Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2003, 16:08
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Voor geinteresseerden, hier is de link
Oud 12-08-2003, 16:19
Atje85
Atje85 is offline
een handigere: http://nu.nl/news.jsp?n=188811&c=53
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 16:24
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Oh nee he, nu kan ik zeker weer een hele lading van die hysterische kut-doorstuurmailtjes verwachten
Oud 12-08-2003, 16:36
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 12-08-2003 @ 17:24:
Oh nee he, nu kan ik zeker weer een hele lading van die hysterische kut-doorstuurmailtjes verwachten
Waarschijnlijk wel jah
Oud 12-08-2003, 16:55
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 12-08-2003 @ 17:24:
die mailtjes zijn nog irritanter dan het virus zelf
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 19:51
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Het hoeveelste virus dat MS aanvalt is dit (sinds 1-1-2003)?
Oud 12-08-2003, 20:42
McCaine
McCaine is offline
Zo heb je nog eens wat aan Windows ME
Oud 12-08-2003, 21:17
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 12-08-2003 @ 21:42:
ME draait zeker niet stabiel genoeg om een virus in leven te houden
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 23:37
Anonymous John
Anonymous John is offline
Nu is het lekker dat ik geen Microsoft besturingssysteem gebruik
Oud 13-08-2003, 13:14
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 13-08-2003 @ 00:37:
Nu is het lekker dat ik geen Microsoft besturingssysteem gebruik
dat is een oplossing...
Dat is natuurlijk veel simpeler als een gratis firewall te dlen...
Oud 13-08-2003, 13:29
Scarlet-Q
Scarlet-Q is offline
Ik had dat virus (jaja meteen firewall gedownload..)
Het laat je computer steeds weer opnieuw opstarten met irritant tikkerbalkje van 1 minuut en al. Moest 4 pogingen doen om eindelijk die site met het "tegengif" (ofzo) te bereiken binnen die minuut. Maar heb niets gezien van een toffe opmerking als: "Billy Gates maak je systemen beter" ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 21:59
rsieswerda
rsieswerda is offline
Citaat:
Scarlet-Q schreef op 13-08-2003 @ 14:29:
Ik had dat virus (jaja meteen firewall gedownload..)
Het laat je computer steeds weer opnieuw opstarten met irritant tikkerbalkje van 1 minuut en al. Moest 4 pogingen doen om eindelijk die site met het "tegengif" (ofzo) te bereiken binnen die minuut. Maar heb niets gezien van een toffe opmerking als: "Billy Gates maak je systemen beter" ofzo.
ik was gisteravond van 9 tot half 1 bezig om t te redden, gelukkig was er nog voetbal op tv zodat ik nog wat te doen had... Persoonlijk werd ik er een beetje narrig van
Oud 13-08-2003, 22:09
Verwijderd
hmmm, dit komt mij zeer bekend voor :/
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:13
Verwijderd
Vet lachen; iedereen die nu troubles heeft met die worm en vervolgens heel vrolijk Microsoft de schuld gaat geven. Mind you; die patch was al een maand beschikbaar. Same goes for Nimda; brak systeembeheer zorgt voor veel ellende en onterechte kritiek.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:19
naam onbekend
naam onbekend is offline
Gelukkig waren zowel mijn virusscanner als mijn firewall geheel up-to-date. Ik heb dan ook nauwelijks last gehad van het virus.
Oud 13-08-2003, 22:25
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 13-08-2003 @ 23:13:
Vet lachen; iedereen die nu troubles heeft met die worm en vervolgens heel vrolijk Microsoft de schuld gaat geven. Mind you; die patch was al een maand beschikbaar.
Klopt, ik vroeg me al af of mensen zich dat wel realiseerden.

Kalf verdronken, etc.
Oud 13-08-2003, 22:30
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 13-08-2003 @ 23:25:
*knip*

Kalf verdronken, etc.
Spaar me je levensverhaal

Wat heeft trouwens een verdronken kalf hiermee te maken? Microsoft had de patch al beschikbaar, dus meer iets van "gedempte put maar kalf verzuimt dit te erkennen en dondert er alsnog in"
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:56
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Ertur schreef op 13-08-2003 @ 23:30:
Spaar me je levensverhaal
Oh nee, ik kan nog veel meer belangwekkende* anecdotes vertellen.

Citaat:
Wat heeft trouwens een verdronken kalf hiermee te maken? Microsoft had de patch al beschikbaar, dus meer iets van "gedempte put maar kalf verzuimt dit te erkennen en dondert er alsnog in"
Ik verwees naar de mensen, niet Microsoft.

* Belangwekkendheid onderhevig aan veranderingen. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Vraag de gratis verkrijgbare voorwaarden aan.
Oud 13-08-2003, 23:04
Scarlet-Q
Scarlet-Q is offline
Citaat:
Vet lachen; iedereen die nu troubles heeft met die worm en vervolgens heel vrolijk Microsoft de schuld gaat geven. Mind you; die patch was al een maand beschikbaar.
I know I know, ik klik dat automatische updatedingetje altijd weg na dat stomme virus heb ik meteen een stuk of 10 van die updates gedownload... Zal het vanaf nu braaf doen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 23:05
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 13-08-2003 @ 23:56:
Oh nee, ik kan nog veel meer belangwekkende* anecdotes vertellen.

Ik verwees naar de mensen, niet Microsoft.[/size]

* Belangwekkendheid onderhevig aan veranderingen. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Vraag de gratis verkrijgbare voorwaarden aan.

"*" =>

In een Simpsons-aflevering komt ook zo'n briljant moment voor:

*reclame voor stadje*
Rustige mannenstem: "Cypress Creek, the city where dreams come true."
Zeer snel pratende mannenstem: "Your dreams may vary from those of Globex corporation, its subsidiaries and shareholders"
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Vet lachen; iedereen die nu troubles heeft met die worm en vervolgens heel vrolijk Microsoft de schuld gaat geven. Mind you; die patch was al een maand beschikbaar. Same goes for Nimda; brak systeembeheer zorgt voor veel ellende en onterechte kritiek.
ik geef MS niet de schuld.

ik geef die virusmakers de schuld.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:00
MazeMouse
MazeMouse is offline
2 woorden: Automatische Update

We hebben niet voor niks die kabelverbinding
Oud 14-08-2003, 17:01
Tampert
Tampert is offline
Het is en blijft de schuld van microsoft. Zij willen zo graag een OS maken dat totaal ondoorzichtig is. Bovendien is Windows (helaas) meer dan een OS. Er zitten veels te veel opties ingebouwd. Vind je het gek dat een deel dan brak is?
Oud 15-08-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 14-08-2003 @ 18:01:
Het is en blijft de schuld van microsoft. Zij willen zo graag een OS maken dat totaal ondoorzichtig is. Bovendien is Windows (helaas) meer dan een OS. Er zitten veels te veel opties ingebouwd. Vind je het gek dat een deel dan brak is?
Doe jij eens even niet zo loos en clueless. Ten eerste is er geen ènkel stuk software dat 100% secure is, zelfs OpenBSD niet. Een goede tweede is dat Microsoft streeft naar compatibiliteit, gebruikersvriendelijkheid, stabiliteit en veiligheid. Along the way zijn ze er, wat OS'sen betreft, redelijk gekomen met Windows 2000 en Windows XP. Natuurlijk blijft Internet Explorer voorlopig een hele zwakke schakel, maar wat de rest betreft zit het relatief wel goed. Er is op de desktop vooralsnog nauwelijks een waardig equivalent als je een allround gebruiker bent. Dat zegt dus wel iets.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 16:23
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Ik heb dat virus ook gehad, schijt irritant!
na anderhalve minuut zet ie je systeem automatisch binnen 60 seconden uit...

Simpelweg poort 135 dichtgooien en nog 1x virusscannen en patch installeren en hij is weer weg

hier een veeeeel betere link

http://www.tweakers.net/nieuws/28292
Oud 17-08-2003, 17:26
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-08-2003 @ 21:42:
FF vraagje, er staat op die site: Affected Software:

Microsoft Windows NT® 4.0
Microsoft Windows NT 4.0 Terminal Services Edition
Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows XP
Microsoft Windows Server™ 2003
Not Affected Software:

Microsoft Windows Millennium Edition

Wil dit zeggen dat ik met mn windowsje 98 ook 'veilig' ben ofnie?!
Oud 17-08-2003, 18:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 17-08-2003 @ 18:26:

Wil dit zeggen dat ik met mn windowsje 98 ook 'veilig' ben ofnie?!

Ja, maar win98 heeft weer last van andere dingen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 23:11
p-chez
p-chez is offline
Grappig feit: http://nu.nl/news.jsp?n=191314&c=53
Oud 18-08-2003, 08:23
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
download nou gewoon allemaal die patch waarmee je poort 135 dichtsmijt kan je ook nix meer overkomen
Oud 18-08-2003, 19:36
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 15-08-2003 @ 16:37:
Doe jij eens even niet zo loos en clueless. Ten eerste is er geen ènkel stuk software dat 100% secure is, zelfs OpenBSD niet. Een goede tweede is dat Microsoft streeft naar compatibiliteit, gebruikersvriendelijkheid, stabiliteit en veiligheid. Along the way zijn ze er, wat OS'sen betreft, redelijk gekomen met Windows 2000 en Windows XP. Natuurlijk blijft Internet Explorer voorlopig een hele zwakke schakel, maar wat de rest betreft zit het relatief wel goed. Er is op de desktop vooralsnog nauwelijks een waardig equivalent als je een allround gebruiker bent. Dat zegt dus wel iets.
IE is niet te uninstallen, MSN messenger is niet te uninstallen (of alleen via moeilijke omwegen). Zou zit er nog een heleboel teringzooi bij die je niet kunt uninstallen en niet bij de essentiële onderdelen van het besturingssysteem hoort. MS OS'ses zijn redelijk, niet 'goed'. Het is ook nog een zootije vuile monopolisten, met hun zieke winstmarges.
Oud 18-08-2003, 19:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 18-08-2003 @ 20:36:
IE is niet te uninstallen, MSN messenger is niet te uninstallen (of alleen via moeilijke omwegen). Zou zit er nog een heleboel teringzooi bij die je niet kunt uninstallen en niet bij de essentiële onderdelen van het besturingssysteem hoort. MS OS'ses zijn redelijk, niet 'goed'. Het is ook nog een zootije vuile monopolisten, met hun zieke winstmarges.

Messenger is wel te uninstallen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:43
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
Atje85 schreef op 18-08-2003 @ 20:54:
Messenger is wel te uninstallen
Die wel dan, maar de overige 99% niet...
Oud 19-08-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
$@nd?r $@l@m@nd?r schreef op 18-08-2003 @ 20:36:
IE is niet te uninstallen (wèl behoorlijk lam te leggen), correct, maar je hoeft IE toch niet te gebruiken? MSN Messenger is gewoon te verwijderen met SP1.

En oh ja, het is alleen vervelend dat Microsoft geld wil verdienen. Bedrijven die geld willen verdienen! Hoe verzinnen ze het! Het zou verboden moeten worden!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:38
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
Dobermann schreef op 19-08-2003 @ 20:35:
IE is niet te uninstallen (wèl behoorlijk lam te leggen), correct, maar je hoeft IE toch niet te gebruiken? MSN Messenger is gewoon te verwijderen met SP1.

En oh ja, het is alleen vervelend dat Microsoft geld wil verdienen. Bedrijven die geld willen verdienen! Hoe verzinnen ze het! Het zou verboden moeten worden!
Verdraai mijn woorden niet. Ik zei alleen dat zij hun monopoliepositie misbruiken. Ik hoef IE niet te gebruiken, maar dan wil ik het wel kunnen lozen.
Oud 19-08-2003, 20:42
Verwijderd
Volgens mij is het misbruiken van een monopoliepositie niet mogelijk. Of je zou politieke doeleinden moeten hebben, ofzo. Maar veel winst maken vanuit een monopoliepositie is normaal.

Het is Microsoft uiteraard ook niet te verwijten dat ze veel winst maken. Raar dat je dat wel doet.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:44
twim
twim is offline
Ok allereerst: 90% van de mensen die zeiken over MS gebruiken het zelf.

Dan punt 2, MS bied hun software aan aan een hele grote doelgroep. zij willen dat iemand van 80 net zo goed kan werken met XP dan iemand van 18. Gebruiksvriendelijk etc.

Als jij zo iemand bent die hierdoor gefrustreerd raakt en vind dat MS OS'en zich teveel met alles bemoeien installeer dan een OS voor de wat meer gevorderde gebruiker. Alhoewel bijv. Linux ook steeds gebruiksvriendelijker word. Maar ga niet MS de groot in boren omdat iets jou niet aanstaat.

En als laatste: Geen enkel OS is vlekkeloos. Tis alleen zo dat Windows het bekendst is en daardoor ook het meeste kritiek krijgt.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Neophyte schreef op 19-08-2003 @ 21:44:
Ok allereerst: 90% van de mensen die zeiken over MS gebruiken het zelf.

*knip*
En als je iets gebruikt moet je het de hemel in prijzen en is commentaar uit den boze?????
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:51
twim
twim is offline
Citaat:
Ertur schreef op 19-08-2003 @ 21:46:
En als je iets gebruikt moet je het de hemel in prijzen en is commentaar uit den boze?????
Nee zeker niet. Maar meestal, ik zeg niet altijd, komen die mensen echt over alsof het echt harstikke zuigt en dat het toch oh zo slecht is. En daar kots ik van. Als je het toch echt zo slecht vind, erger je dan niet langer en stap over op iets anders.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Neophyte schreef op 19-08-2003 @ 21:51:
Nee zeker niet. Maar meestal, ik zeg niet altijd, komen die mensen echt over alsof het echt harstikke zuigt en dat het toch oh zo slecht is. En daar kots ik van. Als je het toch echt zo slecht vind, erger je dan niet langer en stap over op iets anders.
Boh, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:54
twim
twim is offline
Citaat:
Ertur schreef op 19-08-2003 @ 21:51:
Boh, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
Dank U
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
$@nd?r $@l@m@nd?r schreef op 19-08-2003 @ 21:38:
Verdraai mijn woorden niet. Ik zei alleen dat zij hun monopoliepositie misbruiken. Ik hoef IE niet te gebruiken, maar dan wil ik het wel kunnen lozen.
Waar verdraai ik je woorden dan?

En waaruit concludeer jij dat Microsoft haar positie misbruikt? Dat is slechts èèn point-of-view; je zou ook kunnen stellen dat Microsoft een fantastische neus voor zaken heeft, namelijk.

Laten we 't dan eens over wat anders hebben; het is niet de schuld van Microsoft dat Windows een wereldwijd succes is geworden. We zijn het met z'n allen gaan gebruiken, dat is heel wat anders.

Buitendat begint nu ook het enige mogelijk aardige alternatief te kraken in verband met het gezanik om "intellectueel eigendom" in combinatie met de GPL.

En ja, als je Windows wilt gebruiken wordt IE meegeinstalleerd. En die kun je niet uninstallen. Even buiten het "principe"-geneuzel om; wat is nou ècht de makke daar dan van? Kun je dat eens uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Neophyte schreef op 19-08-2003 @ 21:51:
Buiten dat je domweg gelijk hebt ìs Windows XP/2000 niet eens slecht. Het is gewoon relatief enorm goede software. Misschien niet op servergebied, maar i.i.g. wèl op workstation/desktopgebied.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 23:11
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 14-08-2003 @ 14:00:
2 woorden: Automatische Update

We hebben niet voor niks die kabelverbinding
Bij sommige mensen gaat dit niet door een bepaalde code:

FCKGW-RHQQN- En verder zal ik niet gaan
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 23:14