Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2003, 21:24
Renske
Renske is offline
Haai,

Als vierde klasser ben ik inmiddels heus wel door de jaren gehard, maar vandaag, nadat ik een bijzonder rug-ontwrichtende tas mee naar huis had gesleept, had ik er echt genoeg van. Ik heb het bakbeest thuis maar even op de weegschaal gezet en constateerde een gewicht van bijna 11 kilo!
Vraag: Zijn er geen regels die dit soort absurditeiten verbieden? Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het in ieder geval belachelijk!

groeten

renske
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2003, 21:25
Severus
Severus is offline
Verhuis naar een school waar de tassen over het algemeen minder zwaar zijn. Simpel.
Oud 22-09-2003, 21:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
blaatje schreef op 22-09-2003 @ 22:24:
Haai,

Als vierde klasser ben ik inmiddels heus wel door de jaren gehard, maar vandaag, nadat ik een bijzonder rug-ontwrichtende tas mee naar huis had gesleept, had ik er echt genoeg van. Ik heb het bakbeest thuis maar even op de weegschaal gezet en constateerde een gewicht van bijna 11 kilo!
Vraag: Zijn er geen regels die dit soort absurditeiten verbieden? Wat vinden jullie hiervan?

groeten

renske
Er zijn regels over hoeveel je mag dragen ja, maar denk je nou werkelijk dat ze daar rekening mee houden. Nee, als je wiskunde docent wil dat je je boek mee neemt en je nederlands docente ook en zo..dan krijg je gewoon een zware tas. Maar als 4e klasser weet je toch vaak ook wel voor welke vakken je boeken thuis kan laten? Of met mensen kan 'boeken poolen' samen doen dus (dit was niet beledigend bedoelt hoor..)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:29
Verwijderd
Hebben ze geen kluisjes bij jou op school? Daarvoor bestaan die nml, dat je daar je boeken in legt....
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:32
squat
squat is offline
Mijn tas komt echt niet over de 3 kilo. Je hoeft niet voor elk vak je boeken mee te nemen en ik neem aan dat jullie ook kluisjes hebben?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:36
Renske
Renske is offline
Zit op een heeele grote school, waar elk jaar zo'n 400 brugklassers bijkomen, dus er zijn lang niet genoeg kluisjes...
Strategisch boeken vergeten is ook wel te doen, maar ik heb nog niet bepaald bij welke leraren dat dit jaar wel of niet kan.
Boeken poolen is wel een goed idee
daar moet ik maar eens afspraken over gaan maken met m'n buur
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:37
Renske
Renske is offline
Verder ben ik toch iets te gehecht aan mijn lief schooltje om er zomaar vandoor te gaan... maar bedankt voor de suggestie
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 22:05
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
blaatje schreef op 22-09-2003 @ 22:36:
Zit op een heeele grote school, waar elk jaar zo'n 400 brugklassers bijkomen, dus er zijn lang niet genoeg kluisjes...
Maar een hele grote school heeft dan toch ook een heel groot gebouw waar heel veel kluisjes in passen?
Oud 22-09-2003, 22:08
INViCTuS
INViCTuS is offline
Of je neemt gewoon niet alle boeken mee voor die dag?

Als ik m'n tas iets te zwaar vond dan ginger gewoon een boek uit en deed ik wel met iemand samen.
Oud 22-09-2003, 22:19
marlies
marlies is offline
niet genoeg kluisjes? wat is dat nu weer voor een onzin? Waar laat je je gymspullen dan?

en nog veel belangrijker: je boeken!!
Oud 23-09-2003, 06:24
Verwijderd
Bij ons op school had ik de eerste 3 weken ook geen kluisje (iedereen kreeg een kluisje op de eerste dag maar v37 niet ) toen heeft de school er een kluisjes blok bij geplaatst dus ikz ou maar gewoon gaan zeuren om een kluisje .
Dus jas + gymtas in het lokaal en blegh

Over een te zware tas : ik ken het! (mijn tas is meestal niet zwaarder dan 5 kilo... maar vrienden tsja )
Boeken poolen is een goed idee of gewoon een kluisje van zo'n brugger afpakken
Als je tas te zwaar is ga je klagen bij je coördinator of bij de rector (die bijt niet hoor ) en als je dan na een week last hebt van je rug ga je linea recta naar de huisarts en laat je constateren dat je pijn in je rug hebt en dus niet zo'n zware tas kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 07:06
Girl87
Girl87 is offline
Ja, ik heb ook altijd zo'n zware tassen. Maar alleen op de heen- en terugweg, want ik heb gelukkig een kluisje

-En zoiezo: klappers zo leeg mogelijk, niet 300 klapperblaadjes en als je lesbrieven hebt: alleen het benodigde hoofdstuk.
-Een dunne agenda.
-Je hebt van die schriften waar je 4 vakken tegelijk in kunt doen
-Je pennenmap niet zo volstouwen
-En af en toe wat 'vergeten'
Oud 23-09-2003, 10:42
ganralph
ganralph is offline
*het feit dat hier regels voor zijn, geeft alleen maar aan hoe triest deze wereld is*
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 12:08
Lil'Girl
Lil'Girl is offline
Ik heb ook altijd een superzware tas en dan moet ik echt moeite doen om evenwicht te bewaren. Ook kan ik niet goed lopen met zoveel kilo's op m'n rug. Verder heb ik pijnlijke gewrichten (reuma geloof ik) en dan is een zware tas niet echt fijn.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 12:41
Nona
Nona is offline
Citaat:
ganralph schreef op 23-09-2003 @ 11:42:
*het feit dat hier regels voor zijn, geeft alleen maar aan hoe triest deze wereld is*
Het feit dat er regels opgesteld worden en vervolgens niemand die wil naleven is nog triester. Wie wilde er nou ookalweer een regel?
Oud 23-09-2003, 12:44
alwaysgood
alwaysgood is offline
Voor veel vakken heb je bv. een antwoordenboekje. Deze kun je makkelijk thuis laten, die hebben anderen ook vaak bij en die kun je dan makkelijk lenen. Verder is het handig om alles in 1 klapper te doen dan 10 schriften te gebruiken. En anders gewoon boeken bij een vriendin in het kluisje leggen.
Oud 23-09-2003, 13:52
Nyawa
Ken het probleem...
Volgens een onderzoek van onze schoolkrant sleept de gemiddelde brugklasser bij ons 15 kg mee, gemiddelde 2de-klasser 17 kg, maar daarna zit je gelukkig nooit meer over de 11 kg dus dat valt wel mee.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 14:10
hanneke~13
hanneke~13 is offline
ik heb idd af en toe wel een zware tas. vooral op maandag en vrijdag.
maandag heb k duits, frans engels en nederlands (voor die 1e 2 ook nog is een werkboek van ongeveer 2 cm dik) en nog levo (godsdienst), natuurkunde en beeldende vorming (tekenen)

op vrijdag heb k geschiedenis waarvoor me map meemoeet +een zwaar boek en verder n og een paar vakken waarvoor k zware boeken meemoet

maar vandaag (dinsdag) had k alleen: keuze begeleiding (=nix mee) +les (= ook nix mee) engels (boek+werkboek) duits (waarvoor k op dinsdag alleen me schrift voor hoef mee te nemen) natuurkunde (vrij zwaar boek) en wiskunde (boek+ antwoordenboek)
valt mee dus

k denk eigenlijk niet dat iemand dit gelul WIL lezen maarja....
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 14:14
Canine 13
Canine 13 is offline
Volgens mij is er ergens een wet, die zegt dat tassen van kinderen onder de zoveel jaar (dacht 14) niet zwaarder mag zijn dan 7kg.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 14:18
Mindfields
Mindfields is offline
Ziekheid. Bij mij op school heeft iedereen een kluisje, tenzij je het weigert.

Mijn tip: Neemt 2 tassen mee, 1 hou je de hele dag bij je en de ander zet je ergens neer. In de pauze wissel je dan gewoon boeken.
Oud 23-09-2003, 14:37
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
marlies schreef op 22-09-2003 @ 23:19:
niet genoeg kluisjes? wat is dat nu weer voor een onzin? Waar laat je je gymspullen dan?

Op mijn school hadden ze alleen maar kluisjes voor
de onderbouw, (en dan nog had zeker de helft geen kluisje),
vanaf de 4e moest het standaard ingeleverd worden.
Dus zo raar is dat niet.
Oud 23-09-2003, 14:52
Verwijderd
Ook bij ons heeft iedereen gewoon een kluisje.

Maar over die te zware tassen: regel dan met een klasgenoot dat de een het ene boek mee neemt en jij de andere, zodat je tas twee keer zo licht wordt
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 14:58
Balance
Balance is offline
ik heb wel een kluisje, maar ik doe daar alleen maar mijn jas in. vroeger gebruikte ik hem ook wel voor m'n boeken, maar tegenwoordig gaan d'r toch nooit meer dan 2 boeken mee naar school.

maar goed, wanneer heb je nou eigenlijk je tas om? tijdens lessen ligt ie op de grond, in de pauze leg je hem (neem ik aan) ergens neer en op de fiets kan je hem (met een beetje proppen) op je bagagedrager doen.
Eigenlijk gaat 't dus puur om de leswisseling. Dat vind ik dan best te doen.
Oud 23-09-2003, 15:00
Nona
Nona is offline
Citaat:
Quiana schreef op 23-09-2003 @ 15:37:
Op mijn school hadden ze alleen maar kluisjes voor
de onderbouw, (en dan nog had zeker de helft geen kluisje),
vanaf de 4e moest het standaard ingeleverd worden.
Dus zo raar is dat niet.
Misschien niet ongebruikelijk, maar ik vind het wel raar. Iedereen hoort toch een kluisje te kunnen hebben? De lagere klassen krijgen al zo veel voorrechten (bij ons op school werd daar ook heel erg de nadruk op gelegd), maar dit is toch wel overdreven!
Oud 23-09-2003, 15:10
RomeoP
RomeoP is offline
Sinds dit jaar de nieuwe school krijgt iedereen een kluisje, maarja, pleur d'r alleen wat boeken in van vakken waar we toch nooit huiswerk voor hebben, en die boeken vergeet ik vervolgens ook weer voor de les uit m'n kluisje te halen

Maarja, ik vind de tas wel meevallen, zoals hierboven is gezegd, je hoeft 'm'toch niet zolang te dragen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2003, 15:11
Verwijderd
Ik vind het wel meevallen. Ook vierde klas, geen kluisje.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 15:24
Studentje
Studentje is offline
Als je tas te zwaar is moet een lichtere kopen.
Oud 23-09-2003, 17:17
Chimera
Chimera is offline
Ik meen me te herinneren dat een tas niet zwaarder mag zijn dan 10% van je lichaamsgewicht, maar kijk anders ff op de site van de ARBO.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:47
Renske
Renske is offline
echt waar, op mijn school alleen kluisjes op aanvraag (hoe dat moet...?). Gymspullen dien je gewoon in gardererobe op te hangen, ze worden niet vaak gestolen, tenzij je iets heel duurs ofoz erin hebt zitten.
Citaat:
Maar een hele grote school heeft dan toch ook een heel groot gebouw waar heel veel kluisjes in passen?
nee dus, want met zoveel brugwuppen kan je ook niet meebouwen... daarom is het nou voor onze school een grote modderpoel (vaarwel grasveld ). ze gaan een nieuwe vleugel bouwen en als dat klaar is gaan ze ons prachtige lokaal van de klassieke talen (met wandschildering) misschien volbouwen met kluisjes. Hoera@! misschien heb ik er dan nog net een jaar plezier van.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 23-09-2003 @ 18:17:
Ik meen me te herinneren dat een tas niet zwaarder mag zijn dan 10% van je lichaamsgewicht, maar kijk anders ff op de site van de ARBO.
Dan zouden schooltassen iets aan de zware kant zijn...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 18:58
Verwijderd
Op dinsdag heb ik gewoon een megazware tas. Dat 10% van je lichaamsgewicht klopt denk ik niet.. ik weeg 51 kg, dan zou m'n tas dus maar 5,1 kg mogen wegen? No way..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:45
Miracle
Miracle is offline
Bij mij valt het mee. Ik probeer zo veel mogelijk te schuifen. Dus vakken die ik pas aan het einde van de dag heb, laat ik in m'n kluisje en als ik de volgende dag hetzelfde vak nog een keer heb en ik weet zeker dat ik geen huiswerk ga maken dan laat ik het boek op school...

Vriendin van mij laat bepaalde boeken gewoon thuis als haar tas vol zit... zo ben ik nou ook weer niet.
Oud 23-09-2003, 19:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
blaatje schreef op 23-09-2003 @ 18:47:
echt waar, op mijn school alleen kluisjes op aanvraag (hoe dat moet...?). Gymspullen dien je gewoon in gardererobe op te hangen, ze worden niet vaak gestolen, tenzij je iets heel duurs ofoz erin hebt zitten.
als je het echt zo vervelend vindt dat je tas zo zwaar is, dan vraag je toch zo'n kluisje aan?? d'r is vast wel een concierge of een leraar die je kan vertellen hoe dat moet.
Oud 24-09-2003, 17:51
INViCTuS
INViCTuS is offline
Mijn tas was vandaag ook vrij zwaar

Dat maar van 1 boek was al telde da ding wel enkele honderden bladzijden.
Oud 24-09-2003, 20:48
alpha
alpha is offline
kluisjes... erg handig alhoewel ik me niet kan indenken dat ik een tas heb van 11 kilo! Dan neem ik waarschijnlijk gewoon een paar boeken niet mee. Als de kans groot is dat je ze niet nodig hebt, gok ik daar wel op hoor, als ik een mega-zware tas heb (voor mijn doen dan)
Oud 24-09-2003, 21:00
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
blaatje schreef op 22-09-2003 @ 22:24:
Haai,

groeten

renske
Wij hebben geen kluisjes, maar wel veel dikke (en dus zware) boeken. Gewoon er zelf voor zorgen dat je tas niet te zwaar is, door boekenafspraken te maken (als de docs gaan zeuren heb je nogal een lijst met argumenten) of gewoon boeken weg te laten. Who the hell cares? Daarvoor ben je nou bovenbouwer
Oud 26-09-2003, 18:34
Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Laptops ruleren!!!!
Ben je van al het gezeik af....
behalve:
- lege batterij
- kapot beeldscherm
- crashend systeem
- volle harde schijf
- inlog fouten
- netwerk belastingen
- kosten...
- voor de rest wel flex hoor

Oud 28-09-2003, 09:33
Verwijderd
Burgerlijke ongehoorzaamheid werkt!
Gewoon je boeken niet meenemen als je dat zelf niet nodig vindt (of te zwaar) en als ze je vragen waarom, of nog leuker, je eruit sturen, heb je een goede reden om je verhaal te doen en ze moeten naar je luisteren.
Doen ze dat niet, je strafwerk (corvee, nablijven, etc) weigeren te doen en in plaats daarvan naar de huisarts gaan.
Werkt overigens voor bijna alles....
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 09:47
Verwijderd
Citaat:
PCRodent schreef op 28-09-2003 @ 10:33:
Burgerlijke ongehoorzaamheid werkt!
Gewoon je boeken niet meenemen als je dat zelf niet nodig vindt (of te zwaar) en als ze je vragen waarom, of nog leuker, je eruit sturen, heb je een goede reden om je verhaal te doen en ze moeten naar je luisteren.
Doen ze dat niet, je strafwerk (corvee, nablijven, etc) weigeren te doen en in plaats daarvan naar de huisarts gaan.
Werkt overigens voor bijna alles....
Leuke school zit je dan op, maar ze zouden je denk ik op de meeste scholen eerder van school trappen dan de schooltassen lichter maken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 15:25
alibabwe
alibabwe is offline
Hebben ze geen kluisjes daar op school? Kun je daar alles in dumpen wat je smiddags thuis niet nodig hebt met huiswerk.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:49
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
marlies schreef op 22-09-2003 @ 23:19:

Bij ons zijn dr ook bij lange na niet genoeg kluisjes hoor.. Ik neem gewoon niet meer boeken mee dan ik gemakkelijk dragen kan, ik hoef geen hernia op mn 15e.
Oud 29-09-2003, 17:01
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
koop zo'n karretje net als die bejaarde mensen altijd bijhebben tijdens het boodschappen doen

moet je wel de hele tijd dat ding achter je aan slepen maarja
Oud 29-09-2003, 17:15
sof2ownz
sof2ownz is offline
LoL LoL LoL!!!!!!!!!!!!!!
15 kg doe ff normaal die van mij weegt tegenwoordig niet meer dan 2 kg. Neem alleen je werkboeken mee en niet je handboek. En als je denk dat je hem nodig hebt lees dat van te voren door of gewoon niet en doe dat later. En je buurman kan ook nog boeken meenemen dus denk na hoe licht je tas kan zijn Je kan beter allemaal losse multi map blaadjes meenemen en thuis weer in je map doen. Naja en vooral voor de 1ste en 2de klas(mischien ook 3de) wees niet zo bang voor de leraren/leraressen, ze kunnen je er moeilijk voor uit sturen en als je er uit gestuurd wordt hoef je echt niet te bakken. Dus laat die boeken thuis

groeten ATK @ sof2

p.s mischien toch maar eens me nederlands handboek meenemen met me goede nederlands
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 17:17
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
hee wat grappig ik heb m er ook een paar kere op gezet (bakbeest op weegschaal). 1 keer de eerste dag van school: 6,3 kilo en gisteren nog: 8,7 kilo.

bij de weg: ik zit ook in de vierde en in de tas zaten de boeken enz. die ik mee had op de fiets naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 10:58
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Als ik m'n tas te zwaar vind haal ik er gewoon een paar boeken uit en dan doe ik daar wel samen mee met iemand op school. En vakken waar ik thuis nooit huiswerk voor doe laat ik in m'n kluisje liggen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 13:14
Quantes
Quantes is offline
systematische boeken vegeten
klusije (dan van mij is echt veel tre klein) en zit helemaal bij de grond
Oud 05-10-2003, 11:09
Fatality
Fatality is offline
11 kilo, ik weet niet wat je voor eten meeneemt, maar misschien moet je de frituurpan in vervolg maar thuislaten.
Je hebt niet meer dan 8 vakken op een dag, en als je voor elk vak 2 boeken (van normale grootte, en normaal gewicht) meeneemt, kom je absoluut niet boven de 11 kilo.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 11:11
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
nou daar ben ik het niet mee eens. als ik natuurkunde en scheikunde heb (en dan gooi ik de rest van de boeken in mn kluis) dan zit ik al snel op zo'n 5 kilo denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 18:14
Iduna
Iduna is offline
Ik vind het niet meer dan normaal dat iedereen een eigen kluisje heeft (op een middelbare school iig). Niet dat dat altijd mogelijk is maar het moet toch op zijn minst te proberen zijn. Misschien moet je eens navragen hoe je wel een kluisje kunt krijgen?
Indien je geen kluisje kan krijgen:
- samen doen met boeken
- (het zwaarste) boek vergeten (leer je leraren kennen, bij de een kun je best eens strafwerk ofzo krijgen..)
- niet zoveel rotzooi meenemen (dus niet 10 schriften, 2 mappen, een groot agenda enz. )

Citaat:
Hoipiepeloi schreef op 05-10-2003 @ 12:11:
nou daar ben ik het niet mee eens. als ik natuurkunde en scheikunde heb (en dan gooi ik de rest van de boeken in mn kluis) dan zit ik al snel op zo'n 5 kilo denk ik.
Voor je gevoel weegt t 5 kilo? weeg het eens na.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 20:26
Jampot
Jampot is offline
neem gewoon neit al teveel troep mee.. lijkt me vrij makkelijk

mijn gewicht is dit jaar nog neit boven de 3 kilo uitgekomen denk ik (A)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten