Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
waarom in vredesnaam woon je in Nederland als je niet tegen het feit kunt dat je dochter eventueel met een Nederlander trouwt oid? wat is er dan wel niet mis met je? als je zo graag iemand uit je eigen land wil , dan moet je daar blijven , ik heb echt niets tegen mensen uit het buitenland in Nederland, gezellig zelfs, maar als je hun niet accepteerd hoe wil je dan dat wij Nederlanders wel respect voor hun hebben? ik snap dat dus echt totaaaal niet...
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Dat heb ik met mijn ex-vriendin ook gehad, haar moeder accepteerde het niet.
Allerlei dingen op het laatste moment verpesten, als we naar een bruiloft gingen buiten Almere op het moment dat we weggaan zeggen "wel 12 uur thuis hè?" en dan duurt het tot 12 uur "dan gaan we wel alleen met de trein terug" en dan "nee dat wil ik niet hebben" zo vermoeiend allemaal.
|
ik ben zelf ook 4 maanden met een turk geweest, maar jah cultuurverschil is te groot en ben nu ook wel blij dat het uit is. Heb nu een hele lieve andere vriend gewoon nederlander en dat is tog wel wat beter. Ze zegge nu dat ze van je houden maar let maar op, hij wordt later tog uitgehuwelijkd en dan heb jij je jeugd verpest.
><><><H4L><><><
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
En wat betreft cultuurverschil. Dat hoeft opzich niet groot te zijn. Zelf ben ik bijvoorbeeld best wel meer de Nederlandse kant opegaan dan de Turkse. Dat komt doordat ik hier ben geboren en ik kwam al vroeg in een peuterzaal. Ik ben dus echt tussen de Nederlanders opgegroeid en dat merk je ook aan me. Ik ben niet zo iemand die heel ouderwets over de dingen denkt, terwijl mijn moeder dat wel doet. En dan heb ik het dus over vriendjes enzo..
|
Na 3 maanden kan hij nog niet voor je kiezen, hij zOu wel gek zijn,je hebt het hier wel over zijn familie...
Ik kan mee voorstellen dat je niet echt gelukkig bent met de situatie,ik heb het zelf ook meegemaakt maar het is zo voor geen van de partijen makkelijk... De reactie van Tinjooo is ook zeer begrijpelijk, dit heb ik me ook erg veel afgevraagd, maar de ouders van je vriend zijn opgegroeid met hele andere gewoontes en in een hele andere cultuur dan wij, en je kunt niet verwachten dat de ideën(?) die deze mensen hebben (en hun hele leven gehad hebben van huis en land/cultuur uit hebben meegekregen) ineens veranderen wanneer ze in Nederland gaan wonen. Wij zijn vrij opgevoed en als we naar Turkije of wel ander land met andere gewoontes dan ook zullen verhuizen zou dat waarschijnlijk ook niet zomaar veranderen... Wat je moeder doet is ook wel te begrijpen, maar misschien moet je eens samen met je vriend met haar proberen te praten en haar duidelijk proberen te maken dat haar pogingen om jullie uit elkaar te krijgen tijdverspilling zijn? Wat een onzin trouwens dat alle turken worden uitgehuwelijkt ![]()
|
![]() |
Nu ik ben één keer op een Turkse jongen verliefd geweest... en hij op mij. Maar we hebben nooit samen wat gehad. We gingen wel leuke dingen doen, zoals zwemmen, winkelen,... maar meer niet.
Bij onze ouders zou het niet in goede aarde vallen. Maar kom... dat was voor mij toen ook maar 'puberliefde'. Maar als ik echt het gevoel zou hebben van die jongen is echt iemand die ik niet wil verliezen(doordat andere onze relatie niet goedkeuren)... dan zal ik er ook alle moeite van de wereld voor doen om bij hem te kunnen blijven. Greets Lieve,xxx
||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Oke, om jullie op de hoogte te houden...Ik heb het gisteren uitgemaakt..
Ik zag zijn ouders in de stad met een culturenfestifal...Ze verkochten Turks eten, zijn zus en broer waren erbij en het was ontzettend moeilijk om ze te zien! Ik moest voorbij lopen als een wildvreemde, ik besta niet voor hun en dat voelde zo kut!Ik wist dit langer als vandaag, maar gisteren zag ik het met mijn eigen ogen... We hebben heel lang op msn gepraat, maar we komen er niet meer uit...Hij blijft zeggen dat ik zijn ouders niet kan zien en ik kan hier niets meer mee...Hoe moeilijk ik het ook vind, het is niet anders... We zien elkaar om 9.20, ik wil het dan tegen hem zeggen, want we hadden afgesproken het nooit via msn uit te maken... Ik weet hoe gemeen dit is van mij, maar hij wou me niet zien...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-hart-topic 170 darkfairy | 500 | 11-05-2013 22:27 | |
De Kantine |
weerwolfspel #27 Ske* | 500 | 13-01-2007 11:19 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |