Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zal niet snel slaan, dat deed ik alleen op de basisschool, maar toen was ik nog onzeker. Ik weet niet te zeggen wanneer ik er op zal slaan, omdat ik nog nooit in die situatie ben gekomen. Die zal vast wel komen, en dan kan ik beter antwoord geven.
Geweld kan inderdaad wel eens dingen oplossen. Aan het begin van de week zat er een groepje jongens steeds ballen tegen ramen aan te schoppen, dinsdag zaten ze er weer, een paar buren kwamen naar buiten om te vragen of ze wilden ophouden, dat is uit de hand gelopen en eindigde in vecht- en steekpartijen, maar nu zijn die jongens er niet meer. Of het een goede manier van oplossen is is weer een andere vraag, maar het is een manier van oplossen.
Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 07:01. |
![]() |
|
![]() |
Ik zou denk ik wel geweld kunnen gebruiken ter bescherming maar dan zou ik het niet uit woede en agressie willen doen, omdat ik niet wil dat die mij in de greep houden, maar dan zou ik het uit rationele overweging willen doen. Snel, iemand wil mijn televisie kapot maken, dan laat ik hem niet begaan, maar dan zou ik wel geweld terug gebruiken, denk ik. Net genoeg. Nét genoeg!
|
![]() |
||
Citaat:
persoon A wordt jarenlang gepest. Hij slaat de sterkste/ leider uit de groep en wordt niet meer gepest. In dit geval was geweld wel een oplossing. edit: ik beweer niet dat het met praten niet opgelost kon worden. Alleen met geweld ook. |
![]() |
|
![]() |
dat ligt er gans aan de situatie. gister bijvoorbeeld was ik ram agressief. een andere jongen stootte me aan toen hij langs me liep. die had ik wel een flinke slag wille geve ma ik liep ma door. ik sla pas als eentje me duwt ''van kom maar op'' ja da springt alles op rood en sla ik door
|
- Ik sla terug als iemand mij slaat.
- Ik sla als iemand na tien keer waarschuwen nog niet van me af kan blijven. Ongewenste intimiteiten noemen we dat. Maar ik zou nooit zomaar slaan. Ook al is iemand nog zo irritant, ook al scheldt hij me nog zo hard uit, ik blijf meestal gewoon rustig. Ik heb geen zin in slaan en ik ben meestal toch niet sterker, dat weet ik ook wel. En als ik toch sterker ben: ik vind het flauw om iemand te gaan slaan die zwakker is dan ik. Dus in de praktijk komt het er nooit van. Nee, ik hou niet echt van geweld. Alleen als het echt noodzakelijk is wil ik me weleens laten overhalen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Inderdaad. We moeten er tegen waken dat de uitleg van de reikwijdte en rechtvaardigingsmogelijkheden van vrijheid zoals gegeven door Bush courant wordt...
|
![]() |
Ik zal niet snel slaan, ben ook geenvoorstander van geweld, maar als mensen te ver gaan, en over mn grens gaan, dan geef ik ze wel een klap. Ik hoef natuurlijk niet alles te pikken.
|
![]() |
ik heb laatst nog een paar trappen gekregen in loosdrecht
ik bedoel kom op het was 15 man tegen 4 en het ging ook nog eens nergens over die gasten zeggen ja jij bent relaxed met jou heb ik geen ruzie en dan houden ze een ander niet tegen als die vol met een aanloop in me rug trapt maar ik hoop dat ik wijzer ben geweest of in ieder geval een betere indruk heb gemaakt door mezelf rustig te houden en helemaal geen geweld te gebruiken en trouwens ik kan wel wat hebben gelukkig maar ik houd niet van zinloos geweld en al het geweld is zinloos |
![]() |
|
Verwijderd
|
Slaan zal ik niet gauw doen, tenzij de persoon met wie ik ruzie heb, mij eerst slaat. Dan sla ik gewoon terug.
Ik scheld wel. Soms wel wat te snel, misschien. Maar de helft is eigenlijk niet zo bedoeld. Tenzij ik écht kwaad ben, dan is het dus wel allemaal gemeend en scheld ik je helemaal verrot. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik sla helemaal niet gauw, ik ben gespierd en zie er gevaarlijk uit. dus.
maar er is 1 woord, 1 woord als dat gezegt wordt (dat zit er al vanaf me geboorte in) dan slaan al me stoppen door. dan kun je me niet bedaren. namelijk het woord dove. (ik ben links doof en rechts 60%) maar voor de rest praat ik altijd over alles.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wil je toegroeien naar een geweldloze wereld is er inderdaad meer nodig, maar realiseer wel dat geweld echt pas in het uiterste geval een redmiddel is. Zoals ik al eerder aangaf. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat MOET wel, vaak. Als ik zie dat iemand op straat hardhandig word beroofd, verkracht/aangerand, mishandeld of vermoord, en ik heb de mogelijkheid om met (gepast) geweld in te grijpen (ik ga een zakkenroller niet doodschieten als ik toevallig een pistool zou dragen), dan zal ik niet aarzelen om dat ook te doen. Heeft het zin om met een verkrachter die je op heterdaad betrapt in gesprek te gaan? Ik zie er dan meer in om die vent een ENORME klap op z'n achterhoofd te geven ofzo. ![]() |
![]() |
|
schelden mag best, word ik niet kwaad van. ik doe dat zelf ook wel eens. maar ik ga ruzie altijd uit de weg. er zijn maar weinig manier waardoor je mij aan t vechten kunt krijgen...
|
Verwijderd
|
ik zou zelf nooit iemand slaan (dit door verleden).. Scheldwoorden ofzoiets kwetsen mij niet echt.. Duwtjes ook niet echt. Het zijn de krenkende opmerkingen waardoor ik mensen soms wel kan schieten.. In zo n geval loop ik gewoon weg, en als ze dan nog doorgaan zou ik mezelf denk ik niet meer in kunnen houden
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik krijg helaas in mijn werk vaak met agressie te maken.
de grens ligt bij mij in principe bij aanraken. schelden mag, dreigen tot op zekere hoogte ook, maar zodra iemand handtastelijk wordt, gaat duwen of zo dan houd het praten voor mij op. ik ben ook 1 x begonnen met slaan toen ik bedreigd werd door 4 man en geen zin had te wachten op hen. Meestal lukt het me wel met praten en lief kijken hoor ![]()
|
Verwijderd
|
geweld is niet nuttloos.
als het inhoud dat jij minder blauwe plekken oploopt omdat iemand anders zonodig losse handjes moet hebben. bij mij is het gewoon zo: schelden mag best, lukt toch bijna niemand om me daarmee te raken ![]() duwen, kan ik even hebben, maar na 2 keer is voor mij ook de maat vol. en dan reageer ik heel gepast, gewoon ff een klemmetje op de pijngrens aanleggen, is meestal voldoende. gaan ze slaan... tja, dan hebben ze erom gevraagd. mep gewoon terug. en nee, ik ga niet door als hij op de grond ligt. alhoewel hij dan wel slachtoffer wordt van een (semi) bijdehandte opmerking, een sarcastische, of beiden. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Vervelende virusmelding telefoon... Muzzle | 3 | 13-08-2007 09:36 | |
Eten & Drinken |
Bakken met zoetstof. Bloem | 54 | 14-03-2006 10:29 | |
Eten & Drinken |
wie weet een goed dieet? he dat rijmt.. liesbethlykke | 25 | 12-08-2003 12:23 | |
Software & Hardware |
[HTML] rechtermuisknop blokkeren LamMuH_EiKoL | 28 | 12-06-2003 11:23 | |
Software & Hardware |
[Digicams]Het grote digicam topic Chimera | 321 | 03-05-2003 03:22 | |
Software & Hardware |
VB programma opslaan Oen | 4 | 21-03-2002 15:43 |