Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 14:23
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
hey.. mijn moeder had net een vriendin aan de telefoon het ging allemaal zo..
er is een vrouw een vriendin van mijn moeder, zei is ernstig aan de drugs, ze kan niet zonder .. ze moet dan ook voor een paar jaar naar een afkick centre, maar ze heeft een dochtertje van 10 we hadden gezegt ze mag hier komen , maar die vrouw had toch voor haar man gekozen dus daar bleef dat kleine meisje van 10 jaar slapen. en net hoorde ik dat die vader helemaal is doorgedraaid dat meisje was toen ook zo spoedig mogelijk door de kinder bescherming weg gehaald.. en nu gaat ze naar een crisis opvang ik heb echt zo lang aan me moeder lopen zeuren, mam laten we haar please in huis nemen. me vader vind het goed maar mijn moeder niet, vanwege ze moet naar school en de vakanties en ze neemt natuuurlijk een hoop problemen mee ik weet echt niet wat ik moet doen ik wil haar zo graag als mijn kleine pleegzusje en der ook altijd voor haar zijn , ze mag op mijn kamer slapen tot de logeer kamer in orde is ( want die is nu in de verbouwing)
weten jullie hoe ik mijn ouders zo ver kan krijgen?
ik kan het echt niet hebben dat ze nu in een crisis opvang zit..
wachtend tot ze eindelijk een pleeg gezin voor haar hebben. en dat zijn blijkbaar ook onbekende mensen en ik weet niet of ze het aan kan.. ik wil gewoon zeggen ik wil haar!! en ik zal er altijd voor haar zijn..

hoe krijg ik me ouders zover
Oud 21-09-2003, 14:26
Quiana
Quiana is offline
Over het algemeen gaat het allemaal niet zo makkelijk,
iemand in huis opnemen.

Ik vind niet dat je je ouders moet pushen om zo'n
beslissing te maken, er komt heel wat meer bij kijken
als er een pleegkind in huis komt dan je denkt ws.
Het is zwaar om iemand (die vrij veel problemen enz
had/heeft) in huis te hebben, en als je ouders dat niet
willen, zul je daarmee moeten leren leven.

En bij de crisisopvang (en als ze naar een pleeggezin gaat),
zullen er mensen zijn die voor haar zorgen ed,
en die letten heus wel op of ze het aankan of niet.
Oud 21-09-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
lil weedy girl schreef op 21-09-2003 @ 15:23:
hoe krijg ik me ouders zover
Er rustig met ze er over praten. Eventueel ook je vader met je moeder laten praten. Als ze het echt niet willen...dan is het heel erg vervelend, maar ik ben bang dat je je er dan bij neer zult moeten leggen. (Zie ook post van Quiana.)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 12:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In een ander topic van jou schrijf je dat je broer binnenkort uit huis geplaatst wordt omdat het niet goed gaat. Dan lijkt het me persoonlijk geen goed idee om een 'pleegzusje' in jullie gezin op te nemen.

Ik denk ook niet dat je je ouders moet puchen, ze moeten het zelf willen en er zelf achterstaan. Je moet geen vervanging gaan zoeken voor je broer en daarom graag dat pleegzusje willen. Er moet nu beslist worden wat het beste is voor dat meisje en als blijkt dat ze beter niet bij jullie in huis geplaatst kan worden dan moet je daar vrede mee hebben.
Oud 22-09-2003, 12:26
VG
VG is offline
He Lil!

Niet dat ik mister wiseguy wil gaan spelen hoor, maar ik denk toch echt dat het misschien wel goed voor je is om even wat te chillen...

Eerst dat topic van je vriendinnen, dan dat van je broer en nu het 'pleegzusje'....

Je topics komen erg gestresst over, je moet alleen wel even nagaan dat alle probs die je in je topics voorlegt de problemen van anderen zijn! En niet die van jou. Niet dat ik ga zeggen dat je iedereen maar moet laten stikken, maar ik denk dat je jezelf heel erg druk maakt om dingen die jij niet kunt oplossen of verbeteren.

Wat dat meisje betreft, je moet zeker weten dat ze het bij jullie thuis goed heeft. Ook alle gezinsleden moeten het willen. Kun je dit niet garanderen voor dit meisje, dan is crisisopvang misschien zo slecht nog niet...

Keep it cool!
Oud 22-09-2003, 15:17
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
egoistisch klink je als ik het zo lees
Oud 22-09-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Tha#1ChiLL schreef op 22-09-2003 @ 16:17:
egoistisch klink je als ik het zo lees
Niet zozeer egoistoisch als wel onverantwoordelijk. het gaat bij jullie thuis niet goed en dan wil je iemand in huis halen die nóg meer problemen heeft. Dat is voor niemand een goede situatie.

Bovendien geeft je post het idee dat je denkt dat je een mishandelde cavia in huis neemt ofzo. Veel aaien en wonden verzorgen en dan komt alles wel goed.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ik wil mijn pleegzusje
ow.. Is het JOUW pleegzusje?? En ik maar denken dat slavernij afgeschaft was.

Ik krijg een beetje het idee dat je een pleegzusje wil omdat je ergens voor wil kunnen zorgen. Neem dan een hond ofzo. Maar zij is een levend mens met heel veel problemen. En volgens eerdere topics van jou gaat het thuis al niet echt lekker. Waarom denk je dan dat JIJ dat kind een leuker leven kan bieden dan een nu nog onbekend pleeggezin dat ervaring heeft met zulke kinderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten