Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2003, 16:58
tictactoe
tictactoe is offline
hoi,

ik durf het eigentlijk niet so goed te vertellen maar wil toch weten of iemand die herkent.

Ik ben een par weken geleden ontmaagd. Dat scheurde toen een beetje en het bloedde een klein beetje mar dat was al snel over en daarna deed het niet lange meer pijn.

Als ik nu naar de wc ben geweest om te poepen, dan bloed ik heel erg...er is verder niets te zien tussen mijn vagina en anus, geen scheurtje of wondje ofzo...

Het bloeden stopt dan ook weer snel maar ik heb het nou al een tijdje.

Herkent iemand dit en kann het kwaad? Het doet geen pijn verder...

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 17:01
pyres74
pyres74 is offline
dat heb ik ook weleens
volgens mij is er niks aan het handje maar ik denk gewoon dat je te hard aan het drukken ben om die poep er uit te krijgen.
het heeft niks met je ontmaagding te maken
als het bloed gewoon helder rood is, dan is er niks aan de hand. is de bloed wat bruiner van kleur, dan heb je een probleem en dus moet je dan zo snel mogelijk naar de huisarts toe voor onderzoek
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 17:46
never mind
never mind is offline
oeh dat heb ik ook wel eens gehad
bij mij deed het echt ontsettend pijn... Ik zou even rustig aan doen qua sex... Laat het even genezen

en verder is het volgens mij niet erg
Oud 15-09-2003, 17:49
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
heeft denk ik niks met het ontmaagden te maken heb t ook weleens gehad en jah het doet soms verschrikkelijk veel pijn.. maar t gaat wel over.. kan ook n aambei zijn dan moet je ff naar de apotheek voor n zalfje of n pilletje of zo...
das in elk geval wel beter dan er weken mee rondlopen want das echt geen lolletje!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:45
Multilot
Multilot is offline
Ik heb het ook, en wilde er net een topic over maken...
En het doet erg veel pijn. Ik heb het sinds ik in het ziekenhuis heb gelegen... Wil er ook graag vanaf!!! Iemand tips???

(Ik ben nog niet ontmaagd, maar volgens mij heeft dat er niet veel mee te maken)
Oud 16-09-2003, 09:17
tictactoe
tictactoe is offline
bij mij doet het dus geen pijn, behalve eben tijdens het poepen, mar niet als ik zit ofzo...

en het is begonnen sinds mn ontmaagding...toeval?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 09:46
Verwijderd
Als het bloed rood is, hoef je je geen zorgen te maken; dan is het waarschijnlijk gewoon een klein scheurtje. Natuurlijk wel erg vervelend, probeer daarom je stoelgang wat makkelijker te maken door... bijvoorbeeld 's ochtends op nuchtere maag een lauw glas water te drinken, dan werkt een klein beetje laxerend en dus komt alles wat makkelijker Je kan ook 's avonds even wat vaseline (zonder parfum oid he!) rond je anus smeren, dat houd het dan wat soepel.

Laat het dus zo rustig mogelijk genezen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 14:08
Verwijderd
Mjah, zal wel komen doordat 't bij die eerste keer een beetje beschadigd is (een haarscheurtje zie je niet) en doordat je 't nu steeds kapot perst. Veel ui, fruit en volkorenbrood eten en veel drinken, dan krijg je zachtere ontlasting en hoef je ook niet meer zo te persen (dit is ook een tip voor mensen met aambeien, trouwens)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:22
never mind
never mind is offline
Citaat:
tictactoe schreef op 16-09-2003 @ 10:17:
bij mij doet het dus geen pijn, behalve eben tijdens het poepen, mar niet als ik zit ofzo...

en het is begonnen sinds mn ontmaagding...toeval?
misschien heeft het bij jou wel met je ontmaagding te maken... De bubbeltjes, wondjes, irritaties, enz. die hier worden genoemt zullen vast verschillend van ard zijn
Oud 17-09-2003, 21:12
miss Elise
miss Elise is offline
als t echt geen scheurtje of wondje is, zou ikke maar voor de zekerheid ff naar de dokter gaan. kan nooit kwaad toch? (nou jah, wel eng...) en dan wet je zeker of er iets is waar je je zorgen om moet maken
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 10:06
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik sluit me aan bij de rest. Heb t zelf ook gehad en af en toe komt het terug, zoals vandaag: helderrood bloed bij het poepen of het afvegen, soms doet het poepen pijn, soms ook niet terwijl ik dan toch bloed. Bij mij komt het doordat ik 2 kleine scheurtjes rond mn anus heb zitten. Ik heb er speciale creme voor gekregen die ik erop moet smeren en dan gaat het als het goed is vanzelf weer over.

Ik ga even naar de dokter gaan. Waarschijnlijk moet ie helaas wel even naar je anus kijken om te zien of het nu om aambeien of om scheurtjes gaat, want je hebt voor beiden weer een andere zalf nodig. Maar dan heb je ook meteen een zalfje en ben je er hopelijk snel vanaf! Tja en verder: inderdaad meer vezelrijk eten kan helpen, je poep kan te hard zijn of je kan te hard drukken waardoor aambeien of scheurtjes kunnen ontstaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten