Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik vind het afschuwelijk.
Maar wat ik nog afschuwelijker vind zijn van die vrije schoolachtige-namen en kermisnamen (met alle respect voor de mensen die daar vanaf komen hoor...ik heb het gewoon niet zo op die namen ![]()
|
Niks mis mee. Ik heb zelf ook een 'ouderwetse' naam, een simpele boerennaam misschien, en ben er blij mee. Ik zou in geen geval Danny, Kevin of Jimmy willen heten en hoop dat, mocht ik ooit kinderen krijgen, ze dan ook gewone Nederlandse dan wel fatsoenlijke namen (van hun grootouders) krijgen.
Tuurlijk, een beetje variatie is niks mis mee, maar als ik zo de namen zie van groep 1 en 2 op de basisschool e.d... Laatst zat er zelfs een Buddy bij. Buddy! Als ik Buddy heette, zou ik mezelf van kant maken. ![]()
||
Citaat:
![]() btw.. soms verzinnen ouders de vreselijkste namen hoor. ik noem geen voorbeeld omdat er vast wel iemand is die zo heet ![]() ![]()
|
nou 'vroeger'.. ik loop nu stage op een boerenschooltje en daar zitten een neel (leuk!) pien (prachtig!) en pleun (ook leuk) naast vito (
![]() (dus wel duidelijk waar mijn voorkeur naar uit gaat)
|
Alleen Willem (maar vind het Duitse Wilhelm mooier) en Jan vind ik wel oké namen.
De ouderwetse meisjesnamen, zoals Truus, vind ik absoluut niet kunnen. Ik heb medelijden met het kind dat vandaag de dag nog zo wordt genoemd door haar ouders. Ripper
|
|