Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2002, 15:32
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
de vereniging van benzinetankstationhouders (bestaat dat woord?) wil de mensen die na het tanken wegrijden zonder te betalen aanpakken. Desnoods door een slagboom te plaatsen bij de uitgang die alleen omhoog gaat als je hebt betaald. Het bedrag dat de pomphouders mislopen is ongeveer €4 miljoen per jaar.

Moet er voor deze kwestie een oplossing komen en welke?
Of maken de pomphouders zich druk om niks?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2002, 15:36
PV
PV is offline
Lijkt me wel een goed idee.. €4 miljoen is niet niks.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 15:41
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
*vraagt zich af hoeveel dat scheelt*

(hoeveel kost een slagboom?)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 15:50
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Zet een camera bij de pompen, film zo, zodat de mensen die tanken en hun auto (met kenteken) erop staan. Stuur iedere week een filmpje naar de politie (rechter?) en zorg ervoor dat je de boel terug kan eisen.

(Ik neem aan dat de tankstationmensen kunnen bijhouden wanneer er getankt wordt en hoeveel mensen betaald hebben, zodat de tijden van overtreding duidelijk zijn..)
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 15:54
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
PV schreef:
Lijkt me wel een goed idee.. €4 miljoen is niet niks.
wel als je het relateert aan de totale omzet
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 15:54
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
autodropje schreef:
*vraagt zich af hoeveel dat scheelt*

(hoeveel kost een slagboom?)
kzal ff in de folder van de praxis kijken
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 15:55
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Zet een camera bij de pompen, film zo, zodat de mensen die tanken en hun auto (met kenteken) erop staan. Stuur iedere week een filmpje naar de politie (rechter?) en zorg ervoor dat je de boel terug kan eisen.

(Ik neem aan dat de tankstationmensen kunnen bijhouden wanneer er getankt wordt en hoeveel mensen betaald hebben, zodat de tijden van overtreding duidelijk zijn..)
ik denk niet dat de politie of wie dan ook er op zit te wachten om al die videobanden terug te kijken. Als je daar iemand voor in dienst nemen kost het weer handen met geld
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:


wel als je het relateert aan de totale omzet
idd, kijk ook ff hoeveel tankstations er wel niet zijn. Heb geen flauw idee, maar bedenk dan dat je bv 300€ per jaar misloopt, een slagboom installatie lijkt me ook al iets van €1500. Dus na vijfjaar tijd heb je er pas profijt van ofzo. Vergeet ook niet dat die slagboom de doorstroming op het tankstation hinderd. En met een video camera kan je nooit helemaal bewijzen of iemand wel of niet heeft betaald.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 16:51
PV
PV is offline
Citaat:
Boogie schreef:
wel als je het relateert aan de totale omzet
tja je moet toch ergens beginnen.. dat een slagboom de doorstroom hindert is imo bullshit, in een parkeergarage staan ook zelden meer dan 3 auto's te wachten. Je moet toch al stoppen omdat je gaat tanken, die halve minuut langer dat het duurt...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 17:04
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
PV schreef:


tja je moet toch ergens beginnen.. dat een slagboom de doorstroom hindert is imo bullshit, in een parkeergarage staan ook zelden meer dan 3 auto's te wachten. Je moet toch al stoppen omdat je gaat tanken, die halve minuut langer dat het duurt...
geen van beide gevallen is waar. Zeker bij het binnenrijden van een parkeergarage staan soms lange rijen. En ook bij een tankstation kan je dan best lang moeten wachten, zeker de grote stations in de Randstad. Ze moeten dan allemaal door 1 poortje (tenzij je 20 slagbomen wilt neerzetten)
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 17:25
PV
PV is offline
Citaat:
Boogie schreef:


geen van beide gevallen is waar. Zeker bij het binnenrijden van een parkeergarage staan soms lange rijen. En ook bij een tankstation kan je dan best lang moeten wachten, zeker de grote stations in de Randstad. Ze moeten dan allemaal door 1 poortje (tenzij je 20 slagbomen wilt neerzetten)
Grotere tankstations -> meer slagbomen ja, ik woon niet in de Randstad, maar er is daar dan ook ws meer ruimte om uit een station weg te rijden.
Je kan toch maar met een beperkt aantal auto's tegelijk tanken, dus zullen er ook minder auto's tegelijk wegrijden dan dat in een parkeergarage zou kunnen (slecht voorbeeld misschien )
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 20:46
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Vier miljoen euro maar? Niks aan de hand dus. C&A verliest waarschijnlijk alleen al meer aan winkeldiefstallen...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 07:33
Verwijderd
het is wel een goed idee (net als het videobanden-systeem) maar ik betwijfel na hoeveel jaar die slagboom zich terugverdient.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 09:51
Verwijderd
Citaat:
snees schreef:
het is wel een goed idee (net als het videobanden-systeem) maar ik betwijfel na hoeveel jaar die slagboom zich terugverdient.
idd, zoals ik dus al zei. Maar het videosysteem lijkt mij niet zo goed, je kan er makkelijk mee frouderen zowel als koper of verkoper.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 11:55
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

idd, zoals ik dus al zei. Maar het videosysteem lijkt mij niet zo goed, je kan er makkelijk mee frouderen zowel als koper of verkoper.
hoe bedoel je dat? tankstations die gaan frauderen?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 13:10
Verwijderd
nou je kan met die films natuurlijk heel makkelijk de boel ff naaien. Door er een stukje tussen uit te knippen en de tijdstil te zetten.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 13:50
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Gewoon zo'n PIN-automaat-systeem gebruiken, bne je van het gezeur af.. pin-pasje erin, pincode intoetsen, daarna tanken en als je klaar bent kun je je pinpas er weer uithalen... gaat tien keer zo snel (hoef je ook niet naar binnen), hebben ze bij de Makro ook.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 18:05
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Vier miljoen euro maar? Niks aan de hand dus. C&A verliest waarschijnlijk alleen al meer aan winkeldiefstallen...
Dat is nou nog eens een geweldig argument...
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-04-2002, 19:20
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Alle Nederlandse pompstations samen lopen 4 miljoen mis? Wat dacht je dat het zou kosten om bij elk pompstation een slagboom te zetten?
Overigens worden creditcards gecontroleerd voor het pompen of er wel genoeg geld op zit, die pomphouders moeten wel heel stom zijn mocht je een bijna bankroet iemand 500 liter in z'n auto laten tanken...

REIE
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 13:40
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef:
Alle Nederlandse pompstations samen lopen 4 miljoen mis? Wat dacht je dat het zou kosten om bij elk pompstation een slagboom te zetten?
Overigens worden creditcards gecontroleerd voor het pompen of er wel genoeg geld op zit, die pomphouders moeten wel heel stom zijn mocht je een bijna bankroet iemand 500 liter in z'n auto laten tanken...

REIE
In welke auto kan dat?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 13:51
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Tom' schreef:
Gewoon zo'n PIN-automaat-systeem gebruiken, bne je van het gezeur af.. pin-pasje erin, pincode intoetsen, daarna tanken en als je klaar bent kun je je pinpas er weer uithalen... gaat tien keer zo snel (hoef je ook niet naar binnen), hebben ze bij de Makro ook.
dit lijkt me een heel goed systeem (ook een duur systeem btw)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Tom' schreef:
Gewoon zo'n PIN-automaat-systeem gebruiken, bne je van het gezeur af.. pin-pasje erin, pincode intoetsen, daarna tanken en als je klaar bent kun je je pinpas er weer uithalen... gaat tien keer zo snel (hoef je ook niet naar binnen), hebben ze bij de Makro ook.
en als je nou rood staat?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:54
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

en als je nou rood staat?
dan kun je dus niet tanken..
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:01
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Tom' schreef:
Gewoon zo'n PIN-automaat-systeem gebruiken, bne je van het gezeur af.. pin-pasje erin, pincode intoetsen, daarna tanken en als je klaar bent kun je je pinpas er weer uithalen... gaat tien keer zo snel (hoef je ook niet naar binnen), hebben ze bij de Makro ook.
Opzich handig, maar het lijkt me nix als je niet contant kan betalen in het geval dat het echt niet anders kan.. :/

En wat te denken van de enkeling die nog geen rekening heeft, of touristen zonder pinpas..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:17
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
beuk schreef:


Opzich handig, maar het lijkt me nix als je niet contant kan betalen in het geval dat het echt niet anders kan.. :/

En wat te denken van de enkeling die nog geen rekening heeft, of touristen zonder pinpas..
misschien is er wel een manier te verzinnen waarop je wel contant kan betalen. Iets van dat de pomphouder voor mensen die al contant hebben betaald dat ding aan kan zetten, of zijn eigen pin pas gebruikt.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2002, 16:02
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:


dan kun je dus niet tanken..
Dat is heel prettig
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 16:41
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Dat is heel prettig
als je geen contant geld hebt kun je nu toch ook niet tanken

*ziet weinig verschil*
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:


als je geen contant geld hebt kun je nu toch ook niet tanken

*ziet weinig verschil*
maar wel pinnen. De mogelijkheid om contant te betalen wordt dan weggenomen. Dus blijft er een mogelijkheid over. Nu heb je ernog 2 je hoeft er maar een van beide bij je te hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7
Hawahaai
409 09-02-2015 09:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.