Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2002, 11:37
Verwijderd
Hebben meer mesnen dit voorval?

Ik heb het weleens bij de buren gezien, maar nu is het bij mij ook. De laaste tijd als ik gewoon zit te internetten of iets ander zit te doen krijg ik een blauw scherm en heel snel daarna start de computer zich opnieuw op Heb pasgeleden, BlackICE en Tiny Personal Firewall geinstalleerd zou het daar misschien aan kunnen liggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2002, 11:39
Verwijderd
Denk dat het aan de Firewall ligt. Die regelt immers de internetconnectie, en alles eromheen zeg maar. Misschien moet je die eens deinstalleren, en dan gaan internetten?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 11:45
M@rco
M@rco is offline
Dan heb je dus een BSOD... XP staat standaard zo ingesteld dat 'ie dan opnieuw opstart.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 13:59
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef:
Dan heb je dus een BSOD... XP staat standaard zo ingesteld dat 'ie dan opnieuw opstart.
en dat is?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 14:04
Verwijderd
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
en dat is?
Iets wat Microsoft liever verbergt
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 14:11
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:

en dat is?
Dat is wat je vroeger altijd kreeg, zo'n blauw scherm met een foutmelding, waarna je eigenlijk niet veel meer kan doen dan opnieuw opstarten.

ik heb er al met 3 pc's last van met winXP, geen idee waar het aan ligt.. (last van het probleem wat jij hier beschrijft)
Oud 27-04-2002, 18:23
Verwijderd
Bij mij is dit ook al behoorlijk vaak gebeurd, en altijd precies op het moment dat je net iets niet hebt opgeslagen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 18:33
wyner
wyner is offline
Blue Screen Of Death. Grootste boosdoener in zulke gevallen is meestal slechte drivers; je kunt proberen om je firewall uit te doen, en kijken of hij nog steeds een BSOD geeft.

In m'n eigen ervaring geeft NVIDIA Detonator XP 23.11 telkens BSOD's... kijk of je onlangs nieuwe drivers voor watdanook hebt geďnstalleerd.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 20:16
Verwijderd
Citaat:
wyner schreef:
In m'n eigen ervaring geeft NVIDIA Detonator XP 23.11 telkens BSOD's... kijk of je onlangs nieuwe drivers voor watdanook hebt geďnstalleerd.
Ik heb wel een Nvidia kaart, de versie die ik heb is 28.32 ook de laaste maar goed ik heb die al wel redelijk lang al, en toen is het mij in het begin niet voorgekomen...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 20:29
Verwijderd
Volgens mij is het dit:

http://support.microsoft.com/default...;en-us;Q314063

Komt iemand dit bekent voor, wat daar staat over de fout, dat het bij jullie ook zo is, bij degene die deze fout ook krijgen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 00:05
Verwijderd
Erg naar probleem heb het namelijk nog steeds en zonder pardon start hij opnieuw op

Weet niemand hier een oplossing, of eventueel iiets waar het aan zou kunnen liggen?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 00:14
MadEgg
MadEgg is offline
Tsja, als het alleen bij het internetten is ken ik het probleem niet.

Ik heb zoiets hier wel een tijd gehad, maar hier starte hij om de haverklap opnieuw op, wat je ook deed, soms ook als je niets deed.
Dat bleek uiteindelijk aan een opgeblazen moederbord te liggen, maar als het alleen bij het internetten is zit het waarschijnlijk in de software die zich daarmee bezig houdt(dus o.a. de firewalls) of de drivers voor de modem/netwerkkaart die verbinding maakt met internet.
Oud 05-05-2002, 00:15
Koen
Koen is offline
Kijk eens bij je configuratiescherm, systeem, geavanceerd, opstart en herstart instellingen. Daar kan je opgeven of je Pc zichzelf moet rebooten bij een Fout, of eerst de melding moet tonen. Kan je misschien alvast wat duidelijkheid geven over wát er precies mis is.

Waarschijnlijk is het gewoon een driver probleem, heb ik een tijdje ook gehad.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 01:35
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Kijk eens bij je configuratiescherm, systeem, geavanceerd, opstart en herstart instellingen. Daar kan je opgeven of je Pc zichzelf moet rebooten bij een Fout, of eerst de melding moet tonen. Kan je misschien alvast wat duidelijkheid geven over wát er precies mis is.
Hmm, bedankt Hij stond idd op opnieuw opstarten wanneer er een fout zou optreden:

Heb het nu uitgevinkt, en hoop dan de volgende keer te kunnen zien wat er dan fout gaat en waar.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:40
Verwijderd
{Nogmaals up}

Aangezien ik nu (denk) de oorzaak te pakken te hebben, nadat ik van iemand gehoord had dat BlackICE en Windows XP niet lekker samen gingen heb ik BlackICE eraf gegooid, en je raad het misschien al en sindsdien hebik nog geen blauwe schermen gehad.

Ik weet niet of degene waarbij deze blauwen schermen ook kwamen, ok blackICE op hun Pc hebben geinstalleerd?

Het ligt dus iig niet aan de drivers of de videokaart
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:31
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
{Nogmaals up}

Aangezien ik nu (denk) de oorzaak te pakken te hebben, nadat ik van iemand gehoord had dat BlackICE en Windows XP niet lekker samen gingen heb ik BlackICE eraf gegooid, en je raad het misschien al en sindsdien hebik nog geen blauwe schermen gehad.

Ik weet niet of degene waarbij deze blauwen schermen ook kwamen, ok blackICE op hun Pc hebben geinstalleerd?

Het ligt dus iig niet aan de drivers of de videokaart
je had ik twee firewall's op 1 pc mijn ervaring is dat dat altijd gekut is.
Reageren

Regels voor berichten