Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2003, 11:17
Gus
Gus is offline
Heeft iemand een beetje ervaring met Knoppix, en hoe het werkt op langzame(re) computers? Ik dacht het misschien te gebruiken (vanaf CD'tje) op mijn gammele computertje (pentium 300, 128mb ram)
Oud 03-09-2003, 11:24
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd,
wel geinig als je een keer Linux wilt zien..
Maar niet om echt van te werken, het geeft nl problemen met opslaan etcetc.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 11:56
Manuzhai
Manuzhai is offline
Het is vooral leuk als nood-oplossing bij PC's die naar de klote zijn of waar nog geen OS op staat. Niet echt heel bruikbaar als volledig OS.
Oud 03-09-2003, 12:51
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is een goed idee, maar zoals in veel gevallen matig uitgewerkt. Leuk als je nog nooit met een grafische Linux hebt gewerkt. Als het bevalt raad ik toch aan een echte cleane distro te installeren. Weet je ook meteen hoe je Linux moet opzetten, kernels moet compilen etc. en je kunt hem helemaal aan je wensen aanpassen.
Knoppix is een aanradertje voor diegene die Linux nog niet durft te installeren, echter kan ik zeggen dat Linux installeren niet moeilijk is. Voor het eerst een grafische interface bouwen etc. kan heel frustrerend zijn, maar uiteindelijk loont het wel.
Oud 03-09-2003, 13:29
CryptapiX
CryptapiX is offline
vanaf cd is het niet echt snel
zelf heb ik knoppix ooit installed op hdd (jah dat kan) en dan is het een stuk sneller..
tis wel leuk om te proberen
Oud 03-09-2003, 15:43
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
knoppix is erg makkelijk wanneer je windows is gecrashed en je data veilig wil stellen. Ook erg makkelijk om mee te experimenteren wanneer je niet voor altijd linux op je pc wil maar wel mee wil werken voor even. Ook heb ik knoppix op mn hdd gezet (wie de instructie wil hebben in het NL's vraag je het me maar) en werkt prima.
Oud 03-09-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Gus schreef op 03-09-2003 @ 12:17:
Heeft iemand een beetje ervaring met Knoppix, en hoe het werkt op langzame(re) computers? Ik dacht het misschien te gebruiken (vanaf CD'tje) op mijn gammele computertje (pentium 300, 128mb ram)
Ik denk niet dat je KDE3 en OO.org tegelijk wilt laten draaien, vanaf een Knoppix-cd'tje, met 128 MB RAM.

Waarom wil je overigens Knoppix gebruiken? Knoppix werkt als noodoplossing, maar is voor iets anders volslagen onbruikbaar.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 17:07
Gimme more beer
Citaat:
hppa schreef op 03-09-2003 @ 18:04:
Ik denk niet dat je KDE3 en OO.org tegelijk wilt laten draaien, vanaf een Knoppix-cd'tje, met 128 MB RAM.
Lukt wel hoor... Toch zou ik eerder gewoon aanraden om, weet ik veel, mandrake te installeren op je HDD, als je een keer met linux wil leren werken... Ik was ooit heel tevreden met Mandrake!
Oud 03-09-2003, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-09-2003 @ 18:07:
Lukt wel hoor...
*grin* Ik vind het op m'n P4 al lang duren voordat OO.org uitgepakt is met Knoppix. Ik geloof nooit dat 300 MHz. met 128MB dat binnen acceptabele tijd kan.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 18:00
Gimme more beer
Citaat:
hppa schreef op 03-09-2003 @ 18:28:
*grin* Ik vind het op m'n P4 al lang duren voordat OO.org uitgepakt is met Knoppix. Ik geloof nooit dat 300 MHz. met 128MB dat binnen acceptabele tijd kan.
Klopt, maar het *kan* wel... Ik vind Knoppix sowieso niet handig, vanwege de omvang van de standaard packages en de snelheid, maar nogmaals, het *kan* wel...
Oud 03-09-2003, 18:30
LB06
LB06 is offline
Ik gebruik liever Morphix, de LightGUI-versie dan, met xfce als WM.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 20:47
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
ALs je snel linux wilt installeren op je hdd zonder dat je er ook maar ooit 2 sec mee hebt gewerkt is het ideaal...de hele cd wordt naar je hdd gekopierd dus je hebt meteen een werkende opensource kantoor-omgeving

Als je zelf wat meer toezicht wilt hebben op de installatie zou ik mandrake of suse gebruiken

-WJ
Oud 03-09-2003, 21:53
Verwijderd
Citaat:
meyer3 schreef op 03-09-2003 @ 21:47:
ALs je snel linux wilt installeren op je hdd zonder dat je er ook maar ooit 2 sec mee hebt gewerkt is het ideaal...de hele cd wordt naar je hdd gekopierd dus je hebt meteen een werkende opensource kantoor-omgeving

Als je zelf wat meer toezicht wilt hebben op de installatie zou ik mandrake of suse gebruiken

-WJ
Euh, de cd word helemala niet naar je hdd gecopieerd..
Je kunt 'm wel volledig op je hdd installeren, maar dat gaat niet vanzelf..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 06:49
Gimme more beer
Citaat:
meyer3 schreef op 03-09-2003 @ 21:47:

-WJ
Was jij het niet die mij aanraadde om Knoppix te installeren terwijl ik overtuigd was om zelf een Debian installatie uit te voeren?
Oud 04-09-2003, 12:53
Tuinkabouter !!
Ja om een grafische KDE3.x installatie werkende te hebben met een debian ondergrond. De installatieopties zijn vrij beperkt - of helemaal installeren of helemaal niet. Alleen ff de size van de swap en root opgeven en there you go. Je hebt dan een werkend systeem. Naderhand kun je het jezelf zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt. Partities kun je mss ook nog wel wat aan doen - nooit naar gekeken. Maar simpeler installeren van een verder toch wel complexe distro voor beginners kan niet.

-WJ

Laatst gewijzigd op 04-09-2003 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 15:32
Gimme more beer
Citaat:
meyer3 schreef op 04-09-2003 @ 13:53:
Ja om een grafische KDE3.x installatie werkende te hebben met een debian ondergrond. De installatieopties zijn vrij beperkt - of helemaal installeren of helemaal niet. Alleen ff de size van de swap en root opgeven en there you go. Je hebt dan een werkend systeem. Naderhand kun je het jezelf zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt. Partities kun je mss ook nog wel wat aan doen - nooit naar gekeken. Maar simpeler installeren van een verder toch wel complexe distro voor beginners kan niet.

-WJ
Dat was dus absoluut niet wat ik toen zocht...
Oud 04-09-2003, 16:22
Tuinkabouter !!
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-09-2003 @ 15:35 in een ander topic:
Ik heb eindelijk besloten om nu niet alleen met netwerk linux PC's te gaan werken, maar ook met linux-desktops.
Nu kreeg ik van iemand te horen dat ik Xfree86 moest installeren en daarna dan KDE (zit er in KDE ook een window maker etc?)...
Hebben jullie alternatieven of betere oplossingen? Want ik heb geen zin om het weer te gaan veranderen als het toch niet helemaal top blijkt te zijn.

Ik ga Debian gebruiken (geen discussie)
Ofwel: Knoppix. Zowel een oplossing als een alternatief en toch debian met een X omgeving.

Of bedoel je nog weer een ander topic?
Oud 04-09-2003, 16:25
Gimme more beer
Citaat:
meyer3 schreef op 04-09-2003 @ 17:22:
Ofwel: Knoppix. Zowel een oplossing als een alternatief en toch debian met een X omgeving.

Of bedoel je nog weer een ander topic?
Die bedoelde ik... Lees hem nou nog eens. Ik had Debian al geinstalleerd, ging er nou een grafische interface op installeren, maar ik wilde een alternatief voor die grafische interface, dus geen knoppix. Ik wilde geen KDE...
Oud 04-09-2003, 16:54
Tuinkabouter !!
Citaat:
Nu kreeg ik van iemand te horen dat ik Xfree86 moest installeren en daarna dan KDE (zit er in KDE ook een window maker etc?)...
Hoe moet ik dit lezen dan? Ik dacht echt dat je nog helemaal moest beginnen met installeren.

-WJ
Reageren

Regels voor berichten