Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor zover ik me kan herinneren hebben we nooit voorlichting gehad. Katholieke school he, Belgische struisvogelpolitiek
![]() ![]() Een leraar heeft zo ooit in de klas gezegd dat ie er 100% zeker van was dat er niet gedeald werd op die school... (buiten dat iedereen opeens naar mij begon te staren waar ik op dat moment natuurlijk ontzettend gelukkig mee was ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
We hadden een apart foldertje van Jellinek. Maar bij Jellinek hebben ze niet echt goede ideën. Zo las ik in de highlife een stukje over de cannabispreventie van Jellinek; volgens J zou cannabis geestelijk verslavend kunnen zijn, wat ze achterwege laten is dat de combinatie cannabis & tabac juist echt verslavend is (je raakt immers sneller verslaafd aan joints omdat er ook nicotine in zit)
|
![]() |
||
Citaat:
De kick die (pure) hash of wiet geeft kan geestelijk verslavend zijn. Dat wil zeggen dat het mogelijk is dat je de geestelijke drang hebt om steeds weer hash of wiet te gaan gebruiken. Er zullen dus geen lichamelijke afkickverschijnselen optreden (zoals wel bij nicotine), maar geestelijke afkickverschijnselen (niet lekker in je vel, e.d.). De Jellinek kliniek bedoelt dat ermee.
||
Citaat:
Door dat foldertje ben ik zo ongeveer gaan blowen! Toen ik dat las dacht ik: "hey, die drugs vallen eigelijk wel mee.." ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Met dat nicotine weet ik niet, ik ken veel mensen die blowen wel maar roken niet.
||
Citaat:
Ik dacht dat je vond dat het niet klopte van de geestelijke verslaving.
|
Ik kreeg op de basisschool (ik denk dat het groep 7 was) drugsvoorlichting van twee politieagenten.
Ach..ja...wat heet een goede voorlichting? Eigenlijk weet ik er nietmeer zoveel van, behalve dat de joint die ze lieten zien meer dan 80 jaar oud was. Voor de rest hebben die twee vrouwelijke politieagenten me nog lastig gevallen tot 4 maanden erna ofsu. Onder de 16 geen bier! (dronk altijd bij skatepleintje en zij kwamen altijd weer langs) oude zeikerds, maarja... drugsvoorlichting dus.... |
![]() |
|
Ik heb op school helemaal geen drugs voorlichting gehad. Er hingen wel folder in de bieb, van XTC, Speed, Cocaine, Wiet&hasj, Lsd en Paddo's. Die heb ik ook allemaal gelezen, en ook bij mij was daardoor de intresse gewekt drugs te gaan gebruiken
![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
mja, om zoiets tegen te gaan moeten die foldertjes volgens mij volstaan met hele enge dingen, maar dat zal ook niet echt werken denk, aangezien mensen zoiets nooit op zichzelf betrekken (als in, ach, dat overkomt mij toch niet!)
||
Citaat:
|
mja, maar gelukkig is het doel van die foldertjes alle kanten belichten van het druksgebruik (hoewel ze dat niet echt lukt, en ze ook wel eens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele domme dingen zeggen in die foldertjes enzo), en als ze daarbij mensen nieuwschierig maken is dat niet hun probleem ofzo toch
![]()
||
Citaat:
![]()
|
volgens mij was bij ons de voorlichting
in 5 min even uitleggen dat drugs slecht was verder niets en je kon idd van die foldertjes pakken in de bieb ofzo verder nooit iets van meegekregen op school
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
we kregen het in de brugklas met verzorging en je zag op een videoband, intervieuws met jongeren 17-18 enz) en die vertelde zo dat ze af en toe blowde en de andere weer niet enzo, en ik weet nog dat ik toen echt zo dacht van: AH JOOO das gevaarlijk
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb vorig jaar (derde jaar) 2 uur drugs voorlichting gehad.
vrij saai was dat maar toch aangrijpend. er werden videofragmenten getoond van zware drugsverslaafden. en kverzeker u da zag er ni echt prettig uit. we hebbe ook dia's gezien van de lever en de longe van zwaar verslaafde. da was ook ni echt een fraai zicht. we werden ook ingelicht over de drugs die bestonden en ze hebben een spuitset getoond. die namiddag zal me nog wel eventjes bijblijve. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Heel erg losjes en open, bij Verzorging. Veel over alcohol en softdrugs - een jongen had zelfs een zakje wiet 'gevonden' dat wel door de klas kon gaan - en de effecten. Zo positief zelfs dat ik dacht: verdomd, dat ga ik zeker proberen.
Ook wat over E en paddo's geleerd, maar daar hield het wel op. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
voorlichtingen Meloenke | 5 | 27-11-2013 06:43 | |
Algemene schoolzaken |
Vragen over seksuele voorlichting Cherryheart | 1 | 30-10-2013 00:19 | |
Algemene schoolzaken |
Voorlichting pesten op school risicovol Poliziek.info | 4 | 06-03-2013 13:00 | |
Algemene schoolzaken |
School communiceert tentamen niet op tijd - niet afstuderen KiMZz | 5 | 17-05-2008 20:23 | |
Seksualiteit |
Seksuele voorlichting *oma* | 31 | 14-02-2008 17:11 | |
Seksualiteit |
Heb je sexuele voorlichting op school gehad?? sabrien(K) | 65 | 03-04-2007 20:54 |