Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Hmm vreemd, dyslectische mensen kunnen meestal WEL dyslexie schrijven..
|
Ik irriteer me daar ook mateloos aan. Bij iedereen: of ik diegene nou mag of niet, ik MOET dat gewoon altijd even verbeteren. Ook als ik zie dat ik zelf een type-/spelfout heb gemaakt, dan moet ik dat gewoon veranderen.
||
Citaat:
maar als 99% het kan is er altijd nog 1% ie dat niet kan en zal ik dan misschien tot doe selekte groep kunnen horenn met 3/4 e van mijn familie? ![]()
|
Ik erger me altijd kapot aan spelfouten. Als een artikel vol spelfouten staat is het voor mij al snel gedaan, zelfs als de inhoud goed is. Jammer eigenlijk, want het is een kleine moeite om correct te typen of om tenminste altijd even te controleren.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Lezen jullie je 'je zegje' ook ineens zo goed na in dit topic? ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het hangt er maar net vanaf op welk punt je die ander wilt pakken. De mening van iemand die ontzettend veel van een bepaald vakgebied weet maar niet zo goed kan spellen, heeft natuurlijk meer gewicht dan de mening van een leek op dat gebied. Het enkele feit dat die eerste persoon niet goed kan spellen wil niet zeggen dat zijn uitspraken geen waarde hebben.
Bij bepaalde vakgebieden maakt het natuurlijk wel veel verschil of je goed spelt of niet. Zo zal iemand die Nederlands studeert niet snel serieus genomen worden wanneer hij de werkwoordstijden niet goed onder de knie heeft. |
![]() |
|
Ik kan mij enorm ergeren aan sommige reacties in dit topic. Zelf ben ik licht dyslectisch en daar kan ik ook niks aan doen. Ik doe wel m'n best om goed te spellen en als ik dan word afgezeikt doordat ik een taalfout maak, dan is dat heel frustrerend.
Hierdoor iets niet meer lezen is dus echt onzin of denken dat diegene niet slim is. Ik studeer zelf en heb de eerste twee jaar gehaald zonder een hertentamen. Typ fouten kan ik me wel aan ergeren. Zelf verbeter ik ze altijd en een beetje opletten tijdens het typen voorkomt deze fouten. Ze zijn best wel storend omdat het er niet makkelijker op word om het stuk te lezen (vooral voor iemand met lichte dyslectie). Daarnaast vind ik de breezer taal ook heel naar om te lezen net als het oncharmante gebruik van ut of ju, ipv 't of je. Voor die eerste is het dan zelfs nog beter om gewoon t te gebruiken, dat is nog normaal te lezen zonder dat je de gedachtengang van de schrijver moet volgen.
|
Verwijderd
|
Ik erger me er pas aan als het echt overmatig is.. Ik weet dat ik het zelf ook nogal vaak spelfouten maak, maar het begint langzaam minder te worden (dat idee heb ik tenminste) en als het grote lappen text zijn, zal ik proberen meer interpunctie en hoofdletters e.d te gebruiken
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Spelfouten checken xx_resolute_xx | 1 | 25-11-2012 22:53 | |
Beleidszaken |
Spelfout UnlimitedUAV | 13 | 14-04-2012 13:08 | |
Algemene schoolzaken |
Spelfouten meetellen bij alle vakken? giorgio1 | 53 | 05-06-2009 19:23 | |
De Kantine |
Kan jij er tegen als mensen spelfouten maken? Phileine | 85 | 01-07-2003 17:40 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Spelfouten Shibby | 31 | 09-03-2003 14:43 | |
Algemene schoolzaken |
Stelling:Alleen bij talen mogen punten afgetrokken worden voor spelfouten autodropje | 13 | 24-11-2001 21:12 |