Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2003, 22:21
Fantôme
Fantôme is offline
hoi...

ik ging vanochtend, voor ik naar school ging ff naar Nozem toe, mijn konijn, ff eten geven enzo. Maar hij kwam helemaal zijn nachthok niet uit, wat hij normaal wel doet. smiddags was hij helemaal nat op zijn ruggetje enzo, en hij had niks gegeten noch gedronken. als hij zo doorgaat gaat hij dus dood...
ik overweeg dus om morgen naar de dierenarts te gaan.
wat kan dit zijn?? en vinden jullie ook dat ik even met hem heen moet gaan.

kus, wendy
Oud 09-09-2003, 22:23
Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Ik zat aan verkoudheid te denken, maar ga maar langs bij de dokter, dat kan nooit kwaad. Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:25
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Waldkrieger schreef op 09-09-2003 @ 23:23:
Ik zat aan verkoudheid te denken, maar ga maar langs bij de dokter, dat kan nooit kwaad. Sterkte!
ja dankjewel...
ik maak me vooral zorgen omdat hij niet eet en drinkt snap je?
Oud 09-09-2003, 22:27
Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Citaat:
... schreef op 09-09-2003 @ 23:25:
ja dankjewel...
Ja, dat begrijp ik.
Probeer anders een soort papje te maken van brood en water, misschien lukt dat? En twee daagjes zonder eten moet lukken, het drinken is inderdaad lastiger ja. Daarom: Rap naar de dokter! Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:31
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Waldkrieger schreef op 09-09-2003 @ 23:27:
Ja, dat begrijp ik.
Probeer anders een soort papje te maken van brood en water, misschien lukt dat? En twee daagjes zonder eten moet lukken, het drinken is inderdaad lastiger ja. Daarom: Rap naar de dokter! Sterkte.
jups, ik ga morgen met hem naar de dierenarts
*ik hoop niet dat het zo ernstig is dat hij een spuitje moet...*
Oud 09-09-2003, 23:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
... schreef op 09-09-2003 @ 23:25:
ja dankjewel...
Oppassen als hij niet eet en drinkt. Je moet hem anders na een tijd bij gaan voeden.

Kijk eens op:
http://www.konijnen.nl/
http://www.konijnenbelangen.nl/

Daar staat veel informatie.

Naar de dierenarts is inderdaad zeer verstandig. Maar let op als de dokter iets van antibiotica wil toedienen. Vele dierenartsen weten te weinig van konijnen en dienen juist de verkeerde stof toe, waardoor het dier kan overleiden. Zie o.a. de bovenstaande sites.
Oud 10-09-2003, 05:38
MUTS123
MUTS123 is offline
Zo snel mogelijk gaan dwangvoeren....niet eten is echt gevaarlijk en naar de dierenarts!!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 11:07
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Snel naar de dierenarts ... niet wachten. Op zo'n manier ben ik mijn chinchilla kwijt ... hij stopte met eten en drinken en was apatisch (helaas in het weekend, dus moest ik tot maandag wachten). Maandag ben ik gaan werken met de gedachte dat ik als ik thuis ben wel ga, en hij stierf rond de middag.

Ik weet dat jouw konijn er nog niet zo lang heeft, maar als ik jou was, zou ik hem dus SNEL naar de dierenarts nemen en niet wachten.
Oud 10-09-2003, 16:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou iig zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan want ik weet niet of het met konijnen hetzelfde is als met cavia's want als die eenmaal niet meer eten dan gaan ze ook nooit meer eten en dan gaan ze dus dood. Volgens mij zijn konijnen wel veel taaiere beesten dan cavia's maar waren zou je hem langer laten lijden dan nodig is. Probeer anders een iets van pap ofzo (eventueel zelf aanmaken met brood en melk of water) in zn bekje te spuiten met een spuitje, of gewoon druppels van je vinger laten aflikken.

Succes iig!
Oud 10-09-2003, 16:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
... schreef op 09-09-2003 @ 23:31:
jups, ik ga morgen met hem naar de dierenarts
*ik hoop niet dat het zo ernstig is dat hij een spuitje moet...*
Laat je even weten wat het was??????
Oud 10-09-2003, 17:07
Fantôme
Fantôme is offline
hoi

ik ben dus geweest,
heb mn konijntje ook alweer opgehaald.
hij had huidmeit (schrijf je dat zo?!!) waardoor zn vacht heel vies werd, en, als ik langer had gewacht ook zn huid kon aantasten.
hij is geschoren bij zn achterste. ik moet hem iedere dag twee keer inspuiten met iets verzachtends en iedere week wassen.
dit moet de huismeit doden. hij heeft al een voorbehandeling gehad. nu eet en drinkt hij weer wat, en beweegt weer.
maar nog niet genezen.
gelukkig hoefde hij geen spuitje, ik was nog op tijd
ik ben echt blij dat hij blijft leven!!

overigens kostte het aardig wat, maar dat heb ik voor mn konijntje over!! (echt een heel lief beestje!)

tnx iedereen, liefs, wendy
Oud 10-09-2003, 17:28
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
... schreef op 10-09-2003 @ 18:07:
hoi

ik ben dus geweest,
hij had huidmeit (schrijf je dat zo?!!) waardoor zn vacht heel vies werd, en, als ik langer had gewacht ook zn huid kon aantasten.
hij is geschoren bij zn achterste. ik moet hem iedere dag twee keer inspuiten met iets verzachtends en iedere week wassen.
dit moet de huismeit doden. hij heeft al een voorbehandeling gehad. nu eet en drinkt hij weer wat, en beweegt weer.
maar nog niet genezen.

overigens kostte het aardig wat, maar dat heb ik voor mn konijntje over!! (echt een heel lief beestje!)

Hmm..waardoor at ie dan niet? Door die huismijt?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:58
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 10-09-2003 @ 18:28:
Hmm..waardoor at ie dan niet? Door die huismijt?
Niet eten/drinken is bij veel ziekten van dieren het eerste verschijnsel, dus ook bij parasieten enzo ...
Oud 10-09-2003, 19:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
... schreef op 10-09-2003 @ 18:07:
hoi

ik ben dus geweest,
maar nog niet genezen.

Heej meissie,

Ik ben heel blij om te horen dat het weer goed gaat met je konijntje. Ik vind het zelf altijd nogal associaal hoeveel geld dierenartsen durven te vragen voor dit soort kleine huisdieren. Maar ik vind ook dat als je huisdieren wilt houden dat je er ook voor moet zorgen en daar hoort ook bij dat je met ze naar de dierenarts moet als hij ziek is. Toen mn rat longontsteking had moest ik hem in laten slapen en dat kostte drie keer zoveel als de aanschaf van dat beestje maar ik kon dat beestje toch niet laten lijden?

Groetjes Dana
Oud 10-09-2003, 19:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
niet eten en drinken = hééél slecht!!! Houd 'm warm en droog, '(kruik, handdoek) en probeer 'm wat ochtig voedsel te geven zodat 'ie wat water binnenkrijgt. gaat het na 24 uur nog niet beter, bel dan METEEN de dierenarts!
Sterkte
Oud 10-09-2003, 19:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-09-2003 @ 20:52:
niet eten en drinken = hééél slecht!!! Houd 'm warm en droog, '(kruik, handdoek) en probeer 'm wat ochtig voedsel te geven zodat 'ie wat water binnenkrijgt. gaat het na 24 uur nog niet beter, bel dan METEEN de dierenarts!
Sterkte
ze is al naar de dierenarst geweest en het was huidmijt
Oud 10-09-2003, 20:32
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-09-2003 @ 20:57:
ze is al naar de dierenarst geweest en het was huidmijt
gelukkig geen longontsteking . maar meer als waarschuwing voor iedereen met een rat/konijn/cavia. Zeker bij kleine dieren kan zoiets zelfs na 24 al uit de hand lopen
Oud 11-09-2003, 13:11
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-09-2003 @ 21:32:
gelukkig geen longontsteking . maar meer als waarschuwing voor iedereen met een rat/konijn/cavia. Zeker bij kleine dieren kan zoiets zelfs na 24 al uit de hand lopen
hmm ja, gelukkig is dat het niet.
had jouw huisdier dat?!!

anyway... het gaat wel wat beter, hij is nu alleen wat lusteloos...

maar gelukkig hoefde hij geen spuitje!!
Oud 11-09-2003, 14:51
duifeltje
duifeltje is offline
gelukkig
Oud 12-09-2003, 16:15
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
... schreef op 11-09-2003 @ 14:11:
hmm ja, gelukkig is dat het niet.
had jouw huisdier dat?!!

anyway... het gaat wel wat beter, hij is nu alleen wat lusteloos...

maar gelukkig hoefde hij geen spuitje!!
Ja... Onze rat lag toen we 's ochtends beneden kwamen een beelje zielig in z'n kooi. hoesten/niesen, niet meer eten of drinken... We dachten aan een verkoudheid, maar omdat ik in een boekje had gelezen dat je na 24 uur naar de dierenarts moest als er geen verbetering optrad, hield ik 'm warm (kruik) en keek de dag daarna weer. Geen enkele verbetering, het leek zelfs wel of ze nog meer hoestte! Toen ik bij de dierenarts kwam zei deze dat ik nog maar net, net, nét op tijd was want mevrouw had een longontsteking! We kregen wat antibioticadruppels en die sloegen gelukkig aan. (helaas stierf ze twee jaar later aan kanker )
Oud 16-09-2003, 21:46
Fantôme
Fantôme is offline
nou goed, alweer een tijdje verder.
hij is levendiger en eet weer
maarrr het lijkt wel of hij steeds kaler word.
anyway, morgen naar de dierenarts terug, hoor wel of het goed is of niet.

-xxx- wendy

@ supersanne: voor je ratje
Oud 17-09-2003, 09:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
... schreef op 16-09-2003 @ 22:46:

@ supersanne: voor je ratje
thanx
Reageren

Regels voor berichten