Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hm, ja, ach. Waar maak je je druk om? Natuurlijk is het vervelend dat de man in kwestie jullie als "verkeerd" bestempeld, maar is dat nou alles?
Trouwens, ik ken genoeg Christenen die ook niet oprecht gelukkig zijn. Het enige voordeel van geloven is dat je een reden hebt waarom. Mijns inziens een heel matig doekje voor het bloeden, maar als anderen zich daar happy mee voelen, so be it. |
![]() |
|
Ik vind dit een slechte manier van bekeren, maar ik zeg niet dat ik het een slecht geloof vindt, absoluut niet zelfs, maar waarom, vertteld een man, ons op straat, op een zonnige zaterdagmiddag, dat wij niet in het paradijs zouden komen als we niet snel zijn geloof aan nemen....
ik kan je vertellen dat het een domper op de middag was
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind dat christenen zich niet zo aan mensen op moeten dringen. Mensen die zich zo overduidelijk aan mensen opdringen, bereiken juist het tegenovergestelde.
Ik merk aan veel van mijn niet-christelijke vrienden (ik ben zelf wel christelijk) dat ze het vooroordeel hebben, dat christenen zich altijd zo opdringen. Dat is begrijpelijk, maar wel vervelend. Ik vind namelijk dat je, als je als christen met een niet-christelijk iemand praat, alleen moet vertellen wat je waarom gelooft en niet de kant op moet gaan van 'dat moet jij ook gaan per se gaan geloven'. Ik kan die niet-christelijke persoon toch niet overtuigen. En ja, wat je moet geloven: ik geloof in de God van het christendom en in Zijn Zoon Jezus Christus en ben erg gelukkig, maar er zijn ook veel mensen die in de Boeddha geloven en erg gelukkig zijn; ik denk dat je zelf serieus moet nadenken over de vraag wat je wilt geloven.
|
Oh ja, bedenk ik me nu.... Je hebt niet gezegd dat deze man je tot het christendom wilde bekeren! Nou ja, als hij vanuit een ander geloof aan het praten was, blijf ik vinden dat hij zich niet zo op moet dringen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hij moet vragen of hij een discussie met je aan mag gaan voer geloof. Dan mag jij vragen of hij iets specifieker wilt zijn en uiteindelijk mag je weglopen zonder dat hij aan je broek blijft hangen...
Als iemand mij ooit lastig valt (dus niet ophoudt, anders is het niet echt "lastig vallen") dan is een effectief middel volgens mij wel om veel en hard satan in zijn oren te bleren...gekke gelovigen |
![]() |
||
Citaat:
|
Hum... Gisterenavond zat ik in een kerk (jahaaaa, ik brandde mijn vingers niet aan de deurknop
![]() Eigenlijk zijn christenen best cool. Behalve dan die mensen die zomaar tegen je beginnen te praten over heiligheden enzo en niet laten zeggen dat je iets anders gelooft. En als je dat dan zegt vertellen ze je dat je zult branden in de hel. Dat zijn denk ik niet eens echte christenen, dat zijn gewoon godsdienstfanaten. Christenen praten niet graag over de hel, is mijn ervaring.
|
Het maakt niet uit welk geloof je hebt, of je uberhaupt een geloof hebt, het gaat om hoe jij je erbij voelt. Je kunt met iedere overtuiging gelukkig zijn, van christendom tot islam tot boeddhisme tot atheisme. Ik kies ervoor niet te kiezen, omdat ik niet honderd procent achter mijn keuze kan staan. Zolang je nog kunt denken: wat als ik het fout heb? dan geloof je het niet echt. Je hoeft geen keuze te maken.
Die mensen moeten zich inderdaad niet opdringen, maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Zij geloven dat je naar de hel gaat wanneer je niet gelooft, je gunt niemand de hel. Ze proberen je naar de hemel te krijgen, in hun ogen doen ze het niet voor zichzelf, maar juist voor jouw bestwil.
|
Ik weet niet of je iets als dit kunt verbieden, of dat je er over kunt oordelen. Als je nou in eindhoven had gewoont, was je waarschijnlijk tegen Arnol aangelopen, en die had je hetzelfde verteld. Hij gelooft het allemaal oprecht, en probeert op dat moment je leven te redden, als je er even over nadenkt. Je bent trouwens zelf bij die man blijven luisteren, hij zal je niet vastgebonden hebben.
@ Pete bas: Niet zo negatief ![]()
|
![]() |
Ik vind dat iedereen geloven wil wat hij of zij wil geloven. Maar het opdringen van een geloof is het zelfde als geen respect hebben voor een ander zijn geloof.
Niemand gelooft op de zelfde manier (denk ik) want geen mens denkt hetzelfde of doet hetzelfde. Aandringen of opdringen is dus niet de juiste manier ![]() |
![]() |
|
Het concept 'opdringen' is erg breed. De een vind een folder aangeboden krijgen al opdringerig, en de ander kan het hebben als er een Jehova Getuige voor zn deur komt...
Als ik met iemand over het geloof praat probeer ik zo weinig mogelijk te veroordelen. Uiteindelijk: iemands geloof is ook maar iemand's geloof... Mijn 'tactiek' is meestal de ander laten beseffen wat het Christendom wel heeft en zijn/haar geloof niet. En over dat gedoe rond dopen: God houdt toch wel van je, of je nou gedoopt ben of niet. Het gaat om je keuze voor God, niet om of je als baby gedoopt ben of als bejaarde ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
verder is het meer een generalisatie dan een vooroordeel, want er ZIJN ongetwijfeld...
|
Ik vind dit ook geen goede manier. Maar kijk eens naar de intentie: waarcshijnlijk willen die christenen die dat doen niemand bestraffen of op het matje roepen. Maar ze hebben iets dat ze geweldig vinden en dat willen ze met iedereen delen.
Dat van dat dopen is een domme zet vind ik want die discussie ligt te gevoelig. Theologen zijn er niet over uit dus is het dom (on)gelovigen daar direct mee te confronteren. maar ik geloof wel dat het geloof in God al die ongelukkige mensen gelukkiger kan maken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Dilemma in de liefde Lexxiee91 | 19 | 11-10-2011 17:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Twee geloven op 1 kussen.. en de toekomst Sjaan | 86 | 25-06-2007 14:37 | |
Hoe weet je dat jouw religie de juiste is? akumabito | 98 | 29-11-2005 02:24 | |
bekeerd naar de islam merels | 199 | 04-10-2005 21:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Moet hoofddoek verboden worden bij ambtenaren? Hydrogen | 258 | 08-08-2005 12:29 | |
een geloof Kaas | 11 | 18-05-2003 16:37 |