Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2003, 15:01
Verwijderd
Hey,
Ik zit weer eens met een probleem!
Na een pc gekregen te hebben (hp vectra VLi8) voor op de basisschool moest ik die natuurlijk formateren enzo. Dus ik start de pc op heel mooi de POST afgewerkt krijg ik opeens een schermpje met wachtwoord ingeven dus ik dacht slim te zijn en iets in de bios te willen verandeen krijg ik daar ook hetzelfde wachtwoord venster. Ok simpel he ff jumper of batterij eruit halen. Na de batterij erop nieuw ingedaan te hebben kreeg ik nog steeds het rot wachtwoord venster!!
Hoe kom ik hier vanaf??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2003, 15:18
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
NicK3R schreef op 25-09-2003 @ 16:01:
Hey,
Ik zit weer eens met een probleem!
Na een pc gekregen te hebben (hp vectra VLi8) voor op de basisschool moest ik die natuurlijk formateren enzo. Dus ik start de pc op heel mooi de POST afgewerkt krijg ik opeens een schermpje met wachtwoord ingeven dus ik dacht slim te zijn en iets in de bios te willen verandeen krijg ik daar ook hetzelfde wachtwoord venster. Ok simpel he ff jumper of batterij eruit halen. Na de batterij erop nieuw ingedaan te hebben kreeg ik nog steeds het rot wachtwoord venster!!
Hoe kom ik hier vanaf??
Het makkelijkste lijkt mij degene bellen waar de pc vanaf komt
Oud 25-09-2003, 15:35
Verwijderd
Citaat:
buzzin schreef op 25-09-2003 @ 16:18:
Het makkelijkste lijkt mij degene bellen waar de pc vanaf komt
Ja is ook tenzij het om een failliet bedrijf gaat en de spullen opgekocht waren..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 15:36
deathz0rz
deathz0rz is offline
er zijn altijd bepaalde wachtwoorden die het altijd doen... zoek maar eens op internet
Oud 25-09-2003, 16:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
CMOS clear bewerkstellig je niet altijd door de batterij eruit te halen, er zitten namelijk condensatoren op je mobo die de stroom nog een lange tijd vast kunnen houden. Zoek naar de juiste manier om je CMOS te clearen, meestal via een jumper vlakbij de battery cel.

Maar jij hebt het ongeluk te moeten werken met een OEM-bordje, dus zal God je behoeden in je strijd tegen de evil OEM's.
Oud 25-09-2003, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-09-2003 @ 17:26:
Maar jij hebt het ongeluk te moeten werken met een OEM-bordje, dus zal God je behoeden in je strijd tegen de evil OEM's.
Hahaha thx maarja er zitten geen jumpers ofzo op het moederbord, ik snap wel wat je bedoelt ja (heb ervaring met bios wachtwoorden). Maar het probleem is ook al wil je niet in de bios je krijgt het wachtwoord venster altijd precies na de POST. echt weird het houdt zelfs bij hoe vaak je verkeerd hebt getypt en wanneer en als je ff ophoudt zelfs een wannabe screensaver met een irri sleuteltje (net alsof je niet genoeg geirriteert bent). Maarja... Hoop op een redder!!

EDIT: Interpunctie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten