Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2003, 16:11
tommiegun
tommiegun is offline
Hey allemaal,

Ik ben erg verliefd op een meisje maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken.
Zij kijkt meestal 1x per dag naar mij (als je oogcontact hebt kan het dan al een '''schakel" zijn naar een relatie?)ik ook naar haar alleen ik wil weten wat ik het beste kan doen om haar te versieren.
Ik erg verlegen dus ik zal niet echt zo snel op haar afstappen en zeggen he lekker ding jij bent zo mooi ect. maar ik wil wel zoiets tegen haar zeggen.

HOE KAN IK HET HET BESTE AANPAKKEN?????
Oud 17-09-2003, 16:18
Verwijderd
Probeer eerst gewoon contact te maken. Dat je je in elk geval op je genoeg op je gemak voelt om met haar te gaan praten. Dan lijkt 't mij ook een stuk makkelijker om te vragen of ze een keer een date wil.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:19
Soezen
Soezen is offline
Gebruik iets algemeens. Ik weet niet waar je haar van kent, maar ik denk van school? Dan zou ik het niet doen in de pauze. Misschien is het ook beter als je het probeert als ze alleen is. Je moet iets leuks maar toch algemeens vragen. Iets wat er gebeurt is op school, over bekend programma op tv ofzoiets..
Toch?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:25
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
tommiegun schreef op 17-09-2003 @ 17:11:
Hey allemaal,

Zij kijkt meestal 1x per dag naar mij (als je oogcontact hebt kan het dan al een '''schakel" zijn naar een relatie?)ik ook naar haar alleen ik wil weten wat ik het beste kan doen om haar te versieren.
Ik erg verlegen dus ik zal niet echt zo snel op haar afstappen en zeggen he lekker ding jij bent zo mooi ect. maar ik wil wel zoiets tegen haar zeggen.

waarom denken mannen toch altijd dat vrouwen het leuk vinden als je zegt: he lekker ding... blablabla

zoek gewoon contact met haar. let op dingen die jullie gemeen hebben. als je iets leuks opvalt aan haar zeg dat dan. stel dat ze haar haar verft, zeg dan dat je het leuk vind staan, dan weet ze dat je op haar let. dat ze is opgevallen. probeer een aanknooppunt te vinden om met haar te gaan praten.
probeer uit te vinden waar ze uitgaat, ga daar ook een keer heen en bied haar een drankje aan ofzo.
doe je best! vrouwen hebben liever iemand die het voorzichtig aanpakt dan iemand die recht op haar afstapt en zegt wat ie wil. vrouwen staan namelijk ook wel is met een bek vol tanden. en geloof het of niet, ook wij kunnen wel is verlegen zijn.
voordat ik nu allemaal reacties krijg van meisjes die wel graag to the point aangepakt willen worden, ik heb het hier over vrouwen in het algemeen
Oud 17-09-2003, 16:27
Last Resort
Last Resort is offline
Ik vind op et moment een meisje ook erg leuk, wat een beetje in jouw situatie was. Ik zag haar weles met meisjes praten die ik wel kende, dus via hun heb ik dr msn gekregen. Ze is niet zoveel online, maar ik heb via msn gezegd wie ik was enzo, en nou spreek ik dr weles op school. Is alleen jammergenoeg nog geen kans geweest om wat langer/beter met dr te praten.........
Oud 17-09-2003, 16:32
hajo
hajo is offline
tip 1: als ze niet weet wie je bent of wat je van d'r vind kom je dr nooit achter of ze jou leuk vind.
tip 2: iedereen vind aandacht prettig, en iedereen is gek op complimentjes. En dan inderdaad niet gaan zeggen dat iemand een lekker ding is, maar zeggen dat iemand een leuke trui aan heeft leverd geen gevaar op.
tip 3: wees behulpzaam, als er een mogelijkheid is om iemand te helpen laat die dan niet schieten.
tip 4: als je hulp biedt maar je het op een gegeven moment zelf ook niet meer weet geef dan aan dat je iet onfeilbaar bent en dat je ook niet alles weet.
tip 5: het andere geslacht is NIET eng.
Oud 17-09-2003, 16:34
hajo
hajo is offline
tip 6: je denkt dat je iemand leuk vind, maar dat weet je nog niet zeker. Doel bij contactlegging moet zijn elkaar leren kennen, en niet het hebben van een relatie.
tip 7: don't be obsessed, maar geef wel aan dat je de persoon in kwestie een prettig persoon vind om bij in de omgeving te zijn.
Oud 17-09-2003, 16:34
oneMen
oneMen is offline
Probeer gewoon niet een openingszin uit..

probeer gewoon een beetje met haar aan de praat te komen.
Oud 17-09-2003, 18:35
tommiegun
tommiegun is offline
Alvast bedankt allemaal,

maar ik zat te denken meschien kan ik een briefje in haar tas of postvakje doen.
Mischien kan dat ook goed uitpakken.
Maar als ze al een vriend heeft...tja,nou ja ik ga gewoon jullie tips opvolgen.
Oud 17-09-2003, 20:53
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
tommiegun schreef op 17-09-2003 @ 17:11:
Hey allemaal,

éém ding: er was laatst iemand die op mij astapte, en opeens "hé, lekker ding" riep. Laten we het er maar op houden dat hij het niet nog een keertje durft... Het is een betje onbeschot om dat te doen denk ik, alhoewel sommige meisjes er juist op vallen. pobeer erachter t komenwat voor typj ze is. is ze brutaal, verlegen, kunstzinnig, alternatief enz... pas daar je versiermethode op aan. Als je "héy, schatje!!!" roept naar een zeer vrleger (of lichtgeraakt) persoon, zal ze o wegrennen, of je een dreun verkopen. Als je echter met het brutale type te maken hebt, zul je wat meer moeite moeten doen om haar te laten merken dat je d'r leuk vind. Tips: maar oogcontact (niet t kort, maar ook niett lang, nét even langer dan normaal is het bese), vraag af en to eens iets aan haar (kan variëren van 'heb jij een liniaal" tot "hoe laat is het", zolang je maar cotac hebt) en zog ten alle tijden voor frisse adem & oksels, schone kleren en haar dat er niet uitziet alsof het spontaan van je hoofd af zal smelten als je er shampoo op druppelt.Als je de indruk krijgt dat ze je wel aardig vind, kun je eens de stoute schoenen aantrekken en vragen of ze zin heeft om iets te gaan drinken ofzo, of je blijft tot in de eeuwigheid aardig doen en hopen dat zij wat onderneemd, om vervolgens jezelf voor je kop te slaan als ze een vriendje kijgt/van school gaat. Your choice, buddy
Oud 18-09-2003, 10:37
tommiegun
tommiegun is offline
Kan iemand 1 goede tip geven voor een verlegen jongen die graag met een leuk meisje uit zijn eigen klas wilt?
Oud 18-09-2003, 13:16
Williams
Williams is offline
je zult toch echt contact moeten maken en met dr gaan praten anders zal t uberhaupt nooit iets worden....trouwes wat vinden jullie ervan om een meisje te versieren die al n vriendje heeft...is dat fout?ik bedoel als zij erop ingaat zal ze niet egt gelukkig zijn met dr relatie...
Oud 18-09-2003, 13:21
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
Williams schreef op 18-09-2003 @ 14:16:
je zult toch echt contact moeten maken en met dr gaan praten anders zal t uberhaupt nooit iets worden....trouwes wat vinden jullie ervan om een meisje te versieren die al n vriendje heeft...is dat fout?ik bedoel als zij erop ingaat zal ze niet egt gelukkig zijn met dr relatie...
met je handjes van af blijven, is mijn devies....., tenzij ze zelf duidelijk het initiatief neemt
Oud 18-09-2003, 13:34
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
tommiegun schreef op 18-09-2003 @ 11:37:
Kan iemand 1 goede tip geven voor een verlegen jongen die graag met een leuk meisje uit zijn eigen klas wilt?
Ja. leren lezen! heb net een heel verhaal zitten neerpennen
Oud 18-09-2003, 14:19
Verwijderd
Wat je ook doet, ga vooral nóóit op haar af met de woorden 'he lekker ding jij bent zo mooi'. Dat is wel een van de foutste manieren om contact te leggen :-).
Ze zit bij je in de klas? Nou, dan zie je haar in elk geval elke dag. Begroet haar eens als je haar 's ochtends tegen komt (niet met 'he lekker ding', gewoon met 'hoi' of iets anders, iets normaals). Als ze teruggroet, dan kun je daar een keertje op in gaan en een praatje maken, desnoods iets totaal oppervlakkigs ("vond jij dat proefwerk moeilijk?"). Dat kun je dan wat vaker doen, als ze je aardig vindt dan zal ze na een tijdje ook wel zo nu en dan zelf een gesprekje beginnen. Nou, als dat allemaal lukt dan kun je eens naast haar gaan zitten als de plek vrij is, om maar eens wat te noemen, of in de pauze bij haar aan tafel gaan zitten. Ze laat het wel merken als ze dat te opdringering vindt; doet ze dat niet, vraag haar dan eens om samen iets te gaan doen met wat vriend(inn)en van jou erbij, een film zien of uit of zwemmen of zo. Na een tijdje kun je haar dan ook eens vragen om iets te gaan doen met jullie tweeën. Als ze dan vraagt of het als afspraakje is of vriendschappelijk, dan geef je eerlijk toe dat je graag zou willen dat 't een afspraakje was; vraagt ze er niet naar, zeg er dan ook niets over. Op die manier groeien julle vanzelf naar elkaar toe!
Schroom niet om haar te laten merken dat je haar aantrekkelijk vindt; als je dat niet laat merken, kan ze gaan denken dat je alleen maar vrienden wil zijn en absoluut niet meer. Hou de optie open!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 18:11
tommiegun
tommiegun is offline
Ik weet wat ik ga doen.
1. Ik heb net (vandaag) een briefje geschreven waarin ik duidelijk haar duidelijk maar wat ik wil (wel op een aardige manier).
Als dat niet werkt ga ik haar begroeten en een gesprekje beginnen (ik hoop dat het lukt.

Nou allemaal bedankt en van mij part tot ziens
Oud 18-09-2003, 18:19
Musk
Musk is offline
wat stond er in dat briefje als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 18:24
Lies
Lies is offline
Een briefje?! *lief*
Oei, weetje, is natuurlijk wel kei lief bedoeld van je, een briefje, maar durf je dat wel?! Ik bedoel, dat briefje kan zo de hele "groep" doorgaan en kan als t ware tegen je gebruikt worden... Maar als het een lief meisje is (en da neem ik aan) zal ze er gewoon iig erg gevleid door zijn. Maar ik dacht, ik 'waarschuw' je toch maar even... Kej?! Veel succes! Gaat lukken, weet ik zeker!
Oud 18-09-2003, 19:27
Last Resort
Last Resort is offline
inderdaad, als je pech hebt heeft straks je hele vriendengroep dat briefje in handen gehad. Daarom ben ik ook nogal voorzichtig met een meisje mee uit vragen; voor je het weet is het bekend in mn vriendengroep, en wordt het lang en breed besproken
Oud 18-09-2003, 20:17
tommiegun
tommiegun is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 18-09-2003 @ 14:34:
Ja. leren lezen! heb net een heel verhaal zitten neerpennen
Ok sorry (dat is het minste wat ik kon doen!)
Oud 18-09-2003, 20:18
tommiegun
tommiegun is offline
Citaat:
Musk schreef op 18-09-2003 @ 19:19:
wat stond er in dat briefje als ik vragen mag?
Nou dat ik verliefd op haar ben en of ze me asjeblieft wilt mailen of smsen
Oud 18-09-2003, 21:16
pessimistje
pessimistje is offline
doe het subtiel!
en oogcontact is niet gelijk een schakel naar een relatie.
Vraag haar uit, verkloot je kans niet dat is zonde, kom op je kan het!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 22:16
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 18-09-2003 @ 22:16:
kom op je kan het!
de ironie...
Oud 19-09-2003, 13:37
tommiegun
tommiegun is offline
ik ga haar email vragen kunnen we via msn chatten
Oud 19-09-2003, 15:12
The0
The0 is offline
Excuseer de manier waarop ik dit zeg: maar je komt nogal naief over.

Dat briefje is in mijn ogen een no-no. Als je haar vraagt en ze zegt nee, boeie, dan is het maar net of één van jullie het verder verteld. Briefjes zijn ideaal voor achter roosterborden enzo..

Maarja, das dus al te laat. Ik denk toch dat ik zelf wel aparte ideeen over iemand zou krijgen als die briefjes in mijn tas gaat stoppen. Ik bedoel, als je me dan zo boeiend vind: VRAAG het dan? Zo eng ben ik ook weer niet.
Oud 19-09-2003, 20:47
SuperSanne
SuperSanne is offline
vragen is het beste denk ik. persoonlijker, en als ze je afwijst en het doorvrteld aan iedereen die het maar horen wil, kun jehet altijd nog glashard ontkennen waardoor zij zelf voor lul staat ("beetje triest hoor, zoiets verzinnen om aandacht te krijgen"). Met een biefje heeft ze "bewijsmateriaal" in handen, wat de zaak al iets vervelender maakt. Je kan jezelf wel een beetje indekken door het brieje te typen zodat je in geval van nood kan doen alsof ze het zel getypt heeft, of alsof iemand anders je er in wil luizen. Ovrigens: het is nu te laat, maar voor toekomstige pogingen: een kaart staat volgens mij leuker

Laatst gewijzigd op 19-09-2003 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 14:19
tommiegun
tommiegun is offline
Yes ik heb haar email.
Denk je dat ik dat briefje (zie een paar '' replys'' terug) beter digitaal kan verzenden????
Antwoord graag!
Oud 20-09-2003, 17:22
WispereR
WispereR is offline
Nee, doe het niet! Die briefjes-tactiek lijkt me absoluut geen slim plan. Praat gewoon met haar op msn, zeg niet gelijk dat je haar leuk vindt, maar gewoon een gezellig gesprek. (als in: hoe was je dag, heb je (tvprogramma-naar-keuze) gezien) Als dat een beetje loopt is het een stuk makkelijker om haar aan te spreken 'in het echt', je kan dan altijd terug vallen op jullie msn-gesprek.
Nou, succes!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 18:43
Dory
Dory is offline
Citaat:
tommiegun schreef op 20-09-2003 @ 15:19:
Yes ik heb haar email.
Denk je dat ik dat briefje (zie een paar '' replys'' terug) beter digitaal kan verzenden????
Antwoord graag!
Nee nog geen briefjes! Als ik zoiets zou krijgen van een jngen die ik maar een beetje ken zou ik echt zoiets hebben van 'what the f*ck', ga eerst maar eens gewoon met d'r praten & msn'en .
Oud 20-09-2003, 18:49
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Williams schreef op 18-09-2003 @ 14:16:
is dat fout?ik bedoel als zij erop ingaat zal ze niet egt gelukkig zijn met dr relatie...
Dan kan je ervan uitgaan dat ze jou hetzelfde zou flikken als het even niet meer helemaal boterd, en wil jij dat? Precies.
Oud 21-09-2003, 12:02
SuperSanne
SuperSanne is offline
Hmmm... als je haar meteen "verrast" met een e-mail/briefje, schrik je haar waarschijnlijk af. dan heeft ze echt zoiets van "whoa!!!". Laat haar eerst een tijdje merken dat je haar wel ziet zitten (en misschien... krijg je dan wel een e-mail van haar ). Gedult is de sleutel
Oud 22-09-2003, 09:29
The0
The0 is offline
Geduld met de D ja

Je hebt overigens wel gelijk, de meeste meisjes stellen het niet op prijs als je ze zomaar ff gaat emailen. Zelf zou ik het overigens ook niet op prijs stellen als ik emails - briefjes van onbekenden kreeg. Kans dat ik wat voor hun voel is minimaal
Oud 26-09-2003, 13:44
tommiegun
tommiegun is offline
ik heb voldoende info tnx allemaal
topic sluiten
Oud 26-09-2003, 15:04
Megadeth
Megadeth is offline
lol @ laatste msg

de mod bepaald of het topic op slot gaat
Reageren

Regels voor berichten