Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Mijn broer is mentor bij de introductie van de KUN. Hij vertelde dat het inderdaad helemaal niks met alcohol te maken had.
Het meisje had last van epilepsie en tijdens een aanval is er iets met een bloedvat fout gegaan of zo. Weet niet precies wat, maar had in iedergeval NIKS te maken met wilde ontgroeningen en introducties, overmatig alcohol blabla, laat dat even duidelijk zijn. |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik zei niet voor niets "Afgezien van dit ongeval moeten intro's en al die poespas natuurlijk gewoon geschrapt worden." Citaat:
a statistic. Joseph Stalin Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nee, ik ben geen lid van een traditionele vereniging. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind het heel erg wat er gebeurd is
![]()
|
vote Mabo voor kip-zonder-kop-met-oogkleppen-op
Introductie is gewoon een week lang elke avond uitgaan en feesten, en overdag cultureel doen en rondkijken op de universiteit etc. Tenminste, zo heb ik hem net meegemaakt. Eén groot feest dus, en niet 'dwingen tot zuipen' of iets dergelijks. Gauloises, ik weet niet of dat misplaatste sarcasme van jou nou pure onwetenheid is, of dat je een ongelovelijke klootzak bent. Op het moment dat iemand dood neervalt door drank/drugs is het niet altijd meteen 'eigen schuld dikke bult/ goed dat je dood bent'. Lul niet over dingen waar je zelf de ballen van snapt.
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Tot zover een kleine omschrijving van de introductie speciaal voor jou. Wees er zuinig op, want de toon van je reactie verraad enige jaloezie en ik zal niet opkijken als dit het meeste is dat je te weten krijgt van een dergelijke introductie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Aan de andere kant is het een vrij natuurlijke dood. De intreecommissie van de KUN heeft er niets mee te maken. Zoals joostje al (enigszins hard) verwoordt: Het is vervelend maar het kan gebeuren. Je kunt moeilijk stilstaan bij alle mensen die op jonge leeftijd overlijden. Dan kun je geen enkele dag een feest meer geven. Omdat het voor de aankomende studenten zo relatief dichtbij is kan ik wel begrijpen dat het allemaal sober wordt gedaan. Ook omdat de studenten er misschien wat minder zin in hebben.
|
![]() |
Ik zit nu op intro, en dit heb ik gehoord van een mentor:
Ze is enkele jaren geleden van de trap gevallen, toen is er een MRI-scan (kweet niet zeker of de afkorting klopt) genomen. Er was wel iets te zien, maar werd niet als gevaarlijk beschouwd, en ze mocht weer gaan. Nu enkele jaren later bleek er toch iets van een interne bloeding zijn geweest, die haar nu fataal is geworden. Die mentor zei ook dat zulke dingen meestal vrij snel na het ongeluk gebeuren, en dat het vrij zeldzaam was dat het na zo'n lange tijd pas fataal werd. Dus eigenlijk gewoon een natuurlijke dood
||
![]() |
Citaat:
ze is niet van de trap, maar bij gym van de rekstok gevallen verder was er op de scan niets te zien (ik heb bij dr in de klas gezeten dus tis uit de eerste hand.. dat jullie nie denken dat ik et uit mn duim zuig fzo)
Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 16:37. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
daarnaast had ze niet veel gedronken dus daar kan het gewoon niet door komen
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik lul niet over zaken waar ik geen flikker van begrijp, ik kan met een gerust hart rustig redeneren over zaken waar ik genoeg kennis van heb en jij blijkbaar niet. Dus ga jij je maar fijn doodzuipen, dan is de mensheid weer van een "zeer" intelligent en verstandig denkend mens af. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
[edit]Shit, nog een pagina
![]() Als dit tijdens de gewone introductie van de uni is gebeurt, lijkt het me gewoon een ongeluk. Waarschijnlijk puur toeval. Was het tijdens het sporten gebeurt, dan was er veel minder ophef over geweest.
Laatst gewijzigd op 26-08-2003 om 09:17. |
![]() |
|
kun je nagaan hoeveel mensen roddelen
iedereen zegt wat anders.... Maar schijnbaar was ze vroeg of laat toch wel dood gegaan omdat ze een zwak hart had.... Hoe kun je nou in godsnaam op die leeftijd overlijden? Dan is er dus iets mis geweest, en niet drugs of alcohol ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Afschaffen van introducties in het vervolg e.d vind ik persoonlijk onzin. Haar door had hier tenslotte niks mee te maken. Zo'n aanval had overal kunnen gebeuren, helaas genoeg was het op een introductie, waardoor er nu ineens een hoop jongeren bij betrokken zijn en met hun neus op het feit gedrukt worden dat je ook als je jong bent zomaar kunt overlijden.
Dit wil niet zeggen dat ik alles goed vind aan introducties. ik vind dat gezuip en die ontgroeningen niet echt ergens op slaan, maargoed ze horen er wel gewoon bij, bij eht begin van een nieuwe periode, en een hoop mensen beleven er lol aan dus van mij mogen ze het zo laten. Alleen jammer dat je soms je eerste studiepunt moet verdienen met meedoen aan een introductiekamp, ook als je geen drinker bent enzow...er mag wel wat meer vrije keus in aan de ene kant misschien. Ik vind het persoonlijk wel wat overdreven dat meteen alle introuducties in heel Nijmegen vervroegd afgesloten of verdund worden dit jaar. Lang niet iedereen kende haar, zat op haar faculteit of was erbij. Ik vind dat dan alleen maar extra sensatie om meteen alles af te schaffen. Wel goed als je mensen de keus laat of ze willen blijven of niet, maar alles meteen niet door laten gaan wat de niet-persoonlijk-betrokken kampen van andere studierichtingen betreft.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Mijn mentor zei dat het i-feest waarscheinlijk later in het jaar gehouden zal worden. Ben blij dat de intro wel door ging. Dat is eigenlijk wel goed, ook voor de mensen die haar kenden, het is een soort van afleidingh, gaan zitten kniezen is ook niets. De groep op het kamp is gaan wandelen en dat was erg goed ![]() Laat nogmaals duidelijk zijn dat een intro niet hetzelfde is als een ontgroening. Die beginnen pas als het jaar ook begonnen is. Ik erger me ook heel erg aan het stuk uit de telegraaf van gisteren. Daarin wordt ook gesugreert dat het met een ontgroening te maken had. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Omdat ik zeg dat iemand die zich onverantwoord gedraagt moet leven met de gevolgen heb ik er geen verstand van, zegt wel genoeg over jou. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik deed zelf ook mee aan de intro, ander weekend weliswaar, maar de stemming na het bericht was toch terneergeslagen. Niet vreemd; wij zaten in precies dezelfde situatie en dan komt de dood wel erg dichtbij. Het is echt erg voor dat meisje en haar familie..
Het leek er trouwens op dat er epilepsie in het spel was; een aantal weken voor de intro was er een onderzoek bij haar daarnaar geweest, maar de uitslag was nog niet binnen. In ieder geval had dit meisje niet veel gedronken en werd haar dood niet veroorzaakt door drank.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|