![]() |
|
ligt aan je lengte.
Je kan daarvoor toch je... wat was het ook al weer.... BMI (ofzow) berekenen? paar tpics geleden gevonden... http://home.worldonline.be/~marynisn/bereken_bmi.htm
Laatst gewijzigd op 29-04-2002 om 19:35. |
![]() |
|
![]() |
Die grens is er dus wel. Bij een bepaald vetpercentage zijn de risico's op ziektes veel hoger, dus daar ligt dan ook de grens. Dit is natuurlijk niet op 1 procent vet te bepalen.
Ik weet de getallen niet meer, maar als je je BMI berekent weet je het zo.
|
![]() |
Ben ik nou gek of is dit de derde keer dat ik zeg: Die BMI-dinges is voor volgroeide personen. Die site geeft ook aan: vanaf 18 jaar. Nu is de topicstartster 17, bijna 18 inderdaad, maar is ze (neem ik aan, nick=~) volgroeid? Dit popi gedoe, lekker simplistisch hoor, zo zijn er inderdaad geen wolven...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Agri, zeg ook niet dat het volslagen onzinnig is, het is zelfs zinnig, maar niet zonder voorbehoud. Ik blijk mezelf weer eens niet in de hand te hebben, val weer te heftig uit, misschien op een co0forum eens een topic over houden ofzo, maar voor nu: sorry...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ehm even iets bekennen: In een ander topic hier ergens op het forum heb ik KennyMcKormick de mantel uitgeveegd omdat hij hetzelfde gedaan had als ik hier, maar minder erg.
Ik heb het een paar jaar geleden gehoord op een anti-anorexia voorstelling van een paar RIAG(oid)-mensen. Niet heel erg sterk hè? ![]() Hier staat het al: Body mass index (BMI) is measure of body fat based on height and weight that applies to both adult men and women http://www.nhlbisupport.com/bmi/bmicalc.htm mmv Google |
![]() |
|
![]() |
het was lengte-110=normale gewicht
maar daar klopt geen zak van want ik ben 1.66 en weeg 64 kg dus dan zou ik 8 kg te zwaar zijn maar ik ben helemaal niet dik ik heb een heel klein buikje en beetje stevige bovenbenen maar dat is geen vet dat zijn spieren (heb 11 jaar geschaatst) oke ik ben in 2 jaar 20 kg aangekomen maar ik ben niet echt dikker geworden heleboel mensen hebben zware botten of spieren dus er is niet echt een limiet van gewicht er is een meisje die ouder is als mij, dikker is en minder weegt! dus er klopt niks van als jij je lekker voelt met jou gewicht en figuur en je geen klachten hebt is er niks aan de hand oke je moet geen 100 kilo wegen op je 15e maar verder is het aan jezelf
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Je kunt de Body Mass Index Q berekenen door je lichaamsgewicht G (in kg) door het kwadraat van je lichaamslengte l (in meter) te delen, dus Q=G/l^2. Uitgaande van de waarden die voor jouw lichaamsgewicht en -lengte gelden kom je uit op een Body Mass Index van 64/1,66^2 wat een waarde van 23,23 oplevert. Je valt hiermee in de categorie "gezond" omdat de Body Mass Index, wil je in die categorie vallen, groter of gelijk aan 20 en kleiner dan 25 moet zijn.
|
![]() |
Och verdomme, voor de zoveelste keer haal ik BMI en het meten van het vetpercentage door elkaar. Naast je BMI kun je ook gewoon je vetpercentage uitrekenen door de dikte van sommige huidplooien te meten. Bij elkaar op te tellen en in de tabel af te lezen. Daarvoor hoef je nie volgroeid te zijn, bij de BMI dan waarschijnlijk wel. Precies weet ik het meten ook niet meer, ik had 16,6% vet en dat zit tussen de Cios streefwaarde (12%) en gemiddelde NL man (20-25%) in en dat is goed.
||
Citaat:
Voor tieners heb je al een gezond gewicht bij een BMI van 18. Dus waarschijnlijk -weet ik niet zeker- licht die bovengrens ook lager.
||
Citaat:
||
Citaat:
Volledigheidshalve wil ik er aan toevoegen dat ik hierop al eens in vergelijkbare topics heb gereageerd en ook al een aantal keer de door mij vermelde formule en de categorieën die bij de BMI-index worden gebruikt heb vermeld. Je kunt dat nalezen door hier op het forum een zoekopdracht te geven op het woord "Quetelet-index" dat ikzelf meestal als synoniem voor "BMI-index" gebruik.
Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 18:30. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
orgaandonatie derjw | 20 | 04-11-2006 23:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
te dik voor een bikini? druiveke | 104 | 28-08-2005 17:55 | |
Verhalen & Gedichten |