Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want als je op je 20e nog niks heb opgelost, voel je je helemaal down. In een andere context: ik dacht vorig jaar ingrijpend dingen te veranderen in mijn sociale leven tot mijn 21e, maar dat is me niet goed gelukt. Het is dus aan mij om te relativeren, er geen deadline aan te verbinden, maar te kijken naar mezelf en er rekening mee te houden dat dingen langzaam veranderen.. De dood is geen oplossing, het is opgeven, want je lost in feite niks op .. je ontloopt de problemen alleen maar. |
![]() |
||
Citaat:
|
hmmmm
de dood als oplossing.... waarom niet...wie zegt dat dat niet kan en of mag het is zeker een oplossing, misschien niet een goede... maar je bent wel van je "shit" af. maar omjezelf van het leven te beroven ![]() ook ik weet dat dat niet goed. je kan het ook anders oplossen....hoe lastig het ook is... en verder heb ik niet te melden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een oplossing is pas oplossing als deze een probleem oplost. De dood opzich lost niks op, laat enkel alles voor wat het is. Je geeft gewoon op.. Voor mij geen optie, tenzij ik zowiezo dodelijk ziek ben, dan kan het me niet meer schelen (waarom wachten?).. |
![]() |
||
Citaat:
Veel. Je bent van alles af. |
![]() |
|
Het is wel een oplossing als je kijkt naar het feit dat na de dood al je (aardse) problemen weg zijn , je hoeft je er in ieder geval niet meer mee bezig te houden (de vraag is natuurlijk ook of je dat nog kan).
Alleen is wat ******** zei ook waar; een oplossing is pas een oplossing als het een probleem oplost. Dat gebeurt niet met zelfmoord. Tenzij je het leven als een probleem ziet, wat het misschien voor de mensen die het hebben gedaan of willen doen ook is.
|
ik vind niet dat de dood een oplossing is je loopt als ware voor altijd weg van je problemen.
hoe erg en groot je problemen ook zijn ooit zal er wel een eind aan komen. ookal denk je dat er niemand om je geeft of je wil helpen ergens in nederland is er wel iemand die je wil helpen. ja ik weet het dat je vaak een gevoel kankrijgen dat je alleen bent maar om dan zelfmoord te plegen vind ik geen oplossing. problemen zijn er om opgeloste te worden
|
Verwijderd
|
je schiet er nix mee op.
al zou ik dat zelf niet moeten zeggen omdat ik het niet meer aankan. je moet eerst zoeken naar andere oplossingen, zorg dat je altijd kunt praten met iemand die je vertrouwt en die naar je luisterd. men zegt dat mensen die zelfmoord plegen egoistisch zijn omdat ze hun 'dierbaren' achter laten. ik denk dat zelf van niet, maar half toch wel. ik weet het niet. denk aub goed na! meer kan ik er niet over zeggen. hang in there... |
![]() |
|
![]() |
hoe kunnen jullie zeggen dat je er niks mee op schiet?
zijn jullie dood geweest dan? nee! dus niemand kan daar over oordelen, ik ook niet. ik denk wel dat het de makkelijkste weg is. ik heb in mijn leven nu al veel problemen gehad ouders gescheiden, moeder geestelijk en lichamelijk invalide veel vrienden kwijtgeraakt, me ma 12 zelfmoordpogingen gedaan, vader alcoholist en heeft me vroeger veel geslagen, ik ben 2 maanden geleden weggegaan bij me moeder omdat het niet meer houdbaar is en nu dus 7x verhuisd naar een andere plek en dit is maar een klein beetje, ik ben nu zo depressief dat ik echt dood wil, het enige wat mij tegenhoud is dat ik niet zo diep wil zinken als me moeder en er zijn op dit moment best veel mensen (docenten enzo)die zoveel om mij geven en zoveel voor mij regelen dat ik het niet kan, tegenover hun. ze doen zo hun best voor me... maar af en toe kan ik dat niet zien en geloof ik het niet ik vertouw bijna niemand meer en ik wil regelmatig echt dood zijn, omdat dat de makkelijkste weg is. dan ben ik van al dat gezijk af maar ik moet doorgaan, ik ben pas 15 en heb dus een heel leven voor me, het komt misschien een keer goed. maar als het te lang duurt red ik het niet meer, ik red het nu al bijna niet meer...
||
Citaat:
("Ja, maar zo heb ik toch ook geen leven??". Dat je leven niet gaat zoals je wilt, betekent niet dat je het mag/kan negeren.) Laatst gewijzigd op 01-05-2002 om 18:45. |
![]() |
|
![]() |
ik heb dr laatst eens over nagedacht..
maar volgens mij kan t soms echt de enige oplossing zijn. vooral denkik als je problemen vooral uit jezelf komen en niet uit een ander. (ik bedoel als je t zo moeilijk hebt met iets wat anderen je aandoen dan wil je waarschijnlijk niet echt dood alleen dat t ophoud ....komen je problemen uit jezelf dan snap je dat t nooit ophoud dus is de dood denkik geen verkeerde oplossing en zouden anderen dat eigenlijk moeten respecteren.)
|
Verwijderd
|
Ik vind dat het nooit een oplossing is. Ik geloof niet in zelfmoord. Maar ik heb natuurlijk gemakkelijk praten, ik heb nooit zelfs de drang gehad om zelfmoord te plegen.
Ik denk dat er na de dood niks meer is, en ik heb liever zelfs pijn dan niet zijn. Het maakt mij banger dan al het andere in de wereld... Dus ik zal niet eens op het idee komen als de dood als oplossing. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
O, zoete dood Liwin | 1 | 14-07-2008 17:37 | |
Verhalen & Gedichten |
WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid! xineof | 231 | 22-01-2006 15:10 | |
Psychologie |
Het Grote Gedichten Topic #3 Droomvlucht | 500 | 29-06-2004 19:49 | |
Psychologie |
Als het leven een lijdensweg is, is de dood een verlossing........ kleinedraak | 66 | 04-01-2004 16:40 | |
Psychologie |
Ik zie het niet meer zitten... See-Me | 5 | 24-08-2003 14:40 | |
ARTistiek |
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek] kaleidoscope | 11 | 28-02-2002 18:18 |