Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
*ik hoop niet dat het zo ernstig is dat hij een spuitje moet...* ![]()
||
![]() |
Citaat:
Kijk eens op: http://www.konijnen.nl/ http://www.konijnenbelangen.nl/ Daar staat veel informatie. Naar de dierenarts is inderdaad zeer verstandig. Maar let op als de dokter iets van antibiotica wil toedienen. Vele dierenartsen weten te weinig van konijnen en dienen juist de verkeerde stof toe, waardoor het dier kan overleiden. Zie o.a. de bovenstaande sites.
|
![]() |
Snel naar de dierenarts ... niet wachten. Op zo'n manier ben ik mijn chinchilla kwijt ... hij stopte met eten en drinken en was apatisch (helaas in het weekend, dus moest ik tot maandag wachten). Maandag ben ik gaan werken met de gedachte dat ik als ik thuis ben wel ga, en hij stierf rond de middag.
Ik weet dat jouw konijn er nog niet zo lang heeft, maar als ik jou was, zou ik hem dus SNEL naar de dierenarts nemen en niet wachten.
|
Ik zou iig zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan want ik weet niet of het met konijnen hetzelfde is als met cavia's want als die eenmaal niet meer eten dan gaan ze ook nooit meer eten en dan gaan ze dus dood. Volgens mij zijn konijnen wel veel taaiere beesten dan cavia's maar waren zou je hem langer laten lijden dan nodig is. Probeer anders een iets van pap ofzo (eventueel zelf aanmaken met brood en melk of water) in zn bekje te spuiten met een spuitje, of gewoon druppels van je vinger laten aflikken.
Succes iig!
||
Citaat:
|
hoi
![]() ik ben dus geweest, heb mn konijntje ook alweer opgehaald. hij had huidmeit (schrijf je dat zo?!!) waardoor zn vacht heel vies werd, en, als ik langer had gewacht ook zn huid kon aantasten. hij is geschoren bij zn achterste. ik moet hem iedere dag twee keer inspuiten met iets verzachtends en iedere week wassen. dit moet de huismeit doden. hij heeft al een voorbehandeling gehad. nu eet en drinkt hij weer wat, en beweegt weer. maar nog niet genezen. gelukkig hoefde hij geen spuitje, ik was nog op tijd ![]() ik ben echt blij dat hij blijft leven!! overigens kostte het aardig wat, maar dat heb ik voor mn konijntje over!! (echt een heel lief beestje!) tnx iedereen, liefs, wendy
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben heel blij om te horen dat het weer goed gaat met je konijntje. Ik vind het zelf altijd nogal associaal hoeveel geld dierenartsen durven te vragen voor dit soort kleine huisdieren. Maar ik vind ook dat als je huisdieren wilt houden dat je er ook voor moet zorgen en daar hoort ook bij dat je met ze naar de dierenarts moet als hij ziek is. Toen mn rat longontsteking had moest ik hem in laten slapen en dat kostte drie keer zoveel als de aanschaf van dat beestje maar ik kon dat beestje toch niet laten lijden? Groetjes Dana
|
niet eten en drinken = hééél slecht!!! Houd 'm warm en droog, '(kruik, handdoek) en probeer 'm wat ochtig voedsel te geven zodat 'ie wat water binnenkrijgt. gaat het na 24 uur nog niet beter, bel dan METEEN de dierenarts!
Sterkte ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
had jouw huisdier dat?!! anyway... het gaat wel wat beter, hij is nu alleen wat lusteloos... ![]() ![]() ![]() maar gelukkig hoefde hij geen spuitje!!
||
Citaat:
![]()
|
|