Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb btw nog een winkel gevonden in Bolsward.. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Friesland apart!?
Dat zou mijn grootste wens zijn denk ik na FC Groningen die Kampioen van europa wordt (wat beide waarschijnlijk niet zal gebeuren en het 1ste zeker niet) Qua voetbal zou ik het liefste die friezen nooit meer zien, laat ze maar lekker amateurvoetbal spelen ofzo ik gun geen enkele club dat ze failliet zouden gaan behalve heerenveen. Het "volklied" voor een wedstrijd van heerenveen of joure gaat echt te ver. Noordelingen staat er vaak om bekend dat ze nuchter zijn en niet arrogant maar met dat soort praktijken als een liedje voor een voetbalwedstrijd wat officieel is en waar de rest van nederland zich aan ergert vind ik dat ze beter naar het westen kunnen gaan met dat arrogante gedoe. Foppe: ben blij dat die gast eindelijk eens oprot daar en hoop dat Riemer snel erachter aan gaat. Oke dit gaat wel erg veel over dat dorp heerenveen. Verder vinden ze het zelf allemaal de mooiste provincie die er is. Als ik water wil zien ga ik wel naar het strand/zee en niet naar een meertje in friesland. Kan geen fries praten en zou het ook nooit willen kunnen. Laat ze het maar afschaffen. Toen ik nog kleiner/jonger was ben ik een keer daar op vakantie geweest naar 1of ander klein dorpje en ze wisten dat we geen friezen waren en toch flikken ze het om gewoon fries tegen je te praten. Ik durf te wedden dat er mensen zijn die alleen maar fries praten en vinden dat buitenlanders ook nederlands moeten praten. Laat ze dan maar eens bij zichzelf beginnen. Als ze bij Nederland willen horen passen ze zich maar beetje meer aan. Je ziet zelfs op Nederlandse televisie fries gesproken kinderprogramma's, belachelijk als je het mij vraagt ik vind dat discriminatie van ze, alsof de rest van Nederland niet mag horen wat ze zeggen.
||
Citaat:
Daarbij generaliseer je enorm aangezien je maar 1 ervaring hebt met friezen. Oudere Frieze mensen kunnen helaas vaak alleen maar fries praten. Nou, da's jammer, maar niets meer aan te doen. De jongeren kunnen prima nederland en doen dat over het algemeen ook tenzij zij weten dat degene tegen wie ze praten ook fries praat. En daar hebben we het al eerder over gehad.
Laatst gewijzigd op 21-08-2003 om 00:45. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Lekker vermoeiend, steeds een ander 'taaltje' spreken... |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
![]() - Economie nog verder achteruit aangezien de nieuwe bedrijven zich allemaal in friesland vestigen vanwege de ruimte en lagere grondprijzen dan in de rest van het land Citaat:
Ze gaan zelf ook wel eens naar die eilanden lijkt me. Citaat:
Citaat:
Drenthe heeft hunnebedden denk jij dat er mensen zijn die zich er aan vast zullen maken met kettingen ed. als de gemeente op die plaats een huis wil bouwen? Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Naja, de jeugd spreekt t toch minder, dus na een tijdje verdwijnt t wel vanzelf als je er nxi meer aan hebt. nee idd, ik weet net zoveel over Friesland als over alle andere provincies, omdat t me niet interesseert! waarom zou ik meer over Friesland moeten weten dan over andere provincies? zo speciaal is t nou ook weer niet. |
![]() |
||
Citaat:
2.Da's een belangrijk en groot natuurgebied schat. Genaamd het drenths-frieze wold (drenths-frieze woud), daarbij ook nog grote toeristische attractie. 3. Daar had je niets op te zeggen? 4. Ja, maar als de Nlers eerst door een douane heen moeten voordat ze naar hun eigen eilandje kunnen (die paar die niet bij Friesland horen dus)... Lijkt me niet praktisch. 5. Lang niet genoeg. Met friesland erbij heeft NL nog niet genoeg voedsel. Laat staan zonder Friesland. 6. Ja, ik ben er zeker van dat mensen dat doen. Een groot historisch monument waar veel mensen uit die omgeving toch wel een bepaalde waarde aan hechten kan niet zomaar gesloopt worden als er huizen moeten komen. Ik ben er zeker van dat er genoeg mensen bovenop zullen gaan zitten en protesteren. 7. Die ruimte is prima te benutten ja.
||
![]() |
Citaat:
2. We hebben ook de Veluwe. 3. als Friesland wegvalt dan gaan de bedrijven zich wel in groningen ofzo vestigen, aangezien die dan op de markt gaat inspelen. Lagere grondprijzen omdat er haast nix is ja. 4. hoezo douane? 5. oja de schappen staan ook echt leeg he, we verhongeren echt ![]() 6. ja, zeker mensen uit Friesland. 7. ruimte zat in de rest van nl ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2. Ja, en die blijven we ook houden hoop ik ten sterkste. 3. Daar waren ze ook al mee bezig. Neemt niet weg dan friesland goedkoper voor hen is dan groningen of drenthe. En er is genoeg in friesland, maar er kan ook nog genoeg bij. Wordt in groningen al hard minder. 4. Friesland onafhankelijk ja? Dus een land opzich... Bij elke grens staat een douane... Zijn we weer bij de les? 5. Heb jij wel eens opgelet bij aardrijkskunde en economie? Heb jij enig idee waar NL het tekortkomende voedsel vandaan plukt? Afrika... Nou wil ik niet veel zeggen, maar daar valt niet veel meer vandaan te plukken. Dus friesland is zeker belangrijk voor de voedselvoorziening van NL. 6. Weer niet opgelet bij aardrijkskunde he? De hunnebedden staan in drenthe lieve schat. Dus wie zullen in die omgeving wonen? Juist, de drenthenaren. Dus wie zullen gaan protesteren? Weer correct: de drenthenaren al ben ik er bijna zeker van dat de rest van NL ook wel meedoet. 7. Valt erg tegen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Heel veel jeugd in friesland spreekt wel degelijk fries aangezien hun ouders fries zijn en die taal dus vanaf geboorte meekrijgen. Wat heb jij daar tegen? Ik ga hier toch ook geen fries neer zitten kalken? Maar dat hoeft toch niet in te houden dat ik tegen andere friezen geen fries mag praten? Heb jij geen last van. Kom nou. En dat je iets tegen de taal hebt omdat jij die niet kan verstaan, vind ik tot daaraantoe. Zeg dan gewoon: ik zou graag willen dat al die friezen tegen mij nederlands spraken (en dat doen ze btw ook, zitten altijd paar kloothommels tussen, maar dat is maar een verrekte klein deel), maar ga dan niet over de frieze mensen zelf praten. Die zijn echt niet anders als jij.
||
![]() |
Citaat:
2. ja, maar dat ligt niet in friesland en daarzijn geen mensen die zich af willen scheiden of denken dat ze wat zijn. 3 als je t zo gaat bekijken is er in NH nog veel meer. De bedrijven die zich in Friesland vestigen zijn vaak bedrijven(of bedrijfsvestigingen/onderdelen) die onafhankelijk van toeleveranciers zijn, aangezien je die daar niet genoeg hebt. 4. als ik naar dutisland of belgie ga zie ik geen douanecontrole, alleen t verrotte gebouw. 5. ik weet niet uit welk boek jij les hebt gehad, maar voedsel wordt vooral geimporteerd uit frankrijk, spanje, italie, griekenland en turkije. 6. nee, sorry, hier krijgen we bij AK geen onzinnige dingen over in welke provincie de hunnebedden staan, en de rest van nederland gaat echt niet met zn alleen daarheen om te protesteren, zij hebben wel wat beters te doen. Het enige opvallende al is hoe Friezen voor hun provincie enzo opkomen, alsof t een familielid is ofzo. ![]() Bovendien heb ik nooit gezegd dat Friesland weg moet ofzo, maar dat veel (vooral oudere) Friezen dat willen, en die kunnen van mij de pot op.. 7. Nee, omdat t nu niet noodzakelijk is om ingewikkeld te gaan doen, omdat er in Friesland al veel te veel ruimte is, lijkt t alsof t tegenvalt. Als friesland er niet zou zijn, zouden ze beter gaan plannen en dan zou er echt genoeg ruimte zijn. Je gaat me niet vertellen dat de provincie Groningen en Flevoland bomvol zijn, geen enkele provincie is dat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Meisje meisje... Je begrijpt het nog steeds niet he?
Bijna ieder mens (ik zeg bijna he) heeft wel een klein stukje provinciale trots over waar hij of zij vandaan komt. Zo ook de friezen. Het enige waar de ander provincies daarbij over vallen, is dat friezen hun eigen taal hebben en zij niet. Dus lijkt het alsof Friesland beter wordt gevonden dan andere provincies. Maar dat is helemaal niet zo, zal je de meeste friezen nooi thoren zeggen. Die paar hanggroepjongeren met hun t-shirts zitten gewoon zwaar aan de dope en weten niet eens meer waar ze zijn. Ik kom er voor uit dat ik trots ben om HALF fries te zijn... Ja half ja. Mijn andere helft komt uit indonesie en daar ben ik even trots op. Maar ik ga niet over andere landen of provincies zitten te gillen dat zij zichzelf zo goed voelen. Want wat friesland heeft (provinciale trots dus) heeft elke provincie, alleen friesland heeft een eigen taal. En het enige argument wat de meeste mensen gebruiken om friesland de grond in te boren dat IS die taal. Gewoonweg omdat ze niets beters kunnen verzinnen. Ik heb nog steeds geen goed ereden gehoord waarom friesland appart zou moeten van NL. Friezen willen helemaal niet appart van NL, dat idee heb jij jezelf in je hoofd gepraat. Het zijn juist de mensen die er niet over kunnen dat deze provincie een eigen taal heeft die beginnen te gillen dat friesland onafhankelijk moet worden... Beetje raar. Heel jammer.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Nou, op TV zie je genoeg Friezen die onafhankelijk willen worden, dat ga ik heus niet mezelf inpraten, ik ben geen mongool ofzo ![]() Waarom zou ej een taal leren waar je haast geen ene fuck aan hebt? Oftewel: een taal die je net zo goed kunt missen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Er heeft hier eerder een topic gestaan over het onafhankelijk worden van Friesland, en daar was het ook het geval. Citaat:
|
![]() |
|
Wie kan hier Fries praten? Ik niet.
Wie is er fan van Foppe de Haan? Niet fan, maar wel een coole droge vent ![]() Wie wil een keer de Elfstedentocht schaatsen? Ik niet, want ik kan amper schaatsen ![]() Skutsjesillen en fierljeppen is kostelijk amusement, toch? Nee ![]() Firsland lijkt me wel leuk (aardige mensen lijkt me) alleen... wat provincies betreft gaat er NIETS boven LIMBURG!!!!!!! ![]() ![]()
|
Vooroordelen, allemaal vooroordelen.
Hoeveel mensen hebben hier klinkklare onzin gepost en weten helemaal geen goeie argumenten te verzinnen? Teveel. ![]() Ik vind het toch goed dat er eens gesproken wordt over Friesland, maar ik had niet gedacht dat er zoveel 'Friesland-haters' zouden zijn. Waar is dit in godsnaam op gebaseerd? Op het gedrag van de Friezen? Hun trots? Wat is nou de echte reden dat jullie Friezen niet mogen? Scheer Friezen alsjeblieft niet over 1 kam.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Doe ik niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ook sommige mensen die nooit in friesland hebben gewoond kunnen vrij positief zijn ![]() dit stukje is toch wat chauvinistisch geworden nu geloof ik... zo bedoel ik het niet! |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Ik dacht dat ik het dagelijkse nieuws uit friesland al had gegeven maar bij deze Verwijderd | 238 | 21-01-2019 03:27 | |
Flora & Fauna |
Jacht op vos in Friesland weer geopent kees17 | 105 | 30-05-2005 16:21 | |
De Kantine |
Friesland Vogelvrij | 25 | 16-11-2003 13:21 | |
De Kantine |
Friesland; wat vinden jullie daar nou van? Verwijderd | 71 | 30-01-2003 20:22 | |
Seksualiteit |
meiden die vrijgezel zijn en in friesland wonen kom hier msnboy | 7 | 24-01-2002 22:24 |