Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2003, 21:20
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Ertur schreef op 14-08-2003 @ 22:19:
Euhm... geen GEEN communist?
Jaja, foutje
Oud 15-08-2003, 01:55
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-08-2003 @ 11:21:
Ik heb gelijk en iemand met een andere mening kan per definitie niet gelijk hebben. Juist ja.

Nee. De vrijheid van een persoon strekt zich uit tot het de vrijheid van een ander persoon schaadt, materieel of psychisch. Dat is de optimale vrijheid. Ik heb alleen niet genoeg juridisch verstand om te bepalen hoe dit in de wet verwoord dient te worden.
Dat komt doordat het onzin is. Het kan niet zo verwoord worden, want dat is juridisch niet mogelijk. Kortom, nee.
Oud 15-08-2003, 22:20
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 15-08-2003 @ 02:55:
Dat komt doordat het onzin is. Het kan niet zo verwoord worden, want dat is juridisch niet mogelijk. Kortom, nee.
Waarom is het onzin? Mij lijkt dat met een redelijke wet (bijvoorbeeld, het opzettelijk psychisch schaden van iemand en wat rechters erbij voor de beoordeling je toch zoiets in het wetboek kunt zetten. Naja, had ik toch rechten moeten gaan studeren :/)
Oud 16-08-2003, 01:11
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joostje schreef op 15-08-2003 @ 23:20:
Waarom is het onzin? Mij lijkt dat met een redelijke wet (bijvoorbeeld, het opzettelijk psychisch schaden van iemand en wat rechters erbij voor de beoordeling je toch zoiets in het wetboek kunt zetten. Naja, had ik toch rechten moeten gaan studeren :/)
Omdat "psychische schade" niet goed meetbaar is, teveel variabelen heeft, en teveel vaagheden overhoudt. Is gewoon geen juridisch aanvaardbare maatstaf.
Oud 16-08-2003, 08:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 16-08-2003 @ 02:11:
Omdat "psychische schade" niet goed meetbaar is, teveel variabelen heeft, en teveel vaagheden overhoudt. Is gewoon geen juridisch aanvaardbare maatstaf.
Ik neem aan dat rechters er wel raad mee weten, of een goedwillend jurist wél een maatstaf weet te verzinnen.
Oud 16-08-2003, 13:10
waaromniet?
waaromniet? is offline
Kweenie, ik geloof dat ik dan nog een her Internationaal en Europees heb...

Misschien is overigens sowieso september of oktober verstandiger, aangezien dan meer mensen OV hebben, en het nieuwe studiejaar weer goed onderweg is
Oud 16-08-2003, 15:46
Gatara
Gatara is offline
September of oktober lijkt me ook beter, maar daar hadden ze nog geen agenda van.
Oud 16-08-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 16-08-2003 @ 09:53:
Ik neem aan dat rechters er wel raad mee weten, of een goedwillend jurist wél een maatstaf weet te verzinnen.
Eerder psychologen en economen.
Oud 16-08-2003, 22:30
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-08-2003 @ 09:53:
Natuurlijk niet. Juist juristen en rechters snappen het gevaar van vage of onwerkbare wetten. Geef het op joh, het is gewoon geen goed idee.
Oud 17-08-2003, 09:16
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 16-08-2003 @ 23:30:
Natuurlijk niet. Juist juristen en rechters snappen het gevaar van vage of onwerkbare wetten. Geef het op joh, het is gewoon geen goed idee.
Sorry hoor, maar hoe weet jij nou dat het een slechte en onwerkbare wet is, als jet het niet eens probeert uit te werken.
Oud 21-08-2003, 11:34
Anne
Anne is offline
Vanaf 8 september komt dinsdag mij het beste uit, omdat ik anders weer colleges moet missen (en ik heb me nog zo voorgenomen dat dit jaar niet te doen... dit houd ik 2 dagen uit denk ik ) Voor 8 september maakt het qua dag niets uit. Mijn OV geldt dan, en ik heb nog vrij.

De onderwerpen... zeggen me op zich niet zo heel veel. Het is natuurlijk wel leuk om naar een debat te gaan waar veel 2e Kamerleden aanwezig zijn. Toen ik in mei in de 2e Kamer was (na mijn rondleiding door Femke Halsema ), was er een debat bezig met maar liefst 4 aanwezige Kamerleden. Niet echt een stevige discussie dus.

Gisteren heb ik gedemonstreerd tegen de nieuwe bijstandswet, die volgende week in de Kamer wordt behandeld. Het lijkt me erg leuk om ook bij dat debat aanwezig te zijn,maar ik heb geen idee wanneer het precies is.

In ieder geval: kunnen we een lijstje maken van data waarop mensen ook echt kunnen? (en ik doe het dit keer niet)
Oud 24-08-2003, 11:24
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik was met mijn vader voor de zomervakantie nog geweest, maar toen was de vergadering uitgesteld . Maar ja, ik denk dat we nog wel een keer gaan.

De vragenuurtjes zijn altijd op tv, kijk ik vaak naar.
Oud 04-09-2003, 12:11
Joostje
Joostje is offline
ben maandagmiddag, dinsdagochtend, en geheel donderdag druk met school :/
Oud 04-09-2003, 14:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 04-09-2003 @ 13:11:
ben maandagmiddag, dinsdagochtend, en geheel donderdag druk met school :/
En ik woensdagmiddag, donderdagochtend en vrijdagochtend
En daarnaast werk (moet ik nog even voor solliciteren), extra werk op de uni (niet betaald) en nog eens vrijwilligerswerk.
En heb al meteen een presentatie volgende week.

En dan nog dit forum als ontspanning
pff ik heb t veel te druk

ik wilde ook gaan sporten, maar dat haal ik niet Dan maar af en toe een half uurtje zwemmen ofzo.
Oud 04-09-2003, 15:27
Verwijderd
Dit semester ben ik elke woensdag vrij. Verder kan ik in principe absoluut niet op maandag, dinsdag en vrijdag. Blijft de donderdagmiddag over.
Oud 05-09-2003, 20:06
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik heb elke dag college of practicum van 8:45 tot 17:30.. Ben op zich best bereid eens niet naar een college te gaan (practica zijn verplicht), maar ik kan nu nog totaal niet inschatten wat ik kan missen. Herfstvakantie een idee?
Oud 05-09-2003, 20:43
Anne
Anne is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 05-09-2003 @ 21:06:
Herfstvakantie een idee?
Heb ik niet. Wel een onderwijsvrije week in november (rond de 10e) maar dat duurt nog zo lang.
Oud 05-09-2003, 22:32
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik kan niet op woensdag en vrijdag, want als je 3 keer niet op de bijeenkomst van je werkgroep bent geweest volgen er sancties (extra opdrachten en dat soort shit). Ik probeer dus netjes op elke bijeenkomst te zijn.

Misschien dat ik op een van de andere dagen een keer van college kan wegblijven. Docenten vinden het minder erg: eentje verbaasde zich zelfs over de volle bak, tot hij hoorde dat het ons eerste college was.
Oud 05-09-2003, 22:36
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-09-2003 @ 23:32:
Ik kan niet op woensdag en vrijdag, want als je 3 keer niet op de bijeenkomst van je werkgroep bent geweest volgen er sancties (extra opdrachten en dat soort shit). Ik probeer dus netjes op elke bijeenkomst te zijn.
Ah, in Amsterdam hebben ze dus ook dat systeem.
Oud 15-09-2003, 12:05
Verwijderd
Voorstel: Prinsjesdag

dat lijkt me nou wel het leukste
Oud 15-09-2003, 14:53
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 15-09-2003 @ 13:05:
Voorstel: Prinsjesdag

dat lijkt me nou wel het leukste
Is misschien op iets te kort termijn, vind je niet?
Oud 15-09-2003, 17:41
waaromniet?
waaromniet? is offline
Woensdag en donderdag is nee, maandag, dinsdag en vrijdag eventueel.
Oud 15-09-2003, 20:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-09-2003 @ 23:32:
Bij ons is het twee keer

Bij 1 vak dan; want dat is een werkgroep.

Bij hoorcolleges kun je gerust wegblijven. Merkt toch niemand en jezelf mist niet veel want r wordt toch alleen maar geblaat wat in de boeken staat.
Oud 15-09-2003, 20:21
Gatara
Gatara is offline
Weet je wat? Ik sluit dit topic en maak een poll aan voor:
op welke dag zou jij eventueel kunnen (en daarbij moet je wel in acht nemen dat je best een hoorcollege kunt skippen voor het goede doel en kennisverbreding van neerlandsch autoriteiten ).

Regels voor berichten