Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2003, 16:53
appelsientje
appelsientje is offline
Nou ik keek laatst dus naar Tmf ( doe ik wel vaker hoor daar niet van ) weetjewel met dat Photochat Dinges.. nou en mij viel het dus op dat als bijv. een meisje zegt ik ben bi blabla dan beginnen de jongens/mannen gelijk van 'ooh lekker' (niet alleen bij tmf hoor) maardat is dus blijkbaar 'lekker' en cool etc Maar als een man homo of bi is dan is het gelijk jaa ik haat fl*kkers enz enz..
Nou.. Jullie mening? valt het jullie ook op?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2003, 16:55
Warsocket
Warsocket is offline
Ik denk dat het beide gewoon geaccepteerd is maar zoals jij zei

op tmf chat en die soort chats zitten nou niet bepaald de meest slimme en tectische mensen dus daar gaat het gewoon niet op
Oud 22-09-2003, 17:10
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 22-09-2003 @ 17:55:

op tmf chat en die soort chats zitten nou niet bepaald de meest slimme en tectische mensen dus daar gaat het gewoon niet op
klopt..

maar bij vrouwen 'kan' dit inderdaad wel en bij mannen niet.
vrouwen zijn vaak al lichamelijker met elkaar. dat is normaler. mannen zie je nooit hand in hand of arm in arm.
misschien dat dat t is?

mij kan t trouwens nix schelen. de hele wereld mag homo/bi zijn. behalve mijn vriend.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 17:17
Fleur
Fleur is offline
Ja daar lijkt het idd wel op.
Wat mij ook op valt is dat het bi zijn onder meisjes wel een soort trend lijkt te zijn.
Of iedereen zegt ineens bi te zijn of ze komen er nu pas voor uit ofzo.
Wat het precies is weet ik niet, maar het lijkt erg "cool" te zijn om op beide geslachten te vallen als meisje

Zie wel een verschil met jongens idd, dat is denk ik vooral omdat jongens èn meisjes meestal nix tegen bisexuele meisjes hebben, maar jongens vaak moeilijk toen over bisexuele jongens. (soort onwetendheid/angst)
Oud 22-09-2003, 17:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 22-09-2003 @ 18:10:
mij kan t trouwens nix schelen. de hele wereld mag homo/bi zijn. behalve mijn vriend.
En waarom zou je vriend niet bi mogen zijn? Dat beinvloedt jullie relatie toch niet?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 17:30
ofwelmir
ofwelmir is offline
ja, bi meiden zijn zeker beter geaccepteerd, omdat je vaak (nee, niet altijd!) aan een jongen ziet of hij bi/homo is, en bij meisjes is dat niet zo. En het algemene "idee" bij meisjes is al snel "geil" (volgens de platte heren onder ons), thans het natuurlijk in hun ogen wel mooie meiden zijn.

maar dat is natuurlijk geen reden waarom het bij meiden/vrouwen meer geaccepteerd is dan bij jongens/mannen!

hoop maar dat dat een beetje gaat veranderen
Oud 22-09-2003, 17:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ofwelmir schreef op 22-09-2003 @ 18:30:
ja, bi meiden zijn zeker beter geaccepteerd, omdat je vaak (nee, niet altijd!) aan een jongen ziet of hij bi/homo is, en bij meisjes is dat niet zo. En het algemene "idee" bij meisjes is al snel "geil" (volgens de platte heren onder ons), thans het natuurlijk in hun ogen wel mooie meiden zijn.
Hoezo is het plat als je het geil vindt dat twee meiden het met mekaar doen? Bovendien is die bewering dat je het 'vaak' ziet ook grote onzin, ik ken meer homo's bij wie je het niet merkt dan die bij wie je dat wel doet.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 17:58
fractuur
fractuur is offline
Misschien zijn jongens er banger voor, of hoort het niet bij hun 'stoer zijn' cultuur. Jongens onder elkaar lijkt me ook iets heel anders dan meisjes onder elkaar. Als je als meisje een probleem hebt ga je er voor zitten met een goede vriendin, en lult er net zo lang over tot je of a. opgevrolijkt bent, of b.het probleem opgelost is. Bij jongens lijkt me dat allemaal wat lastiger.. Maar dat weet ik niet zeker hoor, daarvoor moeten een paar jongens maar ff hun mening geven.
Oud 22-09-2003, 18:27
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 22-09-2003 @ 18:58:
Misschien zijn jongens er banger voor, of hoort het niet bij hun 'stoer zijn' cultuur. Jongens onder elkaar lijkt me ook iets heel anders dan meisjes onder elkaar. Als je als meisje een probleem hebt ga je er voor zitten met een goede vriendin, en lult er net zo lang over tot je of a. opgevrolijkt bent, of b.het probleem opgelost is. Bij jongens lijkt me dat allemaal wat lastiger.. Maar dat weet ik niet zeker hoor, daarvoor moeten een paar jongens maar ff hun mening geven.
Naar dit soort dingen is vrij uitgebreid onderzoek gedaan, een van de bekendste werken in dit gebied is 'mannen komen van mars, vrouwen van venus' van Gray.

Gray gaat in dit boek uit van een nogal strakke scheiding tussen mannen en vrouwen. De mannen zouden in deze meer de ik-gerichtten zijn en vrouwen dus meer de wij-gerichtten. Vrouwen hebben instinctief meer de neiging om te praten dan mannen. Iets dat vooral te maken heeft met hoe de hersenen in elkaar zitten.

Denk ook eens aan de karakterteristieke vormen van mannenvriendschappen en vrouwenvriendschappen: twee mannen kunnen urenlang zitten vissen zonder 1 woord te wisselen. Zie jij 2 vrouwen urenlang winkelen zonder iets te zeggen? (btw: no offence, ik wil hier niet stigmatiseren. Ik gebruik alleen twee duidelijk herkenbare voorbeelden)

Het is dus voor jongens niet lastiger, maar anders. Jongens zullen in eerste instantie proberen om het zelf op te lossen.
Oud 22-09-2003, 18:33
Verwijderd
Logisch. Jongens vinden het erger om homo genoemd te worden dan meisjes het erg vinden om lesbo genoemd te worden. Heeft te maken met machogedrag. Mannen zijn veel banger dat hun mannelijkheid in twijfel wordt getrokken.

En natuurlijk hebben mannen bij een bi-meid altijd het foute idee dat ze er dan wel een triootje met een andere meid van kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:53
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Hm ik weet niet of het zo logisch is, als wij hier in België twee meisjes zien die hand in hand lopen krijgen die echt veel ergere reacties dan twee jongens die hand in hand lopen. Overlaatst hebben wij zo twee homo's op onze kermis zien lopen en in onze vriendenkring was het echt zo van: zo lief en ze komen er tenminste voor uit enz... Het was echt heel erg lief om te zien welk een band die mensen met elkaar hebben. Als we dan twee meisjes zien daarentegen lijkt het ons gewoon veel eigenaardiger. We hebben er echt niks op tegen maar het lijkt gewoon zo anders.

xxx
Faith
Oud 22-09-2003, 19:38
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Denise01 schreef op 22-09-2003 @ 17:53:
Nou ik keek laatst dus naar Tmf ( doe ik wel vaker hoor daar niet van ) weetjewel met dat Photochat Dinges.. nou en mij viel het dus op dat als bijv. een meisje zegt ik ben bi blabla dan beginnen de jongens/mannen gelijk van 'ooh lekker' (niet alleen bij tmf hoor) maardat is dus blijkbaar 'lekker' en cool etc Maar als een man homo of bi is dan is het gelijk jaa ik haat fl*kkers enz enz..
Nou.. Jullie mening? valt het jullie ook op?
BI jongens worden niet geaccepteerd? Damn... dan moeten ze dus de hele opleiding van Bedrijfskundige Informatica schrappen... want meiden komen daar niet zoveel . Wat hebben mensen er dan op tegen, dat een jongen veel tijd aan computers kwijt is?
Oud 22-09-2003, 19:41
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef op 22-09-2003 @ 19:53:
Hm ik weet niet of het zo logisch is, als wij hier in België twee meisjes zien die hand in hand lopen krijgen die echt veel ergere reacties dan twee jongens die hand in hand lopen. Overlaatst hebben wij zo twee homo's op onze kermis zien lopen en in onze vriendenkring was het echt zo van: zo lief en ze komen er tenminste voor uit enz... Het was echt heel erg lief om te zien welk een band die mensen met elkaar hebben. Als we dan twee meisjes zien daarentegen lijkt het ons gewoon veel eigenaardiger. We hebben er echt niks op tegen maar het lijkt gewoon zo anders.

xxx
Faith
Misschien dat het dan te maken heeft met de eigen sexe... bedoel, dat de jongens de homo's eerder vies vinden en dat de meiden de lesbies eerder vies vinden ... this maar een idee uiteraard. (Ik refereer nu even naar Lesbie en homo, aangezien dit duidelijk weergeeft om welk geslacht het gaat en korter is om te typen. Had uiteraard ook kunnen refereren naar BI'mensen, maar dat zou veel meer typwerk van mij verlangen... DOH!!!)
Oud 22-09-2003, 20:07
Verwijderd
IK vind bijongens anders veeel leuker dan bimeiden... De jongens zijn tenminste echt bi als ze dat zeggen, wat heb ik nou aan meiden die 2x met een ander meisje zoenen en vervolgens zeggen dat ze bi zijn?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:46
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-09-2003 @ 18:20:
En waarom zou je vriend niet bi mogen zijn? Dat beinvloedt jullie relatie toch niet?
ik denk het wel.
misschien ook niet maar toch.. t idee dat mijn vriend ook op jongens zou vallen.

maar t is niet zo dat ik t uit zou maken als t zo is hoor.
liever niet..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:57
AtHell
AtHell is offline
Ik geef voetbal en Sean Paul de schuld van dit alles.
Oud 25-09-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 23-09-2003 @ 09:57:
Ik geef voetbal en Sean Paul de schuld van dit alles.
ik geef de schuld aan twisted sister hoor... maar jij hebt hier ook een Groot punt.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 14:59
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Morgan schreef op 22-09-2003 @ 21:07:
IK vind bijongens anders veeel leuker dan bimeiden... De jongens zijn tenminste echt bi als ze dat zeggen, wat heb ik nou aan meiden die 2x met een ander meisje zoenen en vervolgens zeggen dat ze bi zijn?
ja das gewoon een fase, maar als ik dat met een andere jongen zou doen zou daar echt wel 'anders' op gereageerd worden dan wanneer twee meisjes met elkaar zoenen
Oud 25-09-2003, 15:12
Verwijderd
De jongens die deelnemen aan de zgn. 'photochat' van tmf als gemiddelde man.... Humor.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 15:17
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
idd vaag want ik ken meer dan 8 bi-meisjes en maar 1 bi jongen

Durven jongens er minder snel voor uit te komen of liegen 7 van de 8 meisjes
Oud 27-11-2003, 12:40
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Bi - meiden = een rage...
Oud 27-11-2003, 12:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
laudate dominum schreef op 27-11-2003 @ 13:40:
Bi - meiden = een rage...
Echt een nuttige up, na 2 maanden
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 12:47
Laudate Dominum
, ik was aan het zoeken..vandaar,
Het spijt me als ik je levensloop verstoord heb!
M.v.g,
Oud 27-11-2003, 12:55
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Laten we eens het profiel van een gemiddelde TMF-kijker schetsen.

De gemiddelde TMF-kijker is een jaar of 14, niet bovengemiddeld intelligent, m/v, meeloper. Tja en het zullen vooral de jongens zijn die reageren op dat soort dingen als homo en bi. Mijn ervaring is dat meisjes zich er veel minder druk om maken. Voor jongens in hun puberteit is het vaak zo dat het stoer is om te roepen dat je twee meiden hebt zien lebberen, terwijl het ook stoer is om het idee van 2 kerels af te zeiken. Ik denk dat het gewoon de leeftijd is dus.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 13:00
Dree
Dree is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 22-09-2003 @ 20:38:
BI jongens worden niet geaccepteerd? Damn... dan moeten ze dus de hele opleiding van Bedrijfskundige Informatica schrappen... want meiden komen daar niet zoveel . Wat hebben mensen er dan op tegen, dat een jongen veel tijd aan computers kwijt is?
Is dit nou een (heel slecht) grapje?
En, ja ik heb er wat op tegen als een jongen veel tijd in computers besteed. Vind het gewoon a-sexy.
Oud 27-11-2003, 14:45
ScaRy-KilLeR
ScaRy-KilLeR is offline
volgens mij word het van vrouwen idd geaccepteerd en van mannen niet. van vrouwen vind men het 'spannend' en bij mannen word het 'vies' genoemt. mij maakt het nix uit hor zolang bi mannen mij maar niet probere te versieren
Oud 27-11-2003, 15:14
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Sluw schreef op 27-11-2003 @ 14:00:
Is dit nou een (heel slecht) grapje?
En, ja ik heb er wat op tegen als een jongen veel tijd in computers besteed. Vind het gewoon a-sexy.
... ja, is een slecht grapje... en ondanks dat in de naam van de opleiding "informatica" voorkomt... betkend dit niet dat we veel tijd achter de computer besteden

Is per opleiding verschillend
Oud 27-11-2003, 15:20
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Heel erg ontopic allemaal...
Maar goed,
Ik accepteer het allebei en hoe de rest van Nederland daar overdenkt weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 17:08
Rian-x-
Rian-x- is offline
Wednesday 13 Welcome to the strange >>Smoon = lief<< zegt:
ma bij meisjes is lesbie of bi sexie
ofja
mooie meisjes
Rian-x- juh zegt:
dat vind ik raar
Rian-x- juh zegt:
en als jongens bi of gay zijn is da zker vies?
vind ik wel ma da komt gewon omdatik het zelf nie ben

Naar aanleiding van dit topic dus aan een willekeurige vriend van me gevraagd. Het is dus algemeen wel zo.

Ik zelf vind bi of gay jongens helemaal niet vies of eng ofzo, maar andere mensen wel terwijl ze meiden dan sexy of geil vinden.

Het valt me wel op dat jongens gays vies vinden en meisjes het niet zo uitmaakt...
Ook vaag.
Oud 28-11-2003, 20:10
Verwijderd
je hebt gelijk, maar 2 vrouwen schijnen ook veel opwindenderder te zijn dan 2 mannen...

maar ik vind het inderdaad ook nogal krom... maar je doet erniets aan
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 22:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Van twee bi-vrouwen die sex hebben word een man opgewonden; van twee zoenende mannen niet (meestal).
bi-vrouwen zijn dus positief voor de voortplanting van het menselijk ras, bi-mannen niet.
Oud 28-11-2003, 22:50
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-11-2003 @ 23:41:
Van twee bi-vrouwen die sex hebben word een man opgewonden; van twee zoenende mannen niet (meestal).
bi-vrouwen zijn dus positief voor de voortplanting van het menselijk ras, bi-mannen niet.
Onzin. Een vrouw kan toch opgewonden worden van bi-mannen die zoenen (een man trouwens ook wel. Ik kan ook opgewonden raken van zoenende vrouwen en ik ben toch echt hetero).
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 22:51
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 25-09-2003 @ 15:59:
ja das gewoon een fase, maar als ik dat met een andere jongen zou doen zou daar echt wel 'anders' op gereageerd worden dan wanneer twee meisjes met elkaar zoenen
Niet door mij
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 23:01
*bl4cKp34Rl*
*bl4cKp34Rl* is offline
volgens mij wel .... eigenlijk weet ik t wel cker.. wand tis net wat je zegt bi meisjes vinden mensen geiler dan dat 2 jongens een beetje met elkaar zitten te geilen ... ( vink zelf ook ... niet dat k pot ben ofzow ... maar kvin t in iedergeval beter dan 2 boys)
maar goed ... als ze zich daar lkkr bij voelen why not ...
Oud 01-12-2003, 19:21
HoopStront
HoopStront is offline
Een vrouw is gewoon geil, twee vrouwen zijn nog veel geiler.
Een man is gewoon afstotelijk, twee mannen zijn walgelijk!!

Citaat:
Onzin. Een vrouw kan toch opgewonden worden van bi-mannen die zoenen (een man trouwens ook wel. Ik kan ook opgewonden raken van zoenende vrouwen en ik ben toch echt hetero).
Dat is pas onzin....
Ik heb er pas geleden nog iets over gelezen. Ik weet niet meer precies wat er in stond (er was onderzoek naar verricht). Maar de resultaten waren ongeveer zo: hetero vrouwen kunnen opgewonden raken van zoenende vrouwen, maar hetero mannen kunnen absoluut niet opgewonden raken van zoenende mannen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 19:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
HoopStront schreef op 01-12-2003 @ 20:21:
maar hetero mannen kunnen absoluut niet opgewonden raken van zoenende mannen.
Belachelijk onderzoek dan, alsof er geen gradaties zijn. Volgens mij ben je als vrouw ook pas 100% (bah) hetero als je niet opgewonden wordt van zoenende vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 20:16
Laudate Dominum
Citaat:
Chimera schreef op 01-12-2003 @ 20:35:
Belachelijk onderzoek dan, alsof er geen gradaties zijn. Volgens mij ben je als vrouw ook pas 100% (bah) hetero als je niet opgewonden wordt van zoenende vrouwen.
Leuke avatar....
Oud 01-12-2003, 20:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
laudate dominum schreef op 01-12-2003 @ 21:16:
Leuke avatar....
Euh, ja, dus? Film niet gezien zeker? Wat heeft dit in hemelsnaam met m'n reply te maken?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Een vrouw is gewoon geil, twee vrouwen zijn nog veel geiler.
Een man is gewoon afstotelijk, twee mannen zijn walgelijk!!

Dat is pas onzin....
Ik heb er pas geleden nog iets over gelezen. Ik weet niet meer precies wat er in stond (er was onderzoek naar verricht). Maar de resultaten waren ongeveer zo: hetero vrouwen kunnen opgewonden raken van zoenende vrouwen, maar hetero mannen kunnen absoluut niet opgewonden raken van zoenende mannen.
Dat lijkt mij onzin. Mannen praten zichzelf en elkaar eerder aan dat ze iets vies vinden, maar als je je daar overheen zet kan puur de actie je wel opwinden.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 22:49
juno
juno is offline
Moet ik de vraag bezien door de ogen van het andere geslacht, of in het algemeen?

Door de ogen van het andere geslacht, zijn bi meiden voor een man het toppunt van sexueel vrijgevochten. Hij wordt denk ik toch wel opgewonden van vrijende meiden, of ze dat nu met elkaar doen of met een man.

Bi- mannen zijn door de ogen van een vrouw, o dear, hoe breng ik dat...ik vind het zo zonde! Twee jongens die het met elkaar doen. Wat nou, ze moeten het met mij doen!

In het algemeen gesproken zijn bi meiden wel stoer, ( want hebben een mannelijk trekje)maar bi mannen mietjes, (want ze hebben een vrouwelijk trekje) , door de ogen van het generaliserend grote publiek.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 09:31
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Ik heb dat idd ook gelezen of gehoord (volgens mij was dat op discovery) en de resultaten waren iets genuanceerder dan dat jij hier neerzet.

Van de heterosexuele vrouwen kon een groter deel (in meer of mindere mate) opgewonden raken van andere vrouwen dan dat heterosexuele mannen van andere mannen opgewonden raakten. (ik meen dat zo'n 10 á 15 % van de heterosexuele vrouwen opgewonden kon raken van andere vrouwen, tegen over 3 á 5 % van de heterosexuele mannen)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 10:08
loverlie
loverlie is offline
dat is idd waar. ikke heb ook bi-vriendinnen en die worden gewoon behandeld en hebben er geen problemen mee maar ikke heb ook bi-vrienden die er nog al vaak op worden aangesproken en daardoor geen leuk leven meer hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 11:58
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 02-12-2003 @ 10:31:
Ik heb dat idd ook gelezen of gehoord (volgens mij was dat op discovery) en de resultaten waren iets genuanceerder dan dat jij hier neerzet.

Van de heterosexuele vrouwen kon een groter deel (in meer of mindere mate) opgewonden raken van andere vrouwen dan dat heterosexuele mannen van andere mannen opgewonden raakten. (ik meen dat zo'n 10 á 15 % van de heterosexuele vrouwen opgewonden kon raken van andere vrouwen, tegen over 3 á 5 % van de heterosexuele mannen)
In elk geval is daar een onderzoek naar gedaan door een professor in de sexuologie aan de universiteit van Maastricht die toevallig de beste vriend van m'n vader is... en zoals jij bescvhrijft komt het niet uit zijn onderzoek (jij zal het vast over een ander, Amerikaans, onderzoek hebben). Zijn onderzoek ging aan de hand van erotische foto's; zo'n 90 % van de heteroseksuele vrouwen raakte opgewonden van erotische foto's van vrouwen en zo'n 12 % van de homoseksuele mannen; zo'n 7 % van de heteroseksuele mannen raakte opgewonen van erotische foto's van mannen en zo'n 80 % van de lesbische vrouwen. Er deden geen biseksuelen aan het onderzoek mee. Ik heb de precieze aantallen niet onthouden, maar het was zoiets. Ten eerste is het bij de meeste vrouwen dus niet echt van hun geaardheid afhankelijk of ze opgewonden raken of niet (waarschijnlijk wel hóé opgewonden ze raken), en ten tweede worden vrouwen over het algemeen als erotischer ervaren.
Opgewondenheid is trouwens gemeten door van die plaatjes waar je hand op moet.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:47
Punkygirl
Punkygirl is offline
Mannen trekt het gewoon als een meisje zegt dat ze bi is.. Dan denken ze gelijk dat ze een trio kunnen regelen..
En tja om nou mijn vriend met nog een man te zien vrijen.. dat trekt me niet echt erg..
Oud 02-12-2003, 18:03
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-12-2003 @ 12:58:
In elk geval is daar een onderzoek naar gedaan door een professor in de sexuologie aan de universiteit van Maastricht die toevallig de beste vriend van m'n vader is... en zoals jij bescvhrijft komt het niet uit zijn onderzoek (jij zal het vast over een ander, Amerikaans, onderzoek hebben). Zijn onderzoek ging aan de hand van erotische foto's; zo'n 90 % van de heteroseksuele vrouwen raakte opgewonden van erotische foto's van vrouwen en zo'n 12 % van de homoseksuele mannen; zo'n 7 % van de heteroseksuele mannen raakte opgewonen van erotische foto's van mannen en zo'n 80 % van de lesbische vrouwen. Er deden geen biseksuelen aan het onderzoek mee. Ik heb de precieze aantallen niet onthouden, maar het was zoiets. Ten eerste is het bij de meeste vrouwen dus niet echt van hun geaardheid afhankelijk of ze opgewonden raken of niet (waarschijnlijk wel hóé opgewonden ze raken), en ten tweede worden vrouwen over het algemeen als erotischer ervaren.
Opgewondenheid is trouwens gemeten door van die plaatjes waar je hand op moet.
En dan is er natuurlijk nog een groot deel dat gewoon niet opgewonden raakt van foto's maar liever een filmpje ziet, een goed verhaal leest of het zelf wil meemaken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten