Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2002, 18:03
femme
femme is offline
Wanneer ben je nou echt te dik?? Ik bedoel niet alleen voor je gevoel... maar wanneer wordt het echt ongezond?... is daar een bepaalde grens voor ofzo?
Oud 29-04-2002, 19:30
Kat
Kat is offline
ligt aan je lengte.
Je kan daarvoor toch je... wat was het ook al weer.... BMI (ofzow) berekenen?

paar tpics geleden gevonden...
http://home.worldonline.be/~marynisn/bereken_bmi.htm

Laatst gewijzigd op 29-04-2002 om 19:35.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:11
Snufje
Snufje is offline
Nee, daar is zeker geen grens voor..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:16
PV
PV is offline
Citaat:
Snufje schreef:
Nee, daar is zeker geen grens voor..

uh.. geen duidelijke grens.. als je zwaar overgewicht hebt wordt dat wel ongezond.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:41
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
PV schreef:

uh.. geen duidelijke grens.. als je zwaar overgewicht hebt wordt dat wel ongezond.
ja, oke, Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Je kan niet zeggen van: ZO, nu ben je over die grens en leef je ongezond. Dat is pas als je er allang ovrheen bent zeg maar.. Sja.. er is gewoon nit een duidelijke grens ja..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 20:03
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Die grens is er dus wel. Bij een bepaald vetpercentage zijn de risico's op ziektes veel hoger, dus daar ligt dan ook de grens. Dit is natuurlijk niet op 1 procent vet te bepalen.

Ik weet de getallen niet meer, maar als je je BMI berekent weet je het zo.
Oud 30-04-2002, 20:40
tacidvs
tacidvs is offline
Ben ik nou gek of is dit de derde keer dat ik zeg: Die BMI-dinges is voor volgroeide personen. Die site geeft ook aan: vanaf 18 jaar. Nu is de topicstartster 17, bijna 18 inderdaad, maar is ze (neem ik aan, nick=~) volgroeid? Dit popi gedoe, lekker simplistisch hoor, zo zijn er inderdaad geen wolven...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 21:00
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ben ik nou gek of is dit de derde keer dat ik zeg: Die BMI-dinges is voor volgroeide personen. Die site geeft ook aan: vanaf 18 jaar. Nu is de topicstartster 17, bijna 18 inderdaad, maar is ze (neem ik aan, nick=~) volgroeid? Dit popi gedoe, lekker simplistisch hoor, zo zijn er inderdaad geen wolven...
Volgens mij maakt het geen reet uit of je volgroeid bent of niet. Ik heb het tenminste nog nooit gehoord dat dat een voorwaarde is. Het gaat toch om de verhouding: lengte en huidplooien, bla bla. Zo kun je tenminste een kleine indruk krijgen.
Oud 30-04-2002, 21:07
tacidvs
tacidvs is offline
Agri, zeg ook niet dat het volslagen onzinnig is, het is zelfs zinnig, maar niet zonder voorbehoud. Ik blijk mezelf weer eens niet in de hand te hebben, val weer te heftig uit, misschien op een co0forum eens een topic over houden ofzo, maar voor nu: sorry...
Oud 30-04-2002, 21:12
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Agri, zeg ook niet dat het volslagen onzinnig is, het is zelfs zinnig, maar niet zonder voorbehoud. Ik blijk mezelf weer eens niet in de hand te hebben, val weer te heftig uit, misschien op een co0forum eens een topic over houden ofzo, maar voor nu: sorry...
Hmm ik las mijn reactie en die is ook best heftig, sorry too. Maar waar las je dit dan?
Oud 30-04-2002, 21:32
tacidvs
tacidvs is offline
Ehm even iets bekennen: In een ander topic hier ergens op het forum heb ik KennyMcKormick de mantel uitgeveegd omdat hij hetzelfde gedaan had als ik hier, maar minder erg.

Ik heb het een paar jaar geleden gehoord op een anti-anorexia voorstelling van een paar RIAG(oid)-mensen. Niet heel erg sterk hè? . Zal even zoeken.

Hier staat het al: Body mass index (BMI) is measure of body fat based on height and weight that applies to both adult men and women

http://www.nhlbisupport.com/bmi/bmicalc.htm

mmv Google
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 18:02
Soesje
Soesje is offline
het was lengte-110=normale gewicht
maar daar klopt geen zak van want ik ben 1.66 en weeg 64 kg dus dan zou ik 8 kg te zwaar zijn maar ik ben helemaal niet dik
ik heb een heel klein buikje en beetje stevige bovenbenen maar dat is geen vet dat zijn spieren (heb 11 jaar geschaatst)
oke ik ben in 2 jaar 20 kg aangekomen maar ik ben niet echt dikker geworden
heleboel mensen hebben zware botten of spieren dus er is niet echt een limiet van gewicht
er is een meisje die ouder is als mij, dikker is en minder weegt!
dus er klopt niks van
als jij je lekker voelt met jou gewicht en figuur en je geen klachten hebt is er niks aan de hand
oke je moet geen 100 kilo wegen op je 15e maar verder is het aan jezelf
Oud 01-05-2002, 19:13
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Soesje schreef:
maar daar klopt geen zak van want ik ben 1.66 en weeg 64 kg dus dan zou ik 8 kg te zwaar zijn maar ik ben helemaal niet dik
ik heb een heel klein buikje en beetje stevige bovenbenen maar dat is geen vet dat zijn spieren (heb 11 jaar geschaatst)
heleboel mensen hebben zware botten of spieren dus er is niet echt een limiet van gewicht
dus er klopt niks van
als jij je lekker voelt met jou gewicht en figuur en je geen klachten hebt is er niks aan de hand
Dit is volgens mij helemaal geen methode. Doe toch maar de BMI-test ook al ben je geen volwassene. Die klopt meestal toch wel redelijk.
Oud 01-05-2002, 19:29
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Soesje schreef:
dus er klopt niks van
Kijk voor de berekening van de Body Mass Index (ook BMI-index of Queteletindex genoemd) maar eens op http://home.worldonline.be/~marynisn/bereken_bmi.htm
Je kunt de Body Mass Index Q berekenen door je lichaamsgewicht G (in kg) door het kwadraat van je lichaamslengte l (in meter) te delen, dus Q=G/l^2. Uitgaande van de waarden die voor jouw lichaamsgewicht en
-lengte gelden kom je uit op een Body Mass Index van 64/1,66^2 wat een waarde van 23,23 oplevert. Je valt hiermee in de categorie "gezond" omdat de Body Mass Index, wil je in die categorie vallen, groter of gelijk aan 20 en kleiner dan 25 moet zijn.
Oud 01-05-2002, 22:12
tacidvs
tacidvs is offline
Ik begin me nu serieus af te vragen of die Mathfreak wel eens replies leest voordat hij post. Zijn reply gaat dus voor een deel helemaal NERGENS over... Zoek je eens wat uit....
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 22:23
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Och verdomme, voor de zoveelste keer haal ik BMI en het meten van het vetpercentage door elkaar. Naast je BMI kun je ook gewoon je vetpercentage uitrekenen door de dikte van sommige huidplooien te meten. Bij elkaar op te tellen en in de tabel af te lezen. Daarvoor hoef je nie volgroeid te zijn, bij de BMI dan waarschijnlijk wel. Precies weet ik het meten ook niet meer, ik had 16,6% vet en dat zit tussen de Cios streefwaarde (12%) en gemiddelde NL man (20-25%) in en dat is goed.
Oud 02-05-2002, 14:01
Gwenniej
Gwenniej is offline
wow ik mag zo'n beetje ngo 80 kilo wegen, en dan zou ik nog een gezodn gewicht hebben, jaja
Oud 02-05-2002, 14:17
Roos
Roos is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
wow ik mag zo'n beetje ngo 80 kilo wegen, en dan zou ik nog een gezodn gewicht hebben, jaja
Nee want jij bent nog lang niet uitgegroeid.
Voor tieners heb je al een gezond gewicht bij een BMI van 18. Dus waarschijnlijk -weet ik niet zeker- licht die bovengrens ook lager.
Oud 02-05-2002, 16:35
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
rosi schreef:

Nee want jij bent nog lang niet uitgegroeid.
Voor tieners heb je al een gezond gewicht bij een BMI van 18. Dus waarschijnlijk -weet ik niet zeker- licht die bovengrens ook lager.
drom schreef ik ook jaja er achter...want natuurlijk kan dat niet. Ik denk dat ik hooogstens 70 ofzo mag wegen bij mijn lengte, maar indd zo'n bmi meter is een bietje vaag oke..het staat er wel altijd bij maar toch, iedereen heeft verschillende botten, en leeftijd maakt uit, en je geslacht ook, dus je hebt niet echt super veel aan zo'n BMI
Oud 02-05-2002, 19:31
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ik begin me nu serieus af te vragen of die Mathfreak wel eens replies leest voordat hij post. Zijn reply gaat dus voor een deel helemaal NERGENS over... Zoek je eens wat uit....
Als je je serieus afvraagt of ik wel eens replies lees voor ik iets post krijg je van mij een serieus antwoord: ja, dat doe ik. Bovendien geef ik ook de formule weer waarmee de BMI-index wordt berekend, dus mijn reply gaat wel degelijk ergens over. Als jij meent dat je een reply kunt posten die in jouw ogen zinniger is dan de mijne, dan houd ik mij van harte aanbevolen.
Volledigheidshalve wil ik er aan toevoegen dat ik hierop al eens in vergelijkbare topics heb gereageerd en ook al een aantal keer de door mij vermelde formule en de categorieën die bij de BMI-index worden gebruikt heb vermeld. Je kunt dat nalezen door hier op het forum een zoekopdracht te geven op het woord "Quetelet-index" dat ikzelf meestal als synoniem voor "BMI-index" gebruik.

Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 18:30.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten