Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
intro|couplet|couplet|refrein|couplet|bridge|refrein|outro dit is super standaard, maar er is niks mis mee. het hoeft niet allemaal technisch. alle accoorden zijn toch al eeuwig vaak gebruikt.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Geef me eens akkoorden die leuk zijn! Citaat:
@ andere reply: thanx, daar heb ik nog eens wat aan. *pakt gitaar* zie je, het helpt wel! ![]() Laatst gewijzigd op 07-10-2003 om 13:46. |
![]() |
|
lukt het je niet om te improviseren? meer oefenen. heel simpel, nummers spelen, technieken doornemen, etc.
Door al die dingen ga je dingen beheersen zodat je iets kan uitvoeren wat er in je creatieve brein op komt. Speel/luister veel nummers in de stijl die je zelf wil spelen/schrijven, dan komt er na een tijdje vanzelf wel iets.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar geef eens een nummer met een leuk gitaarrifje wat niet al te moeilijk is? (lees: makkelijk) |
![]() |
||
Citaat:
Smashing Pumpkins - 1979
|
Ik zit altijd maar een beetje random te pingelen en dan rolt er wel een riffje uit. En daar bouw ik dan iets omheen door gewoon een beetje te passen en meten. En ook wat variaties op de basisriff. Nou is t wel simpel wat ik maak, maar dit gaat op voor alle soorten muziek lijkt me.
Techniek en muzikaal inzicht is naar mijn idee ook ondergeschikt aan creativiteit.....
||
Citaat:
Ja zo doe ik het ook. En tjah.. gewoon veel spelen en oefenen.
|
Ja ik pingel wel wat en dan komt er soms wat uit rollen (niet vaak, maar zovaak 'pingel' ik eigenlijk ook niet
![]() Of ik hoor gewoon iets in m'n hoofd, en dat ga ik dan naspelen. Moet je alleen oppassen dat geen bestaand nummer is. ![]()
|
fucking hell!
![]() topics zoals deze zijn ZOOOOOOOO irritant als je niet weet HOE je een liedje moet schrijven, dan heb je waarschijnlijk niet de talent of de creativiteit om er mee bezig te zijn, dus hou er dan mee op het is echt niet alsof de tips die wij zullen geven zullen helpen, mijn god
||
Citaat:
||
Citaat:
ik zeg alleen, zóveel mensen houden zich bezig met het proberen van liedjes schrijven dat de liedjes die ze schrijven gewoon vreselijk kut zijn als eindresultaat. dan denk ik : als het niet zomaar komt, als je de creativiteit er niet voor hebt en het niet jouw ding is, zoek dan een andere hobbie!! dit was geen attack naar krummeltje, weet niet wie het is dus zou haar niet aanvallen ofzo. als dat zo overkwam, sorry. het was gewoon een opmerking na de talloze topics zoals deze die voorbijkomen
|
Pak eens een ander instrument!
Toevallig een Djembé staan? Of een Didgeridoo? Desnoods mondharmonica! ![]() Of stap eens af van een 4-kwarts-maat... ga lekker gek doen (maar wel zo, dat het klinkt)... Belangrijk is ook de zanglijn. Met een puik gitaarspel (of ander bovenstaand aangeraden instrument) zonder goede zangpartij is het liedje niet echt luisterbaar en bij voorbaat een minder leuk liedje. Een echt leuk liedje heeft een goede zanglijn (en stem uiteraard) nodig!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 |