Advertentie | |
|
![]() |
|
Zit op een heeele grote school, waar elk jaar zo'n 400 brugklassers bijkomen, dus er zijn lang niet genoeg kluisjes...
Strategisch boeken vergeten is ook wel te doen, maar ik heb nog niet bepaald bij welke leraren dat dit jaar wel of niet kan. Boeken poolen is wel een goed idee ![]() daar moet ik maar eens afspraken over gaan maken met m'n buur |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Bij ons op school had ik de eerste 3 weken ook geen kluisje (iedereen kreeg een kluisje op de eerste dag maar v37 niet
![]() Dus jas + gymtas in het lokaal en blegh ![]() Over een te zware tas : ik ken het! (mijn tas is meestal niet zwaarder dan 5 kilo... maar vrienden tsja ![]() Boeken poolen is een goed idee of gewoon een kluisje van zo'n brugger afpakken ![]() Als je tas te zwaar is ga je klagen bij je coördinator of bij de rector (die bijt niet hoor ![]() |
![]() |
|
Ja, ik heb ook altijd zo'n zware tassen. Maar alleen op de heen- en terugweg, want ik heb gelukkig een kluisje
![]() -En zoiezo: klappers zo leeg mogelijk, niet 300 klapperblaadjes en als je lesbrieven hebt: alleen het benodigde hoofdstuk. -Een dunne agenda. -Je hebt van die schriften waar je 4 vakken tegelijk in kunt doen -Je pennenmap niet zo volstouwen -En af en toe wat 'vergeten' ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Voor veel vakken heb je bv. een antwoordenboekje. Deze kun je makkelijk thuis laten, die hebben anderen ook vaak bij en die kun je dan makkelijk lenen. Verder is het handig om alles in 1 klapper te doen dan 10 schriften te gebruiken. En anders gewoon boeken bij een vriendin in het kluisje leggen.
|
ik heb idd af en toe wel een zware tas. vooral op maandag en vrijdag.
maandag heb k duits, frans engels en nederlands (voor die 1e 2 ook nog is een werkboek van ongeveer 2 cm dik) en nog levo (godsdienst), natuurkunde en beeldende vorming (tekenen) op vrijdag heb k geschiedenis waarvoor me map meemoeet +een zwaar boek en verder n og een paar vakken waarvoor k zware boeken meemoet maar vandaag (dinsdag) had k alleen: keuze begeleiding (=nix mee) +les (= ook nix mee) engels (boek+werkboek) duits (waarvoor k op dinsdag alleen me schrift voor hoef mee te nemen) natuurkunde (vrij zwaar boek) en wiskunde (boek+ antwoordenboek) valt mee dus k denk eigenlijk niet dat iemand dit gelul WIL lezen maarja.... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
de onderbouw, (en dan nog had zeker de helft geen kluisje), vanaf de 4e moest het standaard ingeleverd worden. Dus zo raar is dat niet.
|
ik heb wel een kluisje, maar ik doe daar alleen maar mijn jas in. vroeger gebruikte ik hem ook wel voor m'n boeken, maar tegenwoordig gaan d'r toch nooit meer dan 2 boeken mee naar school.
maar goed, wanneer heb je nou eigenlijk je tas om? tijdens lessen ligt ie op de grond, in de pauze leg je hem (neem ik aan) ergens neer en op de fiets kan je hem (met een beetje proppen) op je bagagedrager doen. Eigenlijk gaat 't dus puur om de leswisseling. Dat vind ik dan best te doen.
||
Citaat:
|
Sinds dit jaar de nieuwe school krijgt iedereen een kluisje, maarja, pleur d'r alleen wat boeken in van vakken waar we toch nooit huiswerk voor hebben, en die boeken vergeet ik vervolgens ook weer voor de les uit m'n kluisje te halen
![]() Maarja, ik vind de tas wel meevallen, zoals hierboven is gezegd, je hoeft 'm'toch niet zolang te dragen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
echt waar, op mijn school alleen kluisjes op aanvraag (hoe dat moet...?). Gymspullen dien je gewoon in gardererobe op te hangen, ze worden niet vaak gestolen, tenzij je iets heel duurs ofoz erin hebt zitten.
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Bij mij valt het mee. Ik probeer zo veel mogelijk te schuifen. Dus vakken die ik pas aan het einde van de dag heb, laat ik in m'n kluisje en als ik de volgende dag hetzelfde vak nog een keer heb en ik weet zeker dat ik geen huiswerk ga maken dan laat ik het boek op school...
Vriendin van mij laat bepaalde boeken gewoon thuis als haar tas vol zit... zo ben ik nou ook weer niet.
||
Citaat:
|
kluisjes... erg handig alhoewel ik me niet kan indenken dat ik een tas heb van 11 kilo! Dan neem ik waarschijnlijk gewoon een paar boeken niet mee. Als de kans groot is dat je ze niet nodig hebt, gok ik daar wel op hoor, als ik een mega-zware tas heb (voor mijn doen dan)
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Burgerlijke ongehoorzaamheid werkt!
Gewoon je boeken niet meenemen als je dat zelf niet nodig vindt (of te zwaar) en als ze je vragen waarom, of nog leuker, je eruit sturen, heb je een goede reden om je verhaal te doen en ze moeten naar je luisteren. Doen ze dat niet, je strafwerk (corvee, nablijven, etc) weigeren te doen en in plaats daarvan naar de huisarts gaan. Werkt overigens voor bijna alles.... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
LoL LoL LoL!!!!!!!!!!!!!!
15 kg doe ff normaal ![]() ![]() groeten ATK @ sof2 p.s mischien toch maar eens me nederlands handboek meenemen met me goede nederlands ![]() |
![]() |
||
Ik vind het niet meer dan normaal dat iedereen een eigen kluisje heeft (op een middelbare school iig). Niet dat dat altijd mogelijk is maar het moet toch op zijn minst te proberen zijn. Misschien moet je eens navragen hoe je wel een kluisje kunt krijgen?
Indien je geen kluisje kan krijgen: - samen doen met boeken - (het zwaarste) boek vergeten (leer je leraren kennen, bij de een kun je best eens strafwerk ofzo krijgen..) - niet zoveel rotzooi meenemen (dus niet 10 schriften, 2 mappen, een groot agenda enz. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Lucht je hart topic deel 129! Verwijderd | 495 | 28-05-2008 15:11 | |
Psychologie |
Wat-roept-het-bij-je-op-topic #10 Yerli | 495 | 24-05-2006 07:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
Sinds een paar dagen doen de spieren in mijn linkerbovenbeen bijzonder pijn. Verwijderd | 3 | 20-02-2006 23:31 | |
Lifestyle |
Een reflectie van jouw lifestyle Otis | 490 | 10-05-2004 23:13 | |
Algemene schoolzaken |
wat is fijner? uren van 40 of 50 minuten? LuvYa16 | 51 | 21-03-2004 15:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bruggers hun tassen te zwaar Yamyam | 65 | 13-10-2002 13:20 |