Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2003, 16:45
Mindfields
Mindfields is offline
Op mijn school mag je overal eten.
Bij een vriendin van me mag je in bepaalde gangen niet eten. Nogal raar vind ik..Hoe is dat bij jullie?
Oud 11-10-2003, 16:48
telluriet
telluriet is offline
Bij ons mag je alleen beneden eten... wordt je op een van de 3 hoger gelegen etages gesnapt, dan hangt het van de leraar die je betrapt af of je weg moet of niet.
Oud 11-10-2003, 16:48
Verwijderd
bij ons mag je eigenlijk niet in de gangen eten.. brugklassers en zo doen dat allemaal netjes maar vanaf de derde eet je gewoon overal
Er staan namelijk gewoon prullenbakken bij ons in de gangen..
In lokalen mag er gewoong egeten worden maar leraren staan het niet toe..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 17:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Er staat één heel klein plastic bordje op een standaard bij de uitgang van de kantine. Maar niemand die het ziet.

Oh ja, ik zit op een beroepsopleiding. Het maakt wel verschil of je op een middelbare school zit of op een beroepsopleiding.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 17:17
brinta
brinta is offline
Bij ons is het streng verboden buiten de kantine voedsel te nuttigen. Er staan -buiten de kantine- nergens prullenbakken. Wel mag je bij veel leraren eten en/of drinken in het lokaal, onder de les.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 17:45
PV
PV is offline
Bij ons mag je in de mediatheek niet eten/drinken, verder overal.. ook in lokalen. Als je aan het begin van de les met een bekertje thee of koffie het lokaal in loopt, is er geen leraar die er wat van zegt..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 17:56
Miracle
Miracle is offline
Bij ons op school mag je niet eten in de lokalen en in de mediatheek. Dus in de gangen en de hal mag wel gegeten worden.

Alleen gebruiken de leraren vaak ook als argument: "Dit is een prakticum lokaal, daar mag je niet eten"
Dus het mag in de gewone lokalen wel?
Oud 11-10-2003, 17:56
Verwijderd
Overal, behalve in de bieb.

Op middelbare scholen begrijp ik wel waarom je niet overal mag eten; wordt sneller een bende dan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 18:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons mag je alleen eten in de aula, in een aantal gangen rond de aula en verder helemaal nergens in het gebouw, niet in gangen boven of bij de directie, niet in lokalen en niet in de mediatheek.
Oud 11-10-2003, 18:26
lucy48
lucy48 is offline
Bij ons mocht je altijd geloof ik wel overal in de school eten, ohnee, niet in de mediatheek, en ook niet onder de les officieel, maar de meeste leraren hadden daar vaak niet zo veel problemen mee, behalve onder scheikunde ofzo, zet je net met je handen in een of ander chemisch spulletje, pak je daarna weer lekker een boterham, misschien niet zo gezond
Oud 11-10-2003, 18:28
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
dreen schreef op 11-10-2003 @ 18:56:

Alleen gebruiken de leraren vaak ook als argument: "Dit is een prakticum lokaal, daar mag je niet eten"
Dus het mag in de gewone lokalen wel?
De leraren in de gewone lokalen gebruiken dan "het is hier de kantine niet"
Oud 11-10-2003, 19:50
El Kim
El Kim is offline
Bij mij op school mag je overal eten, behalve in de mediatheek. En in een computerlokaal mag het soms ook niet. Maar verder overal

Dit is omdat wij geen standaard pauzes hebben, maar onze (onregelmatige) tussenuren als pauzes moeten gebruiken, met als gevolg dat je soms helemaal geen pauzes op een dag hebt. Vandaar dus.
Oud 11-10-2003, 19:51
Balance
Balance is offline
je mag bij ons echt alleen maar in de aula eten. Als je betrapt wordt terwijl je ergens anders eet, heb je kans dat je een uur moet werken
Wél mag je sinds dit jaar ook bij de ingang eten. Dit stuk zit vast aan de aula, maar heeft vloerbedekking. Vroeger mocht je daar niet eten, maar de locatie is sinds dit jaar zó druk geworden, dat niet iedereen meer in de aula past.
Oud 11-10-2003, 20:23
Breg
Breg is offline
bij mij op school mag je niet in de lokalen eten/drinken en in de mediatheek niet. Of het in de gangen mag weet ik eigenlijk niet.

Het is ondertussen wel zo overdreven geworden dat je geen blikjes (en misschien ook geen ander drinken) meer mee mag nemen het schoolplein op tijdens de pauze, omdat het anders een te grote rotzooi wordt. Gevolg is dat veel mensen net buiten het schoolplein gaan zitten, maar daar mag het nu ook niet meer. Hoewel ik me afvraag of ze het wel kunnen verbieden aangezien het geen schoolterrein meer is.
Oud 11-10-2003, 20:30
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Niet in de lesgangen en in de lokalen, verder overal

(blijft alleen maar hoofdgang, hal en kantine over maargoed.)

Ik vind het zo vreemd nog niet hoor
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 20:42
ScAryGurL
ScAryGurL is offline
Alleen in de kantine mag gegeten worden bij ons, maar in de les komt het ook nog wel eens voor
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 20:55
Yvat
Yvat is offline
bij ons alleen in de kantine (en buiiten natuurlijk) geloof ik,in de lokalen mag je niet eten en drinken en op de gangen ook niet
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 11-10-2003 @ 20:50:
Bij mij op school mag je overal eten, behalve in de mediatheek. En in een computerlokaal mag het soms ook niet. Maar verder overal

Dit is omdat wij geen standaard pauzes hebben, maar onze (onregelmatige) tussenuren als pauzes moeten gebruiken, met als gevolg dat je soms helemaal geen pauzes op een dag hebt. Vandaar dus.
Een dag geen pauze?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 19:01
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Bij mij op de hanze hogeschool kan je overal wel kanen. Het mag niet overal, maar niemand doet moeilijk.
Oud 12-10-2003, 19:03
Boef
Boef is offline
In lokalen mag je eigenlijk niet eten, tijdens lessen enzo. In bepaalde gangen mag je niet eten, eigenlijk alleen maar in bepaalde ruimtes, en in de kantine Maar het wordt niet streng gecontroleerd ofzo, je krijgt hoogstens een waarschuwing
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 19:07
Eva*
Eva* is offline
Op mijn school mag je overal eten.

Op de middelbare school mochten de leerlingen alleen in de aula eten en op het MBO alleen op de onderste verdieping.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 19:25
Thomas
Thomas is offline
Overal waar jij wil. Bij ons drinkt en eet iedereen tijdens colleges en werkgroepen. Geen probleem dus.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 19:39
Verwijderd
Niet eten in lokalen en in de mediatheek, voor de rest overal
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 20:13
Vice
Vice is offline
Overal , behalve in lokalen met computers.
Oud 12-10-2003, 20:19
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 11-10-2003 @ 22:12:
Een dag geen pauze?
Wij hebben bijna nooit een standaard lesdag zoals de middelbare scholieren (btw: doe HBO) ik heb meestal maar een halve dag school. Maar meestal (lees:altijd) heb je wel tussenuren (soms overmatig veel, heb wel eens 8 tussenuren op 1 dag gehad dus die moet je gebruiken als pauze. Maar daarom mag je dus eten in de lokalen. En geen pauze, ach, t went.

Maar volgens mij heeft geen enkele hogeschool of uni vaste pauzes in het rooster.
Oud 13-10-2003, 11:19
Verwijderd
Volgens de schoolregels is het verboden om te eten in de lokalen (tijdens de lessen al helemaal). Maar er zijn maar een paar docenten op school te vinden die het ook echt verbieden: overal wordt wel gegeten en ze vinden het niet erg. De practicumlokalen, de computerruimtes en de bieb zijn een uitzondering: daar eet eigenlijk niemand.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 11:21
the tourist
the tourist is offline
Bij mij op school mag je overal eten, behalve in lokalen, kwt-ruimtes en de mediatheek. Zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 12:35
Verwijderd
Volgens mij mag je bij ons alleen maar in de kantine/aula en buiten eten..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 12:55
Verwijderd
Volgens mij mag je bij ons niet in de gang eten, maar dat wordt niet echt gecontroleerd. In de mediatheek wordt het wel vrij streng gecontroleerd.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 13:02
Koning
Koning is offline
gangen mag, hangt v.d leraar af of het in de les mag..
Oud 13-10-2003, 13:05
GoddeS
GoddeS is offline
overal
behalve met praktijkles..
want die dingentjes bij de computers
mag ABSOLUUT NIET
dram figuren.. maar het lijkt net
of de m & metjes smaken daar beter

kuws
Oud 13-10-2003, 13:32
wissie
wissie is offline
Op mijn school mag je alleen in de kantines eten. De meeste leerlingen eten ook op de gangen en in de lokalen. Officieel staat daar straf op, corvee of nablijven. In de praktijk wordt er niets aan gedaan, af en toe loopt er een leraar langs die opmerkt dat je alleen in de kantine mag eten.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 14:09
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
Vice schreef op 12-10-2003 @ 21:13:
Overal , behalve in lokalen met computers.
Oud 13-10-2003, 15:21
Go
Go is offline
We mogen alleen in de aula of kantine eten. Er zijn van die leraren die er heel erg op letten, maar de meesten kunnen het niet zoveel schelen.
Laatst was er een leraar die een jongen aansprak omdat hij een broodje op de gang aan het eten was, loopt er een andere leraar vrolijk met een broodje al etend naar de lerarenkamer toe.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 15:32
sexylexy
sexylexy is offline
bij mij ook overal, maar niet in de mediatheek en computerlokalen, en ik mag niet in de brugklasaula komen.
Oud 14-10-2003, 18:02
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
bij ons mocht dat ook niet in de lokalen volgens mij
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 20:25
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
bij ons mogt het op de middelbare alleen in de aula deed je het daarbuiten zei een leraar meestal he dit is geen aula meer niet... behalve de directuer... maar goed

nu mag het wel overal
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 09:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Bij ons hangt sinds vorig schooljaar in elke lokalen een bordje op dat je daar niet meer mag eten. Houden we ons niet altijd aan, als de leraar bijvoorbeeld er nog niet is, maar voor de rest houden we ons er wel aan. In de mediatheek mag je sowieso niet eten (is altijd geweest, logisch) en verder mag je overal wel eten volgens mij.
Oud 15-10-2003, 11:49
jasmijn84
jasmijn84 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 11-10-2003 @ 22:12:
Een dag geen pauze?
volgens mij is het verplicht om om de zoveel uur pauze te hebben...
zo is het bij ons op school in iedere geval!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 12:48
RomeoP
RomeoP is offline
Citaat:
jasmijn84 schreef op 15-10-2003 @ 12:49:
volgens mij is het verplicht om om de zoveel uur pauze te hebben...
zo is het bij ons op school in iedere geval!
officieel wel ...

Bij ons (middelbare school) zijn er ook mensen die hebben op dinsdag ook geen pauze...

Lang leve de 2e fase!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 19:05
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Bij ons op school doen ze daar niet zo moeilijk over, bij docenten verschilt dit heel erg moet ik zeggen, mijn docente Nederlands begint al te stressen als ze een flesje of blikje ziet en mijn Frans 2 docente vindt het helemaal niet erg, ze heeft het niet eens door als je gewoon al je brood in de les opeet, zo chaotisch is ze
Oud 16-10-2003, 06:44
Graph
Graph is offline
alleen in de aula...en zelf in de pauze mag je niet langs de lokalen 'zwerfen' omdat bij sommige lokalen nog les is:

5e les: 11.50-12.35
PAUZE: 12.35-13.05

Pauze: 11.50-12.20
6e les: 12.20-13.05

Tis een beetje ingewikkeld maar het went wel...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 07:47
Qamra
Qamra is offline
Je mag zelfs in de les eten, mits het logisch is dat je eet (les van 10 tot 2, zonder pauze is een goede rede..)
Oud 16-10-2003, 07:49
Verwijderd
op mijn oude school mocht je overal eten (behalve in de lokalen en mediatheek)

op mijn nieuwe school eet je met elkaar in 2 ruimtes. Je eetplek staat al vast enzo.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 10:03
Nijpjes
Nijpjes is offline
Je mag hier alleen eten in de kantine en formeel is het streng verboden om ergens anders te eten. Maar een boterhammetje in de computerruimte of een blikje cola in de bieb wordt wel gedoogd geloof ik. Eten op 1 van de laboratoria is TABOE, wel logisch ook denk ik.
Oud 16-10-2003, 18:51
Nyawa
Alleen in de aula, boven de aula bij de picknickbanken, op het schoolplein en in één gang.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 07:51
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 12-10-2003 @ 21:19:
Maar volgens mij heeft geen enkele hogeschool of uni vaste pauzes in het rooster.
Jawel, wij hebben elke ochtend en middag een kwartier vaste pauze. Tussen de middag ook eigenlijk nog 3 kwartier maar die worden bijna altijd weer volgeroosterd.
Oud 17-10-2003, 11:03
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-10-2003 @ 19:15:
Bij ons mag je alleen eten in de aula, in een aantal gangen rond de aula en verder helemaal nergens in het gebouw, niet in gangen boven of bij de directie, niet in lokalen en niet in de mediatheek.
Oud 17-10-2003, 12:27
Deva
Deva is offline
Alleen in de kantine.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 16:24
Silver rain
Silver rain is offline
inde gangen mag je in de pauzes niet zijn. Je mag niet in de mediatheek en klassen eten maar verder overal wel
Reageren

Regels voor berichten