Advertentie | |
|
![]() |
|
Nee, Fleet, we begrijpen geen Jiddisch..
@Nare, ik heb nog een leuk stukje tekst van een website afgeript die ooit op http://www.geenstijl.nl in de belangstelling stond: "Ik ben Sabine een echte Rubensvrouw van 53 Jaar uit Rotterdam. Ik heb kort blond haar heb ondeugende ogen . En zeer groten borsten ( Cup D 85 ) en van naturen Stevig. Als je wil kunt u een afspraak maken met. En maak u wensen voor af bekend bij u afspraak . Maar alles is ongedwongen. En alles voor U en Mij veiligheid is met CONDOOM ook Frans. En wat niet mogelijk is ANAAL / SM / PLAS OF POEPSEX. Het zou kunnen van Maandag tot Vrijdag vanaf 20.00 uur. En voor in het Weekend ook vanaf 20.00 uur. Alle afspraken kunnen alleen tegen het tarief van een half uur & een uur maar niet langer dan een uur. Dus zeg het maar wanneer wilde je langs wil komen.Alle info of een afspraak allen Per E-mail rubensvrouw51@hotmail.com Bij het maken van de afspraak moet je wel even je telefoon of gsm nummer doorgeven, dat is ook wel zo makkelijk als er iets tussen komt. Discretie & Hygiëne staan hoog in het vaandel. Ik woon in de omgeving van het feyenoord stadion." En de link naar de feauteaux geef ik maar niet, want't is echt een zeekoe.
|
Verwijderd
|
![]() ![]() Wat trouwens voor heel veel mensen ook nog ontzettend moeilijk schijnt te zijn is de correcte schrijfwijze van samentrekkingen. Personeels vereniging Schilders bedrijf Catering service Bloemen bezorgdienst Je moet op straat maar eens letten op bestelbusjes en bedrijfsauto's. Op het grootste gedeelte staan deze woorden fout, dat wil zeggen niet aan elkaar geschreven. |
![]() |
|
nare, ik hou van je.
![]() Helaas heb ik mijn strijd tegen de taalverloedering al opgegeven; wat ik ze toebrul wil gewoon niet hun hersenpan in. Wel ben ik tegenwoordig uit protest op alle plaatsen waar hun of hen in de zin hoort 'zij' aan het zeggen, dan dringt het enigszins door waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
nare man schreef op 13-10-2003 @ 15:17:
Citaat:
![]() Maar je hebt wel gelijk. Het ''leuke'' is dat dergelijke taalverkrachters het in hun hoofd halen te eisen dat ''allochtone Nederlands motte kenne spreke'' Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Nee, 't 'zegmaar' is mij nog niet echt opgevallen.. 't Is hier nog altijd 't zelfde boerse gebrabbel.
![]() Citaat:
het profiel, maar meer aan 't niet willen. Pure laksheid dus, maar dat terzijde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft je exacte vakken-verhaal: bij mij op school was het juist zo dat op je neergekeken werd als je een alfa- of gamma-profiel deed, de meerderheid koos voor een bèta-profiel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() wat heeft dat bovendien te maken met het feit dat mensen zich minder strikt houden aan de spellingsregels en in het bijzonder het gebruik van nietszeggende zinsdelen als 'zeg maar' ![]() ik erger me er overigens niet aan als iemand eens 'zeg maar' in een zin gebruikt.
||
Citaat:
Of wat?
|
verschrikkelijk!
ik zit nu op de pabo, daar wordt ook zo belachelijk slecht nederlands gesproken. klasgenootjes van me zeggen serieus 'hunnie' ![]() ![]() ![]() ook op mijn stageschool weten de leraren het verschil niet tussen hen en hun, zij en hun(nie), als en dan, mij en ik, hij en hem, enz (maar daar mag ik niets van zeggen omdat ik 'nog maar student ben en geen oordeel mag geven over mijn mentoren' dus ik ben in stilte gefrustreerd ![]()
|
Ik merk het alleen op bij bepaalde personen, niet echt dat je het iedereen hoort doen.. Geldt ook voor 'ofzo' en dat soort varianten, zegmaar
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zeg zooooo ontzettend vaak "zeg maar", maar het is echt niet iets nieuws ofzo. Ik bedoel (hmm dat zeg ik trouwens ook wel vaak
![]() Dat weet ik nog, omdat het me toen opviel. Ik zag het toen als iets raars. Of bijv. "onwijs".. toen ik op de basisschool zat waren er al kinderen die dat zeiden en ik herinner me nog dat ik het ontzettend raar vond. "Dan heb ik zoiets van" zeg ik ook altijd. Het zit er echt ingeramd, ik kan er nog niet eens een alternatief voor bedenken. ![]() Ohja, "weetjewel" zeg ik ook heel vaak ergens achteraan. Maargoed, ik zit verder niet zo met taalfouten. Bij mensen die ik goed ken verbeter ik weleens dingen. Maar ik zie eigenlijk niet in wat er mis is met stopwoordjes. Het klinkt soms alleen een beetje raar als je er teveel in 1 zin propt. ![]() En niet iedereen houdt zich evenveel met taal bezig. Ik kan me voorstellen dat het bijv. bij een studie als rechten bestwel belangrijk is. Maar als je wetenschappelijk onderzoek wilt gaan doen kun je je sowieso beter op het Engels richten. Nou ja, blabla. Meer heb ik er ook niet over te melden eigenlijk. Ik hou sowieso niet echt van moeilijke woorden, ik vind het juist leuk om dingen om te zetten in m'n eigen woorden en ze op die manier te onthouden en eventueel uit te leggen aan anderen. Alles versimpelen is leuk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik kom uit rotterdam en ik moet zeggen dat mijn gehele familie de nederlandse taal niet volgens de regels spreekt. maar das des te makkelijker. Werkwoorden vervoegen word een pies of keek:
Ik loop, Jij loop, Hij loop, Wij/Zij/Hun/ Lope. En dan heb ik 't geneens over de woorden kennen/kunnen, liggen/leggen etc. Als het echt mot kenne we de regeltjes heus wel, voor nette brieven en dat soort dinge, maar over 't algemeen kommie er met het praten nogal moeilijk vanaf...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik besteed er op het forum weinig aandacht aan, daar veruit de meeste forumbezoekers de regels der Nederlandse taal domweg negeren. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens pretendeer ik niet altijd foutloos te schrijven of spreken, iedereen maakt wel eens een 'occasional slip of the tongue'. Waarmee ik natuurlijk absoluut niet mijn eventuele eigen fouten goedpraat, als iemand me daarop zou wijzen zou ik dat op prijs stellen, maar dat gebeurt vrij weinig. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Ach ja, hun hier op dit forum maken best wel veel fouten als hun een berichtje posten. Een willekeurig voorbeeld vind je hier:
http://forum.scholieren.com/showthre...60#post7581860 Al is hun in dit geval nog maar 13 en doet hun volgens het profiel vmbo gemengt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is trouwens verbazend om te zien dat een simpele VMBO'er beter spelt dan een aantal VWO'ers. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of als een lul op een drumstel, als dat meer jouw taalregister is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Yo, Ik ViNt JulLiE wInKeL eChT SuPaH vEt MaN.hEbBeN jUlLiE wErK?! DaT zOu EcHt VeT cHiLl ZiJn, WaNt DaN kAn Ik Op EeN BrUtE mAnIeR GeLd VeRdIeNeN Yo! ToEdElS + kUzZ Ze begrijpen het natuurlijk wel, maar ik denk niet dat je er ver mee komt... PS: Het is schrijVen, niet schrijFen. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Verliefd, maar zij nog niet Verwijderd | 1 | 02-01-2017 14:42 | |
Psychologie |
De psyche als direct exponent van de bron van het leven Arjan Dokelaar | 2 | 29-11-2008 08:19 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
ARTistiek |
de manier waarop je me zoent (verhaal) The one who I am | 23 | 22-07-2001 16:14 |