Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2003, 22:24
Verwijderd
Heej,

Ik heb afentoe (2x per week ofzo) dat ik 's nachts wakker wordt en echt ontiegelijke kramp in mijn benen heb. Het tintelt dan helemaal en doet ontzettende pijn .
Weet iemand wat je hier tegen kan doen?!

Groetjes..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 22:34
wissie
wissie is offline
Ik heb daar ook last van. Bij mij is het niet zo erg en ik probeer meestal een stukje te lopen, doet pijn maar dan gaat het snel weer over. Verder zou ik geen oplossing weten.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 22:36
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
met je benen omhoog gaan liggen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 22:38
Verwijderd
helpt dat?
Ik pak ze meestal uit nood vast en dan worden ze warm ofzo en dan houd het op

maarjah
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 22:38
mrdirk
mrdirk is offline
hey...
ik doe een aantal sporten dus weet ook wel wat kramp is. Ik doe Jiu-Jitsu dus daar heb je lenige benen voor nodig. Ik doe altijd voordat ik ga slapen een serie rekoefeningen (zo word je leniger en het is tegen kramp) Het helpt echt. Maar je moet het wel regelmatig doen. Nou ik hoop dat je wat aan de info hebt, zo niet dan vraag maar raak

gr. mrdirk
Oud 15-08-2003, 22:39
mrdirk
mrdirk is offline
Vergeten te zeggen dat het rek-oefeningen zijn voor de benen he?! Maar dat is logisch
Oud 16-08-2003, 11:42
Divina Flor
Divina Flor is offline
Als ik kramp in m'n kuit heb doe ik m'n voet omhoog. Dan wordt die spier (kuit) namelijk gestrekt en gaat de kramp langzaam weg.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 12:05
skifreak
skifreak is offline
als ik een kramp heb, is het echt onmogelijk om te stappen of die te spier te strekken, dan schreeuw ik het gewoon uit. Ik blijf gewoon zo heel stilletjes liggen, probeer die spier zo min mogelijk te bewegen, na een tijdje gaat het dan normaal wel over. Volgens mij moet het met warmte wel beter gaan, zo'n warm kersenpitkussentje ofzo ertegen houden misschien
Oud 16-08-2003, 13:22
Boef
Boef is offline
op je rug gaan liggen, met je benen zo gestrekt mogelijk. Dan je hiel van je af duwen, en je tenen richting je neus duwen. Dan voel je (als het goed is) de spier (in je kuit en bovenbeen) oprekken. Als je dat even doet gaat't over. Werkt het beste als je je benen om ste beurt doet, dus niet te gelijk. Want dan kan je niet genoeg kracht zetten.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 14:03
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
En als het befaamde teen naar je neus trekken niet werkt, dan zou ik zeker magnesium bruistableten proberen.

Meteen als je kramp krijg met een glas water innemen even wachten en wegggg.

veel geluk
Oud 16-08-2003, 17:33
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 16-08-2003 @ 12:42:
Als ik kramp in m'n kuit heb doe ik m'n voet omhoog. Dan wordt die spier (kuit) namelijk gestrekt en gaat de kramp langzaam weg.
Dit is iig de simpelste manier om de kramp weg te krijgen...
Oud 16-08-2003, 17:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
gewoon terug rekken, komt door de groei of overmatige spanning. niks aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 08:07
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Ik ken het, je hebt dan altijd half het gevoel dat je doodgaat.
Je been omhoog gooien 'trappen' en krampachtig aan iets anders proberen te denken.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 10:27
Balance
Balance is offline
Citaat:
skifreak schreef op 16-08-2003 @ 13:05:
als ik een kramp heb, is het echt onmogelijk om te stappen of die te spier te strekken, dan schreeuw ik het gewoon uit. Ik blijf gewoon zo heel stilletjes liggen, probeer die spier zo min mogelijk te bewegen, na een tijdje gaat het dan normaal wel over. Volgens mij moet het met warmte wel beter gaan, zo'n warm kersenpitkussentje ofzo ertegen houden misschien
als je gewoon blijft liggen heb je vaak je voeten in een stand waarbij je tenen naar voren wijzen. Daardoor wordt de kramp alleen maar versterkt, want je blijft je been dan strekken. Je moet hem de andere kant op strekken, dus (zoals men al eerder beschreef) tenen richting je neus laten wijzen.
Het doet dan wel ff pijn misschien in je kuit, maar al minder als met de kramp, en die kramp gaat dan al snel weer weg.
Oud 17-08-2003, 13:40
bassgirl
bassgirl is offline
heb ik ook weleens wat ik dan doe... nou je wil het mischien niet weten.. maar het helpt wel

vaak is het in mn kuit dat pak ik 'm vst en begin er heel hard met mn vuisten op te slaan ... klinkt stom ik weet het maar het werkt echt .. bij mij dan, als ik niks doe verga ik echt van de pijn dus dan maar zo. heb het trouwens nietzo vaak meer soms een paar x per week maar nou niet meer
Oud 17-08-2003, 20:07
Nieni
Nieni is offline
Strekken dat been. (zoals al gezegd is)
Ik had het ongever een jaar geleden ook, maar het is bij mij vanzelf overgegaan na een tijdje. Het kunnen groeikrampen zijn maar het is niet ernstig, ofzo...
Oud 17-08-2003, 23:05
Verwijderd
Probeer je benen een beetje te trainen op lenigheid en spieren. Met een goede conditie en vooral met een goede doorstroming van bloed in je benen heb je er al veel minder last van.

Ik weet niet wat je eigenlijk doet overdag, maar je kan snel kramp krijgen als je je benen lang in de zelfde positie houdt. Afgelopen maanden heb ik zelf zo'n 8 uur per dag gestaan en de eerste weken had ik de eerste paar dagen kramp van het steeds staan in de zelfde positie. Maar dat went.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 23:39
Verwijderd
ik had het zelf ookwel

maar iid conditie scheelt
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 19:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 15-08-2003 @ 23:24:
Heej,

Ik heb afentoe (2x per week ofzo) dat ik 's nachts wakker wordt en echt ontiegelijke kramp in mijn benen heb. Het tintelt dan helemaal en doet ontzettende pijn .
Weet iemand wat je hier tegen kan doen?!

Groetjes..
Heb ik ook...

Zo erg dat je je helemaal niet meer kan bewegen...
Echt verschrikkelijk. Aanraken doet al verschrikkelijk pijn...

Ik weet het niet, maar ik denk dat het iets te maken heeft met zout.
Sinds ik (veel) meer chips en andere zoute dingen eet heb ik er geen last meer van...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 19:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
skifreak schreef op 16-08-2003 @ 13:05:
Ja... zelfde hier.

Doodstil blijven liggen tot het verdwijnt...

Bij mij blijft het na zo'n aanval nog wel uren pijnlijk, het hele been.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 20:44
mar87
mar87 is offline
Heb ik ook nog wel 'ns last van.
meestal ga ik 'r gewoon hard overheen wrijven, dan voel je dat die harde spier wel zachter wordt en dan gaat het wel snel over. maar soms komt er heel snel nog 'n kramp achteraan.
Gewoon stom blijven liggen helpt ook wel bij mij tenminste.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 22:01
lieve
lieve is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 15-08-2003 @ 23:36:
met je benen omhoog gaan liggen
Ja heb ik ook al gehoord dat dit zou helpen,of het ook effectief werkt dat weet ik niet.

Regels voor berichten