Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Gelukkig weet ik nu meer waar ik op moet letten als ik een laptop koop ![]() Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat die gigantische goed performt, ik speel GTA vice city als een zonnetje erop. |
![]() |
|
![]() |
Toch is het niet altijd zo dat als je een lappie heb met een desktop processor deze veel herrie hoeft te maken door een alsmaar draaiende ventilator.
Heb zelf een Compaq Evo N1020V met een P IV 2,0 ghz desktop processor waarbij de ventilator amper aanslaat. Deze gaat alleen aan bij een zware applicatie end. Bij normaal internetten end. gaat de fan zelfs helemaal niet aan. M'n laptop koelt bijna geheel met de onderkant, deze word dan ook lekker warm ![]() Heb ook wel eens gespeeld met de Gericom laptop van de buren, en daar blijft die stomme fan ook steeds draaien met een hoop herrie (maar met een redelijk koele onderkant). Daar zat trouwens een helemaal niet zo hete P III 1,0ghz in. |
![]() |
|
Het is niet zo dat een P4 véél meer gebruikt dan een P3.. De ontwerper heeft het probleem van de warmte anders aangepakt.
En sja, ik zou het liever hebben dat de onderkant warm wordt.. Of dat de gebruiker het fannetje kan vervangen, en er een goeie stille in kan zetten..
|
Verwijderd
|
http://www.theinquirer.net/?article=2313
hoe sneller de processor hoe meer warmte. Dit heeft ook met de architectuur te maken, maar ik kan me herinneren dat een P2-233MHz 17Watt warmte verplaatste. |
![]() |
||
Citaat:
Op die chart kun je zien dat AMD veel koeler is dan Intel, maar daarbij moet je wel in het oog houden dat de Max Power Consumption hoger ligt dan de typical power consumption. Bij AMD ligt de typical power consumption relatief hoger dan die van Intel. Dat betekent dat de gelijkgepositioneerde (dwz 1800+ tegen 1.8GHz) processors van AMD en Intel ongeveer gelijk energieverbruik (en daarmee warmteontwikkeling) hebben. Maar stressed (b.v. bij spel spelen) is AMD wel koeler. Dit geldt uiteraard alleen voor de Thoroughbred modellen van AMD, de oude Palomino (0,18µ) is veel warmer, de 2100+ ligt niet ver onder de superhete 1.4GHz Thunderbird.
Laatst gewijzigd op 30-09-2003 om 22:36. |
![]() |
|
Verwijderd
|
de voornaamste redenen van de warmteontwikkeling is de weerstand die er optreedt op het moment dat er electrische stroom over de geleiders en halfgeleiders gaat lopen.
Naarmate het voltage hoger wordt, wordt de warmteontwikkeling hoger. Bij het ontwikkelen van een nieuwe core, wordt meestal het voltage verlaagd, omdat de verbindingen minder breed worden. Echter als je het over alle jaren heen gaat bekijken, dan is de powerconsumption gestegen van een paar watts naar rond de 70Watt |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 52 deel 2. Verwijderd | 400 | 28-10-2008 07:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Verpest mijn avond! Sasjeliefff | 21 | 05-04-2006 08:48 |