vies! hoe kan je dat nou zeggen? de meeste zijn heel aardig... ik vind dat ze niet mogen worden gediscrimineerd, ze kunnen er toch ook niks aan doen dat ze als homo zijn geboren!! tssss...pfff... en moslims mogen ook niet gediscrimineerd worden, ze gedragen zich af en toe wel raar, maar je moet ze wel de ruimte geven om rustig hun gangetje te gaan...
Ik ben het met de eerste stelling helemaal eens.
De tweede klopt niet echt. En waarom?
Omdat die mensen zijn gangetje eigenlijk een beetje teveel gaan. Wat ik daarme bedoel? Als ik als rode jongen en best wel fors op school zat "hee rooie dikzak" naar mijn kop krijg geslingerd dan wordt je daar best wel ziek van op een gegeven moment. Dus kijk je helemaal niet naar die persoon en zeg je gewoon hou je smoel pisnicht dat je d'r staat. Krijg je meteen ali baba en de 15 vrienden om je heen omdat je zou hebben gezecht vuile zielige kut turk ga naar je eigen land???
Ik vindt dat dan helemaal niet terecht dat ze het verhaal zo verdraaien dat de rest van zijn vrienden naar mijn komt om ruzie te zoeken. En dan ben je rasict als je dat zegt.. "hou je smoel pisnicht".
Deze mensen zijn redelijk vaak alleen maar op ruzie uit.
En als ik langs een groepje turken loop dan praten ze alleen maar turks en dat gedoe dat vindt ik gewoon ombeschoft.
En een tijdje terug ook nog zoiets. Sinterklaas moest verboden worden omdat de zwarte pieten een kleurtje hebben, nou gewoon belachelijk. Deze mensen zijn hier gekomen en horen dan te weten hoe het er hier aan toe gaat. Dan heb je deze misverstanden helemaal niet als ze dit allemaal weten.
En ik heb niets tegen buitenlanders maar ik vindt wel dat als ze langer als een jaar in nederland wonen dat ze gewoon een baan moeten hebben en dat ze geslaagd moeten zijn voor een bepaalde cursus Nederlands. Anders hebben deze mensen Nederland helemaal niets te bieden en kost het de regering alleen maar geld en tijd. En de regering haalt het geld weer van de werkende Nederlander vandaan. Dus wij draaien er voor op.
Wat je doet met deze info moet je zelf weten.

Mazzels!!
Oud 12-05-2002, 10:57
Tennisstar
Tennisstar is offline
Citaat:
smeijne schreef:
Homo's zijn vies

jij bent vies
ik haat je nu al en ik ken je nieteens
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 15:52
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Homo's zijn niet vies ,ik zal het niet met een meisje willen doen(k ben een meisje)maar als iemand het met iemand van zijn eigen geslacht wil doen doet hij/zij dat maar ,iedereen doet maar in zijn slaapkamer wat hij/zij wil.
Alleen wil ik niet kijken hoe twee homo's half liggen te vrijen ,dat vind ik vies maar dat vind ik zobiezo niet echt smakelijk ook bij hetero's!!!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:24
WackfordSqueers
WackfordSqueers is offline
Helemaal mee eens
Oud 15-05-2002, 19:28
see the other side
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Een voorbeeld:

wat een onzin schrijf jij als je in ned woont moet je ook de ned ned taal beheersen
ik wil geen racict zijn maar als in de een slecjte wijk komty in rotterdam waar ze alleen maar arabisch spreken is het net als of die mensen daar gewoon schijt hebben aan de ned samenleving en dat ze alleen maar proviteren
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:45
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:

wat een onzin schrijf jij als je in ned woont moet je ook de ned ned taal beheersen
ik wil geen racict zijn maar als in de een slecjte wijk komty in rotterdam waar ze alleen maar arabisch spreken is het net als of die mensen daar gewoon schijt hebben aan de ned samenleving en dat ze alleen maar proviteren
De ironie.

Maar goed, voor iets als een verplichte inburgeringscursus ben ik wel. Maar dan moet het wel goed geregeld worden. Zoals het nu is, is het nogal een zooitje.
Oud 16-05-2002, 15:15
see the other side
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
De ironie.

Maar goed, voor iets als een verplichte inburgeringscursus ben ik wel. Maar dan moet het wel goed geregeld worden. Zoals het nu is, is het nogal een zooitje.
je hebt gelijk maar dat hoefd nog niet te betekenen dat mensen geen ned hoeven te leren
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:46
Isa
Isa is offline
Citaat:
miss_sexy schreef:

Ik word bijvoorbeeld heel vaak gediscromineerd alleen maar omdat ik portugees ben. En het is echt niet leuk. DUS KAPPE!!!!!!!!
wat vind jij van stierenvechten? als je dat iets cools vind mag je wat mij betreft de grond in gediscrimineert worden.
tenslotte vind meer dan de helft van de spanjaarden en portugezen dat iets leuks en acceptabels.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 22:35
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
wat vind jij van stierenvechten? als je dat iets cools vind mag je wat mij betreft de grond in gediscrimineert worden.
tenslotte vind meer dan de helft van de spanjaarden en portugezen dat iets leuks en acceptabels.
Dat is weer eens volslagen achterlijk. Dat jij één eigenschap of mening van iemand gebruikt als argument om diegene geheel als waardeloos te beschouwen maakt jouw redenatie niet zinniger dan het gemiddelde neonazi-pamflet. Die doen dat immers ook altijd.
Reageren

Regels voor berichten